Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво точно се случва в JTD?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Сега изчетох темата наново за всеки случай... един колега питаше как се отварят и затварят повечето клапани, ама никой не му обърна внимание. Колега - пак така - с още един разпределителен вал. ихихих и аз научих някой на нещо А сега по темата - някой разбра ли вече каква функция изпълнява прословутото реле в жабката което цъка 10 секунди след контакт? Аз имам няколко идеи една от които е че това реле изключва някоя от помпите, например подкачващата, дали ? Категорично отхвърлям да е реле за свещи, защото вече е топло, а пък и при загряла кола то пак си цъка. Във връзка с другата тема която пуснах тази вечер - как ще се отрази мръсен интеркуулер , полузапушен, мръсни въздуховоди, на работата на двигателя откъм мощност, динамика, пушилка отзад, разход на гориво, разход на масло?

    Коментар


      #62
      Хм, този въпрос и аз съм си го задавал..., но предвид всичката жица в тая кола могат да са много неща Вероятно - помпи високо и ниско налягане.
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #63
        Я каква интересна тема имало в архива... Защо като дам много газ, и после пусна педала, ако колелата движат мотора (или принудителен празен ход, дето му викат), над 2000 оборота се чува цъкане от жабката, и след 2-3 секунди повотрно цъкане. Имам подозрения че това е релето на подкачващата помпа. Някой може ли да разкаже, ако е срещнал някъде инфо? Защо изключва, и след малко пак включва?

        Коментар


          #64
          много интиресна тема без сьществено развити по зададените от полегата вьпроси бих предложил на колегата ogi28b да си отвори нова тема с наново зададени вьпроси и да се отговаря смисленознам че като вьв всеки форум и тук сме момченца и обичаме да си мерим ...ишките отговарям на колегата за релето при работа на колата в режим на принудителен празен ход подаваното количество гориво от дюзите р равно на нула (0) и тогава нямаме разход на гориво или си е чиста икономия значи имаме и разтоварване в реиката тоест налягането ако е било примерно 1350 бара започва да спада и не ни е нужно да се подава гориво от електрическата подкачваща помпа и затова онова нещо дет му казват еку стира подаването на захранване кьм помпата п.п колега ogi28bнаправи си нова тема и с удоволствие ще ти отговоря на всичките вьпроси до колкото сьм колпетентен де човек се учи цял живот
          тунинговам си колите за удоволствие
          някои с турбо други с чип

          Коментар


            #65
            Здравейте....... Много хубава и интересна тема, която изчетох цялата Надявах се да намеря отговор на няколко въпроса, но уви, тук не са разисквани... и зада непускам нова тема, ще питам тук...Интересува ме какъв дебит имат дюзите на 1.9 жтд и имат ли разлика с тези на 2.4жтд ?!Турбината на 1.9 на колко бара държи(изптано)?В крайна сметка Механично ли е упралението ?С колко е по-голяма помпата (горивната) на 2.4 от 1.9 ?Има ли начин за разглобяване на турбото на 1.9 с цел смяна на студената част с по-голяма... или направо каква друга по-голяма турбина и как може да се инплантира ?! Еййй ако някой ми отоговориииииии цена няма да има.... а аз ще се отплащам с хубави клипчета в последствие Мерси много
            ALFA ROMEO 145 1.9JTD '99 DIESEL IS COOL
            vs Stilo jtd
            vs 145 1.8 ts
            Alfa Romeo 156 2.4jtd '99 (бившата)
            (скапани критерий за подпис ) ооффф.....

            Коментар


              #66
              kombito-tdi - тя темата и така си е хубава, въпрос на разбиране от всички е да не се спами, а да се пишат само полезни неща. Това за подкачващата помпа, и аз си го обяснявам по този начин, но има нещо друго - Ако карам на 5-та по надолнището, да речем със 130, и надолнището е достатъчно голямо, решавам да пусна по инерция. Тогава двигателя работи на празен ход - 850 оборота в минута. Целевото налягане в рейката е 300 бара. Ако в този момент включа на 4 предавка, оборотите ще минат 3000, да речем 3500. В този момент налягането в рейката продължава да е 300 бара, нали така? Защо помпата спира, и след 2-3 секунди отново се включва, а оборотите продължават да са много по-високи от 2000 (над 3000 дори). И каква е границата (при колко оборота) при която впръскването се възстановява? 1500? Или 2000? Или друго? DiabL0 - Според мен, при 2.4 нещата са същите като при 1.9, по отношение на дюзите, просто има една повече. Може и да не е така де, ама изглежда логично.

              Коментар


                #67
                а ти защо мислиш че налягането в реиката е 300 бараа не е примерно 800 или 500 или дали вьобще има наляганеи някои да добави за аванса на колко градуса работи на максимум 8-10-15
                тунинговам си колите за удоволствие
                някои с турбо други с чип

                Коментар


                  #68
                  Мисля че налягането е 300, защото сме го гледали с диагностичен софтуер, че на празен ход целевото налягане е ~300 (май че 302 беше точното число). Та затова поставям така въпроса. Или може би имаш предвид че в този момент пада под 300? Виж, за това не сме се сетили да гледаме. Продължаам да се интересувам обаче каква е границата, при която впръскването е 0, и под която вече не е нула, при 0 % натиснат педал?

                  Коментар


                    #69
                    ogi28b написа:
                    kombito-tdi - тя темата и така си е хубава, въпрос на разбиране от всички е да не се спами, а да се пишат само полезни неща. Това за подкачващата помпа, и аз си го обяснявам по този начин, но има нещо друго - Ако карам на 5-та по надолнището, да речем със 130, и надолнището е достатъчно голямо, решавам да пусна по инерция. Тогава двигателя работи на празен ход - 850 оборота в минута. Целевото налягане в рейката е 300 бара. Ако в този момент включа на 4 предавка, оборотите ще минат 3000, да речем 3500. В този момент налягането в рейката продължава да е 300 бара, нали така? ...............
                    Не мисля така. На празен ход може да имаш ниско налягане в рейката, поради ниските обороти, но при 3 000 оборота нялягането няма да е както пи празен ход. Поне според мен е така. Налягането зависи от оборотите, защото ГНП е скачена за разпределителния вал ако не се лъжа.
                    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                    Коментар


                      #70
                      Stefan Hadjov написа:
                      ogi28b написа:
                      Гледам че ги разбираш нещата..... добре написано, ама аз нещо не разбрах - има ли някаква, каквато и да е компютърна намеса около турбината, или всичко там си е чисто механично? Питам защото ми прави впечатление че на по-ниски обороти (под 1500) и на по-ниска предавка - 1, 2, 3-та - турбината изобщо не се чува, но превключа ли на 4-та, веднага се почва свистенето. Та питам - компютъра разбира че вече съм на 4-та, усеща че двг е натоварен, прави ли някакви намеси към турбината, така че да я "шамаросва" по-голяма част от излизащия въдух, или няма - всичко е механично. Ако е второто, защо така се получава с шума - на 3-та почти го няма, а на 4-та и 5-та веднага се чува ясно, още от ниски обороти? днеска взех 206-цата , като го опъна, турбината така яростно почва да свири, че направо бравата ми се струва като абсолютно безшумна, в сравнение с ХДИ-то. И не знам защо ама ми се струва че много върви.....
                      Колега ОГИ ти сам си отговаряш на въпроса защо турбина се чува на 4-та а не се чува на3-та скорост.Цитирам от поста ти:"компютъра разбира че вече съм на 4-та,усеща че двг е натоварен".Точно така,при по-голям товар на двиг.веднага турбината се развърта и се чува свистенето.И в един момент по сигнал от МАП-сензора ЕКУ-то "шамаросва" турбината.Независимо обикновенна или с променлива геометрия.
                      Нещо не се изяснихме. За да се развърти повече турбината, трябва да има какво да я развърти. Това компютъра какво иска неможе да помогне. Според мен става следното. Караш на 3та бавно - нефучи турбото. Включваш на 4та. Настъпваш газта, двигателя се товари, за да поддържа скоростта или за да ускорява впръсква повече нафта. Повечето гориво прави повече изгорели газове, това развърта турбината. Не ми е ясно как компютъра "шамаросва турбото" ?
                      04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                      Коментар


                        #71
                        vgeorgiev написа:
                        ogi28b написа:
                        kombito-tdi - тя темата и така си е хубава, въпрос на разбиране от всички е да не се спами, а да се пишат само полезни неща. Това за подкачващата помпа, и аз си го обяснявам по този начин, но има нещо друго - Ако карам на 5-та по надолнището, да речем със 130, и надолнището е достатъчно голямо, решавам да пусна по инерция. Тогава двигателя работи на празен ход - 850 оборота в минута. Целевото налягане в рейката е 300 бара. Ако в този момент включа на 4 предавка, оборотите ще минат 3000, да речем 3500. В този момент налягането в рейката продължава да е 300 бара, нали така? ...............
                        Не мисля така. На празен ход може да имаш ниско налягане в рейката, поради ниските обороти, но при 3 000 оборота нялягането няма да е както пи празен ход. Поне според мен е така. Налягането зависи от оборотите, защото ГНП е скачена за разпределителния вал ако не се лъжа.
                        Ами общо взето се лъжеш и не стоят точно така нещата.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #72
                          Определено не съм се интересувал никога от устройството и действието на помпата в JTD, но смятам че налягането зависи изключително от позицията на педала на газта. При 3000 оборота ако педалът е натиснат 0%, тогава е безсмислено помпата да създава налягане повече от 300 бара, което е целевото налягане на празния ход. Един вид - дори и и оборотите да паднат - да може веднага да се врпъска гориво за да не спре мотора. И все пак - няма точен отговор на това - ако се движа по инерция, и реша да вкарам на предавка - защо релето цъка ако педалът е на нула%, а оборотите са над 2100 ( по последни данни ).

                          Коментар


                            #73
                            ogi28b написа:
                            Определено не съм се интересувал никога от устройството и действието на помпата в JTD, но смятам че налягането зависи изключително от позицията на педала на газта. При 3000 оборота ако педалът е натиснат 0%, тогава е безсмислено помпата да създава налягане повече от 300 бара, което е целевото налягане на празния ход. Един вид - дори и и оборотите да паднат - да може веднага да се врпъска гориво за да не спре мотора. И все пак - няма точен отговор на това - ако се движа по инерция, и реша да вкарам на предавка - защо релето цъка ако педалът е на нула%, а оборотите са над 2100 ( по последни данни ).
                            Налягането на нагнетателната помпа на ЖТД ,както и предварението на пшприца зависи както от оборотите на двигателя,така и от натоварването му/полож.педала на газта/.Това тайнствено реле за което говориш включва и изключва подкачващата помпа в резервоара и не контролира работата на нагнетателната помра.Тя си има собствен регулатор на налягането и сензор за измерването му.Подкачващата помпа в резервоара се включва за секунди след подаване на контакт с ключа за да се създаде необходимото налягане от 2-2,5 бара на входа на нагнетателната помпа,а след това тя си знае работата-кога и колко.

                            Коментар


                              #74
                              Съжалявам че не съм проследил темата от самото начало(ще го направя при малко свободно време),но сега ме заинтригува.Напоследък се блъскам с една Капа 2.4 jtd.Ел. помпа спира самоволно,без някакви предпоставки или зависимости,просто е със собствено мнение по въпроса за това кога да работи.Ефекта е че колата гасне,и при това не се знае кога и къде ще ти направи номера.Доста зор беше докато се разбере каква е причината за това гаснене.Сега е наред да се открие и каква е причината за спирането на помпата.Помпата съм я вадил и от вън работи перфектно,мерих и налягането като е подпирам директно с манометър и за мое учудване обърна стрелката на първия който беше до 6 бара.Втория беше по голям и помпата задържа 7 бара.Това е за налягането на ел.помпата.Предполагам че и при другите jtd мотори ще е същото,друг е въпроса какво налягане ще се подържа в системата до ГНП,т.е.връщайки към излишното гориво колко се връща и това което остава дали е достатъчно? Лично аз невиждам никакъв смисъл от това да се изключва софтуерно помпата в даден режим,а и дали е така?Факт е че като спре помпата колата също спира.Намерих схема на конкретния модел и на нея е изобразен инерционен ключ който прекъсва масата на помпата , а плюса е през реле което се управлява от ЕКУ.За това цъкане за което говори колегата най добре е даго държи в ръце това реле и чак тогава да се каже че шума е наистина от него.Няма да забравя преди години какво търсене беше на такова цъкане от къде идва и се оказа ел.клапана който управлява ЕГР на едно ТД100. Ще следя темата и ако аз имам конкретни резултати за моя случай ще ги споделя.

                              Коментар


                                #75
                                Stefan Hadjov написа:
                                Подкачващата помпа в резервоара се включва за секунди след подаване на контакт с ключа за да се създаде необходимото налягане от 2-2,5 бара на входа на нагнетателната помпа,а след това тя си знае работата-кога и колко.
                                Това налягане сигурен ли си че е толкова, защото си мисля че на голямата помпа й трябва 0,5 брара за да почне да работи.PS: Сега погледнах в bravo/a service manual. На помпата за високо налягане й трябва поне половин бар за да работи. Помпата в резервоара има клапанче което фактически поддържа налягането на максимум 5 бара. То свързва изхода с входа на помпата, когато налягането стане повече от 5 бара. След като има такъв клапан, не ми се струва логично еку-то да спира и пуска тази помпа, след като тя така или иначе си регулира работата.
                                FIAT Bravo JTD GT '99

                                Коментар

                                Working...
                                X