Колеги, благодаря ви за поредните няколко поста, които хвърлиха нова светлина в/у работата на помпата, но все още няма точен отговор:Защо при спускане по инерция и двигателя около 850 оборота, ако включа предавка, и оборотите се качат над 2100, релето в жабката цъка, и изключва подкачващата помпа, защо като започнат да падат оборотите (демек колата като се забави), и стигнат 2100, релето пре-цъква, и я включва отново? И защо ако оборотите минат 3000, и се задържат там, релето пре-цъква след 2-3-4 секунди, а не като паднат оборотите на 2100? Надявам се след няколко дни да мога и аз да кажа нещо по този въпрос, наблюдавайки работата на мотора в реално време в движение, свързан към диагностичен софтуер. specialista при мен със сигурност това реле няма общо с ЕГР. В допълнение - подкачващата помпа изключва точно след 10 секунди , след подаване на "контакт". Вероятно е достигнато изискваното налягане, и няма нужда да работи, докато двг не започне да се върти. Това със сигурност е свързано и с конкретния въпрос по-горе.Тъй като е твърде вероятно да греша за това реле, да ви питам - имате ли идея кое друго реле би могло да бъде в жабката и да цъка при посочените условия? Аз лично не се сещам за друго реле там.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво точно се случва в JTD?
Collapse
X
-
vsd написа:Stefan Hadjov написа:Подкачващата помпа в резервоара се включва за секунди след подаване на контакт с ключа за да се създаде необходимото налягане от 2-2,5 бара на входа на нагнетателната помпа,а след това тя си знае работата-кога и колко.
Коментар
-
ogi28b написа:В допълнение - подкачващата помпа изключва точно след 10 секунди , след подаване на "контакт". Вероятно е достигнато изискваното налягане, и няма нужда да работи, докато двг не започне да се върти. Това със сигурност е свързано и с конкретния въпрос по-горе.Тъй като е твърде вероятно да греша за това реле, да ви питам - имате ли идея кое друго реле би могло да бъде в жабката и да цъка при посочените условия? Аз лично не се сещам за друго реле там.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:ogi28b написа:В допълнение - подкачващата помпа изключва точно след 10 секунди , след подаване на "контакт". Вероятно е достигнато изискваното налягане, и няма нужда да работи, докато двг не започне да се върти. Това със сигурност е свързано и с конкретния въпрос по-горе.
Коментар
-
ogi28b написа:Защо при спускане по инерция и двигателя около 850 оборота, ако включа предавка, и оборотите се качат над 2100, релето в жабката цъка, и изключва подкачващата помпа, защо като започнат да падат оборотите (демек колата като се забави), и стигнат 2100, релето пре-цъква, и я включва отново? И защо ако оборотите минат 3000, и се задържат там, релето пре-цъква след 2-3-4 секунди, а не като паднат оборотите на 2100?
Коментар
-
BO написа:vgeorgiev написа:ogi28b написа:kombito-tdi - тя темата и така си е хубава, въпрос на разбиране от всички е да не се спами, а да се пишат само полезни неща. Това за подкачващата помпа, и аз си го обяснявам по този начин, но има нещо друго - Ако карам на 5-та по надолнището, да речем със 130, и надолнището е достатъчно голямо, решавам да пусна по инерция. Тогава двигателя работи на празен ход - 850 оборота в минута. Целевото налягане в рейката е 300 бара. Ако в този момент включа на 4 предавка, оборотите ще минат 3000, да речем 3500. В този момент налягането в рейката продължава да е 300 бара, нали така? ...............04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
Колега vsd - излагаш се! Аз лично съм чувал как изключва релето в колата ТИ, а ти не си го чувал?!? Интересно. Днес имах възможност малко да покарам с кола вкючена в диагностичен софтуер. Открих някои интересни неща:- При всички случаи - ако двигателят се върти с над 1000 оборота (+ / - 50), а педалът е натиснат 0% , то подаването на гориво е 0 Това го знаех от колегата rosenmvr, но днес го потвърдих лично. Дали заради принудителен празен ход, или заради изфорсиран двигател, когато оборотите падат, над 1000 горивото е 0. - Стрелката започва да се движи точно на 50 градуса, а точно на 80 се хоризонтира. Поне до 91 остава хоризонтирана, нагоре нямам възможност да разбера, защото не ми загрява толкова. - Свещите изключват точно на 75 градусаНадявам се тези дни да имам възможност да разследвам случая с цъкането на релето на помпата. 2100 му е границата. Вчера го установих при няколко опита. Искам обаче да се спускам някъде по- продължително, за да видя дали ако стои повече време на 3000 оборота, примерно на трета предавка, ще цъкне на 2100 или на 2800 да речем. Stefan Hadjov - Релето за нагревателя във филтъра го изключвам като вариант, защото е отпред в кутийката пред акумулатора. Релетата на антифризните свещи също са отпред в двигателния отсек, но те включват едва когато двигателя работи, а не преди това. Така че - това явно си е реле на помпата.
Коментар
-
ogi28b написа:Колега vsd - излагаш се! Аз лично съм чувал как изключва релето в колата ТИ, а ти не си го чувал?!? Интересно. Днес имах възможност малко да покарам с кола вкючена в диагностичен софтуер. Открих някои интересни неща:- При всички случаи - ако двигателят се върти с над 1000 оборота (+ / - 50), а педалът е натиснат 0% , то подаването на гориво е 0 Това го знаех от колегата rosenmvr, но днес го потвърдих лично. Дали заради принудителен празен ход, или заради изфорсиран двигател, когато оборотите падат, над 1000 горивото е 0. - Стрелката започва да се движи точно на 50 градуса, а точно на 80 се хоризонтира. Поне до 91 остава хоризонтирана, нагоре нямам възможност да разбера, защото не ми загрява толкова. - Свещите изключват точно на 75 градусаНадявам се тези дни да имам възможност да разследвам случая с цъкането на релето на помпата. 2100 му е границата. Вчера го установих при няколко опита. Искам обаче да се спускам някъде по- продължително, за да видя дали ако стои повече време на 3000 оборота, примерно на трета предавка, ще цъкне на 2100 или на 2800 да речем. Stefan Hadjov - Релето за нагревателя във филтъра го изключвам като вариант, защото е отпред в кутийката пред акумулатора. Релетата на антифризните свещи също са отпред в двигателния отсек, но те включват едва когато двигателя работи, а не преди това. Така че - това явно си е реле на помпата.
Коментар
-
След като онзи ден, по пример на колегата chaveto си изчистих MAP-датчика, възникна и въпросът - каква функция изпълнява? По-точно защо на двигателя му е нужен този датчик, и какво се променя когато го няма? Нали имаме дебитомер, който изчислява колко въздух е постъпил? Какво изчислява МАП-а ? То е ясно какво де, но с каква цел, каква е идеята на това измерване? Ето този въпрос не ми дава да спя вече трети ден.
Коментар
-
ogi28b написа:След като онзи ден, по пример на колегата chaveto си изчистих MAP-датчика, възникна и въпросът - каква функция изпълнява? По-точно защо на двигателя му е нужен този датчик, и какво се променя когато го няма? Нали имаме дебитомер, който изчислява колко въздух е постъпил? Какво изчислява МАП-а ? То е ясно какво де, но с каква цел, каква е идеята на това измерване? Ето този въпрос не ми дава да спя вече трети ден.
Коментар
-
Колега датчика мери налягането с цел да не пренадуе турбината и да я държи в някакъв работен режим. Ако изключиш този датчик турбината няма да надува. Ще се върти, ще си работи но няма да надува колкото е нужно за даденият режим. Има двигатели които имат дюза за впръскване на гориво при турбината която има за цел да поддържа оборотите на турбото и там във всеки един момент когато решиш да подадеш газ можеш да разчиташ на 100% работа на турбото. А за включването и изключването на помпата е много по вредно за нея от колкото да има някакъв регулатор който да поддържа някакво налягане в системата. Разбира се, че е възможно да се спира работата на помпата ако по продължително време няма нужда от гориво, но не и постоянното и вкл/изкл когато достигне налягане. При подаване на контакт е съвсем нормално да подкачи гориво и да спре ако двигателя не се върти. На реното преди месец ми изгоря помпата и преди да си замине при подаване на контакт не изключваше (не може да вдигне налягане) след смяната и при подаване на контакт изключва след около 5сек.Искаш по продължително спускане :D Качваш се до с. Миланово и после по обратният ред 8км спускане :D Въпросното село се намира по Искърското дефиле.Това е пътя http://video.data.bg/32/%D0%9C%D0%BE...BE%D0%B2%D0%BE
Коментар
-
ogi28b написа:И как точно компютърът ще повлияе на работата на турбината? Може би като намали горивото и спъне колата?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар