liubaka написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Странен звук - браждене
Collapse
X
-
faflio написа:liubaka написа:На моята Брава се чува когато спре двигателя и после изключва .Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:Стига де колега кви са тези обороти 25000 споедели с каква скорост си тогава.Значи подобен звук съм забелязал и аз на темприерата.Идва от електро-пневматичния вентил който клати клапана на EGR-то.Това е, свиква се. А и при мен не е много силен.Появи се след като си възстанових системата за управления че беше изключена от контролера.И предполагам на усилията дължа резултатите от този тест за димност
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Esper написа:Tornado написа:Стига де колега кви са тези обороти 25000 споедели с каква скорост си тогава.Значи подобен звук съм забелязал и аз на темприерата.Идва от електро-пневматичния вентил който клати клапана на EGR-то.Това е, свиква се. А и при мен не е много силен.Появи се след като си възстанових системата за управления че беше изключена от контролера.И предполагам на усилията дължа резултатите от този тест за димност
Fiat Marea Weekend ELX 1.6 16v - 98г.
Коментар
-
faflio написа:немога да разбера на снимката кое е това ЕГРи по принцип този взук може ли да се оправи аз започнах да си мисля даже че това е от скоростната ми кутия и се бях оплашилслагах добавки а то от какво билоначи да не се плаша?и ако може на снимката да уточнист кое точно е този електро-пневматичния вентила всъщност това нещо има ли го на бензиновите коли защото мойта е бензинкаНяма страшно, няма да сбъгаш нищо.Не гарантирам разбира се че е от него но предполагам.Бобината на този клапан работи в импулсен режим - импулси с променлив коефициент на запълване.Явно като се поизноси механизма и бобината започва да се чува.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Esper написа:faflio написа:немога да разбера на снимката кое е това ЕГРи по принцип този взук може ли да се оправи аз започнах да си мисля даже че това е от скоростната ми кутия и се бях оплашилслагах добавки а то от какво билоначи да не се плаша?и ако може на снимката да уточнист кое точно е този електро-пневматичния вентила всъщност това нещо има ли го на бензиновите коли защото мойта е бензинкаНяма страшно, няма да сбъгаш нищо.Не гарантирам разбира се че е от него но предполагам.Бобината на този клапан работи в импулсен режим - импулси с променлив коефициент на запълване.Явно като се поизноси механизма и бобината започва да се чува.
Fiat Marea Weekend ELX 1.6 16v - 98г.
Коментар
-
faflio написа:Esper написа:Имай предвид че става въпрос само за тест а не да караш така.Иначе компота ще започне да пищи за повреда в EGR системата.По-добре я загрей или я докарай до състоянието в което почваш да чуваш звука,слизаш, откачаш кабелите на клапана и тестваш отново.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
към Esper:колега, много съм впечатлен от резултатите ти на теста за димност! Срам ме е да постна мойте, че се различават в ПЪТИ.Та на темата - след подробен оглед установих, че едното от маркучетата, дето излизат от посочения от Esper чарк - това, което отива в ЕГР-то, на едно място се е напукало доста, а освен това се вади свободно и без усилие от самата ЕГР клапа. Може ли това да е причина за димене? Ще се опитам да сваля и почистя ЕГР-то. Колеги, - абе как развивате тия .......и винтове, които държат дебитомера ? искам и него да изчистя. Само че въпосните винтове са с един торкс, какъвто няма другаде! - централен щифт и ПЕТ лъча. Всички нормални торксове са с шест.ЕДИТ: намерих с търсачката нужната тема ; http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...5%F0казва се "винтчета-дебитомер-как?"
Коментар
-
Този звук от електромагнитния клапан за управление на ЕГР го имам и аз. Смятам че е съвсем нормален.Предполагам, че от там просто колата засмуква въздух. Цена повече от 20лв ми се вижда много за този боклук. Ако се окаже обаче развален, няма и да го сменям - и без това съм си "шунтирал" ЕГР_а.А забравих да кажа - при мен като че ли се чува само при студен мотор. След дълго каране май го няма, Ама не съм сигурен.
Коментар
-
Rayo написа:към Esper:Та на темата - след подробен оглед установих, че едното от маркучетата, дето излизат от посочения от Esper чарк - това, което отива в ЕГР-то, на едно място се е напукало доста, а освен това се вади свободно и без усилие от самата ЕГР клапа. Може ли това да е причина за димене? Ще се опитам да сваля и почистя ЕГР-то.А пък ако се убедя че е така, цената да работи няма да има много голямо значение.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Здравейте и благодаря за отговорите!Готово - смених си въздушния филтър. Свалих и почистих дебитомера - имаше един слой прах върху елемента (терморезистор?), който мери. Оправих маркучетата на ЕГР-то. Самата клапа не можах да я сваля, защото се оказа, че нямам ключ 17 и шестограм 6. Срам за майстора. Още повече, че следобяда вчера се кумих около половин час дали да си купя един комплект инструменти - ключ звезда, тресчотка, лули от 6 до 19 мм, шестограми ... и не си го купих .. хак да ми е ! Както и да е, смятам, че колата тръгна по-добре, без да е самолет, разбира се. Като че ли и не пуши толкова. Ще я покарам малко и ще пиша за резултати.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар