Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво точно се случва в JTD?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    А дали имате някакво инфо за броя инжекции в такта? Кое число стои зад думата UniJet?

    Коментар


      #17
      Сега се сетих: от вчера карам на резерв, но промяна в мощността няма, настъпя ли газта до долу, излитам, понеже имаше такава тема, се сетих да драсна факта. А темата беше за това че светне ли лампата, ЕКУ влиза в икономичен режим и мощността спада, за да се пести гориво. Е, на мойта не е така.

      Коментар


        #18
        ogi28b написа:
        А дали имате някакво инфо за броя инжекции в такта? Кое число стои зад думата UniJet?
        Едно пилотно и едно главно впръскване. Те се променят според натоварването на двигателя. Може и едно главно впръскване, според това в какъв режим е двигателя.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #19
          Това доста противоречи на онова което дават в клипчето за работа на Common rail-инжектора. Дето е във важната тема. Надявах се да са поне 3, не знам защо.. някакво средно число е

          Коментар


            #20
            ogi28b написа:
            Това доста противоречи на онова което дават в клипчето за работа на Common rail-инжектора. Дето е във важната тема. Надявах се да са поне 3, не знам защо.. някакво средно число е
            При JTDm вече стават 5 впръсквания.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #21
              Много хора пишат, че изчакват известно време след изгасване на индикатора на подгревните свещи, преди да завъртят ключа. Според мен това е погрешно, като подоход. Защо?!? Защото свещите продължават да подгряват, дори след, като индикатора изгасне, именно за да подпомогнат паленето в този момент т.е свещите греят, като се очаква Вие да завъртите ключа в този момент и да има един улеснен старт на мотора. Изчакването води до по-труден старт - няма го помощният "реотан", съответно до по-некачествено студено горене, от там повече сажди, по-голямо износване и всички произтичащи от това негативи.Така е според мен. Може някой да ми промени схващането с подходящи доводи.ПОЗДРАВИ
              Fiat Marea JTD 105 09.2000г

              Коментар


                #22
                Аз винаги при палене изчаквам да изгаснат двете червени лампи - за маслото и инжектора и тогава паля.Много хора са ми казвали че е излишно но чакането е 3-4 секунди не повече.

                Коментар


                  #23
                  ilkor написа:
                  Аз винаги при палене изчаквам да изгаснат двете червени лампи - за маслото и инжектора и тогава паля.Много хора са ми казвали че е излишно но чакането е 3-4 секунди не повече.
                  Тва ми се вижда невероятно, няма как да угасне лампата за маслото преди помпата да вдигне налягане, а то не става на угасен ДВГ и коя е лампата на "инжектора"?
                  Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
                  Uno 75 1.5i.e.8V 88`

                  Коментар


                    #24
                    Невероятно но факт Има лампа която показва ниско ниво на маслото. Та тя си светва и загасва ако нивото е ОК (6).А лампата с картинка на инжектор е индикацията за грешка на ECU-то (3).Преди да завъртя все пак светят 2 лампи - за налягането на маслото (5) и зареждането на акумулатора (4).
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                      #25
                      Днес се загледах по-внимателно и установих, че стрелката ми седи по средата между точката и маркера за 1000 оборота. Значи около 850, струва ми се. Нещо не съм догледал

                      Коментар


                        #26
                        Airfan, там са 950 на брава/о на мареа не съм гледал подробно как е таблото.И аз като ilkor задължително чакам да минат всички проверки, и всички лампи да изгаснат, остават само двете лампи които светят при неработещ двг - акумулатор и налягане на маслото.Нещо не мога да разбера поста на Reptile: Сам казваш че изчакването трябва да води до по-лесно палене, а после казваш че е по-трудно? Може би не си се сизразил добре, или пък аз просто не разбирам противоречието? Аз изчаквам поне 5-6 секунди, след като всички останали лампи угаснат, преди да завъртя ключа. И за да не казвам 100, ще кажа че 98 процента съм убеден че подгряващите свещи прекъсват от самия контактен ключ в момента на палене, защото към тях отиват към 65 ампера. И 160-170 към стартера, става грубо... но ако не забравя да видя схемата, или ако някой не ме изпревари, ще отрека или ще потвърдя мнението си. Ще потърся и таблицата за работата на свещите, но мисля че нея я даваха за ТД 100. Сега по впръскванията: BO казва че или е едно, или 2 - пилотно и главно. Нещо за градусите им? А какъв е максималния градус на предварение, при максимално ускорение, дали някой знае?

                        Коментар


                          #27
                          Ами вече не си спомням точната цифра на предварението.Като се затопли малко ще ги опиша малко процесите подробно, защото сега ме мързи :P да следя в реално време параметрите.Тогава ще пусна една "Важна", ако някой въобще го интересува, тема с описание на повечето параметри/процеси в двигателя.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #28
                            Доколкото знам турбината плува в масло, по-точно оста и. Това масло съответно се загрява, особено когато се върти с максималната си скорост. С това е свързан и следващия ми въпрос:При какви обороти на двигателя, и най-висока предавка, пета, турбината достига максимална скорост на въртене? Дали са тези 2700, при които се усеща прекъсването за което се говореше в една друга тема? И колко е времето , което двигателя трябва да прекара, въртейки се с тези обороти, за да достигне маслото максималната си температура ( колко е тя? ) за да го имам предвид когато карам по-дълго на високи обороти, че нали след това трябва да поработи малко ДВГ на празен хода за да изстине масълцето, и да не запече оста на турбината?

                            Коментар


                              #29
                              един наивен въпрос (задавах го в друга тема, но май няма отговор) : какво се случва в двигателите с повече клапани на цилиндър ? Как се отварят и затварят?
                              Тойота Приус

                              Коментар


                                #30
                                ogi28b написа:
                                Доколкото знам турбината плува в масло, по-точно оста и. Това масло съответно се загрява, особено когато се върти с максималната си скорост. С това е свързан и следващия ми въпрос:При какви обороти на двигателя, и най-висока предавка, пета, турбината достига максимална скорост на въртене? Дали са тези 2700, при които се усеща прекъсването за което се говореше в една друга тема? И колко е времето , което двигателя трябва да прекара, въртейки се с тези обороти, за да достигне маслото максималната си температура ( колко е тя? ) за да го имам предвид когато карам по-дълго на високи обороти, че нали след това трябва да поработи малко ДВГ на празен хода за да изстине масълцето, и да не запече оста на турбината?
                                Колега,ще ти отговоря на въпросите,защото се интерисуваш от много съществени неща.Турбината се върти непрекъснато,а не се включва и изключва.Максимални обороти достига когато двигателя работи на макс.обороти и с пълна газ,независимо на коя скорост е поставена скоростната кутия.Тези обороти са във всички случаи над 100000 об./мин в зависимост от конструкцията на турбината.Маслото не трябва да надвишава в тъкива режими повече от 95-100 гр.по предварителен разчет на конструктора на двигателя и след изпитания в реално време.Ако има стремеж температурата на маслото да расте,то тогава се слага маслен радиатор или маслото минава през воден охладдител.Има не малко такива решения.Двигателя трябва да поработи малко на празен ход след каране на високи обороти не за да се охлади маслото и да не се получило запичане.За да се охлади маслото ще трябва да работи поне 15-20 мин.Прави се за да може турбината да си намали оборотите /да се успокои/,защото в такъв момент тя се върти по инерция с много високи и ако веднага се загаси мотора ,пада налягането в смазочната система и може да се получи полусухо триене и да ускори износването на лагеруването и. Ако имаш допълнителни въпроси с удоволствие биш ти отговорил.Поздрави от мен.

                                Коментар

                                Working...
                                X