Това на снимките са подгряващите свещи. Снимал съм откъм левия калник. Функцията им е следната: Заради по-бавното загряване на ДВГ в сравнение с бензиновия, свещите подгряват допълнително антифриза в малкия кръг, докато температурата му не стане поне 70 градуса, след което изключват. Това помага за по-бързото достигане на работна температура на ДВГ. Номиналната мощност на всяка от трите е по 200 вата (щото са еднакви, видиш ли....), като в зависимост от температурата на антифриза при стартиране на ДВГ, релета включват една, две или и трите свещи. Това става само при работещ ДВГ на поне 660 оборота, както и при напрежение на акумулатора не по-малко от 12.8 волта. При по-ниско напрежение, с цел акумулиране на енергия, една, две или дори и трите свещи може да не заработят, което решава ЕКУ, в зависимост от напрежението. Не съм свалял кабелите за да меря дали има напрежение при студен ДВГ. Но мисля че моите не работят, защото ДВГ загрява доста бавно. Засега знам че се предлагат от александър ауто на цена от 56.71 лв едната! А може и да не съм разбрал, и да са комплект и трите. Оригинален номер на частта - 71713981. Ако има някаква нормална логика, би трябвало съпротивлението на свещта да е около 700 милиома, колкото е съпротивлението и на другите подгряващи свещи, които случайно или не, също са по 200 вата.Засега не съм намерил технически характеристики на тези свещи , но е напълно възможно да са като другите, и да са взаимно-заменяеми. Колеги ако имате информация по въпроса, ще съм благодарен да я споделите.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Подгр. свещи на антифриза-JTD - УСПЕШНО ЗАВЪРШЕНО
Collapse
X
-
Nino написа:Никога не е късно човек да научи нещо ново.За тази хитра система чувам за сефте! Значи това е причината при мен буквално на втората минута след стартирането да духа топло и да не се налага да чегъртам стъклата при скреж от половин милиметър.
Коментар
-
doofiat, описанието на системата се намира в раздел auxiliary units 98, страници 27-29, не го твърдя, но останах с впечатление че е само на ДВГ 182B4.000, известен като 1.9 JTD, а е кръстено "хххх 98" сигурно щото тоя двг се слага от 98-ма. В електросхемите е дадено на самостоятелна схема озаглавена като Additional Heater JTD, vol_4.pdf -> Electrical Equipment -> Wiring Diagrams 98 -> страница 49 (437/712 в самия документ)
Коментар
-
Nino написа:Никога не е късно човек да научи нещо ново.За тази хитра система чувам за сефте! Значи това е причината при мен буквално на втората минута след стартирането да духа топло и да не се налага да чегъртам стъклата при скреж от половин милиметър.
Коментар
-
Има нещо гнило в дания!!! току-що от александър ауто ми обявиха цена от 132 лева за един брой, с доставка до 10 дни, и 113 лева с доставка до 25 дни. Все пак не съм сигурен че говорихме за едно и също нещо, защото като питах дали цената е за една свещ, или за комплекта , човека остана учуден че изобщо има повече от 1 свещ там, а първоначално каза че няма част с такъв оригинален номер, а после като обясних с думи за какво иде рече, я намери тази свещ и се изказа...Някак си ми звучи нереалистично това нещо да е много по-скъпо от нормални подгряващи свещи, които колегите в другата тема споделиха че купуват по 50 лв комплекта...Търсенето продължава...Стамболийски 155 - няма...
Коментар
-
естествено, нямам тема която съм започнал да изследвам и рано или късно да не съм написал резултатите! Даже одеве си мислех - ако се съберем много колеги, след като разбира се пусна темата и в алфа- и ланчия-форумите, бихме могли да поръчаме голямо количество и да получим отстъпка, защото дори и 20 евро да е цената за 1, както каза sev, 120 лева за трите не са малко пари, а ако 10-15 човека ги пожелаят, друго си е....ред.: даже направо моля колега с регистрация в алфа, да пусне тема в радел дизели, освен ако няма де, с линк към тази тема, и заглавие "Специално за колеги с JTD". Според сайта на BERU свещта е еднаква за всички JTD - двигатели (така ми се стори на 1-во четене)ето темата в ланчия-форума: http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic_9492_0.html
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар