Сега изчетох темата наново за всеки случай... един колега питаше как се отварят и затварят повечето клапани, ама никой не му обърна внимание. Колега - пак така - с още един разпределителен вал. ихихих и аз научих някой на нещо А сега по темата - някой разбра ли вече каква функция изпълнява прословутото реле в жабката което цъка 10 секунди след контакт? Аз имам няколко идеи една от които е че това реле изключва някоя от помпите, например подкачващата, дали ? Категорично отхвърлям да е реле за свещи, защото вече е топло, а пък и при загряла кола то пак си цъка. Във връзка с другата тема която пуснах тази вечер - как ще се отрази мръсен интеркуулер , полузапушен, мръсни въздуховоди, на работата на двигателя откъм мощност, динамика, пушилка отзад, разход на гориво, разход на масло?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво точно се случва в JTD?
Collapse
X
-
Хм, този въпрос и аз съм си го задавал..., но предвид всичката жица в тая кола могат да са много неща Вероятно - помпи високо и ниско налягане.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Я каква интересна тема имало в архива... Защо като дам много газ, и после пусна педала, ако колелата движат мотора (или принудителен празен ход, дето му викат), над 2000 оборота се чува цъкане от жабката, и след 2-3 секунди повотрно цъкане. Имам подозрения че това е релето на подкачващата помпа. Някой може ли да разкаже, ако е срещнал някъде инфо? Защо изключва, и след малко пак включва?
Коментар
-
много интиресна тема без сьществено развити по зададените от полегата вьпроси бих предложил на колегата ogi28b да си отвори нова тема с наново зададени вьпроси и да се отговаря смисленознам че като вьв всеки форум и тук сме момченца и обичаме да си мерим ...ишките отговарям на колегата за релето при работа на колата в режим на принудителен празен ход подаваното количество гориво от дюзите р равно на нула (0) и тогава нямаме разход на гориво или си е чиста икономия значи имаме и разтоварване в реиката тоест налягането ако е било примерно 1350 бара започва да спада и не ни е нужно да се подава гориво от електрическата подкачваща помпа и затова онова нещо дет му казват еку стира подаването на захранване кьм помпата п.п колега ogi28bнаправи си нова тема и с удоволствие ще ти отговоря на всичките вьпроси до колкото сьм колпетентен де човек се учи цял животтунинговам си колите за удоволствие
някои с турбо други с чип
Коментар
-
Здравейте....... Много хубава и интересна тема, която изчетох цялата Надявах се да намеря отговор на няколко въпроса, но уви, тук не са разисквани... и зада непускам нова тема, ще питам тук...Интересува ме какъв дебит имат дюзите на 1.9 жтд и имат ли разлика с тези на 2.4жтд ?!Турбината на 1.9 на колко бара държи(изптано)?В крайна сметка Механично ли е упралението ?С колко е по-голяма помпата (горивната) на 2.4 от 1.9 ?Има ли начин за разглобяване на турбото на 1.9 с цел смяна на студената част с по-голяма... или направо каква друга по-голяма турбина и как може да се инплантира ?! Еййй ако някой ми отоговориииииии цена няма да има.... а аз ще се отплащам с хубави клипчета в последствие Мерси многоALFA ROMEO 145 1.9JTD '99 DIESEL IS COOL
vs Stilo jtd
vs 145 1.8 ts
Alfa Romeo 156 2.4jtd '99 (бившата)
(скапани критерий за подпис ) ооффф.....
Коментар
-
kombito-tdi - тя темата и така си е хубава, въпрос на разбиране от всички е да не се спами, а да се пишат само полезни неща. Това за подкачващата помпа, и аз си го обяснявам по този начин, но има нещо друго - Ако карам на 5-та по надолнището, да речем със 130, и надолнището е достатъчно голямо, решавам да пусна по инерция. Тогава двигателя работи на празен ход - 850 оборота в минута. Целевото налягане в рейката е 300 бара. Ако в този момент включа на 4 предавка, оборотите ще минат 3000, да речем 3500. В този момент налягането в рейката продължава да е 300 бара, нали така? Защо помпата спира, и след 2-3 секунди отново се включва, а оборотите продължават да са много по-високи от 2000 (над 3000 дори). И каква е границата (при колко оборота) при която впръскването се възстановява? 1500? Или 2000? Или друго? DiabL0 - Според мен, при 2.4 нещата са същите като при 1.9, по отношение на дюзите, просто има една повече. Може и да не е така де, ама изглежда логично.
Коментар
-
Мисля че налягането е 300, защото сме го гледали с диагностичен софтуер, че на празен ход целевото налягане е ~300 (май че 302 беше точното число). Та затова поставям така въпроса. Или може би имаш предвид че в този момент пада под 300? Виж, за това не сме се сетили да гледаме. Продължаам да се интересувам обаче каква е границата, при която впръскването е 0, и под която вече не е нула, при 0 % натиснат педал?
Коментар
-
ogi28b написа:kombito-tdi - тя темата и така си е хубава, въпрос на разбиране от всички е да не се спами, а да се пишат само полезни неща. Това за подкачващата помпа, и аз си го обяснявам по този начин, но има нещо друго - Ако карам на 5-та по надолнището, да речем със 130, и надолнището е достатъчно голямо, решавам да пусна по инерция. Тогава двигателя работи на празен ход - 850 оборота в минута. Целевото налягане в рейката е 300 бара. Ако в този момент включа на 4 предавка, оборотите ще минат 3000, да речем 3500. В този момент налягането в рейката продължава да е 300 бара, нали така? ...............04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:ogi28b написа:Гледам че ги разбираш нещата..... добре написано, ама аз нещо не разбрах - има ли някаква, каквато и да е компютърна намеса около турбината, или всичко там си е чисто механично? Питам защото ми прави впечатление че на по-ниски обороти (под 1500) и на по-ниска предавка - 1, 2, 3-та - турбината изобщо не се чува, но превключа ли на 4-та, веднага се почва свистенето. Та питам - компютъра разбира че вече съм на 4-та, усеща че двг е натоварен, прави ли някакви намеси към турбината, така че да я "шамаросва" по-голяма част от излизащия въдух, или няма - всичко е механично. Ако е второто, защо така се получава с шума - на 3-та почти го няма, а на 4-та и 5-та веднага се чува ясно, още от ниски обороти? днеска взех 206-цата , като го опъна, турбината така яростно почва да свири, че направо бравата ми се струва като абсолютно безшумна, в сравнение с ХДИ-то. И не знам защо ама ми се струва че много върви.....04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
vgeorgiev написа:ogi28b написа:kombito-tdi - тя темата и така си е хубава, въпрос на разбиране от всички е да не се спами, а да се пишат само полезни неща. Това за подкачващата помпа, и аз си го обяснявам по този начин, но има нещо друго - Ако карам на 5-та по надолнището, да речем със 130, и надолнището е достатъчно голямо, решавам да пусна по инерция. Тогава двигателя работи на празен ход - 850 оборота в минута. Целевото налягане в рейката е 300 бара. Ако в този момент включа на 4 предавка, оборотите ще минат 3000, да речем 3500. В този момент налягането в рейката продължава да е 300 бара, нали така? ...............A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Определено не съм се интересувал никога от устройството и действието на помпата в JTD, но смятам че налягането зависи изключително от позицията на педала на газта. При 3000 оборота ако педалът е натиснат 0%, тогава е безсмислено помпата да създава налягане повече от 300 бара, което е целевото налягане на празния ход. Един вид - дори и и оборотите да паднат - да може веднага да се врпъска гориво за да не спре мотора. И все пак - няма точен отговор на това - ако се движа по инерция, и реша да вкарам на предавка - защо релето цъка ако педалът е на нула%, а оборотите са над 2100 ( по последни данни ).
Коментар
-
ogi28b написа:Определено не съм се интересувал никога от устройството и действието на помпата в JTD, но смятам че налягането зависи изключително от позицията на педала на газта. При 3000 оборота ако педалът е натиснат 0%, тогава е безсмислено помпата да създава налягане повече от 300 бара, което е целевото налягане на празния ход. Един вид - дори и и оборотите да паднат - да може веднага да се врпъска гориво за да не спре мотора. И все пак - няма точен отговор на това - ако се движа по инерция, и реша да вкарам на предавка - защо релето цъка ако педалът е на нула%, а оборотите са над 2100 ( по последни данни ).
Коментар
-
Съжалявам че не съм проследил темата от самото начало(ще го направя при малко свободно време),но сега ме заинтригува.Напоследък се блъскам с една Капа 2.4 jtd.Ел. помпа спира самоволно,без някакви предпоставки или зависимости,просто е със собствено мнение по въпроса за това кога да работи.Ефекта е че колата гасне,и при това не се знае кога и къде ще ти направи номера.Доста зор беше докато се разбере каква е причината за това гаснене.Сега е наред да се открие и каква е причината за спирането на помпата.Помпата съм я вадил и от вън работи перфектно,мерих и налягането като е подпирам директно с манометър и за мое учудване обърна стрелката на първия който беше до 6 бара.Втория беше по голям и помпата задържа 7 бара.Това е за налягането на ел.помпата.Предполагам че и при другите jtd мотори ще е същото,друг е въпроса какво налягане ще се подържа в системата до ГНП,т.е.връщайки към излишното гориво колко се връща и това което остава дали е достатъчно? Лично аз невиждам никакъв смисъл от това да се изключва софтуерно помпата в даден режим,а и дали е така?Факт е че като спре помпата колата също спира.Намерих схема на конкретния модел и на нея е изобразен инерционен ключ който прекъсва масата на помпата , а плюса е през реле което се управлява от ЕКУ.За това цъкане за което говори колегата най добре е даго държи в ръце това реле и чак тогава да се каже че шума е наистина от него.Няма да забравя преди години какво търсене беше на такова цъкане от къде идва и се оказа ел.клапана който управлява ЕГР на едно ТД100. Ще следя темата и ако аз имам конкретни резултати за моя случай ще ги споделя.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Подкачващата помпа в резервоара се включва за секунди след подаване на контакт с ключа за да се създаде необходимото налягане от 2-2,5 бара на входа на нагнетателната помпа,а след това тя си знае работата-кога и колко.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар