Dodo 155 май трябваше да намеря време да отида до Ямбол...ама каквото и да казвам сега и да хапя устни и да гриза нокти,все тая...стана тя каквато стана...нищо,надявам се поне да върви дъъъъъълго време с тоз Дебитомер,че иначе незнам...п.п.Някой няма ли да ми каже нещо за Ауденцето ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
BRAVO 1,9 JTD ... замина си турбината...
Collapse
X
-
Bella написа:Dodo 155 май трябваше да намеря време да отида до Ямбол...ама каквото и да казвам сега и да хапя устни и да гриза нокти,все тая...стана тя каквато стана...нищо,надявам се поне да върви дъъъъъълго време с тоз Дебитомер,че иначе незнам...п.п.Някой няма ли да ми каже нещо за Ауденцето ?http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Почти съм сигурен, че колата щеше да се оправи само с почистване на дебитомера....поне си запази стария, почисти го и го пази за следващия път :D . Ако колата се кара в замърсена среда (повече градско) много хора препоръчват смяна на въздушния филтър по-начесто - примерно за Софийско градско на всеки 5000км. Замърсяването на дебитомера пряко зависи от чистотата на този филтър. В Италсервиз (София) например, ако сменят дебитомер и въздушния филтър не се сменя след това на всеки 5000км, отказват гаранцията му...Леко и безаварийно каране!
Коментар
-
Не бързай със заключенията си. Имам подобен на твоя проблем. Колата ми е Мареа с 1,9 JTD мотор. Има доста дреболии, които като се съберат вкупом и довежда до това положение, колата да е тромава... Провери всичко по въздуховодната система е чисто и не се спира въздушния поток. Много често маншона между турбото и интеркулера се къса и от там засмуква прахоляк и мръсотии.. от там тази пепел смесена с масло става на маслена кал, която се лепи по всички тръбопроводи, интеркулера се пълни и той с кал и се запушва, турбото се налепва със същата каша.. перките на турбото вече не могат да засмукват същия дебит въздух..лостчето на турбото може и да ти блокира и да не може да променя ъгъла на перките.. абе общо взето всичко това докарва двигателя до твоето положение /и моето де/. За целта ти препоръчвам: смени си въздушния и горивния филтър, поне да си сигурна че те са наред. След това започни да сваляш всички въздуховоди и интеркълера. Купи си едно шише обезмаслител... всички тръби ги пръскаш с обезмаслителя, чакаш 5 мин. и на паростуйка ги минаваш хубаво да им паднат всички масла и мръсотии от тях, след което ги оставяш някаде да съхнат. Интеркулера по същия начин..яко го пълниш с обезмаслител, ако е необходимо и сода каустик, оставяш за 5 мин. и надуваш здраво с пароструйката докато изкара всички лайнарии от вътре. След това оставяш да съхне. Тук е кофтито, че ако е необходимо може и да се загрее интеркулера ако е останала вода вътре да се изпари, защото и капка вода да е останала и влезе в цилиндрите, ще стане страшно! Та след като и това направиш може да свалиш турбото. В Пловдив знам един турбо сервиз за 100 кинта ти го правят като ново турбото. Почистват го, смазват му лагерите, перките, проверяват ъглите на перките, абе всичко от..до. След това слагаш турбото, слагаш въздуховодите, като си абсолютно сигурно че няма и грам вода останала по тях, и би трябвало да караш самолетFiat Marea Weekend ЕLX 1.9 JTD 1999
Коментар
-
Аз отдавна си мисля да направя тази процедура с кулера и искам са попитам който е чистил излиза ли наистина много мръсотия от него и дали му се е намалило сечението на тръбичките.Другото което ми стана интересно е с какво ще обърка работата на двигателя една какпа вода.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
petar.pavlov написа:...В Пловдив знам един турбо сервиз за 100 кинта ти го правят като ново турбото. Почистват го, смазват му лагерите, перките, проверяват ъглите на перките, абе всичко от..до. ..._______
146 JTD
Коментар
-
Я да попиша и аз малко ......При мен се случва следното , колата си върви нормално (даже повече от нормалното , и принципа "КОГАТО ЕДНА КОЛА Е ПРЕД ТРОШЕНЕ , ПОЧВА ДА ВЪРВИ ПОВЕЧЕ" при мен важи в пълна сила ) ......... обачееее когато мине 2000-2200 оборота (демек , когато се развърта турбината) почва да се чува едно виене което наподобява виенето на лагер на генератор , да ама нееее откачам пистовия ремък (тоест генератора и хидравликата не се въртят) и виенето си остава . Когато мина покрай някоя стена с отворен прозорец и дам газ на свободна , виенето ясно се чува , че се усилва с повишаването на оборотите , точно като от турбото ми звучи .П.С. Колата не пуши , карам я със Селения WR 5-40 и ако гори масло , с това би трябвало да и е по лесно , ама маслото е вече на 10 000 к.м. и не е мръднало (малиии и там са 80 - 100 л.в. за смяна , като се замислих сега ) .... върви си на пушка и не пуши повече от нормалното ( е като скоча на педала при 2000 рпм в първия момент изпушва като локомотив ама това е нормално , после пушенето спира) Айде стига толкова, че написах цял роман
Коментар
-
Тая турбина, не е ли с променлива геометрия на лопатите. Ако да, то може да са блокирали в някакво положение и колата затова да е мудна. Но едва ли е за смяна цялата турбина, щом не вие трака скърца. Един ремонт само, ще и се налпжи, може би. Тук във Варна в МЕИ има добър сервиз. Като ходех за проверка на налягането, забелязах че имат доста добра техника. Първо ги почистват на някаква машина, която доста бръмчеше, после разглобяват, почистване на детайлите, окачествяване и подмяна на износени елементи с баланс. Не е и скъпо.Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар