Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странен шум от двигателя

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странен шум от двигателя

    В понеделник ходих до Свищов и молко преди да стигна започнах да чувам някакъв шум от двигателя между 1950 и 2300 оборота при по високи обороти или заглъхва или не го чувам от нормалниа шум на двигателя. Чува се нещо като виене (все едно турбината работи на празен ход или нещо такова немога да го оиша), помислих че е от турбината но като отворих капака ми се струва че е от другата страна на двигателя до нафтовата помпа но не съм сигурен дали е от нея, иначе турбото си работи и колата си върви нормално както и преди да се чува товаа нещо. Преди да зареда и сложих добавка REDEX мисля че беше(може да съм прекалил малко но не мисля че е от нея ).Някой има ли идея какво е станало на колата.
    Fiat Marea 1,9TD100

    #2
    Както си го описал идея си нямам ,но със сигурност не е от добавката.Щом е виене то може да е от ролка на пистов или ангренажен ремък или лагери на алтернатор.Последно предположение хидравлична помпа.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      свалих пистовия ремък и този шум изчезна , размърдах шайбата на хидравличната помпа и сякаш има малък луфт. Някой ако е запознат с ремонта на хидравличната помпа нека каже лесно ли се сваля и колко пари горе доло струва демонтаж/ монтаж и ремонт.
      Fiat Marea 1,9TD100

      Коментар


        #4
        reiban написа:
        свалих пистовия ремък и този шум изчезна , размърдах шайбата на хидравличната помпа и сякаш има малък луфт. Някой ако е запознат с ремонта на хидравличната помпа нека каже лесно ли се сваля и колко пари горе доло струва демонтаж/ монтаж и ремонт.
        Знаех си ,че ще е тя обикновенно хидравличните помпи се скапват при започване на влажното есенно време.И все пак провери да не е някоя ролка да не си въртиш само кушии.Сменял ли си маслото в хидравликата?Ето намерих си предишния пост заповядай.Лоши симптоми ето един материал обаче за ОПЕЛЗапочне ли да се чува шум от към помпата, особено при мокро време съчетано със свирене на ремъка при пълно завъртане на волана, означава че ви предстои неприятна изненада от към хидравличната помпа.Позволявам си да споделя моя скромен опит при ремонта на помпата. Надявам се да бъда полезен на всеки, който го сърбят ръцете и няма вяра в Майстори.Ако проблема е в лагера и/или семерината, ремонта не представлява трудност, при условие, че има винтова преса или друга подходяща скоба за избиване на щайбата. Шайбата е набита в оста на горещо-пресова сглобка и е необходимо голямо усилие за избиване а в последствие и за набиване. С чук не става! Последователността при ремонта е следния:1- Сваля се помпата2- Почиства се от мръсотии и масла.3- Сваля се задния капак, след като се махне пружинния пръстен/има технологичен отвор за по-лесно сваляне на пръстена или се пробива друг на подходящо място, но обикновено се сваля лесно/. Внимателно се маха капака, тъй като може да падне цялата карантия на помпата и да не се види последователността за сглобяване. Да се внимава как е ориентиран към корпуса - да се направят белези.4- Внимателно се свалят вътрешностите на помпата като се описва последователността и посоката на свалените елементи. Да не се измива/ обезмаслява/ веднага защото ше хванат ръждиви петна пластините и другите елементи. Проверявате дали няма механични повреди или задирания по работните повърхности. Ако има проблеми няма смисъл да изпълнявате долните точки, а по-добре нещо от моргата.5-Идва и ключовия момент- Необходимо е да се свали зегерката която държи предния лагер. Ако се загледате внимателно ще видите, че почти не се вижда и на пръв поглед си мислите, че не може да я свалите. Тук подхождате творчески има поне два варианта. Първият е да пробиете една или две дупчици с Ф около 2мм по корпуса на помпата, като внимавате да уцелите точно канала на зегерката и да е в двата й края.С два щифта притискате и при малко търпение ще отлепите зегерката от леглото й и с придърпване би трябвало да успеете да я извадите. Друг вариант е да пробиете в шайбата два отвора /+ още два симетрични за баланс/ за да имате достъп да ушенцата на зегерката и с подходяща клеща да извадите зегерката. По мои предположения отворите трябва да са поне около 8мм и да са точно по радиуса на зегерката, а също така и разтоянието между тях трябва да преценено с разтоянито между ущенцата на зегерката. Опит имам с първия вариант.6- Издърпвате оста заедно с лагера. Внимава се да не се нарани опашката на оста понеже лагерува в иглено лагерче в задния капак. Обикновено това лагерче не за смяна.7- Избивате на винтова преса или по друг начин лагера и втулката държяща шайбата едновременно. /Долния пръстен на лагера служи за опора при избиване като той подпира и втулката/ Няма да е лощо да загреете с горелка втулката като се стремите да не попада пламък по оста. !! Необходимо е голямо усилие !!8- Изваждате лагера и семерината, отивате в първия магазин за лагери и семерини и срещу около 8 лева вземате нови.9- Набивате новия лагер/!! не ползвайте опашката на оста за опора, необходима е дорна която да служи за опора, като контактува в конусния участък от оста, където няма работна повърхност/10-Загрявате втулката на щайбата до вишнево червено с горелка и набивате бързо втулката на оста, като пак ви е необходима преса или друго приспособление. !! Необходимо е голямо усилие !! Втулката трябва да равни с челото на оста.11-Измивате обилно вътрешността на помпата с кореселин и намазвате след това с масло за хидравлика /за автоматични скоростни кутии/12-Поставяте семерината13-Измивате оста с кореселин и я намазвате с масло. Нанизвате зегерката през оста и полека лека набивате лагера в леглото му. Тук идва и втория ключов момент да се постави зегерката отново в канала. Който е стигнал до тук трябва да може да се справи.14- Измивате всички вътрешни елементи и след това омаслявате. Внимателно монтирате всички части по ред, посока и ориентация, както сте определили при сваляне.15-Притискате леко капака и слагате пружинния пръстен.Ако сте имали търпение имате вече почти нова помпа.Монтирате я на колата наливате масло /за автоматични скоростни кутии/ до горе на казанчето, запалвате за кратко и изгасвате.След това допълвате казанчето до белега. Отива точно 1 литър масло. Правите няколко пълни оборота на волана наляво-надясно и сте готови.Всичко това което го пиша съм го направил на моята помпа и нямам вече никакви проблеми.Успех на всички които ще си пробват майсторските умения!http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...515&highlight=
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          не съм го сменял как се сменя от къде се източва, и има ли възможност да е от него.
          Fiat Marea 1,9TD100

          Коментар


            #6
            reiban написа:
            не съм го сменял как се сменя от къде се източва, и има ли възможност да е от него.
            Има голяма вероятност да е от него ето още един материал.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=15196Че като гледам сте и от един град извади късмет.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #7
              Мерси за помоща ще пробвам и ще пиша.
              Fiat Marea 1,9TD100

              Коментар


                #8
                Няма да отговоря точно на въпроса ти, но ще споделя опит. Преди 3 седмици когато почнаха дъждовете, почна да ми свири ремъка на хидравлика/климатроник и т.н. Смених го с Gates убедиха ме, че като е най-скъм е най-хубав - дръжки. Още на 3-тия ден се разсвири. Оптяжната ми ролка е нова, просто или ремъка ми е с много малко по-дълъг или е пълен боклук. Сега свири когато е мокро и колата работи на ниски обороти като подам газ няма свирене. Относно помпата на хидравликата, моята си изпя песента. Наложи ми се да завия до край и ударих волана доста силно, че беше екстремна ситуацията и ми изтече всичкото масло. Смених 3 помпи докато уцеля някоя която работи. Цената за нова беше 600 лева. Явно тези ремъци и по-точно обтегането им не е измислено по най-добирия начин.
                Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

                Коментар


                  #9
                  С кой ремък караш с 1833 или 1838?
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    Нямам си представа какъв е ремъка, как мога да разбера.
                    Fiat Marea 1,9TD100

                    Коментар


                      #11
                      На него си го пише,но може и да се е изтрило от някоя ролка.

                      Коментар


                        #12
                        Ако не му личат надписите не можеш какво стана с маслото старото чернилка ли е.Аз съм с 1838 Фленор и нямам грижи засега.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #13
                          Колега, ако е хидравлична помпа, тя не може да се ремонтира както е описал Торнадо.Направо втора употреба или нова, която е много скъпа и няма да си купиш Дано не е от нея.Сваля се от горната страна на колата.Провери и другите варианти, ролки, алтернатор.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #14
                            Описаното е само горе долу за сравнение а не че може да се ремонтирва.Да локализира първо шума защото може да е от опъвателна ролка,паразитна ролка,лагер на шайбата на компресора,лагери на алтернатор,хидравлична помпа и тогава ремонти.
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #15
                              Проверих ремъка и не нито един от двата вида , моя е 1830 и като го огледах на едно място имаше една цепнатина от външната страна. Дали има вероятност да е от ремъка. Когато завия пълен оборот на волана не се чува нищо само между 1950 и 2300 оборота се чува този шум и сега си мислия дали не е от превъртане на ремъка. Обтяжната ролка и паразитната съм ги сменял преди 1 година.
                              Fiat Marea 1,9TD100

                              Коментар

                              Working...
                              X