Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ за датчик - Injection system

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помощ за датчик - Injection system

    Тази вечер се прибирах към вкъщи с JTD-то и за пореден път ми светна този датчик. За 3-ти или 4-ти път му е този месец. Прави ми впечатление че светва десетина минути след като съм покарал. Ходих на компютър, имаше 4-5 грешки, не помня вече какви, изчистиха ми ги и след като запалих не се натрупаха нови. Въпроса остана открит. Иначе колата си върви идеално. Както светва така и изключва - случайно. Ще съм благодарен да споделите мнения.
    Прикачени файлове
    FIAT Bravo 1,9 JTD GT

    #2
    Re: помощ за датчик - injection system

    dobrotic написа:
    Ходих на компютър, имаше 4-5 грешки, не помня вече какви, изчистиха ми ги и след като запалих не се натрупаха нови.
    Сега вече трябва да има нови .... отиди пак и този път запомни какви са грешките.
    FIAT Punto 55 S
    FIAT Doblo 1.3 Multijet

    Коментар


      #3
      Нещо като горивен филтър сменял ли си скоро дори и въздушен.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        За диагностика си и да запомниш грешките.

        Коментар


          #5
          На мен тази лампичка ми светна един път и се притесних на много пари. Реших да подходя като "майсторите" и разходих стрелката на оборотомера до червената линийка. Лампичката се оправи и не ми е светкала втори път. Помня че тогава бях налял нафта от друга бензиностанция, от която не съм зареждал никога. Явно е капризно на нафта.
          Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

          Коментар


            #6
            Така. Ето го и продължението. Ставам сутринта паля колата и това чудо продължава да си свети. Трябваше да пътувам от София до Мездра. Някъде към Горни Богров изгасна. Така като чета горния пост може би наистина е заради нафтата - служебна е. Не знам каква е, но с нея пълнят едно Митсубиши L200 пикап чисто нов. Просто много малко вероятно да е от кофти нафта.Ако все пак е така какво? Един месец да зареждам само от OMV напимер и да следя дали ще светне.....
            FIAT Bravo 1,9 JTD GT

            Коментар


              #7
              Колега, и на мен така ми присветваше от време на време тази лампичка. Ходих при Бобо на диагностика, и се оказа, че един датчик на термостата не контактува добре. Бате Бобо го оправи, и оттогава не съм имала такъв проблем. Виж телефона му в Сервизи/магазини.
              Fiat Bravo 1.9 JTD / Fiat Bravo II 2.0 Multijet
              www.fiat-bg.org/forum

              Коментар


                #8
                А, ето това е вече нещо конкретно по въпроса. Още повече че познавам лично Бобо. Като се поосвободя малко от работа ще отида. Много благодаря!! Ще пиша какво е станало.
                FIAT Bravo 1,9 JTD GT

                Коментар


                  #9
                  Първо като отидох, той закачи колата на компютъра, и имаше много грешки. Изчисти ги и каза "Докарай я пак, когато пак светне". Е, светна, закарах я и тя си изпя всичко - "Температура на охлаждащата течност на двигателя". :D Дано и при теб е нещо такова. Успех!
                  Fiat Bravo 1.9 JTD / Fiat Bravo II 2.0 Multijet
                  www.fiat-bg.org/forum

                  Коментар


                    #10
                    2 пъти я гледах за грешки - първия имаше две - температура на охлаждащата течност и още една, някаква незначителна. Междувременно имах проблеми със запалването заради слаб акумулатор, смених го, покарах и след това пак погледнах за грешки - no errors. Решихме че грешките са случайно записани заради слабия акумукатор.Днес - карам си на прав път с около 80км/ч на 5-та, т.е. съвсем леко натискам газта. Изведнъж колата спира да върви все едно съм си махнал крака от газта и започва да намалява и едновременно с това ми светва пак този датчик.Зачудих се какво става, продължих да карам и установих че като натискам педала на газта в първата половина нищо не се случва, тоест работи от половината до края. Получи се "луфт". Така и като седя на едно място - давам газ и оборотите започват да се качват едва след като съм натиснал доста педала. Не ми направи впечатление колата да е изгубила мощност.Някой друг с JTD с подобни проблеми?? Да помага..Като (ако) я оправя ще пиша.
                    FIAT Bravo 1,9 JTD GT

                    Коментар


                      #11
                      Това много прилича да имаш проблем в датчика за положение на педала на газта.Провери за тази грешка и ако я видиш има два варианта:1- Този модел автомобили си имат фабричен дефект, като се процедира да се среже куплунга на датчика 5-6см от него и да се запои вместо да го използваш. - Това ако е този проблем и е значително по-евтин.2- Ако наистина самия потенциометър има проблем, то тогава само с нов, който не е много евтин.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        #12
                        Моята не е JTD, но имах същия проблем - тръгвам на път не свети и вечече като съм минал доста, на ниски обороти /под 2000/ светва. Това ставаше по кръстовища, светофари и др. Чистиха ми грешки и разни други, сменях филтри, но продължи така да си светва. Иначе си вървеше нормално и рахода си беше нормален. Един ден прочетох, че един колега си е чистил резервоара и аз я дадох на един познат майстор да ми го изчисти. Каза, че е имало много боклуци, а цедката на някаква сонда била направо затлачена. След като ги почисти не ми е светвало.
                        FIAT Marea 1.9TD Weekend

                        Коментар


                          #13
                          Мда. Все повече почвам да си мисля за кофти нафта.И все пак каква е връзката между педала на газта и този датчик??
                          FIAT Bravo 1,9 JTD GT

                          Коментар


                            #14
                            dobrotic написа:
                            Мда. Все повече почвам да си мисля за кофти нафта.И все пак каква е връзката между педала на газта и този датчик??
                            При JTD двигателите няма жило за газта, а е потенциометър - водят го "Датчик за позицията на педала на газта". Всички комънрейли всъщност са така. Лошото е, че в един момент този потенциометър се износва и ... цифрата на ремонта набъбва. Ако след средата започваш да набираш - работата намирисва на такъв проблем. Аз съм с Marea JTD105 - само като чукна газта и реагира...А това, че ти е светнал инжектора - по принцип няма много общо с педала на газта, но когато грешката е индикирана с този датчик - много може да са проблемите. Все пак един от тях е и педала на газта, дебитомера, инжекторите и/или компютъра...
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #15
                              Да, преди точно само като чукна газта и тръгва.Значи сега като се прибирах към София и колата наистина набира доста след средата, почти трябва да е залепен педала за да тръгна. И като започнаха софийските светофари и още на първия или втория, изфорсирах понеже не съм свикнал с газта да ми е толкова ниско и ми направи впечатление че педала се пооправи!! пак се възвърна както преди си беше! после пак малко "потъна", но общо взето се коригира. Явно наистина този потенциометър си е заминал.А тази лампа на таблото явно има доста неясен характер... Означава "нещо не ти е в ред колата" ама какво...Ще видим дали ще изгасне като оправя потенциометъра.
                              FIAT Bravo 1,9 JTD GT

                              Коментар

                              Working...
                              X