Еми не знам ето сега какво се получи: откачих всички кабели и запалих на температура около 4 градуса според климатика. Една минута след запалване имаше +12 на трите кабела. В същия момент свещите показваха съпротивление от 0.8 до 1.0 ома което за 200 ватова свещ мисля че е нормално. само Сондите дадоха от 0.2 до 0.3, така че предвид грешката на уреда, мисля че всичко е нормално УЖ. И така с откачени кабели започнах да броя за колко време ще стопли. Изключено парно, габарити, никакви други консуматори, проверявах нешрекъснато маркуча към радиатора да не би термостата да не е в ред, напълно студен остана до над 80 градуса. За 80 имам предвид точицата преди средата на уреда. началото го взимам за 50, края за 130, така всяка точица е около 10 градуса.Резултати: От запалване до начало на мръдване на стрелката (до 50 градуса) - точно 12 минути, но нека са 12 минути +/- 5 секунди.До 60 градуса - 15 минути и 30 секунди (+3:30)До 70 градуса - 19 минути и 45 секунди (+3:15)До 80 градуса - 24 мнути и 30 секунди (+4:45)М/у 70 и 80 случайно мина едно приятелче с такси СЕАТ некакъв комби, 1.7 SDI , вдигна капака и в неговия мотор имаше абсолютно същите свещи - 3 на брой, на изхода на водата от двигателя, на невероятно удобно място за пипане и работа. Питах го за колко време му стопля колата, той каза че от тях като запали и стигне до светофара, вече му духа топло, говорим за 300-350-400 метра, а като време - около 2 минути максимумНа мен топлото ми се явява като тръгна от слатина, та чак някъде м/у гара подуене и моста чавдар, движейки се по данаил николаев, това са грубо 3 километра, или 7-8 минути, като колата е работила не по-малко от 3-4 минути на място задължително!Утре сутринта ще запаля и ще вида как би загряло евентуално с 2 работещи свещи, защото третата лула ми е напълно стопена в тази част която трябва да я захване за свещта, а другите уж са здрави и трябва да работят... И в четвъртък на диагностиката в ауто италия очаквам да ми кажат "работи ти всичко, само си смени лулата" , на което аз ще отговоря "добре бе, колега, защо тогава колата ми загрява за абсолютно еднакво време при закачени и при откачени захранващи кабели на тези свещи???", пък да видим....Довечера ще хвана моя човек с шкодата фабия също 1.7 SDI да видя дали в неговата има такива свещи и ще го питам за колко му загрява. А тоя с таксито като му казах че една от тези 3 свещи е 54 лева, почна да ми се смее....
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Подгр. свещи на антифриза-JTD - УСПЕШНО ЗАВЪРШЕНО
Collapse
X
-
човека с шкодата се оказа че е с 1.9 SDI, огледах добре тръбата излизаща от ДВГ , но нямаш такива свещи нито около термостата, нито по тръбата... Както и да еНяма да ходя на диагностика, отмених си часа. Днес след поредното добро почистване с контакт спрей, шкурка, парцал, закачих кабелите на две свещи, че третата нали ми е стопена, и викам е сега дано да тръгнат... Запалих и както вчера - до отлепяне на стрелката, някъде около 50 градуса - точно 12 минути! Не става и не става..... Следващото което ще направя, е с кабелите за акумулатор с които напоследък давам ток, (а съм ги купил за да взема ток ако ми се наложи), ще ги защипя на свещите и като запаля ще им подам + директно от акумулатора, преди това разбира се ще направя измерване на съпротивление, би трябвало да даде 0.7-0.8 ома. Най много да се стопи нещо, нали ? И пак ще засичам време, и ако пак ми стопли за 12 минути до 50 градуса, ще падне голямо псуване! Защо ме ядосва тая кола ми кажете? Аз се грижа за нея, храня я, сипвам и антифриз, мия я, пастирам я, минавам леко през дупки, редовно и проверявам всички маркучи за течове, всички течности дали са в ниво, светлините дали са изправни, вратите дали се отварят и затварят добре, гумите всяка седмица ги проверявам...... а тя - не иска да ми топли! Лоша кола! продавам я за 15 хиляди който иска да я взима! Yellow_Flash_Colorz_PDT_06ред.: Сега си направих импровизиран мост с крокодилчета и кабел 2.5 и някъде към 19:30 ще отида и като запаля ще им дам директен ток, да видим за колко време ще загрее. дотогава тамън ще е изстинала общо взето добре и ако ги подкарам тия свещи, и загрее за по-малко от 12 минути до 50 градуса, направо ще изпитам душевен о===зъм
Коментар
-
Мдаааааа.... Не искам да ви описвам какво удовлетворение изпитах, когато с 2 работещи подгряващи свещи, духаше топло на 3-та минута, стрелката отлепи на 7-та , а на 9та вече беше на 60 градуса!!!! ако с 2 работещи свещи съм спестил общо 5 минути до 50 градуса, и 6 до 60, по елементарни сметки излиза че като подкарам и трите свещи, колата ще стопля до 50 градуса за не повече от 5 минути, а до 60 - за около 6 и 1/2. Още когато захапах крокодилчето на плюса на акумулатора, веднага се промени звука на двигателя, пролича си че е по-натоварен, а да не говорим за искрите които прехвърчаха, ясно показващи че преминават няколко десетки ампера, в случая около 35. След като вече знам че свещите работят, и знам със сигурност че до лулите стига ток, значи някъде в самите връзки е проблема - няма контакт. Дали се продават отделно лули, или ще трябва нещо да се побългарява? Моля ви се споделете някакви мнения, има чувството че тази тема само аз си пиша и само аз си я чета.... 4-ти км ми е наблизо, там има много като мен - сами си говорят, но не мисля че съм за тамВ "продава" има една мареа ЖТД на части , там колегата беше запазил 3 свещи, работещи, за мен, но понеже моите работят, и ги отказах, можете да се свържете с него и да се пазарите. Той също така е свалил цялата инсталация, така че мисля че може да се инсталира не много трудно към ЖТД без такава система, гледал съм схемата и мисля че жичкаджия който разбира, ще се справи за норматив!!! Друго си е за 10 минути да ти се стопли печката, вместо за 25.
Коментар
-
Не съм. Термостатът ми работи абсолютно коректно, тествам го непрекъснато - до над 80 градуса маркучът остава студен, после веднъж загряла, при нормално каране, стрелката не мърда от там каквото ще да става. А с работещи 3 свещи разликата от 5 до 7 минути за която казваш , вероятно ще е над 10 градуса, като се предполага че на 7-та вече ще е над 60.
Коментар
-
Да това е нормално. Отиде ли веднъж на средата стрелката повече не мръдва от там.При мен преди играеше постоянно. Само лятото ковеше средата.За 5-7 минути работа на място дига разлика 50 градуса (ако навън е 0). След като тръгна за максимум 2 километра стигам средата - това са още 40 градуса.Аз си мисля че това е нормално за дизел.Е ако имах такива свещи хубаво, ама и без тях е добре ... Просто се родих след смяната на термостата.
Коментар
-
Оги и аз те чета с интерес, но и аз не виждам такива свещи Сигурно защото не разбирам много, но гледах това място и не видях такова нещо.Този уикенд пак ще гледам (барем прогледна) Иначе, моята печка беше абсолютен чук като на Илко...Зимата настана и тази стрелка закова долу и край...Реших, че няма място за отстъпление и смених термостата.Резултатът е повече от задоволителен.Паля я 10.01 на -10 ( не беше палена от 28.12) 10 мин. работа, колкото да я изрина малко и стрелката тръгна нагоре, вътре топличко, леда по прозорците се топеше сам Гот Ама и да има такива свещи, тук (в Русе) кой ще се наеме да ми ги сменя или инсталира ?"Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."
ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE
Коментар
-
Аз също нямам такава система.Един дерт по-малко.При мен ,като застана пред колата,левия дебел маркуч загрява заедно с двата малки на парното.Десния си остава студен.Загрява също и малкия,който е на разширителния съд.Май и моя термостат е заминал.Какво е вашето мнение?Octavia RS
Evo 10-служебната играчка.
Коментар
-
Red Storm написа:Аз също нямам такава система.Един дерт по-малко.При мен ,като застана пред колата,левия дебел маркуч загрява заедно с двата малки на парното.Десния си остава студен.Загрява също и малкия,който е на разширителния съд.Май и моя термостат е заминал.Какво е вашето мнение?I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Еми какво да ви кажа... ще започна така: Неволята си е е=ало майката! Дойде ми наум невероятното решение че мога да боцна по една лустер клема на свещите и в нея да навия кабелите след като разбрах че няма нормален начин да се подменят лулите. Понеже клема за 4 квадрата не влизаше с малко, за това реших че 6 квадрата са напълно достатъчни, и уцелих! И така, въоръжен с клеми за 2.5 и 6 квадрата, макетно ножче, изолирбанд, клещи-резачки, отвертчица и много търпение и надежда, започнах. Първо много хубаво полях за пореден път свещите с контактен спрей, чистих ги с шкурка, докато светнат. После им навих големите клеми. Малко ядове имах, защото там просто няма място за работа. Много ми беше трудно, даже най-трудно, да стегна здраво клемите към свещите, защото за близо 20 ампера ток е добре известно че тррябва здрава връзка и хубаво стягане. После с резачките направо ги отсекох онези лули, и като ги видях отблизо, извадени, и като се сетя че привидно изглеждаха здрави и читави..... а не ставаха за нищо - мръсни, нагорели, полу-стопени... После оголих старите кабели, монтирах им малките клеми, сравнително лесно, и остана да направя мостовете м/у големите и малките клеми чрез кабел 2.5 квадрата многожилен.Направих го, проверих отново всички връзки дали са здраво стегнати, стабилни, уверих се че кабелите не се опират в нищо горещо, и реших че съм готов. Остана да проверя за напрежения и съпротивления: Мерих на болтче на клемата, като най-лесно достъпно, и трите свещи ми показаха съпротивление от 0.7 при съпротивление на сондите 0 ома. Точно както е според заводските предписания. Маса - налична. Остана само момента на истината! Запалих. Напрежение в точките в които мерих и съпротивлението - 13.8 волта на току-що запален мотор. После зачаках... 1, 2, 3, 5 минути.... нищо! Стрелката си седи долу. Маркучът от термостата към радиатора - студен. Защо тогава не иска да стопли?! Хем околната температура според климатика беше 9 градуса! И така докато се чудя и вече лекичко започвам да припсувам, изведнъж гледам стрелката че показва 50 градуса и леко ги подминава.... На около 7-та минута! В този миг изпитах така чакания душевен о===зъм. Минута и половина по-късно вече беше на 60, от около 70 градуса нагоре вече бях тръгнал и бях минал 200-300-400 метра, без да форсирам, без нищо особено в сравнение с друг път. На 13 минута стрелката вече се намираше там където се намира всеки път след загряване - на средата на скАлата. Карах така 2-3 км, изсилих се малко на улицата зад Булгарплод и там ми остана единствено да проверя дали тези свещи изобщо изключват. Измерих напрежение в лустер-клемите - НУЛА! Това е! Имам работещ допълнителен нагревател на антифриза!Инвестиция - около 3 лева и час и половина време. Спестих поне 30 лева от "майстор".Нямам какво повече да добавя по темата, за мен е приключена на този етап.Ето и нагледно какво се случи:
Коментар
-
tyson написа:Оги и аз те чета с интерес, но и аз не виждам такива свещи Сигурно защото не разбирам много, но гледах това място и не видях такова нещо.Този уикенд пак ще гледам (барем прогледна) Иначе, моята печка беше абсолютен чук като на Илко...Зимата настана и тази стрелка закова долу и край...Реших, че няма място за отстъпление и смених термостата.Резултатът е повече от задоволителен.Паля я 10.01 на -10 ( не беше палена от 28.12) 10 мин. работа, колкото да я изрина малко и стрелката тръгна нагоре, вътре топличко, леда по прозорците се топеше сам Гот Ама и да има такива свещи, тук (в Русе) кой ще се наеме да ми ги сменя или инсталира ?_______
146 JTD
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар