Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Зимно и лятно гориво - разлика в работата на ДВГ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    ogi28b сходен разход с твоя имам в града. За съжаление карам предимно на къси отсечки - 7-8 км до работа и толкоз обратно. Само че при мен термостата отваря рано и температурата е по-ниска от нормалната работна. Не са ми останали свободни средства и време да го сменя, за това сега карам с надеждата това да е причината за високя разход. В неделя ще идвам до София да ми погледнат алармата и се чудя дали да не заредя до горе и като се върна пак да заредя и да видим колко ще ми изхарчи.Поздрави.П.П. Зареждам само от ЕКО вече.

    Коментар


      #47
      Аз днес направих експеримента посочен от Стефан Хаджов. При мен изпуши рядък черен пушек при подаването на газ до дупка и последващото вдигане на обороти, като след секунда до две от подаването на газ вече няма помен от пушек или поне не го забелязахме. Аз гледах, друг натискаше педала. Дебитомера съм го чистил със спрей за карбуратори, разчитайки само на струята от спрея. Всичко лъсна до метал и пластмаса. Не съм търкал нищо.

      Коментар


        #48
        Stefan Hadjov - тази сутрин направих теста. Ето и резултатите:Напълно загрял автомобил, на място, леко наклонен надясно, горивото е на свършване, имам не повече от 10 литра в резервоара. Консуматори - дневни светлини, парно на 1, радио. При "стъпване" на газта, колата изпушва в момента на рязкото ускорение на двигателя (на място де, не в движение ), като най-много пушека е около 1500-1800 оборота, и после плавно става по-малко (плавно в смисъл че колкото повече обороти вдига, пушека леко намалява, но не забележително много). Като цяло не е плътен, черен дим, както е на някои избушени стари дизели, но не мога да кажа и че е нормалния цвят за такова изпушване, а може и да е нормално, кой знае. Не знам дали става ясно какво искам да обясня. При достигане и стабилизиране на 4000-4200 изчезва всякакъв пушек, и ако не е ревът на мотора, човек би казал че двигателя не работи, гледайки само ауспуха. Пипах го вътре - не ми се стори да е омаслен, измих се лесно само с вода. Мисля че не е пробит някъде, ако има значение това, защото при опит да го запуша, двигателя леко заглъхва, но нямам сила да спра целия поток. Или не натискам достатъчно Ето и детайли на всичко друго което се сещам: Наскоро смених горивния и въздушния филтър. Няма и 300 км. Горивото е от ЕКО, мисля че е добро, но сега чакам да го изхабя максимално, и ще заредя на друго място. Маслото е селения турбо дизел, на около 5000 км. Двигателя винаги пали нормално, от първия път, от първия оборот. Работи равномерно, без колебания когато е загрял. При ускорение набира плавно, равномерно, без сътресения, прекъсвания или нещо подобно. Преди чипа имаше прекъсване на около 2700-2800 оборота. Редовно проверявам термостата за изправност, както и всички маркучи за евентуални течове на гориво. Притегнах всички скоби на въздуховодите, които имат винтче. ЕГР е с изваден и запушен маркуч. С работещ ЕГР изпушването със сигурност не беше по-малко. Може би сега е по-малко, де да знам.... Повече детайли не се сещам. И така колега, какво е мнението ти след този тест. jenshen73 - защо да не карам така този тип двигател, за първи път чувам подобно мнение, и ми стана интересно? Иначе редовно изключвам от предавка, ако видя че светофара става червен, или предстои продължително спускане, например към надежда, или към румънското посолство от кулата.

        Коментар


          #49
          Ето и пресни снимки на двигателя, какво показват те: На първата снимка се вижда от по-високо, има 3 проблемни места, оградени в червено. 1. "Нещо" от което излиза един маркуч и влиза някъде във въздуховода. Ясно се вижда как около скобата е силно омаслено. (може и да не е толкова ясно, но там има омасляване/мокро! )2. На това място влиза маркуча който идва от интеркуулер-а. Когато кората е на мястото си, там където е болта на скобата, в/у кората си личи чисто място, все едно постоянно има въздух под налягане който я почиства, вероятно излизащ някъде от там. Тази скоба я стягах. Не личи да има каквито и да е спуквания по този маркуч, но не съм го свалял за проверка 3. Този маркуч е нацепен, той управлява ЕГР, мисля. Сега на другия край, който не се вижда на снимката, е запушено, а маркуча е "прибран" така, че вече нацепеното не влияе. Надянал съм го, един вид. В жълто е сектора който е сниман на втората снимка, или мястото в което влиза маркуча 1.Самия маркуч е нацепен след скобата, преди нея изглежда читав. Тук съвсем ясно се вижда омасляването около скобата. Ако някой не може да се ориентира - камерата снима надолу, на снимката горе вдясно се виждат тръбите на абс-а, горе в средата е невероятното изпълнение с лустер клеми на свещите. Вляво , по цялата ширина на снимката е маркуча от вакуум-помпата. Дано тези снимки помогнат за нещо, да го разконспирираме тоя мотор с тоя относително висок разход, в сравнение с други коли оборудвани с него.
          Прикачени файлове

          Коментар


            #50
            Всичко си изглежда наред :P На пръв поглед няма място за притеснения.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #51
              Тази кутия е нормално да е омаслена май.Тя е сепараттор (утаител) отделящ маслото от картерните газове.
              Прикачени файлове

              Коментар


                #52
                И ся кфо?? излиза че в турбината влиза газ от ЕГР, газ от сепаратора... То ще се окаже че чист въздух не влиза изобщо . Значи по тая верига , на сепаратора, са омаслени всички въздухопроводи, така ли е? И пак питам - щом през тия места избива масло, не избива ли и въздух? И така въздуха измерен от дебитомера е повече от реално постъпващия в двигателя = богата смес = пушек = завишен разход?

                Коментар


                  #53
                  ogi28b написа:
                  Stefan Hadjov - тази сутрин направих теста. Ето и резултатите:Напълно загрял автомобил, на място, леко наклонен надясно, горивото е на свършване, имам не повече от 10 литра в резервоара. Консуматори - дневни светлини, парно на 1, радио. При "стъпване" на газта, колата изпушва в момента на рязкото ускорение на двигателя (на място де, не в движение ), като най-много пушека е около 1500-1800 оборота, и после плавно става по-малко (плавно в смисъл че колкото повече обороти вдига, пушека леко намалява, но не забележително много). Като цяло не е плътен, черен дим, както е на някои избушени стари дизели, но не мога да кажа и че е нормалния цвят за такова изпушване, а може и да е нормално, кой знае. Не знам дали става ясно какво искам да обясня. При достигане и стабилизиране на 4000-4200 изчезва всякакъв пушек, и ако не е ревът на мотора, човек би казал че двигателя не работи, гледайки само ауспуха. Пипах го вътре - не ми се стори да е омаслен, измих се лесно само с вода. Мисля че не е пробит някъде, ако има значение това, защото при опит да го запуша, двигателя леко заглъхва, но нямам сила да спра целия поток. Или не натискам достатъчно Ето и детайли на всичко друго което се сещам: Наскоро смених горивния и въздушния филтър. Няма и 300 км. Горивото е от ЕКО, мисля че е добро, но сега чакам да го изхабя максимално, и ще заредя на друго място. Маслото е селения турбо дизел, на около 5000 км. Двигателя винаги пали нормално, от първия път, от първия оборот. Работи равномерно, без колебания когато е загрял. При ускорение набира плавно, равномерно, без сътресения, прекъсвания или нещо подобно. Преди чипа имаше прекъсване на около 2700-2800 оборота. Редовно проверявам термостата за изправност, както и всички маркучи за евентуални течове на гориво. Притегнах всички скоби на въздуховодите, които имат винтче. ЕГР е с изваден и запушен маркуч. С работещ ЕГР изпушването със сигурност не беше по-малко. Може би сега е по-малко, де да знам.... Повече детайли не се сещам. И така колега, какво е мнението ти след този тест.
                  Kолега Оги,така както описваш този тест и особенно като знам,че си след чиптунинг ми се струва нормално.Но понеже оценките по него са много субективни и от пушене до пушене и пропушване всеки има различни критерии ще се опитам да опиша какъв би трябвало да бъде добрия резултат от него при двигател нетунингован и в добро състояние.Натискаш рязко педала на газта до приблизително 3/4 ход.Веднага следва изпушване,но не черно а по скоро сиво.Не се допуска нито син,нито бял пушек.Следва с нарастването на оборотите избледняване и преди достигане до около 4000 об.изчезва.При подържане на около тези обороти не трябва да се вижда никакъв излизащ пушек от ауспуха.Много е важно при подържане на тези обороти да не излиза никакъв видим цвят на газовете.През целия този тест не се допуска да се получава чернилка от сажди по патната настилка под ауспуха/много често случващо се при дизели с не добра настройка/.Пропушването в първия момент на рязкото натискане на газта дава представа за степента на обогатяване при пълен товар.Много черния пушек в тази част на теста подсказва че подаваното гориво е в повече/или въздуха е по малко/когато колата ще се намира под товар да кажем при ускорение или преодоляване на продължителен пътен наклон.Разбира се след чип тунинг би трябвало всичко това да е с някаква степен отиващо в посока на по тъмни изп.газове.Зависи от подаваното в повече гориво.С колко си е позволил да увеличи горивото този който извършва тунинга.Увеличаването на горивото в някаква степен над фабричната настройка води до повишаване в някакви граници върт. момент независимо от повишеното пушене.Но за всеки двигател това е различно и зависи от газоразпределението.Когато се увеличава горивоподаването при тунинг задължително трябва да се увеличи и предварението на шприца и предполагам,че така и го правят.Това предварение е необходимо за да се даде време за изгаряне на по голямото подадено гориво и наистина ефективно да се използва за нарастването на върт.момент.Или по просто казано изгарянето на повечето гориво да става в камерата на главата,а не в ауспухната система.Ако си в границите на описаното недей да търсиш причината за ненормално висок разход в двигателя.Провери следните неща на колата си,които водят до завишен разход и когато двигателя ти е ОК:налягане в гумите,настрока на геометрията на предния мост,инертноста на колата ти трябва да е превъзходна/никакви загуби от инерция/,не трябва да имаш никаво излишно триене на спирачни накладки било предни или задни,неповишено триене в лагери на колелетата.Прекалено преопънати пистови ремаци по двигателя също действа.И най важното,което трябва да знаеш когато караш дизел е че педала на газта представлява за разлика от бензиновите двигатели едно кранче за гориво.По натиснат педал е по отворено кранче.И друго, в процес на движение не се стреми да караш с ниски обороти,а с малко натиснат педала на газта.В скоростната кутия ползвай масло 75/80 синтетично.И това дава отражение на разхода.Има и още някои неща,но това е най същественото.Желая ту успех и да се радваш на по нисък разход.

                  Коментар


                    #54
                    Stefan Hadjov написа:
                    ....при двигател нетунингован и в добро състояние.Натискаш рязко педала на газта до приблизително 3/4 ход.Веднага следва изпушване,но не черно а по скоро сиво.Не се допуска нито син,нито бял пушек.Следва с нарастването на оборотите избледняване и преди достигане до около 4000 об.изчезва.При подържане на около тези обороти не трябва да се вижда никакъв излизащ пушек от ауспуха.Много е важно при подържане на тези обороти да не излиза никакъв видим цвят на газовете.През целия този тест не се допуска да се получава чернилка от сажди по патната настилка под ауспуха/много често случващо се при дизели с не добра настройка/.Пропушването в първия момент на рязкото натискане на газта дава представа за степента на обогатяване при пълен товар.Много черния пушек в тази част на теста подсказва че подаваното гориво е в повече/или въздуха е по малко/когато колата ще се намира под товар да кажем при ускорение или преодоляване на продължителен пътен наклон.Разбира се след чип тунинг би трябвало всичко това да е с някаква степен отиващо в посока на по тъмни изп.газове.Зависи от подаваното в повече гориво.С колко си е позволил да увеличи горивото този който извършва тунинга.Увеличаването на горивото в някаква степен над фабричната настройка води до повишаване в някакви граници върт. момент независимо от повишеното пушене.Провери следните неща на колата си,които водят до завишен разход и когато двигателя ти е ОК:налягане в гумите,настрока на геометрията на предния мост,инертноста на колата ти трябва да е превъзходна/никакви загуби от инерция/,не трябва да имаш никаво излишно триене на спирачни накладки било предни или задни,неповишено триене в лагери на колелетата.Прекалено преопънати пистови ремаци по двигателя също действа.И най важното,което трябва да знаеш когато караш дизел е че педала на газта представлява за разлика от бензиновите двигатели едно кранче за гориво.По натиснат педал е по отворено кранче.И друго, в процес на движение не се стреми да караш с ниски обороти,а с малко натиснат педала на газта.В скоростната кутия ползвай масло 75/80 синтетично.И това дава отражение на разхода.Има и още някои неща,но това е най същественото.Желая ту успех и да се радваш на по нисък разход.
                    Отговарям по ред на параграфите:Освен да поискам да ми върнат за тест оригиналния файл, и да сравня пушенето м/у чипнатия и оригиналния файл?За теста - това което описваш е ТОЧНО това което се случи - първо повече изпушване, после избледняване, и при стабилизиране пушенето съвсем спира. Не наблюдавам каквито и да е цветове - бял, или синкав, само черен, но не плътно черен, както и не наблюдавам никакво потъмняване на асфалта под ауспуха, вследствие на сажди. По третия абзац дето съм отделил - ти го каза! Въртящия момент се повишава в някакви граници Не знам за кво бяха 10 страници спор в другата тема, но това е в кръга на шегата!И последния параграф - малко ме е срам, ама аз карам се едно карам дедрата! явно стила ми на каране е ТВЪРДЕ погрешен. Аз натискам педала донякъде и не го пускам. Така карам и бензиновия мотор. Ша взема да са коригирам Вече ще натискам педала съвсем малко И наистина - понякога карам в доста ниски обороти - понякога и на 5-та влизам под 1300, а на 2ра и 3та - редовно съм под 1500, четвърта гледам да я вкарам точно на 1500, а 5та както дойде, според зависи. В заключение - лагера на съединителя е "тръгнал". Дали влияе? А може и да не е той, може и да е някой друг, например лагер на първичния вал в скоростната кутия (как го написах, все едно знам за какво гговоря ) Иначе свири много приятно, като ремък е Геометрията отпред не е добра - явно предницата все повече се разбива, защото колата все повече тегли надясно. На последния преглед ми казаха "кормилни накрайници" и "задни тампони на 2-та носача". Ремъка мисля че е добре - при натиск не е страхотно опънат, но все пак е твърд, но това е субективна оценка. Имам проблем със скоростната кутия - някой семеринг - може би губи масло... Кво ще излезе? Че си имам перфектен двигател, но не знам как да се отнасям с него? Еми освен след месец пак да пиша по темата... дотогава ще променя поведението на шофиране, ще направя и планираните ремонти по предницата.Как най-лесно мога да проверя за загуби вследствие на спирачно триене, и такова в лагерите? Достатъчно ли е да завъртя колелото и да гледам дали спира или се върти продължително?

                    Коментар


                      #55
                      @ОгиПо реда на въпросите ти:-лагер на съединителя не може да даде по-висок разход.Той работи само при натиснат съединител,при превключване на предавките.Трябва съвсем да е свършил за да товари двигателя при задействане на съединителя.Лагер на първичния вал се чува когато работи на празен ход и без да е натиснат съединителя.Същото се отнася и за него.-как да провериш дали имаш задържане от спирачките.Вдигни на крик всяко колело и не трябва да се усеща никакво триене на накладките.Нито предни,нито задни.Много често предните на старите коли задържат.Това се дължи на блокирали водачи на спирачните апарати или блокирало спирачно цилиндърче/или полублокирали/.Следва да се направи прецизна профилактика на спирачната система,промивка и смяна на спир.течност,смяна на уплътнителни елементи ,О-пръстени на спирачни цилиндрии др.Аз ползвам един много прост и елементарен начин за определяне на загубите в инертност на колата и дали има някакви загуби в това отношение.Където и да спреш на гладко място да кажем на улица асфалт и където и да е като освободиш на нулева скорост,без натисната спирачка и освободена ръчна колата трябва да потегли напред или назад съвсем леко.Идеално хоризонтално място почти няма и винаги колата би трябвало да тръгне нанякъде ако е без никакви задържания в спирачна система или лагеруването на колелата.Има ли задържане,независимо колко то това винаги е съпроводено с повишен разход на гориво малко или повече според загубите.

                      Коментар


                        #56
                        ogi28b написа:
                        По третия абзац дето съм отделил - ти го каза! Въртящия момент се повишава в някакви граници Не знам за кво бяха 10 страници спор в другата тема, но това е в кръга на шегата!
                        Без да се шегувам,ще ти отговоря.Не вярвам да не си разбрал за какво беше спорта.Просто с тази елементарна промяна на софтуера на управлението на двигателя не е възможно да нарасне мощноста и върт.момент с почти 50%.От 200 на 290 Нм както беше цитирана една характеристика на чипван двигател в началото на темата от един наш колега на който не искам вече да му споменавам името.

                        Коментар


                          #57
                          Stefan Hadjov написа:
                          Лагер на първичния вал се чува когато работи на празен ход и без да е натиснат съединителя.
                          Да, това е точно така, чува се едно стържене, меляне, когато колата работи напразно, при натискане на съединител като че ли изчезва.

                          Коментар


                            #58
                            Stefan Hadjov написа:
                            Провери следните неща на колата си,които водят до завишен разход и когато двигателя ти е ОК:налягане в гумите
                            ами днес отидох на друго място, не на това на което редовно проверявам гумите си, защото ми казаха че уредът им не показвал точно. Та с този уред , неточния - винаги съм ги правил на 2.3. Отидох на новото място, и само като сложих маркуча, манометъра отчете 1.2 бара!!! УЖАСт! Значи аз в продължение на 5-6 месеца карам колата си със невероятно ниско налягане в гумите! Повече от 1 атмосфера под препоръчваните от завода стойности.... Просто нямам думи. Не знам какво да кажа, толкова ме е яд. Остави повишения разход, ама износоването на самата гума е много по-опасно от разхода!

                            Коментар


                              #59
                              Абе май имам и спирачно триене Досега карах дедрата, и определено при нея всичко е наред! Имах чувството че се движа във вакуум! Никакво , ама никакво намаляване на скоростта при движение по инерция.... Е=ати готиното беше. Ама и спирачки няма колата А с бравата скоростта ми пада много, много по-бързо отколкото с дедрата.

                              Коментар


                                #60
                                Вече втори ден карам друга кола, и съм напълно убеден че има някакъв проблем с тия спирачки. Ходих на едно специфично място на което понякога ходя с бравата и паркирам. После като тръгвам, трябва да изляза назад, а докато паля и държа съединителя освободен, слагам си колан, е такива неща... И после задна, и тръгвам. За мое невероятно голямо учудване, следвах същата процедура снощи, и докато се опитвах да уцеля дупката за колана, се оказа (въобще не разбрах че става така! ) , че колата е тръгнала назад, изминала о/о 4-5 метра, и се движи със скорост от около 4-5 км/ч, все едно ходещ средностатистически човек. А с бравата - колата си стои докато не я задвижа аз.... Само да си я взема утре, първото нещо ще е да я вдигна и да видя кое колело колко се върти! бафмаамудееа.... Какво друго мога да направя и да проверя без да се свалят гумите и да се разглабят спирачките? Темата май става вече за друг раздел...

                                Коментар

                                Working...
                                X