Прочетено в Пежо-форум4WD - Four Wheel Drive 4WS - Four Wheel Steering ABC - Active Body Control ABS - Anti Blokier System AC - Air Condition ACC - Active Cruise Control AGS - Adaptive Gearbox Shift ALB - Anti Lock Braking ASC - Automatic Stability Control ASC+T - Automatic Stability and Traction Control ASMS - Automatic Stability Management System ASR - Anti Schlupf Regelung ATM - Adaptive Transmission Management AUC - Automatische Umluft Control AWD - All Wheel Drive BAS - Brake Assyst BST - Battery Safety Terminal CAN - Controller Area Network CDI - Common-rail Diesel Injection CFI - Central Fuel Injection CNG - Compressed Natural Gas CVT - Continously Variable Transmission DBC - Dynamic Brake Control dCi - diesel Commonrail injection (Renault) DDE - Digital Diesel Electronics DISA - Differenzierte Sauganlage sistem DOHC - Double Over Head Camshaft DME - Digital Motor Electronics DSA - Dynamic Stability Assistance DSC - Dynamic Stability Control DSTC - Dynamic Stability & Traction Control dTi ..- Diesel Turbo intercooler DTI - Diesel Turbo Intercooler EBD - Electronic Brakeforce Distribution EBV - Elektronische Bremskraft Verteilung ECU - Engine Control Unit EDC - Electronic Damper Control EDC - Electronic Diesel Control EDS - Elektronische Differencialsperre EFI - Electronic Fuel Injection EG - European Gas EGR - Exhaust Gas EMC - ElectroMagnetic Compatibility EPS - Electronic Power Steering ESP - Electronic Stability Progrm ETC - Electronic Traction Control ETS - Electronic Tracion Systем EV - Electric Vehicle FDR - Fahr Dynamik Regelung FFV - Flexible Fuel Vehicle FIRE - Fully Integrated Robotized Engine F.I.R.S.T. - Fully Integrated Road Safety Technology FPS - Fire Protecting System GDI - Gasoline Direct Injection (Mitsubishi) GPS - Global Positioning System HDC - Hill Descent Control HDi - High-pressure Direct Injection HP -Horse Power HPi - ... ... injection I - Injection IC - Inflatable Curtain ICIM - Individual Control Intake Mainfold IMS - Instant Mobility System IRD - Intermediate Reduction Drive ISOFIX - International Standard Organization FIX ITS - Inflatable Tubular Structure JTD - uniJet Turbo Diesel KW - Kilowatt LSD - Limited Slip Differential MPI - Multi Point Injection NGV - Natural Gas Vehicle OBD - on Board Diagnostic PDC - Park Distance Control PES - Poli Elipsoid System PPD - Passenger Presence Detection PRS - Programmed Restraint System SIPS - Side Impact Protection System SDI - Standard Diesel Injection SMH - Societe de Microelectronique et d’Horlogerie SOHC - Single Over HeadCamshaft SPI - Single Point Inj SRS - Supplemental Restraint System STC - Stability & Traction Control TC - Traction Control TCS - Traction Control System TDI - Turbo Diesel VANOS - Variable Nockenwelle Steuerung VDC - Vehicle Dynamic Control VIS - Variable Induction System VTEC - Variable valve Timing and lift Electronic Control system VVT-i Variable Valve Timing - intelligent WHIPS - WHiplash Protection System WET W - Engineered Tread DI-D MP/HP (Direct Injection-Diesel, Multi-point/High Pressure) Система за директно впръскване на горивото при дизеловите двигатели. Използването на този способ повишава неимоверно ефективността на работа на двигателя при едновременно снижаване на вредните емисии, отделяни в атмосферата. При Mitsubishi двигателите от този тип са съчетани с турбокомпресор и междинен охладител, допринасящи допълнително за повишаване на динамиката и снижаване на разхода. Използват се дюзи, позволяващи впръскване от няколко точки (Multi-point) при извънредно високо налягане (High Pressure), благодарение на което се постигат оптимални условия за смесообразуване и последващо ефективно изгаряне на горивно-въздушната смес. HDI (High Direct pessure Injection) HDI Означава система за захранване на двигателя, която позволява директно впръскване на горивото в камерата под високо налягане. Този индекс означава, моторите от гамата оборудвани с новата система. HDI FAP ENGINE Филтърът за твърди частици (FAP) позволява на двигателя HDI на новият Peugeot 607 да достгне до 95% намаление на вредните емисии на дизеловият двигател. Филтърът за твърди частици представлява пореста филтрираща структура от силициев карбонат, която улавя карбоновите частици при преминаването на отработените газове. За да работи оптимално, филтъра трябва периодично да се регенерира. Регенерирането представлява периодичното изгаряне на натрупаните твърди частици. При наличието на кислород, изгарянето се осъществява по естествен път, при температура на отработените газове над 550°С. Такава температура обаче е недостижима за отработените газове на дизеловият двигател HDI. Регенерирането се управлява от системата за впръскване на горивото "обща рампа", благодарение на която, температурата на газовете се повишава в два етапа: -допълнително впръскване на гориво в цилиндрите след изгаряне на горивната смес води до повишаване на температурата на газовете с около 200-250°С. - допълнително изгаряне на неизгореното гориво от допълнителното впръскване се извършва в катализатор монтиран непосредствено пред филтъра, което повишава температурата с още 100°С. Освен това, за да се достигне необходимата температура за регенерирането, към горивото се прибавява химичният продукт Eolys, произвеждан от фирмата Родия, който намалява температурата на естествено изгаряне на частиците до 450°С. Филтрирането на отработените газове е непрекъснато. Според количеството натрупани във филтъра частици, регенерирането се извършва автоматично на всеки 400-500км. Пълното регенериране отнема не повече от 2-3 мин. и се извършва напълно неусетно за водача. На кратко, системата (FAP) дава на дизеловия двигател (HDI) едно важно екологично предимство, с голямо бъдеще. Това е част от предприетата от Peugeot политика за предлагане на автомобили, съчетаващи удоволствието от шофирането със все по високи екологични характеристики. CDI (Common rail Direct Injection) e съкращението, което Мерцедес (първоначално), а след това и другите марки на концерна Даймлер-Крайслер използват за дизеловите си двигатели с директно впръскване по системата Common Rail. За същата система на впръскване ПСА (Пежо-Ситроен) използват HDI, Фиат-Алфа-Ланчия JTD и така нататък. Колкото до TDI, това е съкращение на VW-Audi и то означава Turbo Diesel direct Injection, като по този начин в никакъв случай не показва използваната система за впръскване на горивото в цилиндъра. Нещо повече, въпреки че всички турбодизелови двигатели на VW-Audi носят въпросното означение, част от тях работя като обикновенни двигатели с директно впръскване, други използват системата Помпа-Дюза, а трети системата Комън рейл. Така че да се говори, че TDI двигателите са доста по-старо поколение, просто не е правилно. TDI може да се разглежда просто като търговско обозначение================================================== ========================================И аре вече да спрем с тези TDI-та, че се изприщвам, като го прочета!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Означения (абревеатури)
Collapse
X
-
Re: Означения (абревеатури)
Nino написа:Прочетено в Пежо-форум.....HDI FAP ENGINE Освен това, за да се достигне необходимата температура за регенерирането, към горивото се прибавява химичният продукт Eolys, произвеждан от фирмата Родия, който намалява температурата на естествено изгаряне на частиците до 450°С. .....
Реклама
Collapse
Коментар