Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем - индикация за дюза

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем - индикация за дюза

    Здравейте,Колата е тази от подписа.Тази сутрин се получи следният проблем: влизам сутринта в колата, запалвам я и забелязах, че ми мига температурата на таблото и показва -1 градус. Не се притесних защото си играех с бутона за температурата и помислих, че нещо не съм го натиснал както трябва. Колата поработи на място десетина минути и взех да я изкарвам, но нещо двигателя не работеше добре. Спрях и видях, че свети червената лампа с форма на дюза. Огасих колата и запалих пак. Лампата не изгасна и пак ми мигаше външната температура върху дисплея. Опитах се да форсирам малко, но оборотите се дигнаха до 1100 и това беше. След малко почна да се форсира леко, но звука от двигателя не беше добър, а мен ме беше страх да я форсирам много както е студена. Потеглих така, защото трябваше да карам жената а лекар. Колата се форсираше и вървеше нормално, но лампата не изгасваше. След 3-4 км. спрях и запалих пак. Лампата изгасна, но пак ми мигаше външната температура ( 0 градуса). Какъв може да е проблема според вас? Имам за смяна подгревна свещ (това ще стане днес или утре). Горивния филтър е на 7000 км. Нафтата е от Shell и има добавка Redex. Може ли да е замръзнала нафтата. Още не е толкова студено ама знам ли.Не намерих подобни проблеми с търсачката и затова откривам нова.
    FIAT Bravo JTD GT '99

    #2
    Индикацията за температурата мига когато е под 3 градуса с цел да те предупреди да внимаваш ,че може да има заледени участъци.Относно мигането на дюзата трябва да се търси проблема ако се повтори отново.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Тя дюзата не мига, а си свети постоянно. Досега темпертатура не ми е мигала, а няколко пъти беше под три градуса. Чудя се дали не може да е проблем с термостата. Гледам в "Консултации" един колега има подобен проблем само, че с бензинова кола. Преди месец колата няколко пъти не загря нормално и бях решил да сменям термостата, но се оправи и след това си е загрявала както трябва.Мерси за инфото все пак.
      FIAT Bravo JTD GT '99

      Коментар


        #4
        vsd написа:
        Тя дюзата не мига, а си свети постоянно. Досега темпертатура не ми е мигала, а няколко пъти беше под три градуса. Чудя се дали не може да е проблем с термостата. Гледам в "Консултации" един колега има подобен проблем само, че с бензинова кола. Преди месец колата няколко пъти не загря нормално и бях решил да сменям термостата, но се оправи и след това си е загрявала както трябва.Мерси за инфото все пак.
        Може да е било под 3 градуса ама и тя колата ти е на 8 години така ,че датчика който се намира отдолу на дясното огледало и той си е поостарял и му е безразлично дали е 1,2 или 3 градуса.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          На дисплея ми е изписвало температури под три градуса, което значи че всеки път когато е пишел под три градуса е трябвало да мига. В крайна сметка мига температурата когато датчика дава под 3 градуса, а не когато наистина е под три градуса, нали? На мен ми е изписвало доста пъти температури под три градуса и никога не е мигало досега. На всички ли ви мигат градусите?
          FIAT Bravo JTD GT '99

          Коментар


            #6
            vsd написа:
            На дисплея ми е изписвало температури под три градуса, което значи че всеки път когато е пишел под три градуса е трябвало да мига. В крайна сметка мига температурата когато датчика дава под 3 градуса, а не когато наистина е под три градуса, нали? На мен ми е изписвало доста пъти температури под три градуса и никога не е мигало досега. На всички ли ви мигат градусите?
            При мен на 3 градуса започва да мига задължително.Другия датчик който не е свързан с тази индикация за температурата е на филтъра за горивото и ако температурите са ниски започва да подгрява и горивото което преминава през филтъра.Ето затова през зимата няма замръзнали италианки по пътищата както и товарни автомобили Ивеко.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #7
              задължително мига когато е 3 или по-малко градуса, възможно е да не си обърнал внимание. в мануала май пишеше подробно кога мига, защо, колко пъти, като имам време ще погледна и ще ти кажа.

              Коментар


                #8
                Приятели, аз карам два автомобила, естествено от любимата марка - FIAT TIPO 1.6 DOHC и FIAT MAREA TD100 :D :D :D ! MAREA-та е дизел, а не бях я карал в зимни условия ми направи впечатление, че сутринта индикатора за температурата мигаше известно време. Малко се позачудих , но след като прочетох вашите обяснения се успокоих. До тук добре, обаче заедно с температурата мигаше и индикатора за подгряващите свещи. Колата запали абсолютно без проблем, още от първото подгряване, но реотанчето на свещите продължи да мига около 15 секунди. Това нормално ли е? Не виждам разлика в работата на колата! По- късно през деня всичко си беше ок.

                Коментар


                  #9
                  BORGI имаш изгоряла подгревна свещ. И при мен мига и затова ще ги сменям.Почвам съвсем да се съмнявам в термостата. Сега като се прибирах от работа се загледах. За 24 километра стрелката беше на втората точица. Бях пуснал климатроника на 25 градуса и на авто. Изключих го и за 1-2 километра дигна още една точица. На диагностика може ли да се види дали има проблем с термостата?
                  FIAT Bravo JTD GT '99

                  Коментар


                    #10
                    vsd написа:
                    BORGI имаш изгоряла подгревна свещ. И при мен мига и затова ще ги сменям.Почвам съвсем да се съмнявам в термостата. Сега като се прибирах от работа се загледах. За 24 километра стрелката беше на втората точица. Бях пуснал климатроника на 25 градуса и на авто. Изключих го и за 1-2 километра дигна още една точица. На диагностика може ли да се види дали има проблем с термостата?
                    Не се съмнявай много в термостата, аз смених моя и в студено време температурата не ми се държи отново както на мен ми се иска. Tornado беше писал, че след като е монтирал долна кора, температурата се е вдигнала в нормалната зона. Не мога точно да се ориентирам по "точиците", защото вашите уреди са други, но аз в по-студени дни винаги съм под средата. Защо караш в студеното на климатроник, когато можеш да си зададеш желаната температура и да вкючиш Auto. При климатроник най-вероятно ти се е включил вентилатора (тогава той се упрвлява от пресостата на клим. инсталация) и ти е свалил още температурата още веднаж казвам - възможно е?Относно околната температура и при мен при тия температури 3-4*С дисплея ме предупреждава с мигане, както и когато имах изгоряла подгревателна свещ ми мигаше индикацията за подгряване след запалване.
                    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                    Коментар


                      #11
                      Директно от сервизното описаниеOUTSIDE TEMPERATURE On versions fitted with climate control it is possible, by pressing the button in the console for at least 1 second, to display the outside temperature (in °C), which is shown for about 10 seconds; the instrument automatically returns to the milometer function. If the outside temperature is below +3°C, it is displayed FLASHING for about 10 seconds in order to attract the driver’s attention to the possibility of it being icy.When the 10 seconds have elapsed, the dispay automatically returns to the milometer state for 20 seconds and then the outside temperature is flashed for 10 seconds. The sequence described above is known as the "warning cycle". This takes place only once after the detection of an outside temperature below +3 °C and can only be repeated after the outside temperature goes above 6 °C and then below 3 °C. With the ignition ON and the outside temperature below 3 °C the instrument displays the "warning cycle" for the first 10 seconds. If, during the first 10 seconds after the ignition is switched on, the outside temperature button is pressed, the "warning cycle" does not take place and the switching tothe outside temperature state is immediate. Pressing the zeroing button during the warning cycle has the following effect: Pressing the button for 1 second whilst the temperature is displayed causes the "warning cycle" to stop; pressing it for 1 second during the 20 seconds when the mileage is displayed causes the zeroing of the trip meter, but does not interrupt the "warning cycle".

                      Коментар


                        #12
                        Мерси много за информацията. Значи досега не ми е мигало защото първата ми работа е да цъкна да видя колко градуса е навън. Приемам, че двете неща (лампата за дюзите и температурата) нямат връзка. Като отида на диагностика ще видим какви грешки ще даде.
                        GrancharovЗащо караш в студеното на климатроник, когато можеш да си зададеш желаната температура и да вкючиш Auto.
                        Не карам на студено слагам си го на 25 градуса и на auto. Ако направя да се върти само вътрешния въздух, колата си загрява нормално.
                        FIAT Bravo JTD GT '99

                        Коментар


                          #13
                          vsd написа:
                          Бях пуснал климатроника на 25 градуса и на авто. Изключих го и за 1-2 километра дигна още една точица. На диагностика може ли да се види дали има проблем с термостата?
                          Нещо май не се разбираме - де аз тебе , де ти мене? От написаното по-горе аз разбирам, че си пуснал агрегата (компресора). Аз ти предлагах да си пуснеш парното -> да си избереш 25* и да включиш Auto-режима (то и други възможности няма - те са две). Защото имам едни колеги с по-модерни автомобили, като включат бутона на климатроника и не го изключват - лято, зима. Е тук е момента отново да спомена, нашите тъй наречени климатроници са хибриди м/у климатик и климатроник, най-точно казано автоматичен климатик, но това е друга тема.Относно "студеното" и "топлото"- разбира се че имах в предвид, това че днес (вече вчера) в София е студено, а не че си тръгнал да студуваш с това прекрасно парно и то на 25*С, дори множко ми се виждат. А клапата за външна/вътрешна циркулация, не смятам че има чак такова голямо значение за загряването на мотора, поне аз не съм усетил такова. И пак казвам - чак такова голямо влияние.Пък за диагностиката....хайде да не коментирам подобни.......
                          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                          Коментар


                            #14
                            Колега няма смисъл да се нервираш. Разбирам те идеално. Разбира се че не съм натиснал снежинката (компресора на климатика), а всъщонст съм включил парното. За мен климатроник е системата която автоматично регулира градусите в купето. Затова казах "климатроник". Няколко пъти написах 25 градуса и авто - никъде не съм писал за "бутон със снежинка". А и в крайна сметка това няма значение, спора е безмислен.
                            Grancharov написа:
                            А клапата за външна/вътрешна циркулация, не смятам че има чак такова голямо значение за загряването на мотора, поне аз не съм усетил такова. И пак казвам - чак такова голямо влияние.
                            Незнам дали трябва да има или няма влияние, но е факт. Логично е като се върти вътрешният въздух да се отнема по-малко топлина от радиаторчето на парното, от там и антифриза изтива по-малко. Не твърдя, че по принцип така става, а че така става при мен.
                            Grancharov написа:
                            Пък за диагностиката....хайде да не коментирам подобни.......
                            Пдобни глупости ли? Хайде да запазим добрият тон. Никъде не съм те обидил и не съм искал да го правя. Като не знам питам. Какъв е проблема? Не знам какво представлява моя термостат, дали има някакъв датчик в него и т.н. Може и по косвени параметри да се запише грешка, която да насочи към нещо.С най-добри чувства колега
                            FIAT Bravo JTD GT '99

                            Коментар


                              #15
                              Колега, ходи на диагностика за тая дюза, че може да е сериозен проблема, както може и да е нещо дребно. Звънни на Бобо - в Сервизи/Магазини има координати. :D
                              Fiat Bravo 1.9 JTD / Fiat Bravo II 2.0 Multijet
                              www.fiat-bg.org/forum

                              Коментар

                              Working...
                              X