Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с паленето - Мареа 2.4JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с паленето - Мареа 2.4JTD

    Тази вечер ми го направи за трети път за 4 дена, по един и същ начин, на едно и също място, вечер след като съм изминал около 15км за около 1 час в софийското задръстване....Гася двигателя, пазарувам за около 5-10мин и след това стартера върти, но не иска да запали. И така и трите пъти след 10-ина минути безуспешни опити да запаля и накрая запалва...и след това върви все едно нищо не е било..Няма странни индикации по таблото за грешки нито докато не иска да запали, нито след като запали (с изключение на това, че вероятно подгревните свещи са ми за смяна, защото от време на време мига "реотанчето", въпреки, че нямам прекъснала свещ и релето е изправно - така твърдят от DKV).Днес бях в сервиз ДКВ, за да ми сменят горивния филтър, и им казах за проблема. Те нищо нередно не откриха макар, че предположиха 50/50, че проблема може да е от филтъра.Аз имам съмнение, че може да има спукан маркуч и да смуче въздух, но си нямам на идея как да проверя.Досега нямам проблеми с паленето при студен двигател.Моля за Вашите съвети.

    #2
    Re: Проблем с паленето - Мареа 2.4JTD

    pipenchev написа:
    Тази вечер ми го направи за трети път за 4 дена, по един и същ начин, на едно и също място, вечер след като съм изминал около 15км за около 1 час в софийското задръстване....Гася двигателя, пазарувам за около 5-10мин и след това стартера върти, но не иска да запали. И така и трите пъти след 10-ина минути безуспешни опити да запаля и накрая запалва...и след това върви все едно нищо не е било..Няма странни индикации по таблото за грешки нито докато не иска да запали, нито след като запали (с изключение на това, че вероятно подгревните свещи са ми за смяна, защото от време на време мига "реотанчето", въпреки, че нямам прекъснала свещ и релето е изправно - така твърдят от DKV).Днес бях в сервиз ДКВ, за да ми сменят горивния филтър, и им казах за проблема. Те нищо нередно не откриха макар, че предположиха 50/50, че проблема може да е от филтъра.Аз имам съмнение, че може да има спукан маркуч и да смуче въздух, но си нямам на идея как да проверя.Досега нямам проблеми с паленето при студен двигател.Моля за Вашите съвети.
    А след смяната на филтъра , проблема продължава ли?

    Коментар


      #3
      Re: Проблем с паленето - Мареа 2.4JTD

      pipenchev написа:
      Тази вечер ми го направи за трети път за 4 дена, по един и същ начин, на едно и също място, вечер след като съм изминал около 15км за около 1 час в софийското задръстване....Гася двигателя, пазарувам за около 5-10мин и след това стартера върти, но не иска да запали. И така и трите пъти след 10-ина минути безуспешни опити да запаля и накрая запалва...и след това върви все едно нищо не е било..Няма странни индикации по таблото за грешки нито докато не иска да запали, нито след като запали (с изключение на това, че вероятно подгревните свещи са ми за смяна, защото от време на време мига "реотанчето", въпреки, че нямам прекъснала свещ и релето е изправно - така твърдят от DKV).Днес бях в сервиз ДКВ, за да ми сменят горивния филтър, и им казах за проблема. Те нищо нередно не откриха макар, че предположиха 50/50, че проблема може да е от филтъра.Аз имам съмнение, че може да има спукан маркуч и да смуче въздух, но си нямам на идея как да проверя.Досега нямам проблеми с паленето при студен двигател.Моля за Вашите съвети.
      Уцелил си точно проблема си мисля аз.Провери маркучетата за излишното гориво.Съединенията към филтъра дифтунги и други такива изобщо целия път на горивото.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Да, днес смених горивния филтър и тази вечер ми направи пак проблема...Утре ще огледам всички видими маркучи и съединения пък дано открия нещо..

        Коментар


          #5
          Аз имах подобен проблем, но моя двигател е TD. Палеше трудно и лампата за свещите мигаше от време на време. Едната част от проблема излезе тапичката на последната дюза от където взимаше въздух. А проблема с мигането излезе от разхлабена маса, тази която е долу зад двигателя, до алтернатора. След като затегнах масата всичко си е наред и пак си паля от раз.
          FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
          FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)

          Коментар


            #6
            смуче въздух. но най вероятно от някоя дюза. проверката става от двама човека. махаш обратното горово от всяка дюза потсушават се добре. единия пали и веднага форсира колата на 3000-3500 оборота за 3-4 секунди а друхия гледа в дюзите нормално е да се омаслят леко от нафтата но ако някоя дюза пръска е за смяна.
            FIAT Marea 1.9TD/100

            Коментар


              #7
              Колега, когато колата ти не запали, задръж я на стартер около 10 секунди (не нормалното време, за което трябва да запали), три-четири пъти и виж дали пак няма да ти светне дюзичката на таблото. След този експеримент пак ще коментирам.Защото при този проблем, ЖТД-то ако има въздух в системата няма да се държи така.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #8
                точно така се държи при проблем в дюза
                FIAT Marea 1.9TD/100

                Коментар


                  #9
                  pipenchev написа:
                  Да, днес смених горивния филтър и тази вечер ми направи пак проблема...Утре ще огледам всички видими маркучи и съединения пък дано открия нещо..
                  Ако на студен двигател нямаш проблем с паленето, не търси причина в свещите!Проблема ти идва от падане на налягането на горивото и то на топло - JTD не е като при бензина - да дадеш контакт и да заработи помпата!Измерете налягането при работа на празен ход, трябва да е 300 атм, и запазването му след гасене!

                  Коментар


                    #10
                    Днес огледах видимите маркучи без да свалям пластмасовия капак над двигателя, но нищо нередно не открих. Наложи се да карам цял ден из София с доста гасене и палене, но проблема не се прояви. Знам, че проблема не е от подгряващите свещи, защото "реотанчето" мига понякога чак от миналата зима, а този досаден проблем с паленето при топъл двигател е от няма и седмица...

                    Коментар


                      #11
                      pipenchev написа:
                      Днес огледах видимите маркучи без да свалям пластмасовия капак над двигателя, но нищо нередно не открих. Наложи се да карам цял ден из София с доста гасене и палене, но проблема не се прояви. Знам, че проблема не е от подгряващите свещи, защото "реотанчето" мига понякога чак от миналата зима, а този досаден проблем с паленето при топъл двигател е от няма и седмица...
                      Абе не е от свещите, това е сигурно.Моето ЖТД миналата зима си палеше и реотанчето мигаше - после се оказа, че 3 от 5-те свещи изобщо не са работели. Ама си палеше на -5 без проблеми.
                      Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                      Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                      ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                      Коментар


                        #12
                        pinko написа:
                        pipenchev написа:
                        Днес огледах видимите маркучи без да свалям пластмасовия капак над двигателя, но нищо нередно не открих. Наложи се да карам цял ден из София с доста гасене и палене, но проблема не се прояви. Знам, че проблема не е от подгряващите свещи, защото "реотанчето" мига понякога чак от миналата зима, а този досаден проблем с паленето при топъл двигател е от няма и седмица...
                        Абе не е от свещите, това е сигурно.Моето ЖТД миналата зима си палеше и реотанчето мигаше - после се оказа, че 3 от 5-те свещи изобщо не са работели. Ама си палеше на -5 без проблеми.
                        И с 5 от 5 изгорели свещи при -5 ще пали!Я колко петици станаха
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #13
                          hit-ko написа:
                          pipenchev написа:
                          Да, днес смених горивния филтър и тази вечер ми направи пак проблема...Утре ще огледам всички видими маркучи и съединения пък дано открия нещо..
                          Измерете налягането при работа на празен ход, трябва да е 300 атм, и запазването му след гасене!
                          в домашни условия малко трудно ще премери налягане от 300 до 1800bar
                          FIAT Marea 1.9TD/100

                          Коментар


                            #14
                            Вече почти седмица проблема не се е проявявал, а аз не съм правил нищо по колата освен, че я карам всеки ден

                            Коментар


                              #15
                              Проблема със сигурност ще се завърне, ако е лош контакт на клемореда под контактния ключ.Ако имаш някакви майсторски способности да го свалиш( за целта първо се свалят две кори около волана и като се прегледа контактите- може да има следи от корозия(окисление) по някоя от клемите- вероятно тази за подаване на ток към релето за стартера.Ако я има- сменяй клемореда незабавно, защото проблема може да се появи когато си му се иска на него. :D
                              Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                              Коментар

                              Working...
                              X