Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на маслото? 7к; 10к; 20к?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Аз гледам ето тук:http://www.castrol.com/castrol/ifram...061487пише за моето масло, че може да се сменя на максимум 20 000км така, че 15 000 ще му се отразят добре си мисля Смятам, че може да се разчита на самия производител
    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

    Коментар


      #32
      kiselo написа:
      Аз гледам ето тук:http://www.castrol.com/castrol/ifram...061487пише за моето масло, че може да се сменя на максимум 20 000км така, че 15 000 ще му се отразят добре си мисля Смятам, че може да се разчита на самия производител
      Не е въпроса до това какво пише производителя, а до това какво наливаш в двигателя, аз доколкото съм запознат в БГ най-много ментета има сред Кастрола...
      Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

      Коментар


        #33
        Казах Ви какъв е най-елемтарния начин да разберете кога му е времето за смяна - когато ДВГ започне да гори в повече, отколкото като е ново. Моя ДВГ започва да бута масло, като му навъртя 8000 км. , преди това не ми се налага да доливам. Ако си навърти пробега, без да се увеличи разхода на масло, пак си го сменяйте.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #34
          kiselo написа:
          Аз гледам ето тук:http://www.castrol.com/castrol/ifram...061487пише за моето масло, че може да се сменя на максимум 20 000км така, че 15 000 ще му се отразят добре си мисля Смятам, че може да се разчита на самия производител
          Както бях писал преди не е само фактор за смяна какво пише производителя ами и какво гориво наливаш. Няма значение дали е от OMV или Шел всичкото идва от Лукойл Бургас. Има разлика в качеството му произведено тук в БГ и това произведено в рафинерията на на OMV в Австрия например - личен опит! За това аз например карам с дизел от Ромпетрол, защото го носят от Румъния и колата ми дава по-нисък разход. Слагам 10W40 от Yacco на HDI двигател и го сменям на 10 000. На 20 000 сменям горивен филтър и последния път беше "бял", докато преди излизаше черен. Направи една сметка колко ще спестиш ако го смениш веднъж на 15к или 20к или два пъти на 10к? На мен 5 литра Yacco (наливно) ми излизат около 70лв. .... ама в крайна сметка изборът си е твой.
          FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
          ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

          Коментар


            #35
            технологиите напреднаха и вече е допустимо да се сменя на повече километри.това масло за което споменах за мазда струва около 100лв литъра.колата наистина не стъпва в сервиза 100 000км,ноооооооооо,какво става с филтъра и аз не знам.а иначе аз сменям на около 10 000км,но маслото ми е 10w40.следвашия път съм казал5w40и ще го сменя на 15 000км

            Коментар


              #36
              brat_John написа:
              kiselo написа:
              Аз гледам ето тук:http://www.castrol.com/castrol/ifram...061487пише за моето масло, че може да се сменя на максимум 20 000км така, че 15 000 ще му се отразят добре си мисля Смятам, че може да се разчита на самия производител
              Както бях писал преди не е само фактор за смяна какво пише производителя ами и какво гориво наливаш. Няма значение дали е от OMV или Шел всичкото идва от Лукойл Бургас. Има разлика в качеството му произведено тук в БГ и това произведено в рафинерията на на OMV в Австрия например - личен опит! За това аз например карам с дизел от Ромпетрол, защото го носят от Румъния и колата ми дава по-нисък разход. Слагам 10W40 от Yacco на HDI двигател и го сменям на 10 000. На 20 000 сменям горивен филтър и последния път беше "бял", докато преди излизаше черен. Направи една сметка колко ще спестиш ако го смениш веднъж на 15к или 20к или два пъти на 10к? На мен 5 литра Yacco (наливно) ми излизат около 70лв. .... ама в крайна сметка изборът си е твой.
              Сметката е проста...цялото обслужване ми излезе 200лв (масло, маслен филтър, горивен филтър и въздушен). Само маслото е около 22-3лв/л при смяната отиват 5л филтрите са BOSCH. Определено ако сменям на 15 000км ще поспестя някой лев...сметката е проста 200лв за 30 000км...Горивния филтър преди това откакто я купих не съм го сменял т.е. 30 000км е каран и си беше чист като за филтър на 30 000км...ПС. Опитвам се да разбера в какво се опитваш да ме убедиш, но нещо ми убягва...всички знаем какви са качествата на горивата в България и незнам теб пък какво те кара да си мислиш, че в Румъния са по-добри!?! Та въпроса ми беше зададен на база нашенските ни условия на шофиране. Дали е добре да се сменя маслото на 15 000км предвид, че производителя му дава 20 000км пробег...?Иначе то фактори много...гориво, масло, състояние на двигателя, начин на шофиране, ама то така дай всяка седмица да наливаме ново масло...
              Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
              BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
              BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

              Коментар


                #37
                карам с селения WR5W30 смяна на година или на 20 к пробег засега не гори масло .
                Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
                ESP ASR CC HH MSR 6AB

                Коментар


                  #38
                  Дълги писания но забравяте най-важното-маслото ви да е истинско.....
                  Palio Weekend 1.7 TD

                  Коментар


                    #39
                    и да маже а не да трие

                    Коментар


                      #40
                      В книжката на колата мисля че го даваха на 7500 за модела с турбо и на 9000 или 10000 беше за варианта без турбо. Иначе за бензиновите за най-малкия беше 15000 , а за останалите 10000. Но както казват колегите нови масла, нови коли, нови технологии. Само не правете като колегата с ДАФ-а да чака да стане на 80000
                      Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
                      ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

                      Коментар


                        #41
                        Мислиш че може да има някакъв проблем с ДАФА ли.

                        Коментар


                          #42
                          Dido_Lyubenov написа:
                          Казах Ви какъв е най-елемтарния начин да разберете кога му е времето за смяна - когато ДВГ започне да гори в повече, отколкото като е ново. Моя ДВГ започва да бута масло, като му навъртя 8000 км. , преди това не ми се налага да доливам. Ако си навърти пробега, без да се увеличи разхода на масло, пак си го сменяйте.
                          Аз действам по същата схема. Онзи ден го смених на 14к. Започна да ми излиза предупреждение за ниско ниво на маслото, вдигнах пръчката и видях, че е малко под средата между МИН. и МАКС. Смяна защото няма смисъл да се долива, веднъж щом започне да го гори в повече.... става по лакома и до 20к цената на маслото ще е много висока.Преди карах с това маслоhttp://www.meguin.bg/index.php?page=...emid=2сега отново си сипах от него, за цената...... съм много доволен.

                          Коментар


                            #43
                            аз зимата нея карам много като има сняг, година след като я купих и облужих и бях навъртял към 5000км сега Април пак идва смяна и пак съм навърял към 5500-6000 мисля, че са и незнам дали да го сменям, лятото си я карам редовно и извън града имам и от двете туби останало масло несъм доливал лики моли 10-40
                            Fiat Bravo TD100

                            Коментар


                              #44
                              По принцип се сменя на 1 година, дори да не си навъртял километрите, ама чак пък н 5000 км ... няма смисъл. На ТД100 - на около 10 000 е идеално да се сменя.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                #45
                                Да знам, че пише на една година, но километрите са малко затова незнам какво толкова може да му стане, като е стояло повече от година при положение, че в най-големите студове колата нее палена и маслото несее окислявало толкова
                                Fiat Bravo TD100

                                Коментар

                                Working...
                                X