Не е лошо горивото на OMV Dodo,на Пунтото ми когато съм сменял нафтовия филтър прашинка и капка вода не съм виждал в него.Карал съм изключително с OMV и през няколко зареждания съм наливал ЕКО-КИНИТРОН (вакарелската бензиностанция на ам "Тракия").
То не е лошо защото навсякъде е една и съща боза Майтап да става, но не ти стана чудно от факта "ЕВРО ДИЗЕЛ/СПРИНТ ДИЗЕЛ/АЛПИ ДИЗЕЛ" За мен всичкото си е нафта Когато зареждам на ЛукОйл (при басейна на ЦСКА), отивайки да плащам казвам - нафта. Има една бензинджийка дето винаги ме поправя - "Евро Дизел", дори и акцент вкарва Винаги и отговарям, че евро дизел има извън БГ, но тук си е все още нафта п.п. Филтъра на служебната ми Корса бе такъв какъвто си цитирал, но за 30 000км В Орел ги сменят през смяна на маслата Карам я само с ЛукОйл-ска нафта, за такава имам карта. Затова ти казвам, че навсякъде е едно и също
Ха-ха-ха.. как и викаха руснаците..."СОЛЯРКА"! :D Стига ве, убава си ни е нафтата...според евро нормите ще замръзва на минус 15, не както беше преди по БДС минус 20-25....ЕВРОДИЗЕЛ, к’во искаш!? http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=17960
по мои скромни наблюдения - карам марея2.4JTD от 8месеца и около 15000км вече - ако пуши JTD, нещо не е наред най-вероятно с двигателя или софтуера. Моята е с фабричния си софтуер на чипа и съм карал с нафта от различни бензиностанции (Лукойл, Еко, ОМВ, Петрол - из цялата страна) и нито веднъж не съм видял какъвто и да е пушек, нито при палене, нито при форсиране. Друг е въпроса, че моята има някакъв филтър, защото има EURO3...
по мои скромни наблюдения - карам марея2.4JTD от 8месеца и около 15000км вече - ако пуши JTD, нещо не е наред най-вероятно с двигателя или софтуера. Моята е с фабричния си софтуер на чипа и съм карал с нафта от различни бензиностанции (Лукойл, Еко, ОМВ, Петрол - из цялата страна) и нито веднъж не съм видял какъвто и да е пушек, нито при палене, нито при форсиране. Друг е въпроса, че моята има някакъв филтър, защото има EURO3...
Абсолютно вярно. Изправен JTD-двигател пуши само ако има чип.По принцип чипосаните дизели попушват. Даже може да се каже и така - един вървящ дизел винаги попушва лекинко...Всичко това важи за ИЗПРАВНИ ДВИГАТЕЛИ.Иначе JTD-то може да пуши по много причини, най-честата е дебитомер.
А новите BMW-та въпреки всичките филтри за твърди частици изпушват леко при изпреварвания и на тях ли нещо не им е наред? Невъзможно е дизел да не пуши. Дори и като нова, а какво остава за колите 2-ра ръка на по 200 000++++ км?
Явно критерийте ни за пушене са различни Няма дизел, който да не изпуши поне малко и за кратко Било то с чип, без чип, JTD, CDTI, HDI и т.н.Корсата, която карам е с ФИАТ-овия мотор и вече е на около 35000км. Ами тя си подпушва (вечер на фарове се вижда много добре) още от първите км Пушека не е гъст, плътен и наситено черен, но го има Същото е и при ФИАТ-а ми - "кихва" сажди при рязко форсиране и то се вижда само на ауспуха, като го гледам отзад. На фарове се вижда, но през деня не прави пътека след него Ако визирате пушене при нормално форсиране (плавно), то тогава наистина може да има някакъв проблем.
по мои скромни наблюдения - карам марея2.4JTD от 8месеца и около 15000км вече - ако пуши JTD, нещо не е наред най-вероятно с двигателя или софтуера. Моята е с фабричния си софтуер на чипа и съм карал с нафта от различни бензиностанции (Лукойл, Еко, ОМВ, Петрол - из цялата страна) и нито веднъж не съм видял какъвто и да е пушек, нито при палене, нито при форсиране. Друг е въпроса, че моята има някакъв филтър, защото има EURO3...
Абсолютно вярно. Изправен JTD-двигател пуши само ако има чип.По принцип чипосаните дизели попушват. Даже може да се каже и така - един вървящ дизел винаги попушва лекинко...Всичко това важи за ИЗПРАВНИ ДВИГАТЕЛИ.Иначе JTD-то може да пуши по много причини, най-честата е дебитомер.
Ами "стандартното" JTD при подаване рязко на газта, трябва да изпуши съвсем малко и леко, НО да изпуши. Ако седиш зад ауспуха и форсираш много колата и абсолютно нищо не излиза (нищо не виждаш), значи нещо не е наред. Най-често дефектира дебитомера.Относно двигателя на колегата няма никакъв филтър, има си само стандартен катализатор. ЕВРО 3 се въвежда края на 2001 година и съответно този двигател не "поддържа" ЕВРО 3.
Относно двигателя на колегата няма никакъв филтър, има си само стандартен катализатор. ЕВРО 3 се въвежда края на 2001 година и съответно този двигател не "поддържа" ЕВРО 3.
В грешка си.От 99г=> дизеловите мотори на Фиат поддържат ЕВРО 3, нищо, че стандартът е въведен по-късно. В книжката на Пунтото ми го пишеше... ЕGR система + катализатор. А и моя мотор 1.9DS (атмосферен) е в производство от 99 до 2003г, спрян заради ЕВРО4.Какво остава за JTD.
Ами и аз бях на това мнение, че ЖТД-то е ЕВРО 3 ама след това, след дълго ровене по този въпрос, се оказа, че не е така."Хардуерно" е изграден за ЕВРО 3 ама софтуерно не го поддържа.Това го прочетох от официален източник, за което много и аз се учудих, като си мислех, че е ЕВРО 3 ама не.Именно след това следва Малка промяна в Софтуера и съвсем малка промяна с "хардуера" и стават ЕВРО 3.Тогава, говоря за 2.4 ЖТД, става от 136к.с. става на 140к.с. и покрива изцяло ЕВРО 3.Ако намеря линка ще го пусна.За крайния етап на Марея 1.9ЖТД става 100к.с. и 110к.с. (от 105к.с.), съответно да отговарят на ЕВРО 3, като 110к.с. вариант се различава по променливата геометрия на турбината.Цялата история на JTD-то ми стана мания, за това "поглъщам" всякаква информация като блокови схеми, процеси на внедряване, разлики и т.н.
Странно, имам познат с Пунто-2 близнак на бившето ми, но производство 99г, то също беше с ЕGR и катализатор и покриваше ЕВРО3.Както и да е.По въпроса за пушеците, при мен няма такива.Колата стана вече на 800км и като бръкна в ауспуха няма и прашинка черно.FAP!
Ами "стандартното" JTD при подаване рязко на газта, трябва да изпуши съвсем малко и леко, НО да изпуши. Ако седиш зад ауспуха и форсираш много колата и абсолютно нищо не излиза (нищо не виждаш), значи нещо не е наред. Най-често дефектира дебитомера.Относно двигателя на колегата няма никакъв филтър, има си само стандартен катализатор. ЕВРО 3 се въвежда края на 2001 година и съответно този двигател не "поддържа" ЕВРО 3.
Не трябва да пуши, изправното JTD покрива много жестоки норми за димност на отработените газове. Даже и при моята Алфа в упътването и в документите е записан Rauchkoeffizient der Abgase (коефициент на димност на отработените газове), който според стандартите на ЕС не допуска димност.Но както и да е, това важи за новите коли, ние такива не караме.
Явно критерийте ни за пушене са различни Няма дизел, който да не изпуши поне малко и за кратко Било то с чип, без чип, JTD, CDTI, HDI и т.н.Корсата, която карам е с ФИАТ-овия мотор и вече е на около 35000км. Ами тя си подпушва (вечер на фарове се вижда много добре) още от първите км Пушека не е гъст, плътен и наситено черен, но го има Същото е и при ФИАТ-а ми - "кихва" сажди при рязко форсиране и то се вижда само на ауспуха, като го гледам отзад. На фарове се вижда, но през деня не прави пътека след него Ако визирате пушене при нормално форсиране (плавно), то тогава наистина може да има някакъв проблем.
Прав си относно критерийте. Аз мисля, че моята кола пуши нормално защото виждам дим само вечер на фарове и то само когато е в много високи обороти. Денем няма пушек, освен ако не реша да включвам скоростите по към края на оборотомера. Дизел, който има повреда или е на доста километри пуши като автобус Икарус. Все пак спора е излишен. Смятам че не само аз мисля, че не съществува дизел, който да не пуши било то и нищожно малко.
Коментар