Здравиейте Фиат Маниаци.Бих искал да ми обясните нещо повече за охладителната системе на моето Пунто1.7TD.Какво става като запаля.Помпата върти водата ама има ли малък и голям кръг.Има ли термостат.Кога включва перката.Питам ви защото да ви кажа колата загрява бързо по дълъги не чак толкова стъмен баир.После пък много охлажда(по надолнище) и температурата пада доста .Това нормално ли е?Между другото смених стария радиатор защото сълзеше от някъде.Сега не съм сложил новия и незнам как ще се държи т.е дали ще загрява.Но загрява до едно положение ама е след средата на скалата.После спира да дига температура.Просто много бързо дига температурата щом види нагорнище.Благодаря Ви.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Охладителна система Пунто1.7TD
Collapse
X
-
колега, почти със сигурност имаш проблематичен термостат. виж в общи въпроси, темата за термостат е изчерпателна, ще ти помогне лесно да разбереш дали отваря, кога отваря, дали е запецнал, или пък не може да се отвори докрай... Щом стрелката заковава на едно място, ходейки нагоре - значи перките ти работят нормално - включва когато трябва. Но щом при спускане започне да пада от това място на което е била заковала - пвероятно термостатът е заседнал отворен. Ако е така , сутрин ще ти загрява по-бавно от нормално. Тествай термостата и пиши за резултатите И да имаш предвид че показанието на уреда на таблото е по-скоро да следиш ако тръгне към крайните положения - крайно нагоре или крайно надолу, но за точно показание изобщо не разчитай на него. За точните температури на включване на перката - виж в аутодата ако имаш, или някой колега с този мотор ще ти каже
-
Ами тръгваш по горния маркуч на радиатора в посока двигателя и мястото където влиза обикновено е термостата За разлика от повечето автомобили, тук термостата е капсулован в алуминиев корпус и се сменя в комплект.Тоест не можеш да смениш само елемента.Което би следвало да те подготви за сериозна сума по подмяната.Всъщност ето какво би трябвало да представлява термостата ти:За цената... Ами нищо ново под слънцето - почти 100лв Между другото цената в линка който съм ти дал не е висока - просто термостатите на италианките са пословично скъпи...Надявам се да съм ти бил полезен.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Esper написа:Ами тръгваш по горния маркуч на радиатора в посока двигателя и мястото където влиза обикновено е термостата За разлика от повечето автомобили, тук термостата е капсулован в алуминиев корпус и се сменя в комплект.Тоест не можеш да смениш само елемента.Което би следвало да те подготви за сериозна сума по подмяната.Всъщност ето какво би трябвало да представлява термостата ти:За цената... Ами нищо ново под слънцето - почти 100лв Между другото цената в линка който съм ти дал не е висока - просто термостатите на италианките са пословично скъпи...Надявам се да съм ти бил полезен.
Коментар
-
Ами аз купих наскоро пунто от италия и термостата си ми е в ред- парното почва да духа топло след 2-3 мин зиматаhttp://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
На почти всяка кола, където термостата не е бил сменян от както е купена е счупен. Без значение от маркатаНали говорим за кола на минимум 5-6 години.п.п. Този термостат ако знаете какво чудовище е. Като го видите, на тази малка кола какъв термостат са и сложили, направо ще се уплашите. :DA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:п.п. Този термостат ако знаете какво чудовище е. Като го видите, на тази малка кола какъв термостат са и сложили, направо ще се уплашите. :DI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Аз пък не мисля, че смяната на термостата в този случай е наложителна. Ето и примера. Имам браво тд100. Загрява супер бързо - паля и след 2 минути, докато излезна от паркинга и стрелката е минала 1-2 отделения след С-то ( при мен няма градуси само на отделения ). И Като си я карам в града стрелката заковава на половината между С-то и средата. Онзи ден ходихме до Романса с прителчета ( бяхме четирима в колата ) и докато изкачвах стрелката отиде на едно отделение под средата и от там не мръдна ( не знам колко градуса са, когато стрелката е в средата ). Хапнахме си хубаво по няколко палачинки сладки сънища :D и тръгнахме обратно. Вече е нанадолнище и почти не съм подавал газ - само по инерция. Направи ми впечатление, че стрелката падна на едно отделение след С-то... Аз си го обеснявам така. Ако датчика за температурата ви се намира в радиатора няма как да разберете в случаите на спускане дали работи термостата, защото дори и да показва ниска теммепратура там, той може да си е затворил и темепературата да е нормална в малкия кръг, докато я качи отново. В такъв случай радиатора ще е студен. И след като покарате после по равно и темепратурата на индикатора се качи значи всичко си е ок. Аз така си мисля, но не желая да натрапвам мнение. Ако бъркам няма да се разсърдя ако бъда поправенwww.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
-
crush написа:Аз пък не мисля, че смяната на термостата в този случай е наложителна. Ето и примера. Имам браво тд100. Загрява супер бързо - паля и след 2 минути, докато излезна от паркинга и стрелката е минала 1-2 отделения след С-то ( при мен няма градуси само на отделения ). И Като си я карам в града стрелката заковава на половината между С-то и средата. Онзи ден ходихме до Романса с прителчета ( бяхме четирима в колата ) и докато изкачвах стрелката отиде на едно отделение под средата и от там не мръдна ( не знам колко градуса са, когато стрелката е в средата ). Хапнахме си хубаво по няколко палачинки сладки сънища :D и тръгнахме обратно. Вече е нанадолнище и почти не съм подавал газ - само по инерция. Направи ми впечатление, че стрелката падна на едно отделение след С-то... Аз си го обеснявам така. Ако датчика за температурата ви се намира в радиатора няма как да разберете в случаите на спускане дали работи термостата, защото дори и да показва ниска теммепратура там, той може да си е затворил и темепературата да е нормална в малкия кръг, докато я качи отново. В такъв случай радиатора ще е студен. И след като покарате после по равно и темепратурата на индикатора се качи значи всичко си е ок. Аз така си мисля, но не желая да натрапвам мнение. Ако бъркам няма да се разсърдя ако бъда поправенA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Абе , младежи, по надолнище двигателя се охлажда от студения въздух, който влиза в цилиндрите. В този режим на работа, той почти не ксумира гориво, а само студен въздух. Естествено е да падне температурата, под тази на която отваря термостата. В населено място и по нагорнище, двигателя често аботи с по-богата смес (повече гориво), затова и загрява малко над температурата на която отваря темостата. Освен това , вентилаторите на радиатора включват при още малко по-висока температура, защото често естествената въздушна струя през радиатора по време на движение охлажда достатъчно. В крайна сметка това колебание на температурата при посочените условия е абсолютно нормално. Не си давайте парите за ненужни ремонти :DОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Пък и лято идва, за какво са ви работещи термостати???Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар