Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Поведение след смяна на термостат 1,9ТД100 и въпроси.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    В момента колата е в бокса и почти завършват със смяната на термостата стискайте палци до час,два ще дам инфо как се държи температурата на охлаждащата течност и дали всичко е ок.Ето и обещаното инфо относно поведението на колата от подписа след смяната на термостата,датчика за уреда и антифриза.Получих систематизиран доклад от движението на автомобила от В.Търново през прохода Шипка до Казанлък.Резулата е: всичко е ок температурата е както трябва да бъде т.е. стрелката цепи средата на уреда и не мърда почти,няма спускане няма качване.Удоволствието ми струваше точно 133 лв. в която сума влизат:термостат BEHR;датчик за показанията на уреда на таблото и 3 литра антифриз Paraflu 11.В обслужването на автомобила задължително термостат ако имате и най-малки съмнения относно работата му.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #17


      охххх и на мен ми предстоят няколко ремонта на фиатката понеже искам да е взимам в UK и ще трябва доста да е пооправя за дълъг път и още повече че ще стои тука поне 4-5 месеца преди да си ида до бг пак така че ще трябва да е пушка - Та и мен ме чака въпросният термостат понеже със сигурност не работи и като гледам това е доста често срещано явление при нашите дзверове само че честно да ви кажа малко се чудя поради причината - ЛЯТОТО , понеже като е много топло и колата е направо като пребито магаре особенно като пусна и климатика , последното ми ходене до русе това лято беше кошмар направо , едвам вървеше в жегата и с климатик по тия ми ти баири и перката почти не изключваше а термостата работи само на големия кръг а незнам ако работи този термостат какво ще е ?! но пък зимата разхода ми се вдига понеже неможе да загрее както трябва и парното съответно не е както трябва та за това съм малко в чуденка ?! но предполагам ще го сменя - а вие казвате BEHR са убави а?

      Коментар


        #18
        По простата причина ,че този който се поставя на автомобила е BEHR сам си на прави извода.И още едно уточнение с новия термостат автомобила от подписа достига до работната си температура при работа на място за 10 минути при 10 градуса околна температура.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #19


          а преди да го смениш гореше ли ти повечко отколкото след като го смени ?Понеже ще ме чака дълъг път , може да се наложи някаде да чакаме и тнт и ще е през зимата януари месец та не искам да има изненади по пътя защото ще е много неприятно , та даже ако може да ме посъветвате кое да проверя по обстойно нещо по двигателя да проверявам ли? тестове или незнам , мисля да проверя свещите, ще сменя ангренажа със ролката може и всички ролки да сменя ще видим в какво състояние са , имам спирачна помпа , кормилна рейка и един шарнир за правене които могат да карат още дълго но както казах искам колата да ми е изрядна за този път !!!!но пък и се страхувам да не ми е смени някой калпав майстор дето да ми протече !!!! имам един който ми е правил 2-3 неща и съм доволен но незнам дали е сменял ролки и ангренажи и такъв термостат ! но ще е карам 20 дена в бг преди да тръгна така че ще видим

          Коментар


            #20
            Промяната в разхода не е толкова осезаема но сигурно прави разлика от 0,5 литра.Тестове относно разхода ще направя живот и здраве да се прибера само.Друго си е двигатела да си работи постоянно с оптимална температура.Най-големия плюс е своевременното достигане на температурата при първоначален старт.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #21
              аз точно това щях да попитам, лошо ли е ако карам с развален термостат...мойта за 10-тина минути качва над 2та-3та чертичка, ама си седи там...иначе от разхода не се оплаквам, ако падне още ще почне да връща - около 7,5-8 градско в задръствянията
              A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
              e30 forever!

              Коментар


                #22
                Колеги, как стигате работната температура за тези минути бе? Много странно, на моята предишна кола (Бравата) с изрядна охладителна система за 10 минути и то на едно място няма шанс да загрее.Нещо не ми се вижда това нормално.Особено едно изхвърляне на един колега - за 1км колата си загрявала до "нормалната работна температура", което аз го възприемам приблизително 85-90 градуса.Да не си е купил чайник, а не кола!Само за сведение този 1км, се изминава примерно а около 1 минутаПрости сметки искам да направя - за 1 минута да се сгрее 5.5 литра вода до 90 градуса и това при положение, че има топло отделяне - и то два радиатора!Това сигурно целите 70кВ отиват за топлене на водата само а не за вървене!Производителите се стремат този процес да е максимално малък - повече енергия за вървене по-малко за топло отделяне, но тази минута е крайно недостатъчна.Аз за 10 минути съм супер скептично настроен (на едно място), пък кани му за 1 минута, както имаше една тема скоро тука.Някой колега, който е на "ти" с тези неща, нека каже колко енергия е необходимо да се затоплят 6 литра вода за 1 минута до 90 градуса Моята Либра, ако въобще не я настъпвам, карам като пенсионер - турбото не грее, и е необходимо около 25-30 минути (може дори и повече) докато си стигне 90-те градуса, и това при положение, че все пак върви - има 1500 оборота, не е на едно място.Друго става като се смачка и турбото започне да грее, тогава и самата кола грее много по-бързо, ама това не го правя, защото не съм садист на колата. Иначе от 70 градуса до 90 - само тогава мога да си го позволя, става за едно изрязване от 1-ва до 4-та (30 секунди примерно), а ако карам като пенсионер ще отнеме поне още 10 минути.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #23
                  BEX---GT написа:
                  аз точно това щях да попитам, лошо ли е ако карам с развален термостат...мойта за 10-тина минути качва над 2та-3та чертичка, ама си седи там...иначе от разхода не се оплаквам, ако падне още ще почне да връща - около 7,5-8 градско в задръствянията
                  Да ти кажа за дизела не е много полезно да върви студен ,а и не само за него.С нормална работна температура има по добре изгаряне на горивната смес,маслото си изпълнява и то по добре функциите общо взето студен двигател=по кратък ресурс.И един въпрос към BO.Интересувал ли си се дали не са три кръга на охладителната система при тези автомобили защото имам някакви съмнения и започвам да се замислям върху този въпрос.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #24
                    Кръговете са си два, не са три.А и на всичкото отгоре ЖТД-то има и свещи за подгряване на водата, пък пак не грее и то на едно място за 10 минути.Просто няма шанс.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #25
                      Моята не може посмъртно да загрее до средата зимата.Трябва в някакво суперзадръстване да вляза за да стигне до точката под неяСътрин до работа ми е 5,5 км и ги взимам за 30-40 мин - парното задухва топло по средата ... маршрута ми е грубо от Била където са срещите в неделя до Парк Хотел Москва в кв.ИзтокАко обаче изляза извън града стрелката се заковава на средата.Според вас имам ли нужда от смяна на термостат ? Горната граница ми е стабилна (почти на средната черта, леко над нея) и откакто имам колата не съм виждал стрелката да я минава.

                      Коментар


                        #26
                        на моята бензинка от нас до работата е 8км на 7мия ми е на нормална работна темп,подобно е положението и с мареа-та на баща ми като съм я карал до работата - тя е тд100...
                        Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
                        Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
                        Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части

                        Коментар


                          #27
                          Ами и на двама ви е нормално това загряване, освен ако няма колебания след това.За това казвам, че за 1км колата никога не може да загрее ако е в нормално техническо състояние.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #28
                            Re:

                            komshiqta написа:
                            имам един който ми е правил 2-3 неща и съм доволен но незнам дали е сменял ролки и ангренажи и такъв термостат!
                            Поне що се отнася до термостата няма за какво да се притесняваш.Няма никакъв висш пилотаж тук, просто няколко водни съединения, няколко 8мм болта и кабелите по датчиците.Аз си го смених сам и дори не съм източвал антифриза - почти нищо не изтече.За темпрата говоря.За загряването, може би BO коментира мое изказване ама нямам конкретен спомен.Ако съм казал "километър" може и да съм се изхвърлил малко, но факт е че достигам 80 градуса адски бързо.Не знам дали се дължи не проблем ли не, обаче и над 90 до сега не се е вдигала а и виското не съм го чувал да сработва.Пример - от скапания бусинес парк до ОМВ-то след разклона на Дървеница е почти там.Парното почва да "фука жежко" и по-рано.Не ми се прави снимков маТрял но не мисля че си струва усилието - само BO способен на това
                            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                            Коментар


                              #29
                              BO написа:
                              Колеги, как стигате работната температура за тези минути бе? ...Аз за 10 минути съм супер скептично настроен (на едно място), пък кани му за 1 минута, както имаше една тема скоро тука.Ня....
                              Подкрепям напълно мнението на колегата Tornado, относно времето за загряване на място. При мен беше още по-малко - 7,8мин, след смяната на термостата. Приемам статистическа грешка, нека да е било 10мин., но не повече.Загряване за 35-40мин (ако съм те разбрал правилно) НЕ е нормално.
                              Fiat Marea 1.8i 16V
                              Fiat Tipo 1.4i 8V
                              Fiat Punto 1.6i 8V
                              www.italauto-bg.net/forum/

                              Коментар


                                #30
                                Rokambol написа:
                                Подкрепям напълно мнението на колегата Tornado, относно времето за загряване на място. При мен беше още по-малко - 7,8мин, след смяната на термостата. Приемам статистическа грешка, нека да е било 10мин., но не повече.Загряване за 35-40мин (ако съм те разбрал правилно) НЕ е нормално.
                                Мисля че това време зависи от модела на двигателя - изобщо не е константа.При Мерцедеса това време е много съкратено, не знам дали е нормално и мисля че правят някакви магарии за да го постигнат.Едва ли има 3 кръга но със сигурност правят нещо, щото пък и не прегрява.Парното например започва да духа топло буквално минути след като го запаля.Не, няма печка въпреки че много ми се иска да е така На темпрата и трябва повече време.Обаче и дума не може да става за времена от порядъка на половин час!Освен това температурата се вдига много по-бързо в движение.Да не кажа голяма дума, ама сигурно 2 пъти по-бързо.
                                I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                                Коментар

                                Working...
                                X