Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лоша работа на Мареа 100тд - оправено - авансаторен клапан!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Нови опити за решване на проблема. Сменихме всичи маркучи до/от горивния филтър, самия филтър. След него сложихме прозрачен маркуч, но стана по-кофти, защото не беше подходящ размер и не беше ясно откъде са мехурчетата..Сложихме правилен маркуч. Не би.Последният опит (от вчера) - побългарихме системата - махнахме подгряването, защото ни се стори, че е пукната кафявата пластина и оттам влиза въздух. Свързахме до/от маркучите директно към филтъра. Датчиците свързахме с подгрявянето, което закрепихме отделно.Тръгнах си към 18:30 и в голямия дъжд започнах да обикалям Пловдив, за да тествам. Същата работа. Извод - проблемът не е във филтъра и "обкръжението" му - подгрявания, маркучи и т.н.Нещо друго установих, което звучи особено (поне за мен, неспециалиста) - проблемът се явява при рязка промяна на оборотите. Примерно карам си с 50-60. Наближава светофар. Ако спра плавно - всичко е наред. Но ако спря рязко - двигателят започва да работи нерваномерно и излиза белият пушек.Ако изключа мАторя, и после запаля, независимо от интервала - пали от раз и работи като часовник до следващото рязко намялване на оборотите.Сутрин пали от 1/2 оборот.Някой с идеи?
    Marea Weekend TD100 ELX '97

    Коментар


      #17
      Само аз да попитам.Може ли да си 100% сигурен в отговора, дали е бял пушек или гъста пара?
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #18
        Ако е гъста пара какво гарнитура или вода в горивото и то доста.Май второто.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #19
          Пушек е - и на цвят и на миризма го докарва ...Сега чакам да ми се обадят от сервиза, повикали са дизелджията, който веднаж я е гледал (в мое отсъствие) и казал бая ядосано, че го занимават с глупости - двигателят е часовник...Та сега ще го кача да му покажа колко е часа...Стискайте палци, че взех да се изнервям. На всичкото отгоре кой къде ме види как пуша, веднага започва "Аз ти казвах, ама ти не - фиат, та фиат!"...
          Marea Weekend TD100 ELX '97

          Коментар


            #20
            Не видях никъде дали си обезвъздушавал до ГНП. При мен се появяваше понякога едно тркане, като че се променя центровката, оказа се че има малко въздух между горивния филтър и ГНП. Обезвъздушва се от една малк пробка със щуцерче монтирана върху големия щуцер в който влиза маркуча от филтъра. Колкото до горивото - вече никога няма да зареждам от лукойл, е само в краен случай. Зареждам от ОМВ и истинския ШЕЛ. Има такива дето им продават горивата и затова ползват логото на ШЕЛ , ама си оставт старите ментърджии.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #21
              В събота дойде дизелджията. Прегледа всичко много обстойно. Няколко предположения изказа, най-"страшните" бяха:- т.н. "умна" дюза (той самият не харесва термина, но така се е наложил) - най-лявата, която е с датчик. Което и от двете да се преХебе - около 350 лъвчета...- турбото - за пари не стана думаСлед доста тестване се спря на варианта "повреден регулатор". Посъветва ме да направя диагностика в Динекпрес (пловдивския ооторизиран сервиз на ФИАТ).В сервиза ми закачиха лаптопа (30лв), който безапелационно показа, че е точно регулаторът. Цена - 176лв.Тук е моментът да се уточни нещо. И дизелджията Косьо, и в сервиза, говорят за регулатор, а не за авансатор, и не е елемент 3, а съседния вляво, с шестограма http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...F1%E0%F2%EE%F0.За сега размишлявам, тъй като парите са доста, а и го доставят с поръчка. Колата я карам и без това рядко (по бюджетни причини). Като започне с номерата - рестарт...
              Marea Weekend TD100 ELX '97

              Коментар


                #22
                Апропо, накъде има ли описание на тази помпа? В manual-a, който свалих е дадена Бош помпа.
                Marea Weekend TD100 ELX '97

                Коментар


                  #23
                  За помпа Лукас приятелю няма да намериш никога нищо,просто ,фирмена политика.Ако нашите (хакери)в сайта могат да бъгнат (Делфи)и да измъкнат инфо ще почерпя!

                  Коментар


                    #24
                    Къде няма инфо за тази помпа Лукас?Какво ви трябва разрез,устройство или нещо друго?
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #25
                      Tornado написа:
                      Къде няма инфо за тази помпа Лукас?Какво ви трябва разрез,устройство или нещо друго?
                      Да, бе, аксонометричен чертеж ...Достатъчно е да се намери PDF, подобен на бошовската помпа от ръководството Marea Workshop Manual (a там защо няма Likas/Delfi, А ).Между другото много ли е еретична идеята за подмяна на ГНП Лукас с ГНП Бош?
                      Marea Weekend TD100 ELX '97

                      Коментар


                        #26
                        Момчета добре сте забелязали че няма инфо за Лукас .Ако си мислите че не съм обърнал навсякъде(според моите възможности) се лъжете.1.Като механика помпата я познавам все едно, че аз съм я измислил.2.Електриките които са наслагали по нея също не са ми интересни.По-лошо е че няма данни за компа и няма как да се тества той(поне на мен неми е известно как)няма данни какви напрежения и какви импулси отиват към изпалнителните органи по помпата и ка ви са обратните връзки с компа.Абе като прави човек някакви измервания нали трябва да ги сравни с някакви по предписание.Изобщо крият всичо гадовете, ама са забравили че колите им ще дойдат в БГ.Втози ред на мисли искам да се разровите из форума и да видите някой с ТД75 има ли оплаквания-НЕ ами карат си с БОШ, и си има стойности и т.н.Лично съм заменял ГНП Лукас с изцяло механична от по старо поколение БОШ.Колата работи добре като цяло,но не така тихо и гладко както с електрониката.Просто като опит и това съм правил. А сега за ЛУКАС момчета,вие с ТД100 и всички други за които компютара е като детска игра намерете инфо за помпите и по скоро за електрониката по тях и за компа. Нека благородното състезание започне сега и да споделите какво сте открили. ЖЕЛАЯ ВИ УСПЕХ МОМЧЕТА !!!

                        Коментар


                          #27
                          specialista написа:
                          Лично съм заменял ГНП Лукас с изцяло механична от по старо поколение БОШ.Колата работи добре като цяло,но не така тихо и гладко както с електрониката.Просто като опит и това съм правил. А сега за ЛУКАС момчета,вие с ТД100 и всички други за които компютара е като детска игра намерете инфо за помпите и по скоро за електрониката по тях и за компа.5:
                          Да разбирам ли, че не може да се менкат Лукас->Бош при ТД100?
                          Marea Weekend TD100 ELX '97

                          Коментар


                            #28
                            Колата я накарах да работи(тд100),ипак ще кажа-по шумна е ,иначе си пали и си върви.Помпата НЕ Е от ТД75.Използват различни електроники,а и винаги е имало спор между германци и (французи).Казвам французи защото поне за мен тук има някакъв брак по сметка .Дори и мотора прилича по скоро на френски,да не говорим че ULISE кара само френски мотори и се сглобява в франция.

                            Коментар


                              #29
                              specialista написа:
                              Колата я накарах да работи(тд100),ипак ще кажа-по шумна е ,иначе си пали и си върви.Помпата НЕ Е от ТД75.
                              Е, значи има вариант...Аз обаче трябва да реше спешно проблема си, защото в този режим на работа харчи жестоко, а и пушенето е много неприятно. Та в тази връзка възниква един принципен въпрс - има ли връзка м/у диагностиката, която показа кой е преблемния възел и ефекта от замяната му, т.е. (ще използвам моя случай) компа показва, че е електровентил (ELETTROVALVOLA) 9948085, sтруващ 176лв. Аз го плащам, сменят го И НЕ СЕ ПРОМЕНЯ работата на двигателя, което означава, че причината не е в този вентил, а другаде.Какво се прави тогава - връщат парите?
                              Marea Weekend TD100 ELX '97

                              Коментар


                                #30
                                За съжаление не приятелю,никой не връща пари.Ако говориш за (авансаторния клапан) той наистина много често е причина за лоша работа на колата.Лошото е че е може да е изправен а да получава грешни команди.Една такава грешница е(Унмата дюза) .Компютара променя центровката и от нейните показания,а изпълнителя се сещаш кой е .Отправи запитване до HIT-KO за цените,определено ще останеш доволен.

                                Коментар

                                Working...
                                X