Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пуши ли черно вашият дизел ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    jenshen73 написа:
    Имам в предвид точно това - дали настъпваш газта без съединител и двигателя ти е на 4000 оборота или караш и двигателя ти пак е 4000 оборота - натоварването на турбината няма причина да различна величина - т.е. оборотите и са пряко зависими от скоростта на изгорелите газове, а не обратно зависими, нали?
    Не! Оборотите на турбото зависят от скоростта и количеството изгорели газове. При 4000 оборота на свободна предавка количеството гориво е в пъти по-малко от колкото на 4та със 4000 оборота. Най-лесно ще се ориентираш колко трябва да е натиснат педала за да докараш 4000 оборота на 4та и на свободна.
    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

    Коментар


      #47
      Здравейте колеги, и аз искам вашето мнение по въпроса. Ходих на оглед за нова кола - Fiat Marea 105 JTD и останах доста озадачен, когато видях в страничното огледало черен дим след мен. Направих 4-5 км пробно каране и след като загря до нормална температура колата, я сръчках на 2-ра и после на 3-та скорост до по-високи обороти и зад мен димеше здраво черен пушек ?!?! Колата не е нов внос и собственика не можа да даде обяснение, защо пуши толкова. После тествах на място и като подадох газ на високите обороти започна да пуши черно и на асфалта остана доста голямо петно от сажди! Иначе колата си върви нормално, работи тихо и няма някакви странни шумове. Нафтата според собственика е заредена от OMV.Аз доскоро карах Фиат Браво JTD 105 и изобщо не е димял по този начин като го настъпя в движение или на място. Не попитах дали е сменян въздушният филтър изрично, но при първоначалния ни разговор продавача потвърди, че филтрите са сменени.Колата ми харесва и искам да ви попитам за вашите съвети, как да постъпя за да разбера какъв е проблема с черният пушек при високи обороти и дали си струва да рискувам с тази кола.Благодаря предварително!
      `98 FIAT Bravo 1.9 JTD

      Коментар


        #48
        Според мен EGR-ът е основният виновник за саждите.

        Коментар


          #49
          И аз вече се заглеждам много често в страничното огледало. При еднакви режими (скорост, предавка, околна и ДВГ температури, нафта и прочие) е различно при мен. Някой път леко припушва, друг път -хич...ама както беше писал някой - чарът на дизела е и в дирята след ауспуха...Моята се "сее" ниско над асфалта. Не е фрапиращо и дразнещо. :D ...Ама вижте служебните Торнео: Мама си джаса. На светофарите обагазяват всички и всьо. Мисля, че една от причината е, че се карат само в града и то на много и все къси дистанции.
          A17DTС/S
          Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

          Коментар


            #50
            А възможно ли е една от причините за припушването да е натрупване на сажди в газоизпускателния тракт (особено в катализатора)? При градско каране за по-дълъг период от време е нормално да има такова натрупване.
            Brava 1.9 JTD 100, 2001

            Коментар


              #51
              zim написа:
              А възможно ли е една от причините за припушването да е натрупване на сажди в газоизпускателния тракт (особено в катализатора)? При градско каране за по-дълъг период от време е нормално да има такова натрупване.
              Поне аз така си мисля. От време на време я "режа" на ниска предавка с високи обороти, но да я "режа", да я режа, колко да я режа в градски условия ?... :D
              A17DTС/S
              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

              Коментар


                #52
                ntodorov написа:
                zim написа:
                А възможно ли е една от причините за припушването да е натрупване на сажди в газоизпускателния тракт (особено в катализатора)? При градско каране за по-дълъг период от време е нормално да има такова натрупване.
                Поне аз така си мисля. От време на време я "режа" на ниска предавка с високи обороти, но да я "режа", да я режа, колко да я режа в градски условия ?... :D
                зависи колко мерак имаш

                Коментар


                  #53
                  JTD RACER написа:
                  ntodorov написа:
                  zim написа:
                  А възможно ли е една от причините за припушването да е натрупване на сажди в газоизпускателния тракт (особено в катализатора)? При градско каране за по-дълъг период от време е нормално да има такова натрупване.
                  Поне аз така си мисля. От време на време я "режа" на ниска предавка с високи обороти, но да я "режа", да я режа, колко да я режа в градски условия ?... :D
                  зависи колко мерак имаш
                  ...и разум колега.
                  A17DTС/S
                  Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                  Коментар


                    #54
                    sevenfifty написа:
                    ... Аз доскоро карах Фиат Браво JTD 105 и изобщо не е димял по този начин като го настъпя в движение или на място. Не попитах дали е сменян въздушният филтър изрично, но при първоначалния ни разговор продавача потвърди, че филтрите са сменени.Колата ми харесва и искам да ви попитам за вашите съвети, как да постъпя за да разбера какъв е проблема с черният пушек при високи обороти и дали си струва да рискувам с тази кола.Благодаря предварително!
                    Щом си карал автомобил с този мотор, значи имаш представа как върви изправен такъв! На първо четене, при такъв проблем, аз бих проверил състоянието на дебитомера, дали е запрашени и мръсен сензора. Ще погледна и кечето, топлоизолацията на входа на въздуховода. Нищо не пречи да отворите кутията на въздушния филтър. Според мен всичко говори за не добро изгаряне на нафта, което може да се дължи на малко въздух ... така мисля аз, без да съм категоричен!!! Когато си купувах бравото, ми бяха казали ,че са сменени всички работи, включително съединител ... е в къщи, като се прибрах и отворих кутията за въздушния филтър ... няма да ти казвам какво заварих! Дебитомера пък имаше ,буквално кална капка върху датчика.
                    Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                    Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                    http://www.keepfighting.ms

                    Коментар


                      #55
                      Airfan написа:
                      Според мен EGR-ът е основният виновник за саждите.
                      Да, ако е затапен. Убедих се лично в това. Със затапен ЕГР пуши яко като я настъпеш. Иначе при нормално каране почти не се забелязва да пуши. Но това не значи че не пуши.
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #56
                        zim написа:
                        А възможно ли е една от причините за припушването да е натрупване на сажди в газоизпускателния тракт (особено в катализатора)? При градско каране за по-дълъг период от време е нормално да има такова натрупване.
                        Ако ти рботи ДВГ нормално и не си затапил ЕГР-а, няма от къде да се натрупат тези сажди за които говориш
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #57
                          Dido_Lyubenov, хайде стига повтарял това за EGR-а! Не знам себе си ли убеждаваш по този начин, ама ще вземе някой по-неориентиран читател да ти повярва. Във форума е писано предостатъчно на тази тема, при това с аргументи и илюстрации - няма нужда от голи скандирания!
                          ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                          Коментар


                            #58
                            Pecho написа:
                            Dido_Lyubenov, хайде стига повтарял това за EGR-а! Не знам себе си ли убеждаваш по този начин, ама ще вземе някой по-неориентиран читател да ти повярва. Във форума е писано предостатъчно на тази тема, при това с аргументи и илюстрации - няма нужда от голи скандирания!
                            Човека иска мнение и аз си казвам моето. Никого не карам да ми вярва, както и аз не вярвам на всичко.
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              #59
                              Дидо благодаря за отговора,независимо от забележката от страна на админа.Причината да поискам мнение е следната. Вярвам, че за здравословното състояние на един двигател са много важни два показателя: разхода на гориво и същия на масло. Мойта втора любов гори нафтица по книга и от смяна до смяна не доливам масло. Което, лично според мен, говори за двигател в добро здраве. И въпреки това при определени обстоятелства като форсиране на ниска предавка колицата пропушва, а над 3000 об/мин си пуши видимо. Преди време ходих на сервиз за смяна на накладки и механика седна зад волана да провери дали всичко е наред. Изфорсира я здраво и отзад направи 4-5 метра черна диря от сажди (имаше сняг и се видя перфектно), честно казано ми прималя. Спонтанно ми каза, че съм натрупал много сажди и от време на време трябва да я поиздухвам. По-късно четох в една тема мнение на Оги, в което той споменава че за 10-15 минути си кара колата на по-ниска предавка на по-високи обороти, помислих си че причината да го прави е същата. Относно ЕГР, при мен не е затапен и нямам намерение да го правя въпреки всички "за" във форума. Не искам да бъда по инженер от италианските инженери. Наскоро се наложи да го отворя, имаше сажди които почистих,покрай него и входа на смукателния колектор, както и дроселната клапа. Нямаше промяна в поведението на двигателя.Относно дебитомера, и него отворих от чисто любопитство, беше чист, никакви мръсотии.Та затова попитах. То стана като литературно съчинение на тема. :D
                              Brava 1.9 JTD 100, 2001

                              Коментар


                                #60
                                Според мен един от проблемите е задръстените смукателни колектори. Колкото и да е се намалява дебита.............Другата причина е проблем с дюзите. Когато някоя дюза компенсира друга и трябва да подаде повече гориво се получава въпросното пушене. Защото въздуха си е един и същ за всеки цилиндър, но горивото е променено, за един цилиндър повече а за друг в нормите.Има и други причини, но това са неща който не са проверени от доста хора.

                                Коментар

                                Working...
                                X