Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво точно се случва в JTD?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Айде малко да раздвижа темата Имам един софтуер на телефона с който си водя отчет на разходите за гориво и ремонти.Днес ъпдейтнах последните данни и ето каква е статистиката от както имам Браво-то:Изминати километри: 27484кмБрой зареждания: 52Общо литри: 1957,23лОбщо цена: 3709,39лвСреден разход: 7,12/100Средна емисияСО2: 187г/кмОбщо емисия СО2: 5128кгСредна цена: 1,88лв/лСреден разход: 0,14лв/кмЕто и таблица със всички данни:
    Прикачени файлове

    Коментар


      #47
      Шефе, какви са тези 5 тона вредни емисии бре????
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #48
        Ми 2 тона нафта съм изгорил А и въглеродният двуокис си е продукт от горенето.Числата съм ги извадил от софтуера - колко са верни тези емисии на СО2 - не знам

        Коментар


          #49
          Та какво точно се случва.... Да започнем от горивото:Отиваш на бензиностанцията, отваряш капачката и наливаш нафта. Тази нафта се събира в резервоара. Решаваш, че трябва да тръгнеш. Включваш на контакт. Електрическата помпа се задейства, която се намира в резервоара и започва да дава нафта към ГНП-то, защото комън рейла така иска. Така вече имаме налягане в системата 1-2 бара, като вече самата нагнетателна помпа е захранена, като преди това е минала през нафтовия филтър и евентуално понякога се нагрява самото гориво допълнително.Започваш да въртиш със стартера. ГНП-то прави налягане, прави налягане и така докато стигне поне 200 атмосфери. По точно 150 минимум, 300 реални за работа на празен ход. От там нафтата излиза през регулатора на налягане, който регулира налягането :D в общата рейка. Минава през датчика за налягането в рейката, който "познава" до колко е стигнало налягането в общата рейка и нафтата опира до инжекторите. Излишното налягане се връща в общата рейка за обратно гориво (към резервоара). В тази обща рейка влизат от три места излишно гориво. В общата рейка за обратно гориво е разположен датчика, който "познава" колко е загряло горивото, за да се знае, няма просто така да го върне в резервоара. И така от там хайде обратно горивото в резервоара. Та това е накратко, ясно и елементарно обяснение пътя на горивото.Следва пътя на въздуха:Та така, караш си и една муха, по пътя на всеобщата за нея гадост е "засмукана" от двигателя заедно с въздуха в който тя лети.Започва от предната страна на колата да навлиза във въздухопровода. Двигателя смуче въздух. Този въздух се блъска във филтъра, който е монтиран във филтърната кутия :P До тук беше живота на мухата, точно с тази цел е поставен филтъра, да може да мине само въздуха, а такива гадинки като мухата да остане във филтъра и да не бъде засмукана от двигателя, защото той обича само свеж въздух и разни "добавки" не му се нравят. След като мухата остане във филтъра въздуха излиза от филтъра и удря дебитомера. Дебитомера от своя страна "казва" колко количество въздух и с каква температура е минал за към двигателя. След като мине през дебитомера въздуха продължава и го удрят лопатките на турбото. И сега зависи с какви обороти се върти турбото или ще си мине нормално към двигателя или турбото ще събере още от въздуха, ще го направи като претъпкан автобус в 8.30 сутринта и ще го изпрати още повече към двигателя. Така.., въздуха вече е излязъл от турбото и пътува, пътува към двигателя, но преди това минава през охладителя за въздух, защото турбото така го е шамаросал преди това, че трябва да охлади малко страстите, за да като влезне в двигателя, да не мързелува и да работи по добре. След като охлади малко напрежението продължава своя път към двигателя. Преди вече двигателя да го погълне жаден за въздух и гориво като краен ефект, въздуха решава да се отбие на гости при сензора, който познава колко турбото му е набил канчето преди това :P и казва натам по веригата, че турбото му е набил 20-50-200 шамара и има еди колко си въздух за засмукване. Там вече двигателя си отваря устата и историята на въздуха, който засмуква двигателя е до тук.Та в двигателя вече имаме въздух и гориво, описани вече как са стигнали до него...Изпускателна система:След гореописаните процеси, на гости в двигателя имаме двама гости, нафта и въздух. Те много не се понасят така да го кажем и като се срещнат се взривяват взаимно. Двигателя трака и прави топлина и най-важното, придвижва ви до мястото където искате да отидете. След като вече няма какво да правят остатъците от взрива в двигателя, той решава да изплюе остатъците от всичко, защото е жаден за още въздух и гориво. Та отваря си задната страна на устата и изплюва остатъците от всички процеси до сега. Там излизат знайни и незнайни химични, физични и каквито си искате съединения и процеси и се отправят към дупето на автомобила - ауспуха Да ама още в началото на изхода от двигателя образно казано излишния въздух си блъска главата още един път в турбото. От там бясно, не стига че на входа турбото му е блъскало главата веднъж та и на изхода пак. Та нали е вече ядосан, вика "няма само на мен да ми е зле, важното и на вуте да му е зле и блъска още по яростно турбото, за да може турбото от своя страна да блъска колегите по въздух на входа и не разбират, че процеса е зациклен ама тяхна си работа да се оправят :P От всичко това най-доволен си ти , защото колата ти започва да върви още по-бясно, за сметка на кефа на въздуха. Та след вече като удря турбото и продължава пътя си към изхода. Там среща едно чудо, където разгражда въздуха на разни други химични елементи и добавя и водица към всичкото това, за да може ауспуха да ти ръждясва още повече но това е пост фактор. След като излезе видимо преобразено, смачкано изигран от живота, той бърза да излезе в атмосферата, но НЕЕЕ. Пак се намира нещо да го спира. Там един пич, наречен гърне казва - пич я по спокойно, намали малко скоростта, не бързай, и без това почти стигна края на пътя си, поне не бъде толкова шумен. Та страстите му утихват и въздуха излиза тихомълком през ауспуха, готов да се ридае и да се смеси с първоначалния си вид, преди да е влязъл и да му се случат толкова неща.Та някой ако иска да допълни още няма проблеми, но нали това е темата, както се случва в едно ЖТД, като най-общо и елементарно казано, разбираемо за по-голямата част от хората тук. :D
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #50
            Гледам че ги разбираш нещата..... добре написано, ама аз нещо не разбрах - има ли някаква, каквато и да е компютърна намеса около турбината, или всичко там си е чисто механично? Питам защото ми прави впечатление че на по-ниски обороти (под 1500) и на по-ниска предавка - 1, 2, 3-та - турбината изобщо не се чува, но превключа ли на 4-та, веднага се почва свистенето. Та питам - компютъра разбира че вече съм на 4-та, усеща че двг е натоварен, прави ли някакви намеси към турбината, така че да я "шамаросва" по-голяма част от излизащия въдух, или няма - всичко е механично. Ако е второто, защо така се получава с шума - на 3-та почти го няма, а на 4-та и 5-та веднага се чува ясно, още от ниски обороти? днеска взех 206-цата , като го опъна, турбината така яростно почва да свири, че направо бравата ми се струва като абсолютно безшумна, в сравнение с ХДИ-то. И не знам защо ама ми се струва че много върви.....

            Коментар


              #51
              ogi28b написа:
              Гледам че ги разбираш нещата..... добре написано, ама аз нещо не разбрах - има ли някаква, каквато и да е компютърна намеса около турбината, или всичко там си е чисто механично? Питам защото ми прави впечатление че на по-ниски обороти (под 1500) и на по-ниска предавка - 1, 2, 3-та - турбината изобщо не се чува, но превключа ли на 4-та, веднага се почва свистенето. Та питам - компютъра разбира че вече съм на 4-та, усеща че двг е натоварен, прави ли някакви намеси към турбината, така че да я "шамаросва" по-голяма част от излизащия въдух, или няма - всичко е механично. Ако е второто, защо така се получава с шума - на 3-та почти го няма, а на 4-та и 5-та веднага се чува ясно, още от ниски обороти? днеска взех 206-цата , като го опъна, турбината така яростно почва да свири, че направо бравата ми се струва като абсолютно безшумна, в сравнение с ХДИ-то. И не знам защо ама ми се струва че много върви.....
              Колега ОГИ ти сам си отговаряш на въпроса защо турбина се чува на 4-та а не се чува на3-та скорост.Цитирам от поста ти:"компютъра разбира че вече съм на 4-та,усеща че двг е натоварен".Точно така,при по-голям товар на двиг.веднага турбината се развърта и се чува свистенето.И в един момент по сигнал от МАП-сензора ЕКУ-то "шамаросва" турбината.Независимо обикновенна или с променлива геометрия.

              Коментар


                #52
                С други думи - компютъра има влияние в/у работата на турбината , процеса не е абсолютно механичен. не знам дали е - значи пежото го разходих малко по цариградксото, един голф 3-ка не знам си какво ГТИ 16В, ме разпори на изкачването от дружба към младост. А аз го вкарах бая във високи обороти пеженцето. Ама оня беше силен - сигурно 1.8 да е бил. Както и да е. Та по цариградското настъпя лекичко, и онова отпред като се разфучи.... като самолетен двигател. Отпусна лекичко, млъква. Пак натисна - ффффффффффффффффффффффффффффффф..... отпусна - млък. А бравата ми е толкова тихичка в сравнение с него

                Коментар


                  #53
                  Бе баш си е механичен спред мен. Оборотите на турбината не зависят толкова от оборотите на двигателя, колкото от натоварването му.Като го напънеш на 4-та компютърът за да поддържа оборотите които си му задал с педала за газта пълни двигателя с повече гориво което дава и повече изгорели газове които завъртат турбината. А повечето изгорели газове означават и повече въздух в двигателя в който да изгори горивото.Я един факт който забелязах:тези дни като се постопли времето и изрежа двигателя от джапката се чува едно цъкане. Вероятно е релето за перката на радиатора. Понеже смених термостата преди дори лятото въпреки че стрелката беше като закована много рядко ми се включваше перката - даже бях пуснал тема че не ми работи сега обаче като дам газ се чува цък и след 30-40 секунди пак цъква - вероятно температурата пада бързо. Вероятно е това понеже до сега не съм го чувал да цъка.

                  Коментар


                    #54
                    ОГИ:3-4 поста преди въпроса ти съм ти отговорил, точно на същия въпрос, който зададе малко преди отговора Ако има нещо неясно, единствено на Мареата при 110кс. вариант на ЖТД, турбината се управлява пряко от ЕКУ-то
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #55
                      Колега BO.Вече в няколко теми забелязвам че отговорите ти (по всяка една тема) е да се заяждаш,или прощавай по меко казано,да спориш с колегата Stefan Hadjov,без съществено да се аргументираш.Е не винаги,но в повечето случаи!.Последния съм забелязал че винаги се опитва да помага и го прави професионално.Разбира се че в спора се ражда истината,но бих казал че твоето не е спор а налагане на разбирания или лични мнения.Колега BO,тук всички ние сме,не само да рзаберем повече за проблемите по нашите любимки,а и да научим как да се справяме с тяхните проблеми а също така и от културна гледна точка-за повече знания.Считам че това не е начина на водене на спорове,постоянно нападайки един и същ колега.С повече извинения,отстрани погледнато всичко това е неприятно за нас останалите,с по малко познания(не казвам и без хич пък) в тая област.Моля и модератора ако счете това малко отклонение по темата за несмислено,да го изтрие или поне да ме извини.В края на крайщата аз и повечето колеги сме тук за това което писах по горе а не да слушаме безсмислени нападки,които по скоро пречат и не помагат за локлизирането и решаването на даден проблем или ситуация!
                      Fiat Marea TD100

                      Коментар


                        #56
                        Crusader написа:
                        ogi28b написа:
                        Crusader, Всъщност буталото не слиза ли надолу в следствие на взрива в горивната камера и последвалата ударна вълна, а не на топлината. Топлината не е ли страничен ефект
                        Така е, само че въпросното "бум" при ниска температура на околната среда е по слабо, от там и по-слаба ударна вълна, но също така и факта че при ниска температура на ДВГ сегментите не са уплътнили добре в стената на ризата, от там следва макар и минимално пропускане на компресия, та съчетано с по слабата детонация + съпротивлението на маслото и ето намалена мощност при студен ДВГ.
                        Високият разход при студен двигател е най-вече следствие на недобра горивна смес при температура под работната.
                        _______
                        146 JTD

                        Коментар


                          #57
                          iuly_vn написа:
                          Колега BO.Вече в няколко теми забелязвам че отговорите ти (по всяка една тема) е да се заяждаш,или прощавай по меко казано,да спориш с колегата Stefan Hadjov,без съществено да се аргументираш.Е не винаги,но в повечето случаи!.Последния съм забелязал че винаги се опитва да помага и го прави професионално.Разбира се че в спора се ражда истината,но бих казал че твоето не е спор а налагане на разбирания или лични мнения.Колега BO,тук всички ние сме,не само да рзаберем повече за проблемите по нашите любимки,а и да научим как да се справяме с тяхните проблеми а също така и от културна гледна точка-за повече знания.Считам че това не е начина на водене на спорове,постоянно нападайки един и същ колега.С повече извинения,отстрани погледнато всичко това е неприятно за нас останалите,с по малко познания(не казвам и без хич пък) в тая област.Моля и модератора ако счете това малко отклонение по темата за несмислено,да го изтрие или поне да ме извини.В края на крайщата аз и повечето колеги сме тук за това което писах по горе а не да слушаме безсмислени нападки,които по скоро пречат и не помагат за локлизирането и решаването на даден проблем или ситуация!
                          Това е лично към мен, за което ти благодаря.Наистина се заяждаХ, защото наистина колегата в някой си твърдения се изказваше не на място и 100% убеден.Ама аз си направих моите изводи и няма смисъл.А и искам да ми покажеш аз какво съм казал и не съм го доказал, и той какво е казал и ГО е доказал в споровете между нас! Конкретно, с примери.Аз мога да кажа за какво съм спорил с него:1. От тук тръгна - заяде се с един колега, че дизела нямало ламбда и за това на дизела никога не може да видиш ламбда сонда - доказах му, че в дизела има и ламбда сонда - а той сигурен, че е невъзможно - потърси2. За чип тунинга - предложих му приблизително 10 хиляди лева, ако не съм прав, срещу 5 от негова страна - отказа, не знам защо3. Турбината на Ланча Капа била без променлива геометрия (опита се да се измъкне от спора, че говорил за Капа, ама без знания явни), сигурен та даже съветва и колеги от форума за това - доказах му го точно с картинки дори от разглобена същата турбина - нищо отново4. Дебитомер - има писано провери - аз се позовавам на личен опит + литература конкретно от производителя, струваща приблизително един автомобил - той за дебитомера съм сигурен, че се позовава на данните дадени в Аутодатата, където точно там има грешка спрямо оригиналните данни дадени от производителя и виждам, че цитира точно цифрите дадени в нея, ама карай...Благодаря ти още веднъж.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #58
                            [quote="BO"]
                            iuly_vn написа:
                            Колега BO.Вече в няколко теми забелязвам че отговорите ти (по всяка една тема) е да се заяждаш,или прощавай по меко казано,да спориш с колегата Stefan Hadjov,без съществено да се аргументираш.Е не винаги,но в повечето случаи!.Последния съм забелязал че винаги се опитва да помага и го прави професионално.Разбира се че в спора се ражда истината,но бих казал че твоето не е спор а налагане на разбирания или лични мнения.Колега BO,тук всички ние сме,не само да рзаберем повече за проблемите по нашите любимки,а и да научим как да се справяме с тяхните проблеми а също така и от културна гледна точка-за повече знания.Считам че това не е начина на водене на спорове,постоянно нападайки един и същ колега.С повече извинения,отстрани погледнато всичко това е неприятно за нас останалите,с по малко познания(не казвам и без хич пък) в тая област.Моля и модератора ако счете това малко отклонение по темата за несмислено,да го изтрие или поне да ме извини.В края на крайщата аз и повечето колеги сме тук за това което писах по горе а не да слушаме безсмислени нападки,които по скоро пречат и не помагат за локлизирането и решаването на даден проблем или ситуация!
                            Това е лично към мен, за което ти благодаря.Наистина се заяждаХ, защото наистина колегата в някой си твърдения се изказваше не на място и 100% убеден.Ама аз си направих моите изводи и няма смисъл.А и искам да ми покажеш аз какво съм казал и не съм го доказал, и той какво е казал и ГО е доказал в споровете между нас! Конкретно, с примери.Аз мога да кажа за какво съм спорил с него:1. От тук тръгна - заяде се с един колега, че дизела нямало ламбда и за това на дизела никога не може да видиш ламбда сонда - доказах му, че в дизела има и ламбда сонда - а той сигурен, че е невъзможно - потърси2. За чип тунинга - предложих му приблизително 10 хиляди лева, ако не съм прав, срещу 5 от негова страна - отказа, не знам защо3. Турбината на Ланча Капа била без променлива геометрия (опита се да се измъкне от спора, че говорил за Капа, ама без знания явни), сигурен та даже съветва и колеги от форума за това - доказах му го точно с картинки дори от разглобена същата турбина - нищо отново4. Дебитомер - има писано провери - аз се позовавам на личен опит + литература конкретно от производителя, струваща приблизително един автомобил - той за дебитомера съм сигурен, че се позовава на данните дадени в Аутодатата, където точно там има грешка спрямо оригиналните данни дадени от производителя и виждам, че цитира точно цифрите дадени в нея, ама карай... Колега Bo.Не е точно лично ,защото и твоите постове са добре обосновани и професионални такива.Просто става така че ние останалите четем спорове,докато същноста на проблема оставава на заден план.А от там и точното му решаване.Иначе се извинявам все пак и желая на всички ви все повече познания и все така да бъдете отзивчиви.Тук в тоя форум намирам много полезни неща и да си кажа право имам да черпя ,щото вече спестих не малко пари от съветите ви(на колегата BO,колегата Hаdjov,на SPECIALISTA а и на всички останали които пишат),за което Ви БЛАГОДАРЯ!
                            Fiat Marea TD100

                            Коментар


                              #59
                              За да бъда и аз полезен,бих предложил следното.Във Варна съм запознат много добре,къде може да се намери това и онова по колите ни и то на цени без да ни одерат кожата.Та предлагам ако някой от колегите тук има нужда от нещо или недай си боже аварира наблизо,може да ме потърси и да помогна,без да му струва нищо.Повтарям нищо за помоща!Имам и почти всички инструменти,добри знания и условия за да помогна и да се рещи даден проблем.Това би било и полезно ако всеки от който и да е град в BG поеме такава инициатива,според свободното си време!От последното както и използвайки форума тук,ще сме си от много по голяма полза,когато пътуваме в страната и имаме някакъв проблем с Фиатките.Ако модераторът сметне за нужно може от тоя пост да направи и нова тема,от мое име,която да обозначи като важна.Моят телефон е 0895423072.Юлиан.Бих се радвал да помогна на всеки!Успех!
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар


                                #60
                                iuly_vn написа:
                                За да бъда и аз полезен,бих предложил следното.Във Варна съм запознат много добре,къде може да се намери това и онова по колите ни и то на цени без да ни одерат кожата.Та предлагам ако някой от колегите тук има нужда от нещо или недай си боже аварира наблизо,може да ме потърси и да помогна,без да му струва нищо.Повтарям нищо за помоща!Имам и почти всички инструменти,добри знания и условия за да помогна и да се рещи даден проблем.Това би било и полезно ако всеки от който и да е град в BG поеме такава инициатива,според свободното си време!От последното както и използвайки форума тук,ще сме си от много по голяма полза,когато пътуваме в страната и имаме някакъв проблем с Фиатките.Ако модераторът сметне за нужно може от тоя пост да направи и нова тема,от мое име,която да обозначи като важна.Моят телефон е 0895423072.Юлиан.Бих се радвал да помогна на всеки!Успех!
                                Ето, колега, http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=6899
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X