Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

След смяня на термостат на Палио 1.7 ТД.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    След смяня на термостат на Палио 1.7 ТД.

    Здравейте колеги, чета форума редовно и реших и аз да си сменя термостата с такъв от рено5, тъй като със старият стрелката за температурата се качваше малко над най долната черта и при каране извънградско падаше почти докрая. След монтирането на новия термостат, който би трябвало да отваря на 83 градуса(с три повече от оригиналния), стрелката на температурата се покачи до средата между най-долната и тази на която би трябвало да стои(по средата на самата скала). Точно на това положение на стрелката термостата отваря и подържа температура дори и при извънградско а парното духа много топло.Въпроса ми е след като новия термостат явно работи нормално каква може да е причината стрелката за температурата да не отчита правилно градусите. Да неби да е свързана с термодатчика на мотора а той явно да е прецакан и ако е така зависи ли и от него разхода на гориво който по мое мнение след смяната не се е променил. Предварително се извинявам за начина по който съм описал проблема.
    '98 Palio Weekend TD70

    #2
    Мисля че това е нормална температура. При мен държи на първото деление - на 1/3 м/у средата и С. Лятно време като пусна климатика и я настъпя повечко качва до средата. Не променя разхода на гориво, според температурата, ако тя е над 40 градуса. Като загрее над 40, просто си смъква оборотите на празан ход.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #3
      Ако тази разликата в двата термостата е 3 градуса, не би трябвало да се усеща по стрелката на таблото.А преди това правилно ли ти показваше стрелката?Може да се провери дали показва правилно ако се закачи съпротивление със подходяща стойност в клемите които се включват към датчика на термостата. Или поне така трябва да е - не съм го пробвал - трябва да се види каква трябва да е стойността според твоят датчик.При мен стига точно средата - едва забележимо малко по долу.http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo.../Termostat.pdf Но мисля че самият термостат си стои леко отворен може би е следствие от многото напъване докато го вкарам в маркуча. Та ако ти си го понапънал малко повече и цилиндърчето се е изкривило навътре (трите рамена които го държат) или самото цилиндърче се е сплескало може да започне да отваря по рано.Ти като казваш 4е няма разлика в разхода на гориво какво имаш предвид:- не се е променил в сравнение със неработещият термостат. - не се е повишил в сравнение когато старият ти термостат работеше нормално.Аз за моят разход не мога да кажа защото като купих колата и го доработих след 5 дни - нямам база за сравнение. Но сега съм доволен от разхода.Поздрави.
      Bravo JTD 105 '98

      Коментар


        #4
        mr. Nikoi написа:
        Ако тази разликата в двата термостата е 3 градуса, не би трябвало да се усеща по стрелката на таблото.А преди това правилно ли ти показваше стрелката?Може да се провери дали показва правилно ако се закачи съпротивление със подходяща стойност в клемите които се включват към датчика на термостата. Или поне така трябва да е - не съм го пробвал - трябва да се види каква трябва да е стойността според твоят датчик.При мен стига точно средата - едва забележимо малко по долу.http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo.../Termostat.pdf Но мисля че самият термостат си стои леко отворен може би е следствие от многото напъване докато го вкарам в маркуча. Та ако ти си го понапънал малко повече и цилиндърчето се е изкривило навътре (трите рамена които го държат) или самото цилиндърче се е сплескало може да започне да отваря по рано.Ти като казваш 4е няма разлика в разхода на гориво какво имаш предвид:- не се е променил в сравнение със неработещият термостат. - не се е повишил в сравнение когато старият ти термостат работеше нормално.Аз за моят разход не мога да кажа защото като купих колата и го доработих след 5 дни - нямам база за сравнение. Но сега съм доволен от разхода.Поздрави.
        Стария термостат беше постоянно отворен още с купуването на колата но лятото не му обръщах внимание тъй като парно неми е трябвало и стрелката никога не е стигала до средата на скалата. Веднъж само се е включвала перката за охлаждане а стрелката беше на 5мм под средата. Сега с новия термостат стрелката стига до едно ниво(както бях написал по средата между най - долната и средната черта) и термостата отваря. Факта че перката включва малко след това положение на стрелката с новия термостат ме навежда на мисълта, че термостата си отваря навреме а стрелката не показва правилната температура. За разхода и преди си беше голям(с постоянно отворен термостат) и сега не се е променил все си е 10л./100км. Та затова си мисля да неби показанията на стрелката за температурата да зависят от някой датчик, който се е прецакал и заради него разхода да е такъв.
        '98 Palio Weekend TD70

        Коментар


          #5
          Оригиналният термостат ако е със датчици - вероятно температурата показвана на таблото идва точно от тези датчици. Също и сработването на разните системи. Три градуса обаче и според мен не са кой знае колко А до колкото разбирам от френска музика - ти си "добавил" термостат от Рено 5? Нали?
          Steliyan's Life!
          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

          Коментар


            #6
            diki написа:
            mr. Nikoi написа:
            Ако тази разликата в двата термостата е 3 градуса, не би трябвало да се усеща по стрелката на таблото.А преди това правилно ли ти показваше стрелката?Може да се провери дали показва правилно ако се закачи съпротивление със подходяща стойност в клемите които се включват към датчика на термостата. Или поне така трябва да е - не съм го пробвал - трябва да се види каква трябва да е стойността според твоят датчик.При мен стига точно средата - едва забележимо малко по долу.http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo.../Termostat.pdf Но мисля че самият термостат си стои леко отворен може би е следствие от многото напъване докато го вкарам в маркуча. Та ако ти си го понапънал малко повече и цилиндърчето се е изкривило навътре (трите рамена които го държат) или самото цилиндърче се е сплескало може да започне да отваря по рано.Ти като казваш 4е няма разлика в разхода на гориво какво имаш предвид:- не се е променил в сравнение със неработещият термостат. - не се е повишил в сравнение когато старият ти термостат работеше нормално.Аз за моят разход не мога да кажа защото като купих колата и го доработих след 5 дни - нямам база за сравнение. Но сега съм доволен от разхода.Поздрави.
            Стария термостат беше постоянно отворен още с купуването на колата но лятото не му обръщах внимание тъй като парно неми е трябвало и стрелката никога не е стигала до средата на скалата. Веднъж само се е включвала перката за охлаждане а стрелката беше на 5мм под средата. Сега с новия термостат стрелката стига до едно ниво(както бях написал по средата между най - долната и средната черта) и термостата отваря. Факта че перката включва малко след това положение на стрелката с новия термостат ме навежда на мисълта, че термостата си отваря навреме а стрелката не показва правилната температура. За разхода и преди си беше голям(с постоянно отворен термостат) и сега не се е променил все си е 10л./100км. Та затова си мисля да неби показанията на стрелката за температурата да зависят от някой датчик, който се е прецакал и заради него разхода да е такъв.
            Колега ,мой съвет е като ти чета постовете,да не се занимаваш с температурата на двигателя ти, а да си оправиш разхода на колата.Не ми е ясно защо караш дизелова кола.Ако си купиш бензинова със същата мощност ще ти харче по-малко а и бензина е по-евтин.10 л.разход за твоята кола ми звучи невроятно много.Грешно ли мериш или грешна е колата???

            Коментар

            Working...
            X