Здравейте, Току що гледах един Фиат Браво JTD .Течността в разширителното казанче беше доста мътна - ръждива, на други съм гледал че е доста бистра.След като позагрее двигателя течността в казанчето се повишава не много бързо , но забелязах да влизат балончета в охладителното казанче при затворена капачка на казанчето.След отваряне на капачката в казанчето навлиза доста течност - видимо се покачва и се вижда самата течност как влиза - доста бързичко и бурно. И се чува едно свистене все едно отваряш бутилка от Кока Кола - получава се някво налягане вътре в казанчето като поработи двигателя.Та въпроса ми е това нормално ли е и как е при вашите коли. Затегната капачна на казанчето - загрява двигателя - отвивате капачката - дали се чува фъсссс ?Бравото е 99 година под 5000 лв ще го спазарим. Кажете какво да правя, тази кола много ми хареса и докато бяхме към Дупница да оглеждаме , все исках да се връщаме да я зимам тази, и след това забелязах този проблем.Много благодаря на всички за помощта.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Bravo JTD105 Разширително казанче за Радиатора. Спешно.!!!!
Collapse
X
-
Това което си направил е било високо рисково! Всяка кола е така, и трябва да почерпиш за това че капачката не е изхвърчала и не ти е причинила сериозни изгаряния. Лошо е че течността не е бистра - веднага сваляй цената заради това, защото задължително ще трябва да се прави промивка. Когато течността загрява, се разширява, съответно нивото в казанчето се повишава, а въздухът в него се свива. Така докато налягането на системата достигне една атмосфера. Отвиването на капачката в този момент е особено опасно! ако при студен двигател нивото е м/у мин и макс, при загрят двигател нивото ще е над макс, но това е нормално за загрят двг. Капачката е настроена така че ако налягането премине 1 бар (1 атмосфера) , пружината отпуска, и излишното налягане излиза.Мехурчетата - възможно е состемата да не е обезвъздушена, а да е налята течността набързо, и въздухът в сист. малко по малко да се придвижва до казанчето. Пак казвам - задължително ще трябва да промиеш системата, така че сваляй от цената! При добра система цветът на течността трябва да е бистър, ясен, прозрачен, такъв какъвто си го сипал в началото. Възможно е колата да е стояла без течност дълго време, да са се получили окисления, и сега когато е налята течност, тези окисления да се отмиват и да замърсяват течността. Бъди особено бдителен като идеш да гледаш, и обърни подробно внимание на всеки един детайл на охладителната система. И по никакъв повод не пипай капачката когато загрее двигателя! Опасно е! Високото налягане което се образува помага за това течността да не заври по-рано от предвиденото. Надявам се да съм ти помогнал
-
Колега Благодяря за бързият отговор
Колега Благодаря за бързият отговор.Много се радвам за това което казваш.АЗ понеже до сега карах жигула, при която разширителното казанче до колкото знам не стои под налягане, и за това много се зачудих.На жигулата знам че не трябва да се отвяря капачката на радиатора, но за казанчето никога не ми е правило проблем - даже на скоро завря водата в казанчето като се развали термостата.Тази капачка на казанчето е пласмасова - черна с жълта лепенка отгоре ако това което казваш е вярно , би трябвало ако реши да извхвърля вода тази лепенка да се повреди.Нали за тази капачка говориш и ти , не за капачката на радиатора.Bravo JTD 105 '98
Коментар
-
...или гадният вариант, тази кола има издухана гарнитура на главата, а може би и спукана глава и точно по това се познава щото надува компресия в охладителната система, спред мен преди да купиш тази кола да я види някой който разбира от дизели и задължитено мини на диагностика......и 1 атмосфера не е кой знае какво налягане и не е чак такъв проблем отварянето на охладителната с-ма, даже задължително подгрей колата и после отвори охладителната система и гледай в казанчето а някой да даде газ на колата, гледай за мехурчета, ако има направо я зарежи тая кола....Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e.8V 88`
Коментар
-
Crusader написа:...или гадният вариант, тази кола има издухана гарнитура на главата, а може би и спукана глава и точно по това се познава щото надува компресия в охладителната система, спред мен преди да купиш тази кола да я види някой който разбира от дизели и задължитено мини на диагностика......и 1 атмосфера не е кой знае какво налягане и не е чак такъв проблем отварянето на охладителната с-ма, даже задължително подгрей колата и после отвори охладителната система и гледай в казанчето а някой да даде газ на колата, гледай за мехурчета, ако има направо я зарежи тая кола....Bravo JTD 105 '98
Коментар
-
колега, капачката е конструирана така, че при изхвърляне на водата, тя си минава по едни канали м/у резбата отвътре, малко неведоми пътища, но от там е, да знаеш. На някои коли има едно маркуче илизащо от капачката и водата се отвежда през него... варианти - много. И да знаеш - на радиатора няма капачка, да не почнеш да търсиш. Единствената капачка е тази на разширителния съд. А на жигата - пак така си е устроено - при определено налягане, водата се изхвърля, но отива в компенсаторното казанче, а когато изстине и се образува подналягане, колкото вода е необходимо си се връща. Както казва колегата - една атмосфера не е кой знае какво - воден стълб с височина 10 метра, но ако е с температура над 90 градуса , е опасно! Дано да не е "гадният вариант" де. На едно опелче наскоро 2 пъти му гръмна радиатора за 100 километра, именно заради "гадния вариант"
Коментар
-
от къде са мехурчетата?отгоре от малкия маркуч над капачката?или от този който е в долната част на съда?Мехурчетата които видях не излизат постоянно, видях ги само като запалиха двигателя - разпени се течността която е около долната част на казанчето - големият маркуч.Но преди това двигателя изглежда е работил - и аз бях отворил капачката и бях я затворил след това, така че налягането е било по ниско.А този малкият маркуч каде кара течността като се повиши налягането преди да е достигнала 1 атмосфера и да отвори капачката.Bravo JTD 105 '98
Коментар
-
ogi28b написа:колега, капачката е конструирана така, че при изхвърляне на водата, тя си минава по едни канали м/у резбата отвътре, малко неведоми пътища, но от там е, да знаеш. На някои коли има едно маркуче илизащо от капачката и водата се отвежда през него... варианти - много. И да знаеш - на радиатора няма капачка, да не почнеш да търсиш. Единствената капачка е тази на разширителния съд. А на жигата - пак така си е устроено - при определено налягане, водата се изхвърля, но отива в компенсаторното казанче, а когато изстине и се образува подналягане, колкото вода е необходимо си се връща. Както казва колегата - една атмосфера не е кой знае какво - воден стълб с височина 10 метра, но ако е с температура над 90 градуса , е опасно! Дано да не е "гадният вариант" де. На едно опелче наскоро 2 пъти му гръмна радиатора за 100 километра, именно заради "гадния вариант"Bravo JTD 105 '98
Коментар
-
Хм, карал съм три неРуски автомобила, които съм и поддържал - опел кадет, форд ескорт и сега фиат мареа - на нито един от трите няма капачки по радиаторите - само на разширителния съд (казанчето)Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар