Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Подгр. свещи на антифриза-JTD - УСПЕШНО ЗАВЪРШЕНО

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Еми не знам ето сега какво се получи: откачих всички кабели и запалих на температура около 4 градуса според климатика. Една минута след запалване имаше +12 на трите кабела. В същия момент свещите показваха съпротивление от 0.8 до 1.0 ома което за 200 ватова свещ мисля че е нормално. само Сондите дадоха от 0.2 до 0.3, така че предвид грешката на уреда, мисля че всичко е нормално УЖ. И така с откачени кабели започнах да броя за колко време ще стопли. Изключено парно, габарити, никакви други консуматори, проверявах нешрекъснато маркуча към радиатора да не би термостата да не е в ред, напълно студен остана до над 80 градуса. За 80 имам предвид точицата преди средата на уреда. началото го взимам за 50, края за 130, така всяка точица е около 10 градуса.Резултати: От запалване до начало на мръдване на стрелката (до 50 градуса) - точно 12 минути, но нека са 12 минути +/- 5 секунди.До 60 градуса - 15 минути и 30 секунди (+3:30)До 70 градуса - 19 минути и 45 секунди (+3:15)До 80 градуса - 24 мнути и 30 секунди (+4:45)М/у 70 и 80 случайно мина едно приятелче с такси СЕАТ некакъв комби, 1.7 SDI , вдигна капака и в неговия мотор имаше абсолютно същите свещи - 3 на брой, на изхода на водата от двигателя, на невероятно удобно място за пипане и работа. Питах го за колко време му стопля колата, той каза че от тях като запали и стигне до светофара, вече му духа топло, говорим за 300-350-400 метра, а като време - около 2 минути максимумНа мен топлото ми се явява като тръгна от слатина, та чак някъде м/у гара подуене и моста чавдар, движейки се по данаил николаев, това са грубо 3 километра, или 7-8 минути, като колата е работила не по-малко от 3-4 минути на място задължително!Утре сутринта ще запаля и ще вида как би загряло евентуално с 2 работещи свещи, защото третата лула ми е напълно стопена в тази част която трябва да я захване за свещта, а другите уж са здрави и трябва да работят... И в четвъртък на диагностиката в ауто италия очаквам да ми кажат "работи ти всичко, само си смени лулата" , на което аз ще отговоря "добре бе, колега, защо тогава колата ми загрява за абсолютно еднакво време при закачени и при откачени захранващи кабели на тези свещи???", пък да видим....Довечера ще хвана моя човек с шкодата фабия също 1.7 SDI да видя дали в неговата има такива свещи и ще го питам за колко му загрява. А тоя с таксито като му казах че една от тези 3 свещи е 54 лева, почна да ми се смее....

    Коментар


      #47
      човека с шкодата се оказа че е с 1.9 SDI, огледах добре тръбата излизаща от ДВГ , но нямаш такива свещи нито около термостата, нито по тръбата... Както и да еНяма да ходя на диагностика, отмених си часа. Днес след поредното добро почистване с контакт спрей, шкурка, парцал, закачих кабелите на две свещи, че третата нали ми е стопена, и викам е сега дано да тръгнат... Запалих и както вчера - до отлепяне на стрелката, някъде около 50 градуса - точно 12 минути! Не става и не става..... Следващото което ще направя, е с кабелите за акумулатор с които напоследък давам ток, (а съм ги купил за да взема ток ако ми се наложи), ще ги защипя на свещите и като запаля ще им подам + директно от акумулатора, преди това разбира се ще направя измерване на съпротивление, би трябвало да даде 0.7-0.8 ома. Най много да се стопи нещо, нали ? И пак ще засичам време, и ако пак ми стопли за 12 минути до 50 градуса, ще падне голямо псуване! Защо ме ядосва тая кола ми кажете? Аз се грижа за нея, храня я, сипвам и антифриз, мия я, пастирам я, минавам леко през дупки, редовно и проверявам всички маркучи за течове, всички течности дали са в ниво, светлините дали са изправни, вратите дали се отварят и затварят добре, гумите всяка седмица ги проверявам...... а тя - не иска да ми топли! Лоша кола! продавам я за 15 хиляди който иска да я взима! Yellow_Flash_Colorz_PDT_06ред.: Сега си направих импровизиран мост с крокодилчета и кабел 2.5 и някъде към 19:30 ще отида и като запаля ще им дам директен ток, да видим за колко време ще загрее. дотогава тамън ще е изстинала общо взето добре и ако ги подкарам тия свещи, и загрее за по-малко от 12 минути до 50 градуса, направо ще изпитам душевен о===зъм

