Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мисля си, че Бравото ми JTD гори малко повече..

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мисля си, че Бравото ми JTD гори малко повече..

    Здравейте, от 2 седмици си мисля/внушавам, че колата ми гори повече. Уж всичко е наред, върви си както преди не ми създава проблеми с палене и т.н. Сменил съм си горивен, маслен и въздушен филтър преди 5000км. Проблема ми е, че незнам колко гори понеже много рядко наливам повече от 30лв и по този начин стрелката седи винаги под средата. Интересува ме колко е точно резервоара на Браво - 50 или 55литра. Също така ако някой може, да сподели колко километра минава горе долу с едно деление на резервоара- т.е има едни точици става въпрос от точка до точка. Знам, че това е невероятно грешен начин за мерене и НЕверен, но е нещо ориентировъчно. При мен с едно деление минавам по 140км. Пътувам само извънградско по един и същи маршрут, по едно и също време и с еднаква скорост 90-100км/ч. Преди минавах около 160км. Сега пътувам в с още 2-ма човека в колата и пълен багажник. Грубо около 160кг "товар". Явно това ми дава малко по-висок разход. Засичал съм колата само 2 пъти и ми даваше разход 4.8 от пълно до празно като 90% от движението беше извънградско със скорост около 110-120км/ч и 1 човек още в колата. Малко дълго се получи, но ще се радвам ако някой ми отговори на въпроса и да се убедя на 100%, че си внушавам.
    Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

    #2
    4.8 е нормално извънградско.Особено понатоварена и със 120 горе-долу толкова.
    N.Y. State of Mind

    Коментар


      #3
      Ако е по-висок разхода от този който ти пише sachma, виж температурата на която работи мотора!

      Коментар


        #4
        nanio резервояра е 60 литра ако не се лъжа. Точките отговарят на 7 литра горе-долу. Ако минаваш по 140 км с 7 литра това прави по 5 на сто. Мисля че е добре.
        FIAT Bravo JTD GT '99

        Коментар


          #5
          Благодаря за бързите отговори. Температурата ми седи на втората чертичка от долу нагоре, т.е 1 чертичка или 2 под средата. Това е като пътувам рано сутрин и късно вечер. Сутрин като я запаля за около 5-6 минути се "отлепя" от първото деление и имам парно. Значи разхода ми е приемлив, като се има в предвид, че пътя по който карам е има няколко много големи изкачвания. Да използвам темата и да питам нещо друго. Някой кара ли си Фиат-а с друго масло освен Selenia? Аз досега само един път съм го сменял и сложих Selenia TD. Прави ми впечатление че за 7000км е изгорило малко масло. Като го смених му наляха почти до края на деленията на шиша за масло. А сега е около 2мм над средата. Знам че за дизелова кола с турбина е нормално да харчи малко масло но незнам колко е това "малко". Масло Selenia налях и на други две коли марка Opel които карам и резултата беше плачевен. Единия е с мотор 1.6 16в и той изгори всичкото масло за 4000км, а другия го изгори за 6500. Тези коли по принцип не горят масло, но явно тази Selenia или не е подходяща за Opel или е менте. Та в тази връзка си мисля да не би да съм се прекарал като съм сложил такова масло. Върти ми се идея да сложа масло Valvoline. С такова масло съм карал всички коли досега и не съм имал никакви проблеми с изгаряне на масло. Еднo масло ако е хубаво то значи че трябва да го гори мотора, но съвсем малко или ми е грешна информацията?
          Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

          Коментар


            #6
            Аз съм с Mobil Super S 10W/40 полусинтетика, само че на бензинова Брава 1.4. До тук около 4 000км от смяната си е видимо на същото място по щеката. Всеки мотор гори масло малко или много, но щом не се забелязва видимо бързо да намалява значи всичко си е наред. Сутрин като запаля винаги работи около 4 мин. на място и тогава тръгвам. Някъде към 50-60 градуса стига за това време, защото като тръгна и стрелката започва вече да отлепя и след макс. 2 километра е загряла напълно.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #7
              nanio температурата и при мен се движи така ако съм пуснал парното. Ако не съм го пуснал си стои на средата. Обърнах внимание миналата седмица покрай един друг проблем. Мислех, че термостата ми е за смяна, но като гледам май си е нормално да е така. За маслото - аз съм със sSeleniq WR. При мен е паднало някъде с 2-3 mm под максимума за 7000 км.
              FIAT Bravo JTD GT '99

              Коментар


                #8
                vsd да наистина на парно е така температурата, ако е спряно то се качва и ми седи 1 чертичка под средата. Ти карал ли си го с друго масло ? Решил съм да си налея друго масло, но немога да реша какво колебая се между Valvoline и Aral. Немога да кажа дали съм доволен или не защото не съм карал с друго масло.
                Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

                Коментар


                  #9
                  Здравейте ! - за деленията : и аз си мисля, че едно деление е около 8 литра. Наистина, скалата има 8 деления, резервоара (на мареа поне) събира 63 литра, т.е. 1 деление идва 7.875 литра. Но това при условие, че отчитането не зависи от това, колко е пълен резервоара. Иначе по метода "пълно-пълно" дава 5.25 на дълъг път с добра скорост 100-120-130. - за маслото : първия път като сменях масло сложих някаква италианска полусинтетика "Ерг синтрол" 10-40ТД или нещо такова, специално за турбодизели (всъщност става и за бензинки - проверено е върху голфа на майка ми!). Не съм забелязал да гори масло. Сега карам с това, което имаха в масларната - не си спомням какво, бележката е в колата. - за температурата - и при мен стрелката седи едно или едно и половина деления преди средата на скалата. Само при задръствания се вдига до половин деление преди средата. На магистрала стои дори и една идея по-ниско.Не му е тук мястото, но да питам - изчезна ми осветлението на таблото и уредите не отчитат нищо. Бушон? Лош контакт? Иначе колата се движи
                  Тойота Приус

                  Коментар


                    #10
                    vsd написа:
                    nanio температурата и при мен се движи така ако съм пуснал парното. Ако не съм го пуснал си стои на средата. Обърнах внимание миналата седмица покрай един друг проблем. Мислех, че термостата ми е за смяна, но като гледам май си е нормално да е така. За маслото - аз съм със sSeleniq WR. При мен е паднало някъде с 2-3 mm под максимума за 7000 км.
                    До скоро и при мен беше така, но се оказа, че термостата ми е за смяна (установиха го според грешките, които дава Бравата при диагностика)... след смяната на термостата сутрин при външна температура 5 до 7 градуса индикатора за температурата застава точно на средата след 5-6 мин. и не мърда, независимо от степента на парното
                    Brava '99 1.9 JTD 105

                    Коментар


                      #11
                      chinacooker написа:
                      До скоро и при мен беше така, но се оказа, че термостата ми е за смяна (установиха го според грешките, които дава Бравата при диагностика)... след смяната на термостата сутрин при външна температура 5 до 7 градуса индикатора за температурата застава точно на средата след 5-6 мин. и не мърда, независимо от степента на парното
                      потвърждавам, абсолютно вярно! стрелката стигне ли до средата, няма да начин да мръдне! задръствания, жега, климатик, студ, парно на 6, квото се сетите! цепи средата и никво мърдане!

                      Коментар


                        #12
                        Да и при мен стрелката си е на средата винаги. Сутрин паля, работи на място 3-4 минути и тръгвам. След около 1 км е загряла напълно, 90 градуса и си стои там.Лятото в най-големите жеги имах малко повече пътувания и независимо от външната температура пак си стоеше на средата, а си беше доста топличко.
                        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                        Коментар


                          #13
                          аз пък съм с развален термостат - 3 чертички под средата нон-стоп и ми дава градско - под 8 пследния път ама съм ТД100...пп 100% съм сигурен, че резервоара не е 60литра, макс 55р иначе при светеща лампа и стрелка на линията(червеничката, долу) излиза че има 10 литра, което е абсурдно!
                          A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                          e30 forever!

                          Коментар


                            #14
                            BEX---GT написа:
                            аз пък съм с развален термостат - 3 чертички под средата нон-стоп и ми дава градско - под 8 пследния път ама съм ТД100...пп 100% съм сигурен, че резервоара не е 60литра, макс 55р иначе при светеща лампа и стрелка на линията(червеничката, долу) излиза че има 10 литра, което е абсурдно!
                            Яд ме е ,че колата ми се кара в България студена ама кво да се прави още около 40 дни ще е така.Първата ми работа ще бъде това смяна на термостата и наливане на антифриз Paraflu ,а не Beko от метро.
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #15
                              А какъв е проблема примерно че на мен ми стои стрелката 1 деление под средата ако карам сутрин рано и с парно пуснато на 1? Значи ли че трябва да си сменям термостата? Ако настъпвам малко повече тогава си стой на средата. Лятото беше по същия начин, в жегите ако карам без да натискам не ми беше проблем да седи малко под средата - половин деление.
                              Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

                              Коментар

                              Working...
                              X