Много мислих какво ли не мислих, но пак прибегвам до форума дано някой да помогне.Става пак въпрос за JTD Bravo 1.9 99’ година имали датчик на самият радиато, как е прикрепен за него и каква букса влиза в него. Ще съм благодарен , ако може и някой снимка. Щото лично аз нямам датчик и се съмнявам, че съм с друг радиатор.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Датчик на радиатора
Collapse
X
-
Re: Датчик на радиатора
Ka3BaM написа:Много мислих какво ли не мислих, но пак прибегвам до форума дано някой да помогне.Става пак въпрос за JTD Bravo 1.9 99’ година имали датчик на самият радиато, как е прикрепен за него и каква букса влиза в него. Ще съм благодарен , ако може и някой снимка. Щото лично аз нямам датчик и се съмнявам, че съм с друг радиатор.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
-
BO написа:Със сигурност ЖТД-то няма такъв термодатчик.Термодатчика се слага на ТД вариант.Перките на ЖТД-то се управляват от ЕКУ-то.Прикачени файловеFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Ами и на мен това ми е странно, ето защото се вдълбих в проблема и ето го резултата.Като за начало виж, че в приложението от ЕПЕР, където си го дал, този превключвател е за "М21" - което означава само за 1.9ТД!Както виждате, това е схемата, която управлява двата вентилатора.Всичко се управлява от ЕКУ-то, като бавна и бърза степен се регулират от /реле/регулатора/най-вероятно обединен с резистора "К12-III"Другите участници са К12-I и K12-II - релетата управлявани от ЕКУ-то за двете степени на вентилаторите. М6-I и M6-II са двете перки. А35 е ЕКУ-тоТа това е схемата на управление на перките.Надявам се да съм бил полезен.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Днес едва ми стигна времето да отворя кутията пред акумолатора, дето управлява перките.Общо 4 релета, 2 черни и 2 червени и един бушон между тях.Почти и на четерите, клемите им бяха в окаяно състояние. Зачистих колкото можах, но не ми остана време да видя дали, ще завъртат перките. Тъмнината почна да ме дебне и едвам успях да сложа въздухопровода.Ще ви държа в течение, щом установя някаква промяна.
Коментар
-
Като гледам тези бушони са за да предпазват управляващите релета колега погледни ги и тях утре.Посочените с червените стрелки.BO вентилаторите наистина се управляват от ЕКУ но инфото ЕКУ-то го всема от къде?И какво е позиция 279 и 123?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Ами взема информация за температурата на охлаждащата течност от датчика на термостата. По този датчик ЕКУ-то се ориентира колко е загряла колата и съответно кога да пусне перките.В една тема много дълго дискутирана, бях описал защо перките въртят, колата грее, радиатора студен....Започнахте да убеждавате човека, как радиатора му бил за сменяне, спукани глави и т.н., а то просто и ясно - термостат. А относно тези позиции, за които питаш, там от където си взел диаграмката, там пише и кой номер какво еA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Ами взема информация за температурата на охлаждащата течност от датчика на термостата. По този датчик ЕКУ-то се ориентира колко е загряла колата и съответно кога да пусне перките.В една тема много дълго дискутирана, бях описал защо перките въртят, колата грее, радиатора студен....Започнахте да убеждавате човека, как радиатора му бил за сменяне, спукани глави и т.н., а то просто и ясно - термостат. А относно тези позиции, за които питаш, там от където си взел диаграмката, там пише и кой номер какво еFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
???
Та пак да се върнем на темата... Проблема при мен идва от там, че бавните обори на перките липсват.Бързите не знам не съм чакал чак до там, защото ме е страх и пускам принудително климата.Днеска разглобих въздухопровода и махнах капачето на релетата. Извадих всички релета, четери на брой и почнах да им подавам напрежение от акумулатора. И четерите релета цъкват и след което с веригопроверител проверих дали затварат, апсолутно здрави са.Релатата-здрави, бушони-здрави, вентилатори и те нали въртат с климат.Остава да се проверат връзките и кабелите и най-вече това което мен ме съмнява, някоя хлабава връска.Опитах се от електрическата схема по ръководството от колата, да извадя кръга само за бавните обороти.Начертах и подредих така , че да е по разбираема.Ще ме извинявате за грозното чертане и грозния краснопис.Приемам всякакви варианти и отзиви!!!
Коментар
-
Най-напред е добре да тестваш принудително, перката дето не иска да завърти.След което да провериш релетата и най-често слуаят е в релето таймер (обеденитела), което се намира при мен на самият радиатор. Bo ми даде добър съвет, но днес валеше много силно и не можах пробвам.Въпростното тестване да видиж дали това реле таймер е здраво седи по следният начин:След като видиш дали всичко е ок по-системата, махаш релетата пред акумулатора и на клема с номер 87, подаваш + от акумулатора.Ако и двете перки тръгнат значи релето таймер е здраво ,ако пак не искат значи не ти идва маса от екуто или ти се куби некуде по- кабелитеTornado, ако не се бъркам имаше същата като твойта със същичят двигател.Нека и той да си даде мнението
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар