Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Инструкции за подмяна на подгревни свещи-FIAT Marea TD75/100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Инструкции за подмяна на подгревни свещи-FIAT Marea TD75/100

    От много места бях чувал, че подмяната на тези свещи е трудна и свързана с доста разглобяване. Все пак реших да опитам и се оказа, че е по-скоро лесно, отколкото трудно.Надявам се, че .pdf файла който съм подготвил ще бъде полезно на тези които са решили да направят тази смяна. Приложените снимки са от двигател TD75 от 96г. От коментарите по темата разбирам, че положението е същото и при ТД100. По препоръка на колегата Tornado добавям и TD100 в заглавието.
    Прикачени файлове
    FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
    FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)

    #2
    Браво много пълно и точно :D

    Коментар


      #3
      Чудесен материал Sve.Ще го направя "важна тема".
      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

      Коментар


        #4
        Много изчерпателно е направено само заглавието може да се промени защото на ТД 100 е абсолютно по същия начин.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          И аз да добавя.На JTD-то свещите са на доста по-гадно (по-навътре) място.Смяна на моите свещи (за JTD) ми отне точно 6 часа по часовник
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #6
            Браво приятел,доста нагледно.И скам само да уточня че ТД100 това се прави доста по трудно.Веднага ще обесня защо е така.На ТД100 смукателния колектор минава от горе т.е. успоредно на капака на клапаните , м/у него и ГНП и това прави достапа до подгревните свещи по труден,нос подходящ инстромент включващ задължително магнит и доста търпение става.Успех на всички коитоса решили да си проверят изправноста на свещите и евнтуалната им подмяна.Няма нищо страшно аз съм го правилняколко пъти.

            Коментар


              #7
              С две думи на такова място са, че ако си карал Голф 2 и отидеш на ТД100 или JTD първите 5 мин. се държиш за главата. Аз имах изгоряла, смених всичките, нещо като четворно харакири е и някакъв вътрешен глас ме караше да купя най-скъпите подгревни свещи, които се предлагат.
              TD_100, че е кръгло число.

              Коментар


                #8
                nylon написа:
                С две думи на такова място са, че ако си карал Голф 2 и отидеш на ТД100 или JTD първите 5 мин. се държиш за главата. Аз имах изгоряла, смених всичките, нещо като четворно харакири е и някакъв вътрешен глас ме караше да купя най-скъпите подгревни свещи, които се предлагат.
                Съгласен с всяка дума от казаното, сори за спама Аз поне по-скъпи от BERU не намерих, иначе тях щях да взема.И по 2 щях да купя ама не намерих начин да ги навия едновременно :D
                I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                Коментар


                  #9
                  nylon написа:
                  С две думи на такова място са, че ако си карал Голф 2 и отидеш на ТД100 или JTD първите 5 мин. се държиш за главата. Аз имах изгоряла, смених всичките, нещо като четворно харакири е и някакъв вътрешен глас ме караше да купя най-скъпите подгревни свещи, които се предлагат.
                  Ако ще и с позлатен връх да поставиш все е тая с тези ментаци на Бош по добре да рискуваш с чешките Искра.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    Чешките Искра са супер - карат ми вече 2г и бяха 10лв/бр. срещу 50...60лв/броя Бош ментак.Не се сменяха и много трудно, бях пуснал тема, но се затри при една от проявите на МиткУ.

                    Коментар


                      #11
                      Tornado написа:
                      nylon написа:
                      С две думи на такова място са, че ако си карал Голф 2 и отидеш на ТД100 или JTD първите 5 мин. се държиш за главата. Аз имах изгоряла, смених всичките, нещо като четворно харакири е и някакъв вътрешен глас ме караше да купя най-скъпите подгревни свещи, които се предлагат.
                      Ако ще и с позлатен връх да поставиш все е тая с тези ментаци на Бош по добре да рискуваш с чешките Искра.
                      Избора на свещите го отредих на себе си.
                      TD_100, че е кръгло число.

                      Коментар


                        #12
                        Сърдечни благодарности за подробният материал! :D Карам Bravo TD100 и се надявам скоро да не ми се наложи тази операция но ще се запася с инструменти и свещи от сега.
                        FIAT BRAVO 1,9TD 100

                        Коментар


                          #13
                          Когато сменяте свещите препоръчвам ви задължително да си проверите релето,за да не се наложи повторна смяна.То трябва да работи при подаване на контакт 15-30сек. в зависимост от температурата на двигателя,а след стартиране на двигателяпродължава да работи 10-15сек. при температура на двигателя 60-80град. и до 200сек. при температура под 10градуса.

                          Коментар


                            #14
                            Сега виждам темата.Качих описанието тук: http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...geTutorial.pdf

                            Коментар


                              #15
                              BO, при JTD задължително ли се сваля смукателния колектор? изобщо, трудно ли е упражнението ? Зщото след запалване ми мига реотанчето за свещите, явно се налага замяна.
                              Тойота Приус

                              Коментар

                              Working...
                              X