Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пуши ли черно вашият дизел ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Air Fuel Ratio
    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

    Коментар


      Личното ми мнение:AFR-a при дизела е пълна глупост. Това да не е бензинов мотор, за да се опитваш да докараш АФР-а на 14 ?!?На дизела афр-а при малко натоварване е голям: много въздух малко гориво.При голямо натоварване АФР-а пада. Дизеловия мотор с колкото повече въздух работи, толкова по-добре.Тоест, афр-а трябва да е възможно най-голям. Колкото повече въздух толкова по-малко сажди.Би ми се искало да чуя и на Емзо мнението по въпроса, но малко по-подробно
      04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

      Коментар


        vgeorgiev написа:
        Личното ми мнение:AFR-a при дизела е пълна глупост. Това да не е бензинов мотор, за да се опитваш да докараш АФР-а на 14 ?!?На дизела афр-а при малко натоварване е голям: много въздух малко гориво.При голямо натоварване АФР-а пада. Дизеловия мотор с колкото повече въздух работи, толкова по-добре.Тоест, афр-а трябва да е възможно най-голям. Колкото повече въздух толкова по-малко сажди.
        Тоест ако примерно има колата челен кулер и има повече въздух . То тя ще върви повече , но пък няма да пуши повече ? А няма ли да е лагава примерно? (не знам от какво се дължи самия лаг ?)
        Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
        Ex.Bravo 1997 1.8 GT

        Коментар


          vgeorgiev написа:
          AFR-a при дизела е пълна глупост.
          Долу-горе е така, при едно условие - при дизел въздуха е добре винаги да е повече от достатъчно.Както по-долу и ти си написал, но така е кратко и ясно
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар


            wwalker написа:
            vgeorgiev написа:
            AFR-a при дизела е пълна глупост.
            Долу-горе е така, при едно условие - при дизел въздуха е добре винаги да е повече от достатъчно.Както по-долу и ти си написал, но така е кратко и ясно
            Дизела живее на АФР. Това е единствения и най-важен параметър, за да може да върви въобще.Ако на дизела АФР-а е глупост, то на бензиновите коли скоростната кутия е глупост. Нещо от този род звучи изказването. п.п. Ако вашия дизел не пуши, значи не е направен да върви колкото може.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              Ако на бензиновия мотор му сбъркаш АФР-а, например повече въздух и по-малко бензин, тогава сместа става бедна и колата губи мощност, топи бутала и т.н.Ако на дизела направиш същото (вкараш повече въздух) нищо лошо няма да се случи, точно обраното.
              04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

              Коментар


                vgeorgiev написа:
                Ако на бензиновия мотор му сбъркаш АФР-а, например повече въздух и по-малко бензин, тогава сместа става бедна и колата губи мощност, топи бутала и т.н.Ако на дизела направиш същото (вкараш повече въздух) нищо лошо няма да се случи, точно обраното.
                Демек какво каза?Че единия двигател работи на количествена смес, другата на качествена?А единия двигател като работи на качествена смес, за да го развратиш както искаш (търсиш)?И той въобще не е глупост. Това, че не може да счупиш двигателя с грешен АФР (отново грешно мислене по принцип), това не означава, че това е "глупост".За това дадох и аналогията - ако при бензиновата кола скоростната кутия е глупост, то може и АФР-а при дизела да е глупост. :D
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  Добре де колко трябва да е афр-а на дизела тогава ?
                  04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                  Коментар


                    vgeorgiev написа:
                    Добре де колко трябва да е афр-а на дизела тогава ?
                    А колко трябва да съм висок? Горе долу така ми звучи въпроса.Знаеш ли как работи дизеловия двигател?
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      BO написа:
                      vgeorgiev написа:
                      Добре де колко трябва да е афр-а на дизела тогава ?
                      А колко трябва да съм висок? Горе долу така ми звучи въпроса.Знаеш ли как работи дизеловия двигател?
                      Мисля, че ме занасяш! Отговаряш ми с друг въпрос.Това, колко си висок, няма отношение към това дали можеш да съществуваш!Ето ти конкретен отговор за бензинов мотор АФР-а трябва да е 14.Питам те за дизела. Ти беше, този който оспори мнението ми. Обоснови се!
                      04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                      Коментар


                        vgeorgiev написа:
                        BO написа:
                        vgeorgiev написа:
                        Добре де колко трябва да е афр-а на дизела тогава ?
                        А колко трябва да съм висок? Горе долу така ми звучи въпроса.Знаеш ли как работи дизеловия двигател?
                        Мисля, че ме занасяш! Отговаряш ми с друг въпрос.Това, колко си висок, няма отношение към това дали можеш да съществуваш!Ето ти конкретен отговор за бензинов мотор АФР-а трябва да е 14.Питам те за дизела. Ти беше, този който оспори мнението ми. Обоснови се!
                        Не мисля да се обосновавам с нищо. Особено като е сложен удивителен знак накрая.Докато карам колата с колко оборота трябва да ми се въртят гумите?Не знам дали се занасям, ама щом питаш такива въпроси, то очевидно не знаеш как работи дизеловия двигател и защо АФР-а също е толкова важен при него.Може би също така не правиш разлика между количествено и качествено смесообразуване.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          wwalker написа:
                          при дизел въздуха е добре винаги да е повече от достатъчно.
                          @BO: Не виждам да ме оборваш. Кьорфишеци не приемам.
                          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                          Коментар


                            wwalker написа:
                            wwalker написа:
                            при дизел въздуха е добре винаги да е повече от достатъчно.
                            @BO: Не виждам да ме оборваш. Кьорфишеци не приемам.
                            То какво има да те оборвам?Аз казвам, че АФР-а трябва да бъде точно 14.5 да речем. Тогава нямаме никакъв излишък на въздух и съответно може да постигнеш едни от най-добрите показатели. Хайде ти ме обори, че не съм прав.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              ОК, все е някакво начало... Какъв ще е проблема да имаме излишък от въздух да кажем при 17:1 - какво ще се влоши?Аз казвам - нищо.Отново се връщаме към основните принципи. За разлика от количественото регулиране, тук имаме качествено регулиране.
                              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                              Коментар


                                Ibiza написа:
                                Тоест ако примерно има колата челен кулер и има повече въздух . То тя ще върви повече , но пък няма да пуши повече ? А няма ли да е лагава примерно? (не знам от какво се дължи самия лаг ?)
                                Лага е плод на недостатъчно газове да развъртат турбината-това е най-общо казано.
                                Bravo 1.9d 97г

                                Коментар

                                Working...
                                X