Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За маркуча под въздушния филтър

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За маркуча под въздушния филтър

    Здравейте, съпруга ми пита: под въздушния филтър на пунтата 1.7 тд има щуцер с отвор м/у 20-30 мм запушен с тапа, а до радиатора виси подобен мъркуч които изглежда идва от отдушник на картера защото пуши.Та въпроса ми е трябва ли да срещна двете точки или да го оставя като бензинов мотор така. Немога да разбера защо не е на място. Много е скъп този маркуч или има някакъв проблем с мотора. Много мерси предварително.
    Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
    ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

    #2
    Намерих проблемния дорде чакам некои да ме светне по въпроса. ето и снимка че може и на дрг да трябва. Номер 11 от снимката.
    Прикачени файлове
    Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
    ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

    Коментар


      #3
      Това е маркуча за картерните газове.Изолиран е защото сигурно много масло е вкарвал горе, в кутията на филтъра и го е цапал постоянно.Не е фатално, че не влиза във филтърната кутия, но трябва да е отведен на някъде, за да не цапа мотора.Сигурно си виждала Лади, на които под двигателя имам мъркуч, от който излиза пушек - това е същото.
      http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
      Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
      FIAT Punto 02' 1.9 JTD
      FIAT Punto 99' 1.7 TD

      Коментар


        #4
        Щом са го разделили от филтърната кутия работата с мотора изобщо не ми харесва.Зависи колко пуши ама този мотор си плаче за замерване на компресия защото ме съмнява ,че сегментите са му аут.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          съпруг на милена - Значи моето мнение е че е имало някъде по скъсано по този мъркуч защото тръбат преди филтара е пълна с полепнали сажди , не мога да си обясня нищо друго, а стария филтър беше мазен и мръсен от пред а отзад към турбото си беше по чист даже доста по чист. Закачих днес проблемния че да видим. В случея този мъркуч е под филтара и логически би трябвало турбото да засмуква тези пари и да не го цапа. това ми е първия дизел след 8 бензинки и ми е босо още. При алфата 33-ка този м. съм го извел отдавна под двигателя защото има една пружина на входа му и се пълни с мизерии конденс, та затова ама при дизела нека някои ми обясни дали е същото.
          Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
          ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

          Коментар


            #6
            milena_punto написа:
            съпруг на милена - Значи моето мнение е че е имало някъде по скъсано по този мъркуч защото тръбат преди филтара е пълна с полепнали сажди , не мога да си обясня нищо друго, а стария филтър беше мазен и мръсен от пред а отзад към турбото си беше по чист даже доста по чист. Закачих днес проблемния че да видим. В случея този мъркуч е под филтара и логически би трябвало турбото да засмуква тези пари и да не го цапа. това ми е първия дизел след 8 бензинки и ми е босо още. При алфата 33-ка този м. съм го извел отдавна под двигателя защото има една пружина на входа му и се пълни с мизерии конденс, та затова ама при дизела нека някои ми обясни дали е същото.
            Също има Vapor Oil Separator По-добре да го почистиш, както при Алфа-та и после да закачаш мъркуча.Маслото, така както разбирам, е под филтъра, т.е. от страната на малката "пишка" във филтърната кутия.Това, което може да направиш е да сложиш Г-образно коляно от друг мъркуч или някаква пластмасова тръба, което да закачиш на въпросната "пишка" и да го насочиш надолу, т.е. към гърлото. Тогава няма да "плюе" картерните газове върху филтъра, а ще ги засмуква И другия вариант ти го знаеш, както си направил на 33-ката
            http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
            Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
            FIAT Punto 02' 1.9 JTD
            FIAT Punto 99' 1.7 TD

            Коментар


              #7
              Dodo 155 написа:
              milena_punto написа:
              съпруг на милена - Значи моето мнение е че е имало някъде по скъсано по този мъркуч защото тръбат преди филтара е пълна с полепнали сажди , не мога да си обясня нищо друго, а стария филтър беше мазен и мръсен от пред а отзад към турбото си беше по чист даже доста по чист. Закачих днес проблемния че да видим. В случея този мъркуч е под филтара и логически би трябвало турбото да засмуква тези пари и да не го цапа. това ми е първия дизел след 8 бензинки и ми е босо още. При алфата 33-ка този м. съм го извел отдавна под двигателя защото има една пружина на входа му и се пълни с мизерии конденс, та затова ама при дизела нека някои ми обясни дали е същото.
              Също има Vapor Oil Separator По-добре да го почистиш, както при Алфа-та и после да закачаш мъркуча.Маслото, така както разбирам, е под филтъра, т.е. от страната на малката "пишка" във филтърната кутия.Това, което може да направиш е да сложиш Г-образно коляно от друг мъркуч или някаква пластмасова тръба, което да закачиш на въпросната "пишка" и да го насочиш надолу, т.е. към гърлото. Тогава няма да "плюе" картерните газове върху филтъра, а ще ги засмуква И другия вариант ти го знаеш, както си направил на 33-ката
              Здрасти днес ходих на маистор и ония вика да не се притеснявам ( в сервиз на бош ) каза ми че трябвало да налея масло 15-40 , а аз съм с 10-40 може вика от това да е. А ти имаш предвит за сепаратора горе на снимката е номер 10 нали. Мисля да пробвам да го почистя и после да вкарам това ’’ Г ’’ образно мъркуче на пошката и да видя дали не намалява маслото ( смисъл да го гори ) и следващия вариант е масло 15-40 . Но колата има мощност и дърпа здраво не вярвам да са сигментите, а и маистора така каза. Даи си мнението те моля. С благодарности.
              Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
              ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

              Коментар


                #8
                Re: За маркуча под въздушния филтър

                milena_punto написа:
                Здравейте, съпруга ми пита: под въздушния филтър на пунтата 1.7 тд има щуцер с отвор м/у 20-30 мм запушен с тапа, а до радиатора виси подобен мъркуч които изглежда идва от отдушник на картера защото пуши.Та въпроса ми е трябва ли да срещна двете точки или да го оставя като бензинов мотор така. Немога да разбера защо не е на място. Много е скъп този маркуч или има някакъв проблем с мотора. Много мерси предварително.
                Работата долу-горе е ясна - имало е причина и маркуча е изваден, друг е въпроса дали в момента тази причина все-още съществува?А това може да се пробва като се монтира маркуча отново към филтъра!От масленните пари, филтъра не се зацапва, а по-скоро ако достигат капки масло от картера до него - това може да стане ако от време-навреме се самозапушва отдушника на картера ,в следстствие на което се покачва налягането на картерните газове!Идва момент в който налягането го отпушва и повлича масло от картера, което достига до филтъра.В самия отдушник има серпентина и телен филтър - там трябва да се изчисти!

                Коментар


                  #9
                  Не е гаранция, че с 15W40 ще гори по-малко масло Сложи му хубаво масло 10W40, почисти сепаратора (номер 10), направи Г-образния маркуч в кутията и сложи обратно мъркуча за картерните газове.Според мен е махнат, защото е цапал филтъра. Това може да се получи и от предозиране на масло.Щом колата си върви, значи не се притеснявай
                  http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                  Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                  FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                  FIAT Punto 99' 1.7 TD

                  Коментар


                    #10
                    Здравеите и благодаря. Ще изчистя и направя тези неща за които казва dodo 155 и пак ще ви пиша как са се развили нещата. Дано тези дни намеря време че ми се натовари времето. Още веднаж благодарности.
                    Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
                    ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

                    Коментар


                      #11
                      След много търсене намерих нужната тема http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=12136
                      Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
                      ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

                      Коментар


                        #12
                        Оправи ли змея
                        http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                        Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                        FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                        FIAT Punto 99' 1.7 TD

                        Коментар


                          #13
                          Здравеите, наи накрая оправих змея. Направих това (Г) образно маркуче сложих скоба и за по сигурно се подсигорих с втора скоба като двете са хванати помежду си с телчета. Ето прилагам снимки за да се види и от други хора с този проблем. А на DODO 155 Хиляди БЛАГОДАРНОСТИ. Не можах да изчистя този сепаратор защото много трудно можеш да стигнеш до него,но за напред мисля да пробвам.
                          Прикачени файлове
                          Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
                          ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

                          Коментар


                            #14
                            Браво, точно това имах предвид Сега ще ти засмуква парите и филтъра ще седи чист
                            http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                            Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                            FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                            FIAT Punto 99' 1.7 TD

                            Коментар

                            Working...
                            X