ancho написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мнение за selenia vs -vision
Collapse
X
-
Fiat Marea 1.9 JTD 105hp Weekend
Alfa Romeo 147 1,9 JTD 115hp
I am in love with my cars
-
ancho написа:Значи може да се сложи Selenia WR Diesel спецификация 5W40 ! Двигателя е 03’(новичък) и е на 240 000км което за бус е нищо! Значи това масло ще се сложи, но искам да дава 20 000км пробег а не 10 000, има ли такова масло? Обаче нищо не пише за това WR SeleniaFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:ancho написа:Значи може да се сложи Selenia WR Diesel спецификация 5W40 ! Двигателя е 03’(новичък) и е на 240 000км което за бус е нищо! Значи това масло ще се сложи, но искам да дава 20 000км пробег а не 10 000, има ли такова масло? Обаче нищо не пише за това WR SeleniaFIAT DUCATO 2.3 JTD 03'
Коментар
-
5W40
Някой смата ли за логично в двигател над 100к километра, да се сипват масла със показатели 5W40?!? Първото означение е "съпротивление при разплискване" и тези масла са по-редки на студено сиреч - добро мазане при студен старт. Второто означение показва дебелината на устойчивият слой при 100 грдуса т.е при загрял двигател, какъв слой може да поддържа маслото. Всички масла с второ означение "40" - 0W40, 5W40, 10W40, 15W40 са еднакво "дебели" при 100градуса. Правилото казва, че колкото е по-голяма разликата между числата, толкова по-неустойчива е формулата и толкова повече скъпи синтетични добавки трябва да са вложени. По тази причина маслата 10W60 са толкова скъпи те обикновено са изцяло синтетични. Всичко изписано означава, че маслото 5W40, ако се ползва трябва да е от най-добро качество, защото то е по-податливо на смесване с горива, воден конденз, прегряване и т.н, иначе казано много лесно "става на вода" и не изпълнява главната си функция - ДА ПАЗИ ЧАСТИТЕ НА ДВИГАТЕЛЯ ОТ ИЗНОСВАНЕ. Теорията за хлабините важи, ако вместо 10W40 се ползва 20W50!Нашите двигатели са с турбо, което много прегрява преминаващото през него масло т.е нарушава му структурата постоянно. Спотред мен за нашите двигатели (JTD 105), ако са над 100к по-разумният избор е 10W40 Selenia Turbo Diese.Всички натоверни "бужурски" коли с турбини са на 10W60, защо ли?!?ПОЗДРАВИFiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
и аз се зачудих на логиката, но прочетох (на едни таблички любезно сложени на щанда), че производителят на маслото препоръчва за дизеловите Марея, браво, брава, добло, мултипла именно 5-40. Просто разликата в цената ме спря - 5-40 беше около 30% по-скъпо. Като си погледнах книжката на мареата, видях, че са възможни и двата типа масло, като 5-40 се препоръчва за условия, където температурите са по-ниски. Иначе досега съм слагал само 10-40, полусинтетика. А логиката на производителя е ясна - да ме убеди да си купя по-скъпото масло.И нещо интересно - маслото ми не почернява бързо - вече е на 2000 км, а не е кактранено черно, с само малко. А какво значи "бужурски" ако намеря 10-60 и не е на цената на златото, баш от него ще си турна!
Коментар
-
Ти хубаво ще си "турнеш", но слоя 60 е с 50% по дебел от слоя 40 и ще ти разшири хлабините. "Бужурските" турбо мотори имат големи халбини и за това ползват такива масла. Целата е двигателя да работи 5-10 минути на ниски обороти, докато "поразреди" 60-ката и тогава - ГАЗ....тези мотори развиват страшна жега и се нуждаят нещо, което да маже и при 130 градуса. Тогава буталата им се разширяват и ако не са ковани....блокират в цилиндрите! Ти до такива режими НЕстигаш вероятно!Отново трябва да се прочете, какво означава първото число по "научно му" - "съпротивление при разплискване" при нула грдуса(за градусите не съм сигурен). Това не означава, че маслото е тънко, а че маже добре и на студено - ефект който трудно се постига с минералните масла. Препоръчването на 5W40 за държави с по-студен климат е логично за студеният старт и предотвратяване на износването в началните минути/секунди след стартиране на двигателя. Какво се случва с това масло при загрял мотор обаче, ами случва се това, че много по-бързо си губи свойствата, осбено свойството да удържа дебелина на слоя 40(второто означение) и мотора се пази на студено, но пък загрял се износва повече.....хем сърби, хем боли. След 100к километра си има хлабини и ако не се обират....лошо износването е много бързо, това важи с особеа сила за турбото.Другият проблем е намирането на наистина НЕменте масло 5W40, като се прецакаш, прецакваш много и мотор и турбо.....