ogi28b написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво точно се случва в JTD?
Collapse
X
-
-
Stefan Hadjov написа:ogi28b написа:Доколкото знам турбината плува в масло, по-точно оста и. Това масло съответно се загрява, особено когато се върти с максималната си скорост. С това е свързан и следващия ми въпрос:При какви обороти на двигателя, и най-висока предавка, пета, турбината достига максимална скорост на въртене? Дали са тези 2700, при които се усеща прекъсването за което се говореше в една друга тема? И колко е времето , което двигателя трябва да прекара, въртейки се с тези обороти, за да достигне маслото максималната си температура ( колко е тя? ) за да го имам предвид когато карам по-дълго на високи обороти, че нали след това трябва да поработи малко ДВГ на празен хода за да изстине масълцето, и да не запече оста на турбината?A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Stefan Hadjov написа:ogi28b написа:Доколкото знам турбината плува в масло, по-точно оста и. Това масло съответно се загрява, особено когато се върти с максималната си скорост. С това е свързан и следващия ми въпрос:При какви обороти на двигателя, и най-висока предавка, пета, турбината достига максимална скорост на въртене? Дали са тези 2700, при които се усеща прекъсването за което се говореше в една друга тема? И колко е времето , което двигателя трябва да прекара, въртейки се с тези обороти, за да достигне маслото максималната си температура ( колко е тя? ) за да го имам предвид когато карам по-дълго на високи обороти, че нали след това трябва да поработи малко ДВГ на празен хода за да изстине масълцето, и да не запече оста на турбината?
Коментар
-
аха , доста ми се просветли защо трябва да се покара на празен ход. Но имам един друг въпрос - нали има един клапан който регулира каква част от газовете се насочва към турбината? Та този клапан ако не се затвори , май има опасност турбината да се завърти с много, много по-голяма скорост от предвиденото в завода. Та въпросът ми е до колко оборота този клапан остава максимално отворен, и кога почва да се затваря? Дали има нещо общо с вече споменатите 2700 оборота на ДВГ, за които се говореше в другата тема, и дали въпросното "прекъсване" в ускорението се дължи именно на това? Та в този ред на мисли (този клапан за който говоря, има ли , няма ли такъв), все още се чудя около колко оборота турбината достига максимална скорост на въртене? Засега приемам че е някъде около 2700, като от там нагоре вече клапана затваря малко, за да не стане авария. Очаквам отговора ти. А пък за "включването" на турбината, и изключването и - този въпрос никога не е стоя на дневен ред при мен. Това по-скоро е характерно за рацерските разговори: ".... и от там на трета, и на 2000 като се включи турбината.."
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:............................................Колега БО,доппускаш грешки,които са важни и не мога да ги премълча без да те поправя.Кога ще се отвори уесгеит-клапана на една турбина не зависи от оборотите на двигателя,а от товара с който е натоварен в даден момент/положението на лоста на газта/На празен ход може да изцепиш двгателя до 5000 об/мин и той няма да се отвори/това лесно може да го провериш като легнеш под колата и някои ти подава газ и наблюдаваш клапана/Когато обаче си със напълно натиснат педал на газта/което значи макс.товар за даден момент /тогава може да се отвори и на 2500 об.както твърдиш.Ако караш по нанадолнище и с попътен вятър с макс.обороти и малко подадена газ той няма да се отвори въобще,но по стръмен баир нагоре и пълна газ ще се отвори много по рано.И друг момент има:ами ако въобще не се отвори понеже е заял??Тогава кога ще е макс.надув?Ами новите турбини с променлива геометрия както знаеме нямат уестгеит-клапан.Те кога го дават??Та от направените разсаждения извода е следния:дебита на една турбина не зависи от оборотите на двигателя,а от количеството изходящи газове които натискат турбинното колело/а те са във функция от товара на двигателя/.Те движат турбината,а оборотите са само функция на този натиск.И разбира се дебита зависи и от конструкцията на турбината.Надявам се да съм ясен. А по въпроса за 120-те градуса на маслото,и там не си прав.Но ще ти отговоря в друг пост.Максимални обороти достига когато двигателя работи на макс.оборотиA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
ogi28b написа:аха , доста ми се просветли защо трябва да се покара на празен ход. Но имам един друг въпрос - нали има един клапан който регулира каква част от газовете се насочва към турбината? Та този клапан ако не се затвори , май има опасност турбината да се завърти с много, много по-голяма скорост от предвиденото в завода. Та въпросът ми е до колко оборота този клапан остава максимално отворен, и кога почва да се затваря? Дали има нещо общо с вече споменатите 2700 оборота на ДВГ, за които се говореше в другата тема, и дали въпросното "прекъсване" в ускорението се дължи именно на това? Та в този ред на мисли (този клапан за който говоря, има ли , няма ли такъв), все още се чудя около колко оборота турбината достига максимална скорост на въртене? Засега приемам че е някъде около 2700, като от там нагоре вече клапана затваря малко, за да не стане авария. Очаквам отговора ти. А пък за "включването" на турбината, и изключването и - този въпрос никога не е стоя на дневен ред при мен. Това по-скоро е характерно за рацерските разговори: ".... и от там на трета, и на 2000 като се включи турбината.."
Коментар
-
ogi28b написа:аха , доста ми се просветли защо трябва да се покара на празен ход. Но имам един друг въпрос - нали има един клапан който регулира каква част от газовете се насочва към турбината? Та този клапан ако не се затвори , май има опасност турбината да се завърти с много, много по-голяма скорост от предвиденото в завода. Та въпросът ми е до колко оборота този клапан остава максимално отворен, и кога почва да се затваря? Дали има нещо общо с вече споменатите 2700 оборота на ДВГ, за които се говореше в другата тема, и дали въпросното "прекъсване" в ускорението се дължи именно на това? Та в този ред на мисли (този клапан за който говоря, има ли , няма ли такъв), все още се чудя около колко оборота турбината достига максимална скорост на въртене? Засега приемам че е някъде около 2700, като от там нагоре вече клапана затваря малко, за да не стане авария. Очаквам отговора ти. А пък за "включването" на турбината, и изключването и - този въпрос никога не е стоя на дневен ред при мен. Това по-скоро е характерно за рацерските разговори: ".... и от там на трета, и на 2000 като се включи турбината.."A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
@ BОKoлега,уважавам познанията ти в тази област,но очевидно темата не е за спор чрез постове в форума.Имам малки възражения но общо взето това което пищеш е така.Ако се видиме някой път ,нещата предполагам ще ги доуточним.А за температурата на маслото:всички фирми производители на масло гарантират работен вискозитет на маслото при 100 гр./стандартно положение/Над тази температура не се препоръчва да се надвишава.За това на по-високофорсираните двигатели се слагат маслени радиатори.Над 100 гр. се влошават характеристиките на смазочните масла.Спортните автомобили които имат уреди за налягане и температура на маслото ,уреда за температура е с обхват до 110 гр.Ако това е верно което пишеш,че маслото се загрява при работа до 120 гр.значи,че като пипнеш картера след продължително пътуване трябва да цвърчи като както с наплюмчен пръст пипнеш нагорещена ютия.Биь желал да ми го демонстрираш.............И няма какво да се спори.Пусни един термодатчик в картера и ще видиш колко е температурата.Когато цифрите говорят нали знаеш,че боговете мълчат.Поздрави.
Коментар
-
ogi28b написа:...Но имам един друг въпрос - нали има един клапан който регулира каква част от газовете се насочва към турбината? Та този клапан ако не се затвори , май има опасност турбината да се завърти с много, много по-голяма скорост от предвиденото в завода. Та въпросът ми е до колко оборота този клапан остава максимално отворен, и кога почва да се затваря? ....
Коментар
-
в общи линии сте си поговорили за този клапан, а последния ми пост по темата в който питам за него, съм го написал , без да прочета останалите ви постове. Ако ги бях прочел почти сигурно нямаше да питам. Но пък малко поспорихте, и написахте много полезни неща в тая област . Понеже изчетох много набързо всичко, а сега и бързам да тръгвам за работа, но този клапан останах с впечатление че се задейства напълно механично, или греша? Компютърът управлява ли го по някакъв начин, в смисъл да забави отварянето му, с определена "намеса", което би довело до по-високо налягане, от там и повече мощност, или тия разсъждения ме пращат в 9-та глуха, и не е така?
Коментар
-
ogi28b написа:в общи линии сте си поговорили за този клапан, а последния ми пост по темата в който питам за него, съм го написал , без да прочета останалите ви постове. Ако ги бях прочел почти сигурно нямаше да питам. Но пък малко поспорихте, и написахте много полезни неща в тая област . Понеже изчетох много набързо всичко, а сега и бързам да тръгвам за работа, но този клапан останах с впечатление че се задейства напълно механично, или греша? Компютърът управлява ли го по някакъв начин, в смисъл да забави отварянето му, с определена "намеса", което би довело до по-високо налягане, от там и повече мощност, или тия разсъждения ме пращат в 9-та глуха, и не е така?
Коментар
-
ogi28b написа:Нещо не мога да разбера поста на Reptile: Сам казваш че изчакването трябва да води до по-лесно палене, а после казваш че е по-трудно? Може би не си се сизразил добре, или пък аз просто не разбирам противоречието? Аз изчаквам поне 5-6 секунди, след като всички останали лампи угаснат, преди да завъртя ключа. И за да не казвам 100, ще кажа че 98 процента съм убеден че подгряващите свещи прекъсват от самия контактен ключ в момента на палене, защото към тях отиват към 65 ампера. И 160-170 към стартера, става грубо... но ако не забравя да видя схемата, или ако някой не ме изпревари, ще отрека или ще потвърдя мнението си. Ще потърся и таблицата за работата на свещите, но мисля че нея я даваха за ТД 100.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:@ BОKoлега,уважавам познанията ти в тази област,но очевидно темата не е за спор чрез постове в форума.Имам малки възражения но общо взето това което пищеш е така.Ако се видиме някой път ,нещата предполагам ще ги доуточним.А за температурата на маслото:всички фирми производители на масло гарантират работен вискозитет на маслото при 100 гр./стандартно положение/Над тази температура не се препоръчва да се надвишава.За това на по-високофорсираните двигатели се слагат маслени радиатори.Над 100 гр. се влошават характеристиките на смазочните масла.Спортните автомобили които имат уреди за налягане и температура на маслото ,уреда за температура е с обхват до 110 гр.Ако това е верно което пишеш,че маслото се загрява при работа до 120 гр.значи,че като пипнеш картера след продължително пътуване трябва да цвърчи като както с наплюмчен пръст пипнеш нагорещена ютия.Биь желал да ми го демонстрираш.............И няма какво да се спори.Пусни един термодатчик в картера и ще видиш колко е температурата.Когато цифрите говорят нали знаеш,че боговете мълчат.Поздрави.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар