Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Прехвърлил ремък....Punto 1,9 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Прехвърлил ремък....Punto 1,9 JTD

    Здравейте ,на всички фенове на Италия и италианската марка.Поздрави за страхотния форум,надявам се и като фенове да сте на същото ниво и да помагате! Накратко във първият ми пост тук ,ме интересува за горепосоченият двигател (в автомобил Пунто 2) има ли такава защита на клапаните при евентуално прескачане на ремъка с някой зъб.Не срещнах тема с подобно разискване,на някой случвало ли се е това ,чувал ли е за такъв случай?

    #2
    99% от дизелите срещат клапани с бутала Досега съм виждал само 2 коли (дизели ) които не са срещнали
    Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
    IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
    1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
    2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

    Коментар


      #3
      Чувал съм, че 1-2 зъба не са проблем, но иначе защита няма и ако не дай си Боже се случи, поразията е голяма Проблемът е, че турбо-дизелите отварят повече клапаните и е още по-лесно да се ръкостиснат с буталата при прескачане на рамъка
      _______
      146 JTD

      Коментар


        #4
        Колега, по тази тема е писано доста, използвай търсачката.Както сме коментирали и преди, все едно да търсим "защита" от несменяването на масло и консумативи, ремъка е консуматив.Как искаш да има "ЗАЩИТА" при тези кубатури, мощности, горивни камери, ЕКО-норми и т.н. "Защитите" са при двигателите с ангр.вериги, /ОТНОСИТЕЛНО/, Лада 2105,FIRE моторите.Няма "защита", в зависимост от задкормилното устройство всичко, или почти всичко, става на МАРМАЛАД!
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #5
          Благодаря на колегите ,които отговориха на въпроса ми!Не съм запознат с двигателите при италианската марка,още помалко с дизелите ,затова питам.На брат ми се случи случка и си мислех дали това не е сценария,от разказа по телефона разбрах ,че на хубав път,жега ,му се е скъсал ремък или е паднал (ще доуточня),спрял е веднага ,казва че няма признаци на прегряване ,има съмнения за калпаво масло,но по-важното е какво е станало.После е прибрал колата (не разбрах дали на ход),обаче я е пробвал и казва че пали от раз .Е ако е дръннала клапани ,няма да има компресия,мистерия!.Сега ще я разкоства да види поразиите,това за клапаните му е подхвърлил продавач на двигател,тъй като той мислеше направо да го сменя,понеже е по тънкаж.Момчета и момичета помагайте с мнения ....,Нино давай ,гледам с техническия си на ТИ...

          Коментар


            #6
            Човече, кой ремък се е скъсал?Ако е ангреначен и на път е щял да потроши мотора и то доста. Да не му се е скъсал каналния ремък, който върти климатик, алтернатор и хидравлика?А ако му прескочи ангренажния с 1зъб няма проблем с клапаните, за повече зъби незнам как е.

            Коментар


              #7
              Колеги ,случката се изясни ,остава да се определи има ли беля и колко е голяма.Няма скъсан или паднал ремък,ангренажният е прескочил с един зъб.Брата е нагласил белезите,но не я е палил заради падналия мрак.При първия оглед го притеснява голямата хлабина при клапаните.Някой с такъв двигател да има идея за случката,внезапно претоварване ,например от компресор на климата,...друго..

              Коментар


                #8
                Le Transporteur написа:
                Колеги ,случката се изясни ,остава да се определи има ли беля и колко е голяма.Няма скъсан или паднал ремък,ангренажният е прескочил с един зъб.Брата е нагласил белезите,но не я е палил заради падналия мрак.При първия оглед го притеснява голямата хлабина при клапаните.Някой с такъв двигател да има идея за случката,внезапно претоварване ,например от компресор на климата,...друго..
                Опиши, моля те, точно какво с е е случило и как е разбрал, че е прескочил ремъкът?
                _______
                146 JTD

                Коментар


                  #9
                  trustworthy написа:
                  Le Transporteur написа:
                  Колеги ,случката се изясни ,остава да се определи има ли беля и колко е голяма.Няма скъсан или паднал ремък,ангренажният е прескочил с един зъб.Брата е нагласил белезите,но не я е палил заради падналия мрак.При първия оглед го притеснява голямата хлабина при клапаните.Някой с такъв двигател да има идея за случката,внезапно претоварване ,например от компресор на климата,...друго..
                  Опиши, моля те, точно какво с е е случило и как е разбрал, че е прескочил ремъкът?
                  Ами чул е хлопване да го нарека(не знам точно какъв звук се чува)откъм двигателя,веднага усеща пад във мощността ,все едно двигателя умира,замирисва му на гума в купето,светва лампата на динамото ,разбира се през това време той вече спира колата.Вчера ,след като я поразглобил е разбрал че ремъка е прехвърлил.В неделя ще я събере ,и ще опита да пали ,ще пиша какво е положението..,.Хайде със здраве

                  Коментар


                    #10
                    Le Transporteur написа:
                    Ами чул е хлопване да го нарека(не знам точно какъв звук се чува)откъм двигателя,веднага усеща пад във мощността ,все едно двигателя умира,замирисва му на гума в купето,светва лампата на динамото ,разбира се през това време той вече спира колата.Вчера ,след като я поразглобил е разбрал че ремъка е прехвърлил.В неделя ще я събере ,и ще опита да пали ,ще пиша какво е положението..,.Хайде със здраве
                    Много ми е интерсно защо му е светнала лампата на динамото? Сигурен белег за прескочил зъб е прегряването на мотора за кратко време.
                    Fiat Marea 1.8i 16V
                    Fiat Tipo 1.4i 8V
                    Fiat Punto 1.6i 8V
                    www.italauto-bg.net/forum/

                    Коментар


                      #11
                      Бат Слави ВАЗ 2105 среща клапани и то сериозно (ако е със анг.ремък) ако е със верига няма проблеми
                      Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
                      IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
                      1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
                      2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

                      Коментар


                        #12
                        Rokambol написа:
                        Le Transporteur написа:
                        Ами чул е хлопване да го нарека(не знам точно какъв звук се чува)откъм двигателя,веднага усеща пад във мощността ,все едно двигателя умира,замирисва му на гума в купето,светва лампата на динамото ,разбира се през това време той вече спира колата.Вчера ,след като я поразглобил е разбрал че ремъка е прехвърлил.В неделя ще я събере ,и ще опита да пали ,ще пиша какво е положението..,.Хайде със здраве
                        Много ми е интерсно защо му е светнала лампата на динамото? Сигурен белег за прескочил зъб е прегряването на мотора за кратко време.
                        Скъсал е ремък на динамото,оттам и мириса на гума в купето.Колега искаш да кажеш ,че явно е прегряла колата,аз това го и питах,но ми каза че индикаторите били в нормални граници,но си мисля че човек в суматохата може и да пропусне нещо.Малкият ремък ,не го знам пистов ли е ,клиновиден ли е,според мен се е скъсал от моментното задържане на кол.вал и оттам инерционните сили са си свършили работата(компресор,динамо).Не ми се струва вероятно да е блокирал компресор или динамо.Ден два преди случката е зареждал системата с фреон.

                        Коментар


                          #13
                          Моля някой наясно с този мотор (1.9JTD),да помогне за центровката на газоразпределението.На горивната помпа не се откриват никакви белези за центровка,има ли по принцип такива,гледах че в Аутодата на скицата е забит даже чоп на шайбата ,но наживо е друга работа,има два отвора върху шайбата ,но на кожуха нито един..

                          Коментар


                            #14
                            Le Transporteur написа:
                            Моля някой наясно с този мотор (1.9JTD),да помогне за центровката на газоразпределението.На горивната помпа не се откриват никакви белези за центровка,има ли по принцип такива,гледах че в Аутодата на скицата е забит даже чоп на шайбата ,но наживо е друга работа,има два отвора върху шайбата ,но на кожуха нито един..
                            На този двигател не е нужно центроване на помпата!!!Трябва само да зацепиш правилно коляновия вал и разпределителния. Помпата както дойде, тя и за това няма белег
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #15
                              BO написа:
                              Le Transporteur написа:
                              Моля някой наясно с този мотор (1.9JTD),да помогне за центровката на газоразпределението.На горивната помпа не се откриват никакви белези за центровка,има ли по принцип такива,гледах че в Аутодата на скицата е забит даже чоп на шайбата ,но наживо е друга работа,има два отвора върху шайбата ,но на кожуха нито един..
                              На този двигател не е нужно центроване на помпата!!!Трябва само да зацепиш правилно коляновия вал и разпределителния. Помпата както дойде, тя и за това няма белег
                              При това положение излиза че помпата е само за високо налягане ,без разпределение по цилиндрите(прочетох че има ел.инжектори като на бензина).А в Аутодата явно са дали някаква универсална скица ето тук колегата ползва същата за ТД ,а там трябва да има белези определено http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=15023 Благодаря на BO,някой ако има друго виждане да каже или нещо важно за допълване...

                              Коментар

                              Working...
                              X