става на вода. Имах такъв случай с Castrol RS с предишната ми кола - втечни го за 2000км. Моето мнение е, че 10W40 е разумен компромис за България - става ои за студено време и по-стабилно, като формула.Забравих да пиша за "синтетичните" масла! В много законодателства е разрешено да се пише "синтетична технология" - това означава, че минерално масло се разгражда на компоненти и после отново се "конструира". Тези масла са си минерални масла с подобрена фомула и някои добавки. По принцип се водят полу-синтетика, но това "полу" е доста относително. Изцяло синтетични масла, които не се произвждат въобще на базата на минерални масла, има малко и са много скъпи. MOTUL имат такива серии - единичен и двоен естер(мисля, че на базата на масло от кокосови орехи).Това дето пишеш, че маслото ти е светло НЕ Е ДОБРЕ, защото означава, че няма добри миещи свойства т.е нагара си стои по частите на мотора и създава гоуеми проблеми. Особено дизела трябва да "черни маслото" много бързо. Миещите свойства са резултат(основно) от синтетичните добавки. ПОЗДРАВИFiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Благодаря за инфото ! Определено е полезно да се прочетат такива неща. (Ей сега схванах за божурските мотори - от Божурище! там, където се дърпат разни ... гоУфаджии с извинение ... )А това за цвета ... сега да сменям маслото на 2000 км? То бива баровско отношение, но тук вече ще изкъртя Фсички миФки ...Така или иначе, смятам, че съм сложил качествено масло Кастрол Магнаттек GTX 10w40, надявам се да ми пази мотора от износване.
Коментар
-
Излязла цистерна "Приста Ойл" от Дунав мост за Букурещ, а влязло полуремърке с тубички по 4 Л. Кастрол. За тази басня някои са чували. Аз не съм химик и от масла разбирам само на вкус как са. Тези които могат да си позволят да сочат за добро или лошо дадено масло, според мен, са единствено ЛАБОРАТОРИИТЕ правещи химичен анализ, както на ново, така и на работило масло, отчитайки параметрите професионално. И в България има такива. Това всеки да приказва това дето му се е сторило и му се струва за маслата е малко НЕ сериозно, не че не ми е забавно.TD_100, че е кръгло число.
Коментар
-
nylon, не разваляй мохабета с такива еретични изказвания.Никога няма да замре фанатичния интерес към видовете масла, така че е най-добре всеки да стигне до някаква истина за себе си.Не че не съм съгласен в това, което си написал.Дори напротив Ама по теми като тази просто няма какво да се каже.Всякакви комбинации и вариации за казвани хиляди пъти във всички възможни варианти.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
А бе пичове, не ви ли писна да лющите глупости? По тези теми на този форум му е ВТРЪСНАЛО от повтаряне, завтаряне, приповтаряне.Лично на мен ми е неудобно да пиша вече по тях! Мине не мине месец и току някой открие SELENIA TURBODIESEL 10W-40, друг пък WR DIESEL 5W-40, трети пък започне да развива теориите за "ДЕБЕЛИТЕ" и "ТЪНКИТЕ" масла и открива "естерите" на MOTUL...! Използвайте "ТЪРСАЧКАТА", там ще намерите много теми за маслата, доста от тях и с ЛИНКОВЕ и друга информация.Не пълнете този форум с "открития", от тях ОБЕМЪТ МУ ще стане ОГРОМЕН и след време ще стане неизползваем, ТОВА НЕ Е ВЕСТНИК КОЙТО ПРОЧИТАШ И ХВЪРЛЯШ, това е база със данни, която все-по трудно става ще остава ПОЛЕЗНА, а за нея доста наши колеги се грижат, отделяйки от свободното си време... за това не им плащат!Общо взето благодаря на корегата Reptile , без това четиво, в невежество щяхме да си умрем в този форум.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Re: 5W40
Reptile написа:Нашите двигатели са с турбо, което много прегрява преминаващото през него масло т.е нарушава му структурата постоянно. Спотред мен за нашите двигатели (JTD 105), ако са над 100к по-разумният избор е 10W40 Selenia Turbo Diese.Всички натоверни "бужурски" коли с турбини са на 10W60, защо ли?!?ПОЗДРАВИSUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Аз пък скоро време не мисля да изневерявам на Селениа или ако го направя то то ще е с Аджип. Наливайте квото щете на колите си аз смятам да експолатирам и Бравото и Мареата само със Селениа.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:Аз пък скоро време не мисля да изневерявам на Селениа или ако го направя то то ще е с Аджип. Наливайте квото щете на колите си аз смятам да експолатирам и Бравото и Мареата само със Селениа.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар