Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Охладителна система Пунто1.7TD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Охладителна система Пунто1.7TD

    Здравиейте Фиат Маниаци.Бих искал да ми обясните нещо повече за охладителната системе на моето Пунто1.7TD.Какво става като запаля.Помпата върти водата ама има ли малък и голям кръг.Има ли термостат.Кога включва перката.Питам ви защото да ви кажа колата загрява бързо по дълъги не чак толкова стъмен баир.После пък много охлажда(по надолнище) и температурата пада доста .Това нормално ли е?Между другото смених стария радиатор защото сълзеше от някъде.Сега не съм сложил новия и незнам как ще се държи т.е дали ще загрява.Но загрява до едно положение ама е след средата на скалата.После спира да дига температура.Просто много бързо дига температурата щом види нагорнище.Благодаря Ви.
    Fiat Punto 1.7TD
    Toyota Avensis 2.0D4D

    #2
    колега, почти със сигурност имаш проблематичен термостат. виж в общи въпроси, темата за термостат е изчерпателна, ще ти помогне лесно да разбереш дали отваря, кога отваря, дали е запецнал, или пък не може да се отвори докрай... Щом стрелката заковава на едно място, ходейки нагоре - значи перките ти работят нормално - включва когато трябва. Но щом при спускане започне да пада от това място на което е била заковала - пвероятно термостатът е заседнал отворен. Ако е така , сутрин ще ти загрява по-бавно от нормално. Тествай термостата и пиши за резултатите И да имаш предвид че показанието на уреда на таблото е по-скоро да следиш ако тръгне към крайните положения - крайно нагоре или крайно надолу, но за точно показание изобщо не разчитай на него. За точните температури на включване на перката - виж в аутодата ако имаш, или някой колега с този мотор ще ти каже

    Коментар


      #3
      Иди да ти сменят (смени термостата) и всичко ще си дойде на мястото.Охладителната система на твоята кола е съвсем конвенционална и няма абсолютно нищо по-различно от тези на другите модели и марки автомобили.Успех!
      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

      Коментар


        #4
        И при мен беше така.Термостата не работеше нормално.Смених го и всичко си дойде на място.Причината е 100% термостат.
        fiat Brava 1,9TD 75 -октомври 1998

        Коментар


          #5
          А да ми кажете как изглежда тоя термостат че да знам какво да гледам.Сигурно обаче (поне така аз предполагам) е като на по старите автомобили с пружинка която се свива от високата температура на охладителната течност.Благодаря Ви.
          Fiat Punto 1.7TD
          Toyota Avensis 2.0D4D

          Коментар


            #6
            Ами тръгваш по горния маркуч на радиатора в посока двигателя и мястото където влиза обикновено е термостата За разлика от повечето автомобили, тук термостата е капсулован в алуминиев корпус и се сменя в комплект.Тоест не можеш да смениш само елемента.Което би следвало да те подготви за сериозна сума по подмяната.Всъщност ето какво би трябвало да представлява термостата ти:За цената... Ами нищо ново под слънцето - почти 100лв Между другото цената в линка който съм ти дал не е висока - просто термостатите на италианките са пословично скъпи...Надявам се да съм ти бил полезен.
            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

            Коментар


              #7
              Esper написа:
              Ами тръгваш по горния маркуч на радиатора в посока двигателя и мястото където влиза обикновено е термостата За разлика от повечето автомобили, тук термостата е капсулован в алуминиев корпус и се сменя в комплект.Тоест не можеш да смениш само елемента.Което би следвало да те подготви за сериозна сума по подмяната.Всъщност ето какво би трябвало да представлява термостата ти:За цената... Ами нищо ново под слънцето - почти 100лв Между другото цената в линка който съм ти дал не е висока - просто термостатите на италианките са пословично скъпи...Надявам се да съм ти бил полезен.
              Някой би ли ми обяснил защо на италианките термостатите се сменяват като консумативи.Поне един път годишно.Поне 90% от всеки който си е купил италианка на старо термостата не е бил в ред.Аз това съм констатирал от личен опит и мои наблюдения.На какво ли се дължи това???А на всичкото отгоре са им турили хубава цена.По-скъпи термостати не съм срещал при други марки коли.Да не говорим,че масово са по 12-14 лв.

              Коментар


                #8
                Ами аз купих наскоро пунто от италия и термостата си ми е в ред- парното почва да духа топло след 2-3 мин зимата
                http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                FIAT БРАВО 1.2 16v
                ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                Коментар


                  #9
                  На почти всяка кола, където термостата не е бил сменян от както е купена е счупен. Без значение от маркатаНали говорим за кола на минимум 5-6 години.п.п. Този термостат ако знаете какво чудовище е. Като го видите, на тази малка кола какъв термостат са и сложили, направо ще се уплашите. :D
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    infineon написа:
                    Ами аз купих наскоро пунто от италия и термостата си ми е в ред- парното почва да духа топло след 2-3 мин зимата
                    Късметлия си.Дано да имаш късмет дълго да не те напусне.И дано предишния собственик го е сменил скоро.

                    Коментар


                      #11
                      BO написа:
                      п.п. Този термостат ако знаете какво чудовище е. Като го видите, на тази малка кола какъв термостат са и сложили, направо ще се уплашите. :D
                      Ми аз нямах ни най малка идея какво представлява когато взех да го търся за колегата.Като видях схемата и: Даже се връщах да гледам дали вярно за пунтиак беше темата.То все едно има едно разклонение за банята, едно за кухнята, едно за нужника... Айде че се отплеснах ама ти си виновен - подведе ме
                      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                      Коментар


                        #12
                        Аз пък не мисля, че смяната на термостата в този случай е наложителна. Ето и примера. Имам браво тд100. Загрява супер бързо - паля и след 2 минути, докато излезна от паркинга и стрелката е минала 1-2 отделения след С-то ( при мен няма градуси само на отделения ). И Като си я карам в града стрелката заковава на половината между С-то и средата. Онзи ден ходихме до Романса с прителчета ( бяхме четирима в колата ) и докато изкачвах стрелката отиде на едно отделение под средата и от там не мръдна ( не знам колко градуса са, когато стрелката е в средата ). Хапнахме си хубаво по няколко палачинки сладки сънища :D и тръгнахме обратно. Вече е нанадолнище и почти не съм подавал газ - само по инерция. Направи ми впечатление, че стрелката падна на едно отделение след С-то... Аз си го обеснявам така. Ако датчика за температурата ви се намира в радиатора няма как да разберете в случаите на спускане дали работи термостата, защото дори и да показва ниска теммепратура там, той може да си е затворил и темепературата да е нормална в малкия кръг, докато я качи отново. В такъв случай радиатора ще е студен. И след като покарате после по равно и темепратурата на индикатора се качи значи всичко си е ок. Аз така си мисля, но не желая да натрапвам мнение. Ако бъркам няма да се разсърдя ако бъда поправен
                        www.CarProfi-BG.com
                        Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                        Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                        Най-атрактивните цени в София!

                        Коментар


                          #13
                          crush написа:
                          Аз пък не мисля, че смяната на термостата в този случай е наложителна. Ето и примера. Имам браво тд100. Загрява супер бързо - паля и след 2 минути, докато излезна от паркинга и стрелката е минала 1-2 отделения след С-то ( при мен няма градуси само на отделения ). И Като си я карам в града стрелката заковава на половината между С-то и средата. Онзи ден ходихме до Романса с прителчета ( бяхме четирима в колата ) и докато изкачвах стрелката отиде на едно отделение под средата и от там не мръдна ( не знам колко градуса са, когато стрелката е в средата ). Хапнахме си хубаво по няколко палачинки сладки сънища :D и тръгнахме обратно. Вече е нанадолнище и почти не съм подавал газ - само по инерция. Направи ми впечатление, че стрелката падна на едно отделение след С-то... Аз си го обеснявам така. Ако датчика за температурата ви се намира в радиатора няма как да разберете в случаите на спускане дали работи термостата, защото дори и да показва ниска теммепратура там, той може да си е затворил и темепературата да е нормална в малкия кръг, докато я качи отново. В такъв случай радиатора ще е студен. И след като покарате после по равно и темепратурата на индикатора се качи значи всичко си е ок. Аз така си мисля, но не желая да натрапвам мнение. Ако бъркам няма да се разсърдя ако бъда поправен
                          Ами грешно мислиш.Ако датчика беше на радиатора, до сега знаеш ли колко изкривени глави да има. По тази логика ако помислиш малко, докато не се отвори термостата какво ще измерваш? Температурата на въздуха?
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #14
                            Абе , младежи, по надолнище двигателя се охлажда от студения въздух, който влиза в цилиндрите. В този режим на работа, той почти не ксумира гориво, а само студен въздух. Естествено е да падне температурата, под тази на която отваря термостата. В населено място и по нагорнище, двигателя често аботи с по-богата смес (повече гориво), затова и загрява малко над температурата на която отваря темостата. Освен това , вентилаторите на радиатора включват при още малко по-висока температура, защото често естествената въздушна струя през радиатора по време на движение охлажда достатъчно. В крайна сметка това колебание на температурата при посочените условия е абсолютно нормално. Не си давайте парите за ненужни ремонти :D
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              #15
                              Пък и лято идва, за какво са ви работещи термостати???
                              Steliyan's Life!
                              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                              Коментар

                              Working...
                              X