Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Зимно и лятно гориво - разлика в работата на ДВГ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    По темата: Градско 8/100, извънградско около 6/100, разлика с лятото няма, освен тази че тунджата замръзва и имаше проблеми покрай това няколко дни, ама сега се оправи!
    FIAT DUCATO 2.3 JTD 03'

    Коментар


      #32
      Сега ми идва някъде малко над 9.5, за последно откакто зареждах преди 1 месец на Еко, не съм зареждал, но в този месец определено колата работи невероятно дълги периоди на място, обще се събират сигурно поне 8-9 часа - на всяко палене чаках поне по 10 минути, веднъж си чистих снега и леда по колата, като през това време тя работи около час и половина, докато правех великите свещи и тествах за колко време ще загрея, се игубиха още към час и половина, отделно като си ходя насам натам, и гледам да не гася ако ще престоявам по-малко от 10 минути, и така. А, и няколко пъти доста здраво напъвах по цариградско и други улички. Та за тия 8-9 часа колата сигурно е изхабила поне 8-9 литра, което са си още 100 км, ако не го бях правил. Което свежда разхода до малко над 8. Надявам се сега с тия свещи като чакам много по-малко и двигателя стопля много по-бързо и лесно, да се върна към летния разход - около 7.5 или поне да сляза под 8.5 което трябва да е нормално за този двигател.

      Коментар


        #33
        Всички надежди заминаха за орландовци тази събота! Сипвам си както всеки път напоследък на ЕКО-то на шипчеснки проход. Стрелката тамън беше подминала предпоследната черта преди светване на лампата, и сипах 8.8 литра, като за 20 пари. Стрелката се върна на първата черта след средата. По план трябваше да мина поне 100 км преди пак да я видя малко след предпоследната черта. В събота карах доста, като за почивен ден, над 50 км, като след първото палене колата изобщо не е изстивала. Карах супер икономично - изключвах от предавка като видя отдалече че е червено, много светофари хващах на зелено, дълги периоди се движех на 4-та и 5-та. Само 3-4 пъти в рамките на 100-200 метра стъпвах на газта, и то не аз, а колегата KGB (Това е първият случай в който някой ме вози в МОЯТА кола ), като за това опъване да са заминали най-много 200 мл гориво. Тази седмица смених горивния филтър, въздушния също, купени са от hit-ko, което ми гарантира че не са ментета! И въпреки всичко стрелката падна където я чаках за едва 75-80 км. Методът не е точен, но съм забелязал че стрелката дава отклонение най-много +/- 2 литра, и то ако колата е под наклон, иначе от всяко положение мога да преценя колко литра оставаат, с грешка по-малка от 1 лт.. Не става и не става, харчи си по 9 литра на 100 и нагоре, а не карам по-различно от колкото винаги съм карал. Няма течове на гориво, огледах всичко много внимателно. И ето - днес колегата vsd сподели че разхода му за последното зареждане е 6.7 /100 . А по заводски данни е 7.2 за браво, 7.3 за брава. А той също е от софия, също кара в задръствания, пали при същите температури като мен..... Другата седмица баща ми ще кара извънградско, и ще има специални инструкции за нормално каране, пък ако даде разход над 5.5 (при 4.5 заводски данни) - ....Ако някой мисли да пише че в софия е нормално, при това движение, и да не се притеснявам, по-добре да не пише нищо. Пак да кажа - 2 еднакви коли - моята и на vsd - неговата = под 7/100, моята над 9/100. Това на всяко зареждане ме удря с по 30 лева отгоре, за едни и същи километри изминати. Ето и на колегата BO колата, дето е с 5 цилиндъра, харчи литър и половина по-малко, което е 20%, а пък е 100 киловата.

        Коментар


          #34
          И моята харчи така колега. Нема с чип, нема без чип. Карам си перфектно. Не ми е първи турбо дизел и въобще и безнзин като съм имал съм карал все по заводските данни или по д тях. Колата не харчи никакво масло, никога не изпушва и къде отива това гориво не знам и нямам идея. Да беше половин литър или един повече от нормалното, ами то според мен са 3 литра като гледам къде и как точно карам. Като и дойде времето ще я разкарам. Добре че се търсят Брави JTD и ми е много запазена та лесно ще я продам. Когато няма късмет, няма майстори, няма нищо. Има си карък и бъгове и в тия случаи колата си заминава директно цялата.

          Коментар


            #35
            Е тук не става въпрос за късмет или нещо друго. Нереално е просто първите 2 пъти да ми даде под 7.5, а сега - над 9. Да беше всеки път 9 - да, ама като знам че ми е давала 7.1, 7.5, не мога да си го обясня защо сега не дава толкова. Нито е някакъв страшен студ, да кажеш че ползвам много ток, или че не загрява добре, а пък лятото климатика бачкаше нон стоп, и като спра на място не я гася по 10-15 минути, и пак едвам минах 8/100. А сега и да не искам - 9 и нагоре. Сега ще заредя на ново място и ще видим.

            Коментар


              #36
              Е сега викам я чакай да сметна грубо за къв разход става въпрос този път.... за последно заредих на хх8280 км, а сега е на хх9025 км , това е разлика от 745 км. За това разстояние веднъж сипах 11.03 литра, и веднъж 8.8. Сега, гледайки уреда (което е крайно неточно! ) , смятам че могат да влязат около 48 литра, или общо 48+11+9 = грубо 68 литра за 745 км. Това е 9.1/100. Пак не ме кефи... от хх8715 колата е чипосана, но не мисля че има някаква разлика в разхода преди и след, но и карам по същия начин Общо към 40-45 километра от всичките, са здрави ръчки, след чипа. Хммммм.......

              Коментар


                #37
                ogi28b написа:
                Е сега викам я чакай да сметна грубо за къв разход става въпрос този път.... за последно заредих на хх8280 км, а сега е на хх9025 км , това е разлика от 745 км. За това разстояние веднъж сипах 11.03 литра, и веднъж 8.8. Сега, гледайки уреда (което е крайно неточно! ) , смятам че могат да влязат около 48 литра, или общо 48+11+9 = грубо 68 литра за 745 км. Това е 9.1/100. Пак не ме кефи... от хх8715 колата е чипосана, но не мисля че има някаква разлика в разхода преди и след, но и карам по същия начин Общо към 40-45 километра от всичките, са здрави ръчки, след чипа. Хммммм.......
                Колега Оги,най голямата заблуда е да се мисли че след чиптунинг колата става по икономична.Това е по-голяма заблуда и от заблудата на БО,че максим. момент нараства след чипа с 90 Нм /виж пориложената му графика/.Искате да е по приятна колата за каране,да тегли повече,да няма бъгове но това става за сметка на повече гориво а не с повече въздух.От прочетенето до тук,най реалистично ми звучи изказването на колежката Blue-може да гори един литър повече,но така ми харесва повече поведението на колата.Горе-долу в този смисъл беше.Когато човек иска да приеме позитивите на един резултат,трябва да е в състояние да приеме и негативите.Защото много пъти съм повтарял:всяко нещо се постига за сметка друго подобно.

                Коментар


                  #38
                  Колега ти ме обвиняваш, че не чета хубаво постовете, но имам чувството че ти четеш това което искаш да прочетеш а не това което пише. Думите на Blue имаха малко по-различен смисъл.
                  Blue написа:
                  Аз да си призная нямам нищо против да ми харчи 1 литър повече, но да върви повече. :D
                  На всеки му е ясно, че ако надува нон стоп ще му е по-висок разхода. Обаче на Оги проблема му е че колата му харчи повече и преди софтуера. То е ясно че повече вървеж идва с повече гориво. Обаче при нормално каране по-мощна кола не винаги означава по-голям разход. Никои от нас не хленчи "Аааа колата ми върви повече ама ми харчи 0,5 литра повече". На Оги обаче разхода е ненормален и преди и след чипа. Моя разход е 6.7 l/100 последно засичане с доста надуване за тестове, а колата върви повече и няма нужда никой да ме убеждава в противното защото разликата е видима. За мен Оги има някакъв проблем в колата и той не е в следствие от чипа.
                  FIAT Bravo JTD GT '99

                  Коментар


                    #39
                    Добре де, моята не е чипвана. Винаги наливам еднакво количество гориво "До горе", но ми прави впечатление, че като ходя с нея до офиса само, разходът е около 8.5 до 8.7/100. Когато карам на по-дълги разстояния (50км и нагоре) без да я гася в промеждутъка - разходът за градско извънградско е много близък до оптималния посочен в книжката. Когато я изрязвам - си изрязвам и дупки в джобовете...
                    Steliyan's Life!
                    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                    Коментар


                      #40
                      Stefan Hadjov - май постът ти е от гледна точка на разхода преди и след тунинга. Имах друго предвид - както vsd правилно е отбелязал - става въпрос генерално за разхода на колата, независимо от чипа или без него. Споменах за чипа не защото смятам че разхода трябва да е по-нисък, ами защото дори и след чипа, не е по-висок, както се очакваше. Но не бих приел тезата че ако нямаше чип, щеше да харчи по-малко, например 8 или 8.5. Без чипа, разхода ми беше около 40 литра за 450 км, а след чипа - около 30 литра за 330 км. С толеранс 0.1-0.2 на 100 км, смятам че тези 2 разхода равни, като цяло 9 - 9.1 на 100. Дали има някой който е с по-голям разход за дизелов автомобил? По - специално - 1.9 ЖТД 105? Засега не съм видял. А като цъкна на "Сравни с подобни" в Спритмонитор, моята кола харчи поне с 2 литра повече от която и да е друга брава ЖТД. Стоя и си мисля - дали стилът ми на каране е погрешен? Дали има няколко дребни проблема, които образуват синергичен ефект, дали някой конкретен датчик/уред не работи правилно, дали самото гориво не е тотално сдухано, дали налягането в рейката не е твърде високо..... Някои неща може и да са глупости дето си ги мисля, но не съм твърде добре запознат с двигателя.Още веднъж задавам конкретен въпрос, на който не получих точен отговор: възможно ли е поради загуба на налягане на въздуха м/у дебитомера и клапаните, компютъра да подава гориво колкото за въздуха отчетен от дебитомера, а той да е по-малко, заради загубата, и от това да се получава предозиране и повишен разход? Ще пробвам с друг дебитомер, но .... Не мисля че има проблем с дебитомера, защото колата ускорява непрекъснато до 4800-5000 оборота, дори и на 4 предавка. Доказано! За това бях пуснал и другата тема - за диагностика на дебитомер, за да съм сигурен че чипването ще бъде ефективно.Какво мислите по тези мои разсъждения?

                      Коментар


                        #41
                        Не може от тази Евентуална загуба да ти харчи толкова.Просто ако се разминаваха стойностите по дебитомер и реално похарчения въздух, то тогава колата щеше да ти пуши доста (преди чипа).Причината евентуално - стил на каране, маршрут, ако се предположи, че колата е наред.А за да харчи 2 литра от горе при проблем с колата, се постига малко трудно при ЖТД, ако няма симптоми, а просто разхода е завишен.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #42
                          Е, ще разберем другата седмица - колата ще пътува до русе. жалко че няма да карам аз. Но пък ще се обзаведа временно с Ланчия Дедра нея поне си я знам - 11 кила градско си харчи по ДЕФАУЛТ, а пък с разваления от няколко години термостат - 12.5 - 13 софийско. Веднъж със 22 литра минах 180 км с нея

                          Коментар


                            #43
                            ogi28b написа:
                            Е, ще разберем другата седмица - колата ще пътува до русе. жалко че няма да карам аз. Но пък ще се обзаведа временно с Ланчия Дедра нея поне си я знам - 11 кила градско си харчи по ДЕФАУЛТ, а пък с разваления от няколко години термостат - 12.5 - 13 софийско. Веднъж със 22 литра минах 180 км с нея
                            Колега Оги,то разхода на Дедрата се приближава до ЖТД-то.А при добра настройка и кондиция Дедрата слиза и на 10 л разход градско.Казвам ти го от опит.Каква ти е тогава ползата от дизела,па макар и чипван.Това като за майтап а сега сериозно. Направи следния експеримент и може да ми кажеш резултата на ЛС.Както си работи на празен ход колата след като е достигнал двигателя нормален температурен режим натисни рязко педала на газта до достигане на 4000 об/мин.и задръж тези обороти 10 сек.Ако не можеш ти да набюдаваш ауспуха друг да следи за резултата.Важното е да се установи със сигурност кога изпушването е най голямо.По време на ускорението и 1сек.след него или и по време на задържане на 4000 оборота.И спира ли пушенето по време на постоянното подържане на 4000 об. или продължава да пуши и тогава или намалява..Това е много важно да се разбере за да се знае къде да се търси проблема с по високия разход на гориво.Разбирам голямото ти притеснение със завишения разход,но за сега направи този тест а след това ще говориме.За по голяма достоверност може да го повториш.Целия този тест се провежда на място,а не в движение.Успех.

                            Коментар


                              #44
                              Благодаря, още утре ще го пробвам. Отсега мога да кажа следното: Когато е все още не-загряла, при натискане се вижда изпушване, още преди 4000 оборота, и не напълно натискане на педлаа до долу. Това е след чипа Преди него може би бе по-малко, или го е имало, но никога не съм обръщал внимание, но след чипа се заглеждам за пушек и може би затова го виждам. Та утре ще опитам това което казваш, и ще съобщя резултатите, разбира се няма да е на ЛС, ами тук в темата, защото моят опит след време може да послужи на някого. Не съм сигурен че ще мога да я задържа на 4 хиляди, но ще опитам, а при рязко натискане с лекота подминавам 5000 , така че трудна задача се очертава . По повод майтапа - и аз си правех сметки да "избивам" цената на колата от спестено гориво под формата на по-нисък разход, ама... А и много хора ме питат "Абе кво стана бе, уж си взе дизелче за по-тънко, а дизела стана 2.40... По-ниския разход на този двигател в сравнение с 1.6 бензиновия, например, никога не е бил определящ фактор в избора ми, изобщо разхода на гориво. Определящи бяха възможностите и потенциала на един двигател тип "обща рампа", като този, в сравнение с бензинов пълен инжекцион. Смятам че този двигател е по-добър, та затова го избрах. Отделно от това попаднах на чудесно поддържан и в безупречно състояние мотор, който нямаше как да не харесам. На дедрата ще и сменям термостата и мисля да слезе поне литър надолу (надявам се). Ще пиша за резултатите и с нея, след ремонта. не знам дали съм казвал, дедрата е комби , ЛС, 1.8 МПИ 74 киловата (836А5)

                              Коментар


                                #45
                                Оги, по последното ми зареждане моята Мареа си харчи баш колкото твоята Брава, че и с горница от 0.27л/100. Това е изцяло градско във Варна.Един съвет от мен - дизел комън рейл никога не го карай по "инерция" без скорост
                                Steliyan's Life!
                                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                                Коментар

                                Working...
                                X