      Коментар


        #48
        Мдаааааа.... Не искам да ви описвам какво удовлетворение изпитах, когато с 2 работещи подгряващи свещи, духаше топло на 3-та минута, стрелката отлепи на 7-та , а на 9та вече беше на 60 градуса!!!! ако с 2 работещи свещи съм спестил общо 5 минути до 50 градуса, и 6 до 60, по елементарни сметки излиза че като подкарам и трите свещи, колата ще стопля до 50 градуса за не повече от 5 минути, а до 60 - за около 6 и 1/2. Още когато захапах крокодилчето на плюса на акумулатора, веднага се промени звука на двигателя, пролича си че е по-натоварен, а да не говорим за искрите които прехвърчаха, ясно показващи че преминават няколко десетки ампера, в случая около 35. След като вече знам че свещите работят, и знам със сигурност че до лулите стига ток, значи някъде в самите връзки е проблема - няма контакт. Дали се продават отделно лули, или ще трябва нещо да се побългарява? Моля ви се споделете някакви мнения, има чувството че тази тема само аз си пиша и само аз си я чета.... 4-ти км ми е наблизо, там има много като мен - сами си говорят, но не мисля че съм за тамВ "продава" има една мареа ЖТД на части , там колегата беше запазил 3 свещи, работещи, за мен, но понеже моите работят, и ги отказах, можете да се свържете с него и да се пазарите. Той също така е свалил цялата инсталация, така че мисля че може да се инсталира не много трудно към ЖТД без такава система, гледал съм схемата и мисля че жичкаджия който разбира, ще се справи за норматив!!! Друго си е за 10 минути да ти се стопли печката, вместо за 25.

        Коментар


          #49
          Колега, ти сменя ли си термостата ?Аз след смяната при 5-7 минути работа на колата на място стрелката помръдва от долната черта което показва че е стигнала 50 градусаТакива свещи нямам, колата е също JTD ...

          Коментар


            #50
            Не съм. Термостатът ми работи абсолютно коректно, тествам го непрекъснато - до над 80 градуса маркучът остава студен, после веднъж загряла, при нормално каране, стрелката не мърда от там каквото ще да става. А с работещи 3 свещи разликата от 5 до 7 минути за която казваш , вероятно ще е над 10 градуса, като се предполага че на 7-та вече ще е над 60.

            Коментар


              #51
              Да това е нормално. Отиде ли веднъж на средата стрелката повече не мръдва от там.При мен преди играеше постоянно. Само лятото ковеше средата.За 5-7 минути работа на място дига разлика 50 градуса (ако навън е 0). След като тръгна за максимум 2 километра стигам средата - това са още 40 градуса.Аз си мисля че това е нормално за дизел.Е ако имах такива свещи хубаво, ама и без тях е добре ... Просто се родих след смяната на термостата.

              Коментар


                #52
                предста’аш ли си изведнъж се оказва че имаш, и че си работат и трите... Добре, а тогава мойта печка що стопля чак за 12 минути? Something is rotten in the state of Denmark!

                Коментар


                  #53
                  Ми няколко пъти се зверих там и не ги видях.Преди да сменя термостата изобщо не загряваше колата.--------------------------------------------------------------Що не минеш на някоя от срещите в неделя - ще сравним че ми стана чудно и на мен ...

                  Коментар


                    #54
                    Оги и аз те чета с интерес, но и аз не виждам такива свещи Сигурно защото не разбирам много, но гледах това място и не видях такова нещо.Този уикенд пак ще гледам (барем прогледна) Иначе, моята печка беше абсолютен чук като на Илко...Зимата настана и тази стрелка закова долу и край...Реших, че няма място за отстъпление и смених термостата.Резултатът е повече от задоволителен.Паля я 10.01 на -10 ( не беше палена от 28.12) 10 мин. работа, колкото да я изрина малко и стрелката тръгна нагоре, вътре топличко, леда по прозорците се топеше сам Гот Ама и да има такива свещи, тук (в Русе) кой ще се наеме да ми ги сменя или инсталира ?
                    "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

                    ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
                    Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

                    Коментар


                      #55
                      Аз също нямам такава система.Един дерт по-малко.При мен ,като застана пред колата,левия дебел маркуч загрява заедно с двата малки на парното.Десния си остава студен.Загрява също и малкия,който е на разширителния съд.Май и моя термостат е заминал.Какво е вашето мнение?
                      Octavia RS
                      Evo 10-служебната играчка.

                      Коментар


                        #56
                        Red Storm написа:
                        Аз също нямам такава система.Един дерт по-малко.При мен ,като застана пред колата,левия дебел маркуч загрява заедно с двата малки на парното.Десния си остава студен.Загрява също и малкия,който е на разширителния съд.Май и моя термостат е заминал.Какво е вашето мнение?
                        Така както го обясняваш, звучи нормално.Показателно е при каква температура почва да ти загрява другия дебел маркуч.Това е момента в който отваря термостата.Другите маркучи е нормално да са топли и преди това.
                        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                        Коментар


                          #57
                          Мда завиждам за тия свещи. И аз съм с Мареа JTD набор - май ’99, обаче нямам такива свещи. Гледах и сутринта и сега вечерта с една подвижна лампа докато си сменах крушката на фара. Няма и това е то...

                          Коментар


                            #58
                            Еми какво да ви кажа... ще започна така: Неволята си е е=ало майката! Дойде ми наум невероятното решение че мога да боцна по една лустер клема на свещите и в нея да навия кабелите след като разбрах че няма нормален начин да се подменят лулите. Понеже клема за 4 квадрата не влизаше с малко, за това реших че 6 квадрата са напълно достатъчни, и уцелих! И така, въоръжен с клеми за 2.5 и 6 квадрата, макетно ножче, изолирбанд, клещи-резачки, отвертчица и много търпение и надежда, започнах. Първо много хубаво полях за пореден път свещите с контактен спрей, чистих ги с шкурка, докато светнат. После им навих големите клеми. Малко ядове имах, защото там просто няма място за работа. Много ми беше трудно, даже най-трудно, да стегна здраво клемите към свещите, защото за близо 20 ампера ток е добре известно че тррябва здрава връзка и хубаво стягане. После с резачките направо ги отсекох онези лули, и като ги видях отблизо, извадени, и като се сетя че привидно изглеждаха здрави и читави..... а не ставаха за нищо - мръсни, нагорели, полу-стопени... После оголих старите кабели, монтирах им малките клеми, сравнително лесно, и остана да направя мостовете м/у големите и малките клеми чрез кабел 2.5 квадрата многожилен.Направих го, проверих отново всички връзки дали са здраво стегнати, стабилни, уверих се че кабелите не се опират в нищо горещо, и реших че съм готов. Остана да проверя за напрежения и съпротивления: Мерих на болтче на клемата, като най-лесно достъпно, и трите свещи ми показаха съпротивление от 0.7 при съпротивление на сондите 0 ома. Точно както е според заводските предписания. Маса - налична. Остана само момента на истината! Запалих. Напрежение в точките в които мерих и съпротивлението - 13.8 волта на току-що запален мотор. После зачаках... 1, 2, 3, 5 минути.... нищо! Стрелката си седи долу. Маркучът от термостата към радиатора - студен. Защо тогава не иска да стопли?! Хем околната температура според климатика беше 9 градуса! И така докато се чудя и вече лекичко започвам да припсувам, изведнъж гледам стрелката че показва 50 градуса и леко ги подминава.... На около 7-та минута! В този миг изпитах така чакания душевен о===зъм. Минута и половина по-късно вече беше на 60, от около 70 градуса нагоре вече бях тръгнал и бях минал 200-300-400 метра, без да форсирам, без нищо особено в сравнение с друг път. На 13 минута стрелката вече се намираше там където се намира всеки път след загряване - на средата на скАлата. Карах така 2-3 км, изсилих се малко на улицата зад Булгарплод и там ми остана единствено да проверя дали тези свещи изобщо изключват. Измерих напрежение в лустер-клемите - НУЛА! Това е! Имам работещ допълнителен нагревател на антифриза!Инвестиция - около 3 лева и час и половина време. Спестих поне 30 лева от "майстор".Нямам какво повече да добавя по темата, за мен е приключена на този етап.Ето и нагледно какво се случи:
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                              #59
                              tyson написа:
                              Оги и аз те чета с интерес, но и аз не виждам такива свещи Сигурно защото не разбирам много, но гледах това място и не видях такова нещо.Този уикенд пак ще гледам (барем прогледна) Иначе, моята печка беше абсолютен чук като на Илко...Зимата настана и тази стрелка закова долу и край...Реших, че няма място за отстъпление и смених термостата.Резултатът е повече от задоволителен.Паля я 10.01 на -10 ( не беше палена от 28.12) 10 мин. работа, колкото да я изрина малко и стрелката тръгна нагоре, вътре топличко, леда по прозорците се топеше сам Гот Ама и да има такива свещи, тук (в Русе) кой ще се наеме да ми ги сменя или инсталира ?
                              И аз не намерих Иначе по епер ми дава, че има такъв подгрев На теб дава ли ти еперът по ВИН-номер, че имаш подгрев?
                              _______
                              146 JTD

                              Коментар


                                #60
                                trustworthy Не съм проверявал ogi28 Блазе ти, най-после успя
                                "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

                                ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
                                Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

                                Коментар

                                Working...
                                X