Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем/тракащ звук/ - Брава 1.9 JTD-РЕШЕН

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    chinacooker написа:
    Ох, нищо не съм решил "Доктора", при който се бях записал за диагностика нещо и той се поболял - там не стана... днес имах уговорка с друг, да я оставя при него и да я диагностицира... само че тази сутрин изобщо не запали само стартера върти, мотора се тресе (дори и като подам газ с педала)... нищо... сега е пред блока и не знам какво да правя... и не мога да намеря майстор за дизели във ВТ или в Горна Оряховица и това е... ако някой може да помогне, да помага Благодаря на колегите от Ямбол, които предложиха помощ, ама не мога да стигна до тях за съжаление...
    Не знам дали да ти препоръчам сервиза на Фиат горе на изхода за Беляковец защото да не стана виновен после ти ме изпрати там.Наблюденията ми за него са само от смяната на предните дискове с накладки и термостата с антифриза/по принцип си пипам колата сам не ходя по сервизи ,но в момента за съжаление не съм в Бг.,а смените се наложиха/.Да допълня още нещо за този двигател задължително ти трябва диагностика свързване с компютъра за да се разбере какво се е случило и защо,какъв е причинителя на записаните грешки ако има такива.Така ,че пробвай във въпросния сервиз може поне да имат апаратурата.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #17
      За паленето без газ го разбрах от приятел... а колкото до сервиза на Фиат във ВТ: Колега Торнадо, със сигурност няма да те изкарам виновен, ти може да ме посъветваш, но аз си решавам... в този сервиз сигурно съм правил поне 10 опита да прегледат колата (на място или да си запиша час по телефона) - дори и когато Бравата вървеше перфектно, само за диагностика, за мое спокойствие - все не може, всички часове били записани, имали много гаранционни автомобили... иначе когато ходих на място нито една нова фиат-ка не видях... какво да направя да вляза там за сервиз, може би да паркирам колата пред халето и да не могат да я отворят ?! или какво... май съм по-склонен да изчакам колегата Торнадо да се върне, отколкото да ходя да се моля тук и там из ВТ.... аман от лъскави "фирмени" сервизи... Пропуснах... по съвет от форума ходих до сервиз на Бош... само по обясненията ми сложиха диагноза - дюзи... веднага ме информираха за цените: нова - 1132 лв. едната, но ако им оставя старата (за рециклиране в завод на Бош в Германия - така казаха ) цената става 500 на парче..., дюзите не подлежели на никакъв ремонт, няма разпръсквачи... нито са чули колата, за диагностика да не говорим, нямали компютър все още... може и да са прави хората за диагнозата, ама някак несериозно е... И последно... Колеги от Русе... препатили собственици на дизели ми казаха за наистина добър сервиз при Вас, бил собственост на доцент във РУ, шеф катедра ДВГ (дано не бъркам в научната степен и длъжност)... с яко оборудване, диагностики и т.н... някакви идеи по въпроса ?! май в Русе ми е най-близо...
      Brava '99 1.9 JTD 105

      Коментар


        #18
        Честита коледа на всички във форума !!!Мисля, че проблема с Бравата се реши... след 4 диагностики и мненията на не знам колко майстори, които "гледаха" колата се оказа, че тракащия звук е причинен от счупена в движение подгревателна свещ, мисля че на 1-ви цилиндър (така ми каза майстора, който в крайна сметка ремонтира двигателя)... според майстора: свещта се е счупила, ударила и изкривила клапаните, направила е неголяма драскотина на блока, буталото не било пострадало... последиците: липса на компресия в пострадалия цилиндър, цитирам по памет (дано не греша) данните от измерването на компресията: 15-24-25-24... за цената, която платих за ремонта по-добре не питайте, свят ми се зави, но няма как... сега колата върви нормално, пали добре в студа... предупредиха ме от сервиза, че можело двигателя да гори малко масло... след ремонта съм изминал около 500 км. и не виждам разлика в нивото на маслото... то ще си покаже, ще видим...Иначе последната диагностика преди ремонта е показала, че и дюзите са си наред, и помпата... всичко други показатели на колата са били в ред, освен компресията де...Ами това е... Засега ще си карам колата и толкова, пък каквото стане...
        Brava '99 1.9 JTD 105

        Коментар


          #19
          И аз бях привърженик на 1,9 jtd, обаче всички тези проблеми, посочени от вас, колеги, ме разубедиха. Направих една груба сметка и установих, че дизела спестява около 800 лв на 20 000 км. при разлика в средния разход м/у 1,9 jtd 105 hp и 1,6 16v 103 hp бензинов от около 2-2,5 литра гориво и при цени на горивата дизела с около 10 ст. по-скъп от бензина. За тези 20к км дизела има по-скъпа поддръжка и освен това има вероятност да се появят тези проблеми, които споменавате - за тях също се черпят пари от тези спестени 800 лв, поддръжката си е отделно и става въпрос само за ремонт по двигател. И идва момент когато спестените пари от дизела стават много по-малко от 800 лв. Плюс това и тези главоболия по майстори и сервизи...Сега карам бензиново 1,6 16 клапана 103 коня и мога да кажа, че е доста безпроблемен двигател, въпреки, че е от старите (1997). Разхода му е 6,5-7,0 л извънградско при спортно каране, градско карам по-рядко, иначе само там е ламя 10-11/100км. И няма шум, няма вибрации. Зимата няма никакви проблеми. Та относно дизеловите двигатели - тях ги купуваме само заради ниския разход, да минаваме по "тънко" - ама тънкото може да се скъса...нямам нищо против дизелите, само ако са чисто нови. Ама след като германците навъртят по 300-400к км и ги продадат на българските търговци и те като им върнат километрите на 140-150к км. за нас остава само да плащаме, да сменяме части и да берем ядове, че ни сипват такава фалшива нафта...
          Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

          FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

          Коментар


            #20
            Не всеки купува дизелов двигател, за да кара тънка лайсна. В дизела има чар, който в бензина се постига по-трудно, освен това е по-безопасно гориво.

            Коментар


              #21
              slav4o_p написа:
              И аз бях привърженик на 1,9 jtd, обаче всички тези проблеми, посочени от вас, колеги, ме разубедиха. Направих една груба сметка и установих, че дизела спестява около 800 лв на 20 000 км. при разлика в средния разход м/у 1,9 jtd 105 hp и 1,6 16v 103 hp бензинов от около 2-2,5 литра гориво и при цени на горивата дизела с около 10 ст. по-скъп от бензина. За тези 20к км дизела има по-скъпа поддръжка и освен това има вероятност да се появят тези проблеми, които споменавате - за тях също се черпят пари от тези спестени 800 лв, поддръжката си е отделно и става въпрос само за ремонт по двигател. И идва момент когато спестените пари от дизела стават много по-малко от 800 лв. Плюс това и тези главоболия по майстори и сервизи...Сега карам бензиново 1,6 16 клапана 103 коня и мога да кажа, че е доста безпроблемен двигател, въпреки, че е от старите (1997). Разхода му е 6,5-7,0 л извънградско при спортно каране, градско карам по-рядко, иначе само там е ламя 10-11/100км. И няма шум, няма вибрации. Зимата няма никакви проблеми. Та относно дизеловите двигатели - тях ги купуваме само заради ниския разход, да минаваме по "тънко" - ама тънкото може да се скъса...нямам нищо против дизелите, само ако са чисто нови. Ама след като германците навъртят по 300-400к км и ги продадат на българските търговци и те като им върнат километрите на 140-150к км. за нас остава само да плащаме, да сменяме части и да берем ядове, че ни сипват такава фалшива нафта...
              В голяааама заблуда си колега Дизеловия ДВГ има много по-дълъг живот от бензиновия, голяма мощност и на средни и ниски обороти от там и по-голямо КПД, и доста други предимства. Като най-елементарен пример : Има ли транспортна техника - камиони, автобуси и други видове мащини, използван и да вършат сериозна работа, да навъртат милион и нагоре километри и т.н.т. с бензинови ДВГ ?А защо ли ?
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #22
                А ти защо си мислиш, че като е бензин-без значение от мощността, не са му "изпили соса"? Тъкмо настроиш на газ, почва да прави проблеми на бензим или на метан. А бензина има свещи и бобини, за разлика от дизела. И се сменят на определен пробег, за разлика от дизеловата дюза.
                Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                Коментар


                  #23
                  Досега съм имал 3 дизелови коли и никога не е ремонтирано нищо. Сипваш и караш. Масло и гориво каквото ми подне. И с чип съм и навъртял на последната 35 хиляди. Също и не съм карал дизел, който да ми изгор повече от 100 грама масло за 10 хиляди километра. Не съм и карал такъв който да не може да запали на - 20 от първи път. Първата ми кола е Фиат Регата 1.9 ТD 1989 и собственика и все още няма никакви проблеми с нея.Аз пък познавам 5 човек с браво 1.6, които всеки ден правят ремонти. Докато не смениха 2/3 от колата все имаше ядове. Но просто тия коли бяха на 300 хиляди явно, а моята я взех на 119 хиляди и засега 4 годни съм ремонтирал веднъж ремък и ролка.Та тия обяснения за скъпата поддръжка са въпрос и на късмет, но ако човек си купи читав дизелов двигател на 100-150 хиляди може да му навърти още 200 хиляди километра без ядове. Сипваш и караш.

                  Коментар


                    #24
                    които се е качил на дизел не се връща на бензин повече.поне аз съм така вече 15 години а и доста колеги.лошото е че много ни цакат с 2.49лв на литър.безавариино каране на всички
                    198mjet Bravo

                    Коментар

                    Working...
                    X