Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Подгр. свещи на антифриза-JTD - УСПЕШНО ЗАВЪРШЕНО

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колега oqi28b,ако за теб всяка една новост,която мозакът ти не може да асимилира е бисер,то тогава си направи изводи сам за самият себе си.Физиката не свършва с факта,че водата замръзва при 0 градуса и завира при 100.Малко повече познания в дадена област няма да са ти излишни преди да характеризираш нечии твърдения като бисери.
    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
    Kawasaki ER-6n'2012

    Коментар


      ogi28b написа:
      Боже господи..... Ако навън е 10 градуса, и духа вятър със скорост 10 км/ч - колко градуса става бе !? А леле майкоооо.... тук някой трябва да си изхвърли дипломата за средно образование. А ако колата се движи не с 60, а с 120 ? Тея 50 градуса дали стават нула, и дали чаша вода движеща се със 120 км/ч ще замръзне !? Ти просто отиваш в бисерите
      Прави разлика между температури при различен дебит.

      Коментар


        Синоптиците обичат да дават 3 параметъра, когато описват времето в даден момент на дадено място - температура, скорост и посока на вятъра, температура, която усещаме. Има ли вятър - температурата се усеща като по-ниско от зададената.
        Прикачени файлове

        Коментар


          Би трябвало да ви е направило впечатление,че като карате по магистрала с висока скорост и товара на двигателя в този случай е близко до максималния възможен е редно темометъра да показва по-висока температура,но точно обратното се получава реално,отчетената температура на двигателя е по-ниска.Когато пътувам по магистрала с висока скорост лятно време при 30 гр. околна температура и насоча вътрешния поток на вентилацията към мен се налага да изключа климатика-охлаждането е достатъчно и нормално.Изводите са ясни.

          Коментар


            Аз също съм чувал, че се получава разлика с 10-15*С при охлаждане с въздух. Като говорим за охлаждане с вентилатор а не да се движим с 300+км. Колега Хаджов, нали се сещаш, че при един мотоциклет не могат да сложат колкото си искат голям радиатор и всичко работи на ръба. Получава се изравняване на силите, нито двигателя може да загрее повече нито радиатора може да охлади в повече за да изстине. Радиатора може да охлади в повече ако навън е доста по студено от 10*С но нали се сещаш, че това нещо не е мислено да се кара под такива температури.Не знам колко са критични 110-120*С за един двигател, но имаше един мотор на астра на който първа степен включваше на 115*С Виждал съм шевролет който си работеше на 120*С. Така както има двигатели които имат макс. 2000об/м така има и такива с по 20000об/м и точно затова казах да не се слага всичко на едно.

            Коментар


              chaveto написа:
              Не знам колко са критични 110-120*С за един двигател, но имаше един мотор на астра на който първа степен включваше на 115*С Виждал съм шевролет който си работеше на 120*С. Така както има двигатели които имат макс. 2000об/м така има и такива с по 20000об/м и точно затова казах да не се слага всичко на едно.
              Колко е критичната възможна температура за един двигател,зависи от налягането което се създава в реално време в охладителната му система и какви материяли са използвани при изработката както на двигателя,така и на елементите от охладителната му система.Това си го определя фирмата производител в резултат на многобройни тестове които провежда.Тенденцията е да се повишава температурата с оглед подобряване на КПД на двигателя.Опел беше един от първите,които премина традиционната граница на 80-те градуса и премина в зоната над 90 гр.Почти всичките му термостати на модели коли са на 92 градуса.А в много случаи работната температура е над тази.

              Коментар


                Извинявайте че се намесвам, ама много се смях като прочетох за 50гр. как стават 35. А коментара на Оги със замръзващата чашка с вода - Аз имам контра твърдение че при 60 км. в час тези 50гр. стават 85. Може ли да се пишат такива щуротии.
                Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

                Коментар


                  Обещавам публично да си скъсам дипломата за средно образованеие, в която оценката ми по физика е "Отличен (6)", в момента в които видя как термометър, потопен в чаша вода отчита 25 градуса, при околна температурада речем 40 градуса, а чашата е на покрива на кола, движеща се с 60 км/ч. Вие мислите ли като пишете глупости бе, хора? Първо - синоптиците може да дават 100 параметъра, но това което казват - "температура -3, но поради вятъра ще се усеща като -10" - това е напълно субективното усещане на човешкото тяло, което при нормални условия има температура 37 градуса. Това се получава от факта че по-бързо движещият се въздух по-лесно отнема човешката топлина. Но -3 градуса са си -3, няма как да станат по-малко. Може и като минус 60 да я усещате - това не значи че ще спадне под -3 Това е положението. Я само си помислете че говорим за промяна на температурата, забравете охлаждане и отопление. Говорим за промяна. Какво ще стане ако чашата вода на покрива на колата е с температура 25 градуса, а околната 40, и се движим с 60 км/ч ? Още ли ще изстине ? Аз твърдя че ще се загрее Единственият начин, при околна температура например 35 градуса, чашата с вода - също 35 градуса, и движение с 60 км/ч, да понижим температурата на чашата под околната - това е когато постоянно мокрим чашата отвън с вода (пак с температура 35 градуса, иначе влияем! ) . Тогава поради изпарението на водата чашата изстива. Защо да не си припомним и биологията ? Та нали човешкото тяло се охлажда на този принцип: Отделя пот (вода), която при изпарението си поема топлинна енергия и така тялото се охлажда. Това е причината при температури над 35 градуса човек да не прегрее. Я си погледнете компютрите? Пуснете прозиволна програма която да покаже градусите на процесора, да рречем че са 40, а в стаята са 20. Като работи вентилатора, и увеличим оборотите, градусите сигурно ще спаднат на 35, нали ? Като го спрем - ще се вдигнат на 45, 50.... Е, с колко обороти трябва да духа вентилатора, ако приемем че дебита му е 10 000 кубични метра въздух на час, за да понижим темп. на процесора на 15 градуса, при околна температура в стаята 20 градуса? ( И отговор не чакам.)И още нещо , за усещането: Не може да не сте правили следния експеримент: в 3 купи с вода - топла, студена и хладка, потапяте лявата ръка в топлата, дясната в студената. След 1 минута - потапяте и двете в хладката. Толкова за усещането. Каквото и усещане да имаш - ако обдухваш нещо със струя въздух от 50 градуса, колкото и силна да е тази струя - никога темп няма да е по-ниска или по-висока от 50 градуса. Има ли още някой, който смята, че поток въздух с температура 50 градуса може да охлади нещо до 30-35 градуса ? Изобщо нямам представа как може да се коментират подобни щуротии в иначе интересната (за някои) тема ?!?!?!?!

                  Коментар


                    да

                    Темата беше интересна........
                    Marea TD100

                    Коментар


                      Темата наистина е интересна и аз предлагам да се изтрият последните няколко страници.
                      Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

                      Коментар


                        @ogi28bКато че ли не си вникнал в същноста на спора.Измествате темата в друга посока.Колегата iakvvu имаше друго в пред вид,но явно не сте го разбрали.П.С.Защо слагат един или два даже вентилатори пред или зад радиатора на колата.Той обдухва винаги с температурата на околния въздух.

                        Коментар


                          Колеги има много голямо значение за всяко едно нещо в тези неща с температурите. По същият начин има значение дали преките на радиатора са отпред или отзад.

                          Коментар


                            chaveto написа:
                            Колеги има много голямо значение за всяко едно нещо в тези неща с температурите. По същият начин има значение дали преките на радиатора са отпред или отзад.
                            Като видях че си отговорил по темата, си помислих че ще пишеш че има голямо змачение завишеното количество обратна нафта през дюзите.Никакво значение няма къде се намира вентилатора,ако ще да е на покрива на колата.Единствено има значение въздушния поток който прекарва през радиатора с каква скорост е и с какъв дебит.

                            Коментар


                              Щом казваш.

                              Коментар


                                Аз предлагам всички спорещи в тая тема да идете на един опреснителен урок по физика на флуидите. Баси олигофренията дето цари понякога тук...
                                Steliyan's Life!
                                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                                Коментар

                                Working...
                                X