Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво точно се случва в JTD?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какво точно се случва в JTD?

    Интересно ми е какви точно процеси протичат, надявам се да стане една интересна тема. Специално мен ме интересува следното: защо оборотите секунди след запалване не са високи, както е при бензиновия мотор, или пък просто при мен има някакъв сериозен проблем и само моите стоят винаги на 850?При чиста работа на място например двигателят хаби ли повече гориво докато загрее, и после като е загрял, по-малко ли хаби? При бензиновия със сигурност докато загрее знам че хаби много. Т.е. една и съща смес ли се пуска и при загрял JTD, и при студен? Пример - ако трябва да изминем 3 километра, със загрят двигател ли ще изхабим по-малко гориво, или със все още не напълно загрял, или дори студен?Как палят вашите JTD-a? - има ли случай да запали от четвърт, защото аз мисля че това е напълно невъзможно, въпреки че на някои колеги им се струва че пали от врътване.Колко точно впръсквания има в един такт? И точно в кой момент е всяко от тях?Как точно работи турбината и защо непрекъснато се появява някой който да напише че турбото се включва и изключва? Мен мама ми е казвала че турбината винагги се върти, но понякога по-бързо, друг път по-бавно. Или това с включването го имат само рацерски гоуф тройки? Сигурно е от копче на таблото?Около колко градуса става температурата на въздуха в горивната камера, когато буталото е в ГМТ, предвид това че сгъстяването е над 18 пъти? Има ли някаква съществена разлика дали външната температура е -5 или +30 градуса, в този ред на мисли? При равни други условия , напълно загрял двигател еднакво представяне ли има при тези 2 температури?Какво точно се случва когато се включат консуматори и защо от това двигателя се товари? Имам предвид ел. консуматори? Пистовия не върти ли динамото винаги и самото то не оказва ли винаги еднакво съпротивление в/у двигателя, и ако не защо е така?Лично моят мотор ако е студен и току-що запален, колкото и да натискам газта , той ускорява много по-бавничко и плавно, отколкото ако е топъл, когато се изстрелва. На какво се дължи това? Самия ЕКУ ли така го прави? На бензиновия знам че току що запален мотор при подаване на газ е възможно да се позадави, да се изкашля и тогава да се опъне нагоре по оборотите. Моят мотор няма никакво колебание - веднага тръгва нагоре, но плавно, няма го изфорсирането. Колко точно време е нужно на динамото да върне тока който се хаби при едно нормално палене, включително подгрева, а не само въртенето? И самия подгрев: Има ли нещо общо с таблицата в ръководството (надявам се), в смисъл свещите продължават ли да греят когато лампичката изгасне, колко точно продължава това греене, и при запален мотор греят ли непосредствено след запалване? Няколко поредни давания на контакт, и съответно няколко подгрева помагат ли на ДВГ или само свалят акумулатора? Или пък му помагат за да загрее и да даде повече ток?Има ли опасност клапан и бутало да се блъснат, ако буталото е в ГМТ а клапана в ДМТ? При скъсване на ремък говоря. И какво точно може да се случи ако се скъса ремъка, освен че двигателя ще изгасне?Надявам се като получа точни отговори, да си обясня някои неща които не са ми много ясни защо така става. Например защо с постепенното застудяване разхода ми постепенно се повиши и мина 9, а аз си мислех че за дизела няма значение дали е зима, така както за бензиновия.Най-грозното нещо сега ще е да се почнат едни безсмислени спорове по някои въпроси, породени от незнание и твърдоглавие и несъгласие с факти. Предварително благодаря! Аз ще започна с това което знам за запалването и времето за въртене: Двигателят започва да върти, върти докато датчика за обороти в минута/ГМТ отчете тази ГМТ , т.е. начало на тактовете на 1 цилиндър. После вече започва броенето от датчика на хол за вдлъбнатините. Когато вече датчика за ГМТ отчете второто преминаване на 1-вия цилиндър през ГМТ, се изчислява позицията на коляновия вал в зависимост от броя вдлъбнатини които са отчетени , отнесени към общия брой. В този момент вече заработва първия инжектор който подава гориво в първи цилиндър. Така паленето става винаги след завъртане на двигателя на поне един пълен оборот , или 2 преминавания на ГМТ на 1-ви, като веднага след второто следва инжекция и възпламеняване, и винаги от първи цилиндър започва. после 3, 4, 2, 1, 3, 4, 2, и така милиони пъти......

    #2
    ogi28b, за да ти отговори човек, трябва да напише цяла книга :D ... нямаше ли някъде подобна тема?
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #3
      Re: Какво точно се случва в JTD?

      ogi28b написа:
      ....Как палят вашите JTD-a? - има ли случай да запали от четвърт, защото аз мисля че това е напълно невъзможно, въпреки че на някои колеги им се струва че пали от врътване........
      При мен и двете JTD_та които съм имал, палят от първия оборот, но твърдо не от 1/4.
      ogi28b написа:
      ....Как точно работи турбината и защо непрекъснато се появява някой който да напише че турбото се включва и изключва? Мен мама ми е казвала че турбината винагги се върти, но понякога по-бързо, друг път по-бавно. Или това с включването го имат само рацерски гоуф тройки? Сигурно е от копче на таблото? .......
      Това с турбината само у Голфу го има, вкл...изкл.При нормалните коли ефективноста и зависи от оборотите и геометрията (ако може да се променя). Турбината винаги се върти и ако спре ще създаде проблем с изходящите газове.
      ogi28b написа:
      ....Какво точно се случва когато се включат консуматори и защо от това двигателя се товари? Имам предвид ел. консуматори? Пистовия не върти ли динамото винаги и самото то не оказва ли винаги еднакво съпротивление в/у двигателя, и ако не защо е така? .......
      Защото по-голямата консумация на ток натоварва повече алтернатора и той съответно товари повече мотора. Тази по-голяма електрическа мощност няма как да падне от небето и е за сметка на друга мощност. Абе не се сещам как по-добре да го обясня
      ogi28b написа:
      ....И самия подгрев: Има ли нещо общо с таблицата в ръководството (надявам се), в смисъл свещите продължават ли да греят когато лампичката изгасне, колко точно продължава това греене, и при запален мотор греят ли непосредствено след запалване? Няколко поредни давания на контакт, и съответно няколко подгрева помагат ли на ДВГ или само свалят акумулатора? Или пък му помагат за да загрее и да даде повече ток?......
      Таблицата не я знам, но от личен опит разказвам.На алфата лятото и изгоря компира и го замених с такъв от 156_ца. С падането на температурите колата взе да пали трудно (тресейки и от 7....8оборота при температура 0С). Понеже и е първа зима го отдадох на износен мотор или чиптунинга или сменения комп. Намерих решение обаче (подгрявах 3 пъти и пали от 1..2 оборото и без да тресе) и за рязах проблема за понататък. Скоро обаче се наложи да тествам компа на едно Браво с проблем в подгряванети и с ужас открих, че моя комп грее докато свети спиралата и с нейното гаснене спира и подгрева. На бравото компа обаче след гасненето подавеше ток на свещите още около 8 сек. Това ме притесни и амбицира в следствие на което си поправих изгорелия комп. Сега вече паля от първи път и при доста ниски температури. Та извода е - свещите греят още около 8 сек след гаснене на спиралата за да улеснят паленето. Защо обаче при комп от 156 сложен на 146 не е така - само може да се гадае. (по подозрения на Бобу това се дължи на втория датчик за температура, който липсва при 146 и явно компа си мисли, че е много топъл мотора ама не е съвсем така, защото спиралата светеше по-дълго когато е по студено.) При горещ мотор свещите гаснат веднага със спиралата. Неколкократното подгряване не е нужно и само вреди на акумулатора и фаровете ако са включени, както е при мен. Това от личен опит , както стана ясно .п.п. Оги, ти ни изпитваш или .... ?

      Коментар


        #4
        Re: Какво точно се случва в JTD?

        Ми моята не пали никога от четвърт дето се казва, незвисимо топла или студена, просто си иска един оборот на коляновия вал.И при мен оборотите са така още със запалването.Студеният ДВГ винаги хаби повече гориво, най малкото щото студеното масло има по-голямо съпротивление, а и щото студения метал в ДВГ поема част от енергията при горене, правейки по този начин горивния процес по малко ефективен.За турбината и консуматорите колегата вече сподели.Моята до 2000 об. ускорява плавно независимо дали е топла или студена /но при мен мисля че турбото е с променлива геометрия/За генератора и тока - не знам.За свещите - подгряват и след като угасне лампичката /има по спомени 3 вида подгряващи свещи: бързи - до 8 сек, средни - до 20 сек. бавни - до 200 сек/ - темата е дискутирана някъде.Тва с няколкото подгрева има смисъл само ако си с бързи подгревни свещи - при мен винаги е палела с 1 подгрев /лампата свети 3-5 сек/ изчаквам още 5 и паля.Зависи от това дали двигателя има защита срещу удар, понякога са просто фаски на буталата, в които би трябвало да попаднат клапаните, понякога е щпонка /от мек метал/ на някой от валовете която да се скъса при претоварване, а по често са и двете - не знам дали JTD моторите имат защита.За другото не съм на ясно, дано да съм помогнал!
        Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
        Uno 75 1.5i.e.8V 88`

        Коментар


          #5
          Потвърждавам за паленето. Аз съм с JTD105 и винаги пали от поне две - три завъртания (виу-виу-виу-бръм). Аз мислих, че имам някакъв проблем, но явно така трябва да бъде.Оборотите ми винаги са 950, независимо от температурата. Понякога като паля на студена кола са по-ниски към 6-700 и притреперва колата, но като изфорсирам леко се оправят. Това второто сигурно е симптом на някаква повреда, но за сега не съм се задълбочавал с него.

          Коментар


            #6
            Сутрин като завътя ключа и изчакам на контакт по дълго след 10-тина секунди се чува едно "ЦЪК" предполагам че точно в този момент се изключват свещите. Лампичката е угаснала много преди това.На празен ход и моите обороти са 950 без значение дали навън е -10 или +30 градуса. Ако тръгна веднага след като зпаля колата сутрин се уцеща че няма мощност. Примерно ако трябва да се кача на тротоар ми се е случвало да ми угасне дори понеже същата операция ако е топъл двигателят става с много по малко газ.Би трябвало всички двигатели при които моментът на пълнене се командва по електронен път да направят част от оборот (в най лошия цял) за да може ECU-то да познае положението на коляновия вал. Преди това е безсмислено да подава гориво понеже няма уцели момента.... темата обещава да стане дълга ...

            Коментар


              #7
              Почти със сигурност мога да потвърдя, че всички ЕКУта чакат 1 оборот преди да палят, едно че да си опознаят положението на датчика (този на коляновия вал, нали има само една "засечка"), а мисля че и за самия двигател е по-добре да направи поне оборот преди това от гледна точка на смазване. Така че нормално на втория-третия оборот да запали (няма да изхаби чак толкова повече ток за 1-2 сек. повече).
              ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
              Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006

              Коментар


                #8
                Airfan написа:
                Потвърждавам за паленето. Аз съм с JTD105 и винаги пали от поне две - три завъртания (виу-виу-виу-бръм). Аз мислих, че имам някакъв проблем, но явно така трябва да бъде.Оборотите ми винаги са 950, независимо от температурата. Понякога като паля на студена кола са по-ниски към 6-700 и притреперва колата, но като изфорсирам леко се оправят. Това второто сигурно е симптом на някаква повреда, но за сега не съм се задълбочавал с него.
                Странно, и ти и Илко говорите за 950об - грешка ли е ?При мен когато запаля оборотите са 840...850. Не се менят и не падат. Така е и на старото ми Браво и на Алфата ми.

                Коментар


                  #9
                  Абсолютно не ви изпитвам, просто искам да споделя наблюдения в/у работата на този мотор, и да се консултирам с вас дали всичко е нормално. Един вид теоретична диагностика 1115 според таблицата , свещите работят и след изгасване на контролната, като в зависимост от температурата работят все повече при по-студено. Затова понякога при голям студ чакам над 30 секунди, преди да завъртя, независимо че спиралата изгасва на 3-4 секунда.Crusader, Всъщност буталото не слиза ли надолу в следствие на взрива в горивната камера и последвалата ударна вълна, а не на топлината. Топлината не е ли страничен ефект? Airfan, май нещо не е наред при теб, при мен абсолютно веднага кове 850 и не мърда при никакви обстоятелства.ilkor при мен абсолютно винаги незавсимо от температурата някъде от жабката се чува едно ЦЪК точно след 10 секунди. Ако говориш за същото , мисля че не е за свещите, именно защото винаги го има на точно 10-та секунда. За мощността - на които и да разкажа тази история че нямам мощност буквално след палене, ми се смее и ми вика "еми фиат кво искаш... " И аз пък казвам че нарочно така е направено... Много се дразня когато чуя подобно изказване!!!! Мисля когато се получи точен компетенте и ясен отговор, да го качвам във водещия пост в зелени букви, за да е по-синтезирана информацията. А и не държа темата да е дълга, ами само да е полезна.

                  Коментар


                    #10
                    1115 написа:
                    Airfan написа:
                    Потвърждавам за паленето. Аз съм с JTD105 и винаги пали от поне две - три завъртания (виу-виу-виу-бръм). Аз мислих, че имам някакъв проблем, но явно така трябва да бъде.Оборотите ми винаги са 950, независимо от температурата. Понякога като паля на студена кола са по-ниски към 6-700 и притреперва колата, но като изфорсирам леко се оправят. Това второто сигурно е симптом на някаква повреда, но за сега не съм се задълбочавал с него.
                    Странно, и ти и Илко говорите за 950об - грешка ли е ?При мен когато запаля оборотите са 840...850. Не се менят и не падат. Така е и на старото ми Браво и на Алфата ми.
                    Съжалявам, грешка е. 850 са.Като писах мнението го писах като "бъзрз отговор" и пред очите ми стоеше мнението на предния колега та от там съм "преписал" числото А за цъкането - кой е казал че не може да е от свещите. И защо да не работят 10 секунди? Не се сещам за друго нещо което да се включва или изключва след контакт.

                    Коментар


                      #11
                      Сега се сетих за един пост на колега правил опит със студен двигател който доказва, че тогава харчи повече гориво. Не си спомням кой точно беше и се надявам да ме извини че му цитирам опита.Той заменил датчика към ECU-то с обикновен резистор който отговарял на по висока околна температура и двигателят не могъл да запали или запалил но работел неравномерно. Заключението беше че компютърът не подава необходимото количество гориво.

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        Crusader, Всъщност буталото не слиза ли надолу в следствие на взрива в горивната камера и последвалата ударна вълна, а не на топлината. Топлината не е ли страничен ефект
                        Така е, само че въпросното "бум" при ниска температура на околната среда е по слабо, от там и по-слаба ударна вълна, но също така и факта че при ниска температура на ДВГ сегментите не са уплътнили добре в стената на ризата, от там следва макар и минимално пропускане на компресия, та съчетано с по слабата детонация + съпротивлението на маслото и ето намалена мощност при студен ДВГ.
                        Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
                        Uno 75 1.5i.e.8V 88`

                        Коментар


                          #13
                          чудесен отговор а дали е възможно да имам и някакво друго реле, което е свързано с това че например колата е ELX? Щото наистина ми се струва съмнително всеки път точно след 10 секунди да цъка нещо. Особено лятото или на запален мотор? Всъщност ще погледна какви релета има в жабката на ELX и може би ще открия решаващото.

                          Коментар


                            #14
                            Ей този разход страшна работа. Но още повече се усеща при бензиновите коли там го качва с по 30%-40%. Аз си го обяснвам както написха по-горе от електроконсумацията, и скапаната нафта. Слагат всякакви парафини и гадости за да не замръзва. Лятото по как да е търпи се слагат отработено масло, не вдига разхода просто попушва. Аз пък имам нещо което "жужи". Като дам на контакт почва и след 30-40-50 секунди спира да жужи. Звука идва от една черна малка кутийка до горивния филтър. След като изгася колата пак за около 10-15 секунди жужи и си нямам на идея какво е.
                            Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

                            Коментар


                              #15
                              Това е електрически клапан който управлява EGR клапана чрез вакум. От EGR клапана излиза едно маркуче което влиза точно в този клапан.Защо обаче продължава да жужи и при изключен двигател обаче идея си нямам.

                              Коментар

                              Working...
                              X