chinacooker написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем/тракащ звук/ - Брава 1.9 JTD-РЕШЕН
Collapse
X
-
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
-
За паленето без газ го разбрах от приятел... а колкото до сервиза на Фиат във ВТ: Колега Торнадо, със сигурност няма да те изкарам виновен, ти може да ме посъветваш, но аз си решавам... в този сервиз сигурно съм правил поне 10 опита да прегледат колата (на място или да си запиша час по телефона) - дори и когато Бравата вървеше перфектно, само за диагностика, за мое спокойствие - все не може, всички часове били записани, имали много гаранционни автомобили... иначе когато ходих на място нито една нова фиат-ка не видях... какво да направя да вляза там за сервиз, може би да паркирам колата пред халето и да не могат да я отворят ?! или какво... май съм по-склонен да изчакам колегата Торнадо да се върне, отколкото да ходя да се моля тук и там из ВТ.... аман от лъскави "фирмени" сервизи... Пропуснах... по съвет от форума ходих до сервиз на Бош... само по обясненията ми сложиха диагноза - дюзи... веднага ме информираха за цените: нова - 1132 лв. едната, но ако им оставя старата (за рециклиране в завод на Бош в Германия - така казаха ) цената става 500 на парче..., дюзите не подлежели на никакъв ремонт, няма разпръсквачи... нито са чули колата, за диагностика да не говорим, нямали компютър все още... може и да са прави хората за диагнозата, ама някак несериозно е... И последно... Колеги от Русе... препатили собственици на дизели ми казаха за наистина добър сервиз при Вас, бил собственост на доцент във РУ, шеф катедра ДВГ (дано не бъркам в научната степен и длъжност)... с яко оборудване, диагностики и т.н... някакви идеи по въпроса ?! май в Русе ми е най-близо...Brava '99 1.9 JTD 105
Коментар
-
Честита коледа на всички във форума !!!Мисля, че проблема с Бравата се реши... след 4 диагностики и мненията на не знам колко майстори, които "гледаха" колата се оказа, че тракащия звук е причинен от счупена в движение подгревателна свещ, мисля че на 1-ви цилиндър (така ми каза майстора, който в крайна сметка ремонтира двигателя)... според майстора: свещта се е счупила, ударила и изкривила клапаните, направила е неголяма драскотина на блока, буталото не било пострадало... последиците: липса на компресия в пострадалия цилиндър, цитирам по памет (дано не греша) данните от измерването на компресията: 15-24-25-24... за цената, която платих за ремонта по-добре не питайте, свят ми се зави, но няма как... сега колата върви нормално, пали добре в студа... предупредиха ме от сервиза, че можело двигателя да гори малко масло... след ремонта съм изминал около 500 км. и не виждам разлика в нивото на маслото... то ще си покаже, ще видим...Иначе последната диагностика преди ремонта е показала, че и дюзите са си наред, и помпата... всичко други показатели на колата са били в ред, освен компресията де...Ами това е... Засега ще си карам колата и толкова, пък каквото стане...Brava '99 1.9 JTD 105
Коментар
-
И аз бях привърженик на 1,9 jtd, обаче всички тези проблеми, посочени от вас, колеги, ме разубедиха. Направих една груба сметка и установих, че дизела спестява около 800 лв на 20 000 км. при разлика в средния разход м/у 1,9 jtd 105 hp и 1,6 16v 103 hp бензинов от около 2-2,5 литра гориво и при цени на горивата дизела с около 10 ст. по-скъп от бензина. За тези 20к км дизела има по-скъпа поддръжка и освен това има вероятност да се появят тези проблеми, които споменавате - за тях също се черпят пари от тези спестени 800 лв, поддръжката си е отделно и става въпрос само за ремонт по двигател. И идва момент когато спестените пари от дизела стават много по-малко от 800 лв. Плюс това и тези главоболия по майстори и сервизи...Сега карам бензиново 1,6 16 клапана 103 коня и мога да кажа, че е доста безпроблемен двигател, въпреки, че е от старите (1997). Разхода му е 6,5-7,0 л извънградско при спортно каране, градско карам по-рядко, иначе само там е ламя 10-11/100км. И няма шум, няма вибрации. Зимата няма никакви проблеми. Та относно дизеловите двигатели - тях ги купуваме само заради ниския разход, да минаваме по "тънко" - ама тънкото може да се скъса...нямам нищо против дизелите, само ако са чисто нови. Ама след като германците навъртят по 300-400к км и ги продадат на българските търговци и те като им върнат километрите на 140-150к км. за нас остава само да плащаме, да сменяме части и да берем ядове, че ни сипват такава фалшива нафта...Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
slav4o_p написа:И аз бях привърженик на 1,9 jtd, обаче всички тези проблеми, посочени от вас, колеги, ме разубедиха. Направих една груба сметка и установих, че дизела спестява около 800 лв на 20 000 км. при разлика в средния разход м/у 1,9 jtd 105 hp и 1,6 16v 103 hp бензинов от около 2-2,5 литра гориво и при цени на горивата дизела с около 10 ст. по-скъп от бензина. За тези 20к км дизела има по-скъпа поддръжка и освен това има вероятност да се появят тези проблеми, които споменавате - за тях също се черпят пари от тези спестени 800 лв, поддръжката си е отделно и става въпрос само за ремонт по двигател. И идва момент когато спестените пари от дизела стават много по-малко от 800 лв. Плюс това и тези главоболия по майстори и сервизи...Сега карам бензиново 1,6 16 клапана 103 коня и мога да кажа, че е доста безпроблемен двигател, въпреки, че е от старите (1997). Разхода му е 6,5-7,0 л извънградско при спортно каране, градско карам по-рядко, иначе само там е ламя 10-11/100км. И няма шум, няма вибрации. Зимата няма никакви проблеми. Та относно дизеловите двигатели - тях ги купуваме само заради ниския разход, да минаваме по "тънко" - ама тънкото може да се скъса...нямам нищо против дизелите, само ако са чисто нови. Ама след като германците навъртят по 300-400к км и ги продадат на българските търговци и те като им върнат километрите на 140-150к км. за нас остава само да плащаме, да сменяме части и да берем ядове, че ни сипват такава фалшива нафта...Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
А ти защо си мислиш, че като е бензин-без значение от мощността, не са му "изпили соса"? Тъкмо настроиш на газ, почва да прави проблеми на бензим или на метан. А бензина има свещи и бобини, за разлика от дизела. И се сменят на определен пробег, за разлика от дизеловата дюза.Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
Коментар
-
Досега съм имал 3 дизелови коли и никога не е ремонтирано нищо. Сипваш и караш. Масло и гориво каквото ми подне. И с чип съм и навъртял на последната 35 хиляди. Също и не съм карал дизел, който да ми изгор повече от 100 грама масло за 10 хиляди километра. Не съм и карал такъв който да не може да запали на - 20 от първи път. Първата ми кола е Фиат Регата 1.9 ТD 1989 и собственика и все още няма никакви проблеми с нея.Аз пък познавам 5 човек с браво 1.6, които всеки ден правят ремонти. Докато не смениха 2/3 от колата все имаше ядове. Но просто тия коли бяха на 300 хиляди явно, а моята я взех на 119 хиляди и засега 4 годни съм ремонтирал веднъж ремък и ролка.Та тия обяснения за скъпата поддръжка са въпрос и на късмет, но ако човек си купи читав дизелов двигател на 100-150 хиляди може да му навърти още 200 хиляди километра без ядове. Сипваш и караш.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар