jenshen73 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пуши ли черно вашият дизел ?
Collapse
X
-
04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
-
Здравейте колеги, и аз искам вашето мнение по въпроса. Ходих на оглед за нова кола - Fiat Marea 105 JTD и останах доста озадачен, когато видях в страничното огледало черен дим след мен. Направих 4-5 км пробно каране и след като загря до нормална температура колата, я сръчках на 2-ра и после на 3-та скорост до по-високи обороти и зад мен димеше здраво черен пушек ?!?! Колата не е нов внос и собственика не можа да даде обяснение, защо пуши толкова. После тествах на място и като подадох газ на високите обороти започна да пуши черно и на асфалта остана доста голямо петно от сажди! Иначе колата си върви нормално, работи тихо и няма някакви странни шумове. Нафтата според собственика е заредена от OMV.Аз доскоро карах Фиат Браво JTD 105 и изобщо не е димял по този начин като го настъпя в движение или на място. Не попитах дали е сменян въздушният филтър изрично, но при първоначалния ни разговор продавача потвърди, че филтрите са сменени.Колата ми харесва и искам да ви попитам за вашите съвети, как да постъпя за да разбера какъв е проблема с черният пушек при високи обороти и дали си струва да рискувам с тази кола.Благодаря предварително!`98 FIAT Bravo 1.9 JTD
Коментар
-
И аз вече се заглеждам много често в страничното огледало. При еднакви режими (скорост, предавка, околна и ДВГ температури, нафта и прочие) е различно при мен. Някой път леко припушва, друг път -хич...ама както беше писал някой - чарът на дизела е и в дирята след ауспуха...Моята се "сее" ниско над асфалта. Не е фрапиращо и дразнещо. :D ...Ама вижте служебните Торнео: Мама си джаса. На светофарите обагазяват всички и всьо. Мисля, че една от причината е, че се карат само в града и то на много и все къси дистанции.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
zim написа:А възможно ли е една от причините за припушването да е натрупване на сажди в газоизпускателния тракт (особено в катализатора)? При градско каране за по-дълъг период от време е нормално да има такова натрупване.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
ntodorov написа:zim написа:А възможно ли е една от причините за припушването да е натрупване на сажди в газоизпускателния тракт (особено в катализатора)? При градско каране за по-дълъг период от време е нормално да има такова натрупване.
Коментар
-
JTD RACER написа:ntodorov написа:zim написа:А възможно ли е една от причините за припушването да е натрупване на сажди в газоизпускателния тракт (особено в катализатора)? При градско каране за по-дълъг период от време е нормално да има такова натрупване.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
sevenfifty написа:... Аз доскоро карах Фиат Браво JTD 105 и изобщо не е димял по този начин като го настъпя в движение или на място. Не попитах дали е сменян въздушният филтър изрично, но при първоначалния ни разговор продавача потвърди, че филтрите са сменени.Колата ми харесва и искам да ви попитам за вашите съвети, как да постъпя за да разбера какъв е проблема с черният пушек при високи обороти и дали си струва да рискувам с тази кола.Благодаря предварително!Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Airfan написа:Според мен EGR-ът е основният виновник за саждите.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
zim написа:А възможно ли е една от причините за припушването да е натрупване на сажди в газоизпускателния тракт (особено в катализатора)? При градско каране за по-дълъг период от време е нормално да има такова натрупване.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov, хайде стига повтарял това за EGR-а! Не знам себе си ли убеждаваш по този начин, ама ще вземе някой по-неориентиран читател да ти повярва. Във форума е писано предостатъчно на тази тема, при това с аргументи и илюстрации - няма нужда от голи скандирания!ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
Pecho написа:Dido_Lyubenov, хайде стига повтарял това за EGR-а! Не знам себе си ли убеждаваш по този начин, ама ще вземе някой по-неориентиран читател да ти повярва. Във форума е писано предостатъчно на тази тема, при това с аргументи и илюстрации - няма нужда от голи скандирания!Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Дидо благодаря за отговора,независимо от забележката от страна на админа.Причината да поискам мнение е следната. Вярвам, че за здравословното състояние на един двигател са много важни два показателя: разхода на гориво и същия на масло. Мойта втора любов гори нафтица по книга и от смяна до смяна не доливам масло. Което, лично според мен, говори за двигател в добро здраве. И въпреки това при определени обстоятелства като форсиране на ниска предавка колицата пропушва, а над 3000 об/мин си пуши видимо. Преди време ходих на сервиз за смяна на накладки и механика седна зад волана да провери дали всичко е наред. Изфорсира я здраво и отзад направи 4-5 метра черна диря от сажди (имаше сняг и се видя перфектно), честно казано ми прималя. Спонтанно ми каза, че съм натрупал много сажди и от време на време трябва да я поиздухвам. По-късно четох в една тема мнение на Оги, в което той споменава че за 10-15 минути си кара колата на по-ниска предавка на по-високи обороти, помислих си че причината да го прави е същата. Относно ЕГР, при мен не е затапен и нямам намерение да го правя въпреки всички "за" във форума. Не искам да бъда по инженер от италианските инженери. Наскоро се наложи да го отворя, имаше сажди които почистих,покрай него и входа на смукателния колектор, както и дроселната клапа. Нямаше промяна в поведението на двигателя.Относно дебитомера, и него отворих от чисто любопитство, беше чист, никакви мръсотии.Та затова попитах. То стана като литературно съчинение на тема. :DBrava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
Според мен един от проблемите е задръстените смукателни колектори. Колкото и да е се намалява дебита.............Другата причина е проблем с дюзите. Когато някоя дюза компенсира друга и трябва да подаде повече гориво се получава въпросното пушене. Защото въздуха си е един и същ за всеки цилиндър, но горивото е променено, за един цилиндър повече а за друг в нормите.Има и други причини, но това са неща който не са проверени от доста хора.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар