Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Палене в студа:)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    е аз подгрявам втори път не за друго, ами докато си поиграя с фаровете, първото греене одааавна е минало и е изстинало и заминало, та затова изключвам и при втория контакт вече си паля нормално, все едно е 5-6 градуса, а не -10.

    Коментар


      #17
      Като бивш дизелджия, да споделя и аз опита си - при -12~-18°С, прилагах следните "хитрини". Първо завъртах стартера за 3-4 оборота, без изобщо да подгрявам. Второ, изчаквах не само лампата да угасне, а и релето да изключи (~50сек). След това палех мотора, като обикновено това ставаше за не повече от 2-4 оборота.
      Fiat Marea 1.8i 16V
      Fiat Tipo 1.4i 8V
      Fiat Punto 1.6i 8V
      www.italauto-bg.net/forum/

      Коментар


        #18
        Rokambol написа:
        Като бивш дизелджия, да споделя и аз опита си - при -12~-18°С, прилагах следните "хитрини". Първо завъртах стартера за 3-4 оборота, без изобщо да подгрявам. Второ, изчаквах не само лампата да угасне, а и релето да изключи (~50сек). След това палех мотора, като обикновено това ставаше за не повече от 2-4 оборота.
        От това не виждам особен смисъл... Освен, че разбиваш малко маслото. Според мен е по-вредно отколкото полезно, защото вкарваш гориво в камерите, което определено не е плюс за последващото палене. А и, ако имаш слаб акумулатор едно такова предварително въртене и изчакване после почти минута подгряване може да му вземе силата за "нормалното" палене Ама и аз, как го обясних... В общи линии продължавам да поддържам мнение, че изправен дизел не би трябвало да има проблеми с паленето на студено!
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #19
          Смисъл сигурно има, колегата може би го е правил именно заради акумулатора, за да завърти по-лесно? разликата че аз го правя леко, с фаровете, а той - ударно - със стартера. Не знам дали е правилно, но съм виждал в крайно студено време, и други хора да го правят - завъртат стартера и точно преди да запали - спират и чакат 1-2 минути, и тогава палят.

          Коментар


            #20
            ogi28b написа:
            Смисъл сигурно има, колегата може би го е правил именно заради акумулатора, за да завърти по-лесно? разликата че аз го правя леко, с фаровете, а той - ударно - със стартера. Не знам дали е правилно, но съм виждал в крайно студено време, и други хора да го правят - завъртат стартера и точно преди да запали - спират и чакат 1-2 минути, и тогава палят.
            Докато подгряваш и чакаш да мине време за да загасне лампата с жичката акумулатора не се ли "възбужда"? Честно казано за мен това са бабини девитини от осемдесетте години, че и от преди това! Само не ме карай да се аргументирам! Защо да си правим животът по-труден, като може да е лесно?!
            Frontera Sport, X20SE март 1998

            Коментар


              #21
              няма как да отрека че с възбуждане пали много, много по-лесно отколкото без и затова смятам че не са бабини 9-ни. Все пак акумулаторите са си акумулатори и през 80-те, и 90-те, до днес - все си е олово в киселина и вода. затова си мисля че каквото е важало за акумулаторите тогава, важи и днес. Но всеки си пали както намери за добре ако изчакам само да мине подгряването на свещите и да разчитам че това е достатъчно да възбуди акумулатора, няма смисъл - като времетраене на процесите вътре в него е много малко, затова си играя по 2 минути да си цъкам на фарове. след като вече жичката е изгаснала де. утре ще пробвам директно да завъртя, да видя дали ще има някаква съществена разлика. ама го дават топло и опита подлежи на неточност.

              Коментар


                #22
                Мареата от подписа ми, палеше от раз, без никакви омагьосвания и в най големите студове тая зима. И също така итересното е, че италианеца препоръчва акумулатор 62 Ah 260 А стартов ток, което ми се види малко за тоя ДВГ , апък нашите търговци не искат да дават гаранция, ако на тоя ДВГ се ползва по-малък от 75 Ah с усилен стартов ток. Това пък ме навежда навежда на мисълта, че няма смисъл от това "възбуждане" на акумулатора преди палене при ниски температури, ако той е в изправност. За това подгряване по 2 и повече пъти е писано и в други теми - само се хабят подгревнте свещи. Единствено калпава нафта може да създаде проблем в студа, ако по ДВГ всичко е наред.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар

                Working...
                X