Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Катализатор при ТD100.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Катализатор при ТD100.

    Здравейте колеги! От няколко дни си мисля да пусна тая стара тема като нова. Прочетох писаното по темата във Форума, но мисля тук да се наблегне на проблемите и разрешаването им при нашите - дизеловите мотори. Естествено, че при мен има проблем и той не е от вчера, но сега съм решил да се занимавам с него, че да видим до къде ще стигна?!Писал съм много пъти, да не чуе Дявола, колата върви добре има динамика, разход по-малък от 5.7-6л/100 извън града съм нямал, градско 7-8л/100, гориво - от LUKoil. Едно нещо много ме мъчