Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Основни технически характеристики на 1.9 JTD 105 (182B4.000)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Основни технически характеристики на 1.9 JTD 105 (182B4.000)

    От FIAT Brava/Bravo Service Manual, Vol3.pdfЦикъл - 4-тактов, в ред 1-3-4-2Впръскване - Директно, Bosch Common Rail EDC-15CБрой цилиндри - 4Диаметър на цилиндъра - 82 ммХод на буталото - 90.4 ммРаботен обем - 1910 куб. смОбщ обем на горивната камера - 27.35 куб. смСтепен на сгъстяване - 18.45 : 1 ( +/- 0.5 )Максимална мощност - 77 КВ или 105 к.с. при 4000 об/минМаксимален въртящ момент - 200 нютон-метра или 20.4 килограм-метра при 1500 об/мин, като се запазва до 3500 об/минДиаметър на буталото - 81.92-81.95 ммКлапани: По 2 на цилиндърЗадвижване на разпределителния вал - с ремък, 2:1Отваряне при впръскване преди ГМТ (Горна Мъртва Точка) - 0 градусаЗатваряне при впръскване след ДМТ - 32 градусаОтваряне при изпускане преди ДМТ - 32 градуса. В ДВГ от 2000 г. (182B9.000) градусът е променен на 40.Затваряне при изпускане след ГМТ - 0 градуса. В ДВГ от 2000 г. (182B9.000) градусът е променен на -2, т.е. затваря напълно 2 градуса преди ГМТ.Смазване:Датчик за неправилно налягане на маслото - електрическиРаботно налягане на маслото при 100 градуса по Целзий - 3.43-4.9 бараОхлаждане:Задвижване на водната помпа - чрез ремъкВключване на първа степен на перката - 97 градусаИзключване - 93.5 градусаВключване на втора степен - 102.5 градусаИзключване - 99 градусаНачало на отваряне на термостата - 86-90 градусаТемпература при която термостатът е напълно отворен - 101-105 градусаХод на термостатичния клапан - не по-малко от 9.5 ммТестово налягане за здравината на радиатора - 1 барНастройка на изпускащата пружина на разширителния съд - 0.9-1.1 бараСъединител:Натоварване на пружината - 5000 нютона (около 1/2 тон)Диаметър на диска - 230 ммВътрешен диаметър на диска - 155 ммСвободен ход на педала - 140 мм (+/- 5 мм)Освобождаване на съединителя - хидравличноСкоростна кутия и диференциал:Отношение на предавките1, задна - 3.9092 - 2.2383 - 1.4444 - 1.0295 - 0.767Предавка в диференциала - 3.053 ( 19/58 )Окончателно предване към колелата:1, задна - 11.9332 - 6.8323 - 4.4084 - 3.1415 - 2.341Предни спирачки:Диаметър на диска - 257 ммДебелина на диска - 19.80-20.10 мм, не по-малко от 18.20 ммДебелина на работната маса на накладките - не по-малко от 1.5 ммЗадни спирачки:Диаметър на барабана - 203.10-203.40 мм, не повече от 204.70 ммВолан:Обороти от пълно ляво до пълно дясно - 3 Необходима шрочина на платното за обратен завой (Брава/Браво) - 10.4 метраЗавъртане на външно колело в завой - 31 градуса 30 минути ( +/- 30минути)Завъртане на вътрешното колело - 38 градуса 15 минути ( +/- 30 минути)Кардан на волана - 2 предавкиСтартер:BOSCH DIAM 78.5 - 12 V - 2.0 KW, 6 полюса, постоянни магнитиMarelli M70R - 12 V - 1.8 KW (с редуктор), 4 полюса, линейно-паралелни магнити Алтернатор:Модел - Marelli A 127IR - 14 V - 55/105 AРегулатор на напрежението - вграден електроненМаксимален ток - 105 А Ток при 1800 об/мин - 55 АТок при 6000 об/мин - 105 ААлтернатор за модели с климатик: Marelli A 127IM - 14 V - 70/120 AАкумулатор - 12 В, 60 Ач, 380 А стартов токДатчик за об/мин и ГМТ:Съпротивление при 20 градуса - 774-946 омаСвещи:Резба - М 12 x 1.25Съпротивление при 20 градуса - 700 милиомаВъзможни са грешки, както мои, така и на Service Manual-a; има още много данни ама ми се виждат безинтересни, но ако някой се интересува от нещо, да пита.

    #2
    Супер тема! Изчерпателна. Може ли някой да предложи същата за двигателя на Punto 1.9 JTD (188A2.000) ,наи-накрая да разберем по какво се различават...?
    Punto 1.9 JTD

    Коментар


      #3
      Течности:Обем на резервоара - 60 литраОбщ обем на охладителната система - 6.3/6.5 литра без/със климатикМасло - (все още е нямало Selenia WR) Selenia Turbo Diesel (10W - 40) - 4.9 литраМасло в скоростната кутия - TUTELA ZC 75 SINT - 2 литраОбщ обем на спирачната течност - TUTELA TOP 4 (270 градуса по C) - 0.4/0.5 литра без/със ABSОбем на течността за чистачки - ~2.5 литра (5 литра по SERVICE MANUAL (6.4 литра с пръскалки за фарове))Течност за волана (кг):
      Прикачени файлове

      Коментар


        #4
        ogi28b написа:
        Течности:Обем на резервоара - 60 литраОбщ обем на охладителната система - 6.3/6.5 литра без/със климатикМасло - (все още е нямало Selenia WR) Selenia Turbo Diesel (10W - 40) - 4.9 литраМасло в скоростната кутия - TUTELA ZC 75 SINT - 2 литраОбщ обем на спирачната течност - TUTELA TOP 4 (270 градуса по C) - 0.4/0.5 литра без/със ABSОбем на течността за чистачки - 5 литра (6.4 литра с пръскалки за фарове)
        Извинявай Колега , ама нещо си объркал - явно неволно - обем на течност за чистачки е ~2,5 литра , иначе за другото няма грешка , радвам се , че има будни хора като вас , респект към труда Ви.
        .... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!

        Коментар


          #5
          И ако мога и аз да добавя нещо :D Моя съвет за маслото е да се налива при смяна 4.8литра , а не 4.9 или пък 5 литра. Обяснението технически , а и тествано от мен е , че с 4.8 литра двигателя не се товари от прекомерно количество на маслото , но пък еи достатъчно количество за подсигурявяне нормалната работа на един дизелов двигател . Имам още няколко изпробвани съвета , и бих се радвал да ги споделя с вас , ако проявявате интерес естествено :D
          .... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!

          Коментар


            #6
            ако ти кажа че и аз съм се чудил къде влизат 5 литра....
            Прикачени файлове

            Коментар


              #7
              давай всички съвети без да те питаме пък всеки сам ще си реши дали да се възползва от тях или не

              Коментар


                #8
                ivan_enchev написа:
                ммммда , аз също забелязвам , че и в моята книжка го пише ама не е вярно.Чисто празно е било и събра ~2,5 литра. Братлетата от Италия нещо са се объркали :D :D
                Приятелче, не са сбъркали. Аз даже имам щекичка, с която меря нивото на течността, все едно меря маслото. Разграфена е до 5 л, а отгоре има и още място... Онзи ден налях 3 л и да ти кажа, още много много може да поеме. Моята е HLX с пръскалки за фаровете.

                Коментар


                  #9
                  Стартовият ток не е ли малко слабичък за дизелов двигате
                  Бавно запомням, бързо забравям!

                  Коментар


                    #10
                    Не е, щото е комън рейл. Принципно комън рейл-а се оказа, че пали с 4 изгорели свещи... подгревни Температура на околния въздух според колата - -4.
                    Steliyan's Life!
                    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                    Коментар


                      #11
                      и на -5 според колегата BO. А щом в завода са преценили че с 380 старт може да запали, значи ние не сме по-хитри от тях. това че сега съм с 540 е друг въпрос Yellow_Flash_Colorz_PDT_05

                      Коментар


                        #12
                        А някой знае ли модела на компресора на климатика?Разсвири ми се лагера на шайбата.Нищо ново под слънцето.Същите болести като при дизеловото Типо.
                        Octavia RS
                        Evo 10-служебната играчка.

                        Коментар


                          #13
                          Red Storm написа:
                          А някой знае ли модела на компресора на климатика?Разсвири ми се лагера на шайбата.Нищо ново под слънцето.Същите болести като при дизеловото Типо.
                          А дали са еднакви на всичките Фиати щото и моя почна да се обажда от 3-4 дена? Ако разбереш нещо пиши!
                          Alfa Romeo 166 2,4 JTD
                          Porsche 944 S2
                          http://www.valmcrae.snimka.bg/
                          http://vbox7.com/user:val_mcrae
                          http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net

                          Коментар


                            #14
                            Някой може ли да ми каже номера на обслужващият ремък? При мен на колата беше 1836, а по каталог го дават 1800.В магазина нямаше 1836, и сега съм с 1835, но като пусна климатика имам чувството че ще искочи от вибраций.
                            Бавно запомням, бързо забравям!

                            Коментар


                              #15
                              отиваш на стамболийски 185 (ред.: 155, а не 185, грешка която не съм видял в бързината) и ще го видят по епер и номера на шасито, и ще ти дадат каквото трябва Й се пише в края на думи единствено число.

                              Коментар

                              Working...
                              X