Колега oqi28b,ако за теб всяка една новост,която мозакът ти не може да асимилира е бисер,то тогава си направи изводи сам за самият себе си.Физиката не свършва с факта,че водата замръзва при 0 градуса и завира при 100.Малко повече познания в дадена област няма да са ти излишни преди да характеризираш нечии твърдения като бисери.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Подгр. свещи на антифриза-JTD - УСПЕШНО ЗАВЪРШЕНО
Collapse
X
-
ogi28b написа:Боже господи..... Ако навън е 10 градуса, и духа вятър със скорост 10 км/ч - колко градуса става бе !? А леле майкоооо.... тук някой трябва да си изхвърли дипломата за средно образование. А ако колата се движи не с 60, а с 120 ? Тея 50 градуса дали стават нула, и дали чаша вода движеща се със 120 км/ч ще замръзне !? Ти просто отиваш в бисерите
Коментар
-
Би трябвало да ви е направило впечатление,че като карате по магистрала с висока скорост и товара на двигателя в този случай е близко до максималния възможен е редно темометъра да показва по-висока температура,но точно обратното се получава реално,отчетената температура на двигателя е по-ниска.Когато пътувам по магистрала с висока скорост лятно време при 30 гр. околна температура и насоча вътрешния поток на вентилацията към мен се налага да изключа климатика-охлаждането е достатъчно и нормално.Изводите са ясни.
Коментар
-
Аз също съм чувал, че се получава разлика с 10-15*С при охлаждане с въздух. Като говорим за охлаждане с вентилатор а не да се движим с 300+км. Колега Хаджов, нали се сещаш, че при един мотоциклет не могат да сложат колкото си искат голям радиатор и всичко работи на ръба. Получава се изравняване на силите, нито двигателя може да загрее повече нито радиатора може да охлади в повече за да изстине. Радиатора може да охлади в повече ако навън е доста по студено от 10*С но нали се сещаш, че това нещо не е мислено да се кара под такива температури.Не знам колко са критични 110-120*С за един двигател, но имаше един мотор на астра на който първа степен включваше на 115*С Виждал съм шевролет който си работеше на 120*С. Така както има двигатели които имат макс. 2000об/м така има и такива с по 20000об/м и точно затова казах да не се слага всичко на едно.
Коментар
-
chaveto написа:Не знам колко са критични 110-120*С за един двигател, но имаше един мотор на астра на който първа степен включваше на 115*С Виждал съм шевролет който си работеше на 120*С. Така както има двигатели които имат макс. 2000об/м така има и такива с по 20000об/м и точно затова казах да не се слага всичко на едно.
Коментар
-
Обещавам публично да си скъсам дипломата за средно образованеие, в която оценката ми по физика е "Отличен (6)", в момента в които видя как термометър, потопен в чаша вода отчита 25 градуса, при околна температурада речем 40 градуса, а чашата е на покрива на кола, движеща се с 60 км/ч. Вие мислите ли като пишете глупости бе, хора? Първо - синоптиците може да дават 100 параметъра, но това което казват - "температура -3, но поради вятъра ще се усеща като -10" - това е напълно субективното усещане на човешкото тяло, което при нормални условия има температура 37 градуса. Това се получава от факта че по-бързо движещият се въздух по-лесно отнема човешката топлина. Но -3 градуса са си -3, няма как да станат по-малко. Може и като минус 60 да я усещате - това не значи че ще спадне под -3 Това е положението. Я само си помислете че говорим за промяна на температурата, забравете охлаждане и отопление. Говорим за промяна. Какво ще стане ако чашата вода на покрива на колата е с температура 25 градуса, а околната 40, и се движим с 60 км/ч ? Още ли ще изстине ? Аз твърдя че ще се загрее Единственият начин, при околна температура например 35 градуса, чашата с вода - също 35 градуса, и движение с 60 км/ч, да понижим температурата на чашата под околната - това е когато постоянно мокрим чашата отвън с вода (пак с температура 35 градуса, иначе влияем! ) . Тогава поради изпарението на водата чашата изстива. Защо да не си припомним и биологията ? Та нали човешкото тяло се охлажда на този принцип: Отделя пот (вода), която при изпарението си поема топлинна енергия и така тялото се охлажда. Това е причината при температури над 35 градуса човек да не прегрее. Я си погледнете компютрите? Пуснете прозиволна програма която да покаже градусите на процесора, да рречем че са 40, а в стаята са 20. Като работи вентилатора, и увеличим оборотите, градусите сигурно ще спаднат на 35, нали ? Като го спрем - ще се вдигнат на 45, 50.... Е, с колко обороти трябва да духа вентилатора, ако приемем че дебита му е 10 000 кубични метра въздух на час, за да понижим темп. на процесора на 15 градуса, при околна температура в стаята 20 градуса? ( И отговор не чакам.)И още нещо , за усещането: Не може да не сте правили следния експеримент: в 3 купи с вода - топла, студена и хладка, потапяте лявата ръка в топлата, дясната в студената. След 1 минута - потапяте и двете в хладката. Толкова за усещането. Каквото и усещане да имаш - ако обдухваш нещо със струя въздух от 50 градуса, колкото и силна да е тази струя - никога темп няма да е по-ниска или по-висока от 50 градуса. Има ли още някой, който смята, че поток въздух с температура 50 градуса може да охлади нещо до 30-35 градуса ? Изобщо нямам представа как може да се коментират подобни щуротии в иначе интересната (за някои) тема ?!?!?!?!
Коментар
-
chaveto написа:Колеги има много голямо значение за всяко едно нещо в тези неща с температурите. По същият начин има значение дали преките на радиатора са отпред или отзад.
Коментар
-
Аз предлагам всички спорещи в тая тема да идете на един опреснителен урок по физика на флуидите. Баси олигофренията дето цари понякога тук...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар