Привет на всички във форума !Вчера за пръв път Бравата ми създаде проблем. Разчитам да споделите мнения и съвети.И така... малко предистория: от известно време - 3-4 месеца на таблото светва и угасва индикацията за "дюза"... иначе колата си върви добре, по никакъв начин не се отразява на мощност или нещо друго (поне не съм усетил). Вчера най-сетне намерих време да отида на диагностика. Показа 3 грешки, макар да не ги запомних точно, ще се опитам да ги перефразирам (за което се извинявам, но не съм особено технически подготвен) поне според това, което ми обясниха: неправилни сигнали от температурен датчик - оказа се, че термостата е за смяна и стои отворен (доколкото видях го провериха както препоръчвате във форума - 2-3 мин. след запалване на колата затоплиха и тръбите и радиатора; нещо свързано със запалването - поради изгорели подгревателни свещи (присветва "реотанчето") и още една, за която ми обясниха, че трябва да проверя дали точно е зацепен ангренажен ремък. Иначе всички други показатели са наред, всичко друго работи перфектно. Така си беше, през деня обикалях доста, "дюзата" повече не е присветвала.Вечерта потеглих с колата, запали и известно време вървя както обикновено. Изведнъж в движение колата се разтрака от към двигателя много силно... спрях веднага и я огасих. Огледах моторния отсек - никакви видими белези, проверих за масло - беше в средата между минимума и максимума. Пробвах да я запаля, запали, но по-трудно, леко подадох газ - тракането беше много силно и я изгасих. По таблото всички индикатори си изгаснаха нормално. Ако мога да сравня шума с нещо - мисля, че съм чувал подобен все едно когато стар 4 цилиндров бензинов двигател работи например само на 3 цилиндъра, и аз не знам... Повиках приятел - техник, той го чу и предположи, че може да проблем с биелен лагер. Днес я закарахме в сервиз... там колата запали нормално, няма шум... форсирах я - вдигна обороти както преди, по таблото никой от индикациите не свети, не свети и "дюза"-та !!!Според Вас какво може да и е на вярната (поне досега) Брава... в сервиза предположиха, че може би са се прецакали дюзите или пък хидравличния повдигач на клапаните. Сега ги оставих да търсят проблема, разбрахме се да сменят подгревателните свещи и термостата... ако е така дайте съвети как да реша проблема и какви парички горе-долу да глася
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем/тракащ звук/ - Брава 1.9 JTD-РЕШЕН
Collapse
X
-
Хмм... досега я карах само с дизел от бензиностанциите на Лукойл (не Лукойл Петрол)... последно обаче заредих от някаква друга с лого Еко петролиум... от друга страна "дюза"-та светеше и преди ?! Не знам, дали да слагам някакви добавки ?! доколкото прочетох из форума мнения много, ама досега не съм ползвал никакви... ?! Пък и от сервиза още не са се обадили дали са открили нещоBrava '99 1.9 JTD 105
Коментар
-
Така и нищо не откриха никаква видима причина за проблема... след няколко дни ще ходя на диагностика, че нещо много трудно се намират часове в такива сервизи... и все пак, след смяната на термостата и подгревните свещи и добавка тъмносиня STP колата върви прилично, ама не е както беше... не че няма мощност, ама някак по-вяло набира обороти, по баирите по-рано "летеше", а сега - едва стига 3200-3300 оборота, шума на двигателя е по-различен - сега във всеки момент ми напомня, че е дизел, докато преди не можеш да разбереш дизел ли караш, бензин ли е... и най-дразнещото - трудно пали, особено сутрин, докато запали се тресе, та чак сърцето ми се къса като затопли - по-лесно, ама не е както преди (особено като се има предвид, че преди само 2 от подгревателните свещи работеха)Brava '99 1.9 JTD 105
Коментар
-
Абе не знам защо, но като прочета такива мнение "преди летеше, а сега не" и в главата ми светва една дума - ДЕБИТОМЕР...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:Абе не знам защо, но като прочета такива мнение "преди летеше, а сега не" и в главата ми светва една дума - ДЕБИТОМЕР...Brava '99 1.9 JTD 105
Коментар
-
BO написа:Когато си чул този така здраво тракащ звук, обърна ли внимание дали през това време от ауспуха излизаха супер огромно количество черен дим?Brava '99 1.9 JTD 105
Коментар
-
Колега, а защо се насочвате към дюзи? Ако е заради индикацията за дюза - тя май свети за много неща, които не означават че са презакани дюзите. За това дето казваш, че е мудна колата и аз си мисля за дебитомер. При мен на диагностиката се видя, че не работи. Но поне при мен колата си палеше лесно и не е тресяла, въпреки неработещия дебитомер. Като гледам и другите колеги, които са сменили дебитомерите са си палели лесно.
Коментар
-
I moito JTD ne6to po4na da otka4a,mnogo visok rayhod i ne vurvi,no poslednia oput se ipravi,vyeh edna dobavka ot toyota za comanreili izvesno vreem sled tova mi har4es6e ujasno,okolo 100-200km no se opravi i sega pak.Zaka4ih ja v4era na testera i mi kazva niama nikakvoi gre6ki.Колега, пиши на кирилица!Правила на форума1.12. Писането на кирилица е задължително. Забранено е писането с латински буквиИлко
Коментар
-
Ох, нищо не съм решил "Доктора", при който се бях записал за диагностика нещо и той се поболял - там не стана... днес имах уговорка с друг, да я оставя при него и да я диагностицира... само че тази сутрин изобщо не запали само стартера върти, мотора се тресе (дори и като подам газ с педала)... нищо... сега е пред блока и не знам какво да правя... и не мога да намеря майстор за дизели във ВТ или в Горна Оряховица и това е... ако някой може да помогне, да помага Благодаря на колегите от Ямбол, които предложиха помощ, ама не мога да стигна до тях за съжаление...Brava '99 1.9 JTD 105
Коментар
-
Не пали? И забрави тоя номер с подаването на газ докато палиш - JTD двигателя е с електронно регулиране на количеството подавано гориво - няма как да "подадеш" газ и да има някакъв ефект при положение, че двигателя не работи......Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар