Вече направо не знам на колко километра се сменя маслото.Имам няколко варианта за които знам.Всички се държат на данни а не от някой който е казал, че "може би" на толкова се сменя маслото.Като за начало да започна от извора ... http://www.flitalia.it/en/fl/index.p...91Според техническото ръководство, това масло на JTD двигател, може да се смени и на 20к, както го пише и в Аутодатата.Не знам дали се заблуждавам, но това ми се вижда много за дизелов двигател, и не знам дали е редно да има такъв интервал на смяна.Всичко го говоря на фона на това каквото дават по каталог, а не това как караме ние и така нататък!Дилемата ми е това, че вече идват 7к километра от както съм го сменил и дали трябва да се смени сега пак или да го избутам до 10к. За 20к км. въобще и не искам да говоря. Предполагам, че тогава от маслото в двигателя няма да има голяма полза.п.п. Ето това изречение според мен е главно защо вече Фиат не препоръчва официално Селеня като масла..."In 2000 FL opened a new commercial branch in Argentina.FL Selenia got out Fiat Group. " - Ето и простата причина и да не се чудим защо Кастрол защо т’ва и т.н.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на маслото? 7к; 10к; 20к?
Collapse
X
-
Всичко зависи от експлоатацията на колата.Ако караш като мен ежедневно градско 6+6 км, особено зимата бих го сменил на около 7-8хил.км.Още повечето,че ако си обърнал внимание любимата ни SELENIA TD не е от най-високия клас по API..само CD.Ако ходиш до Пазарджик или до Ботевград всеки ден, маслото предполагам ще изкара до 15 хил.км.Препоръчват си го, в Гранде Пунтото поне още си го препоръчват, а колкото до Кастрола, ами вносителят е част от групировката която е и дилър на Фиат/Ланча/ Алфа за България.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
-
Ако сте сигурни в качеството на маслото споредм мен е разумно на турбодизеловите мотори маслото да се сменя на около 9 хиляди. Аз лично не залагам на Селения, като марка-нищо, че така пише на лепенка под капака! А относно това италианците, кога сменят маслото... аз самият пострадах от тази немърливост! Като взех колата на пръчката на маслото имаше буквално една капчица на края! Това е доста под минимума. Да не говорим, че маслото беше толкова гъсто, че по-скоро на грес приличаше. На първо време долях малко полусинтетично масло, а след няколко дни го смених изцяло. След месец турбината ми сдаде багажа на магистралата близо до Ихтиман! Втулките се смляха, оста се строши и колата заприлича на димна машина отзад-маслото от турбото отиваше в изходящия колектор. В този ред на мисли-сменяйте редовно маслото и не правете компромиси с качеството!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Le Transporteur написа:Една вметка само да направя ,по информация от "първа ръка",за италианците е нещо напълно нормално да си сменят маслото на 20000...ако разбира се се сетят Това ,може и да е отговора за т.нар. издухани коли ,внос от Италия.. Иначе спор няма ,че "новите" масла са със увеличен пробег,но...VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
kiro_of_the_day написа:Le Transporteur написа:Една вметка само да направя ,по информация от "първа ръка",за италианците е нещо напълно нормално да си сменят маслото на 20000...ако разбира се се сетят Това ,може и да е отговора за т.нар. издухани коли ,внос от Италия.. Иначе спор няма ,че "новите" масла са със увеличен пробег,но...
Коментар
-
Le Transporteur написа:kiro_of_the_day написа:Le Transporteur написа:Една вметка само да направя ,по информация от "първа ръка",за италианците е нещо напълно нормално да си сменят маслото на 20000...ако разбира се се сетят Това ,може и да е отговора за т.нар. издухани коли ,внос от Италия.. Иначе спор няма ,че "новите" масла са със увеличен пробег,но...VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Всичко зависи с какво масло караш. Ако е обикновено заради високото съдържание на сяра в нашата нафта е добре да го смениш на 8 хил. Ако караш с Long Life тогава можеш да си позволиш 16 - 18 хиляди. И това е заради калпавата нафта. Ако нафатата беше както в европейските държави с Long Life можеш да караш до 30 хил.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
kiro_of_the_day написа:Le Transporteur написа:kiro_of_the_day написа:Le Transporteur написа:Една вметка само да направя ,по информация от "първа ръка",за италианците е нещо напълно нормално да си сменят маслото на 20000...ако разбира се се сетят Това ,може и да е отговора за т.нар. издухани коли ,внос от Италия.. Иначе спор няма ,че "новите" масла са със увеличен пробег,но...
Коментар
-
Утре ще го сменям, по-принцип го сменям на 8000 км., но този път покарах малко повече и ще го сменя на 8900 км.Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
https://www.fiat-uno.org/
Коментар
-
Преди десетина години, когато работех в една голяма автомобилна фирма, ни пратиха на курс в една от централите на Шел. Единственото, което запомних от тоя курс беше категоричната препоръка на един от инженер-химиците: "Какъвто и нормален автомобил да управлявате, с каквото и масло да го мажете, сменяйте го макс. на 5000км, ако основния режим на движение е градският и макс. 7000км. при извънградски такъв." Винаги съм спазвал това правило.
Коментар
-
Да взема да поизтупам тази стара стара тема от прахта...Та я кажете сега 4-5 години по-късно...Преди 500км си смених маслото с Castrol Magnatec Diesel 10W40 както винаги, и този път реших да зануля Service-а на колата за да ми напомня за смяната. На таблото обаче ми показа 15 000км до следваща смяна на маслото и веднага ми изкочи въпроса: Дали пък да не го сменя на 15000км!?Карам колата си доста според средните стандарти т.е. около 30-40 000 км на година и поне по 1000-2000км месечно извънградско, понякога и повече. Дали ще е проблем!? Дайте мнение. Щом производителя на автомобила го е задал така...Още повече, че не е никак трудно показанията да са свързани с показанията на километража и колкото километрите нарастват интервала за смяна да намалява, а не са го направили значи не би трябвало да е проблем...Как мислите Вие?! ПС. При мен смяната на масло е свързана и със смяна на всички филтри (маслен, горивен, въздушен, на купето) и преглед на всички ремъци ролки и т.н.Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Обикновено смяната на масло е в зависимост от това какво масло наливаш. Има масла, които се сменят и на 25000 ама за цената се сещаш каква е разачка. Смяната масло също зависи и от горивото с което караш. Качеството на нашите горива не отговаря за т. нар. Long life масла. А колкото до това, че ти излиза сервиз на 15000 това се можеш да го промениш като я закачиш на компютър със сервизна програма. На сегашната ми кола беше настроено на 20 000, а в момента е на 10 000 по мое желание.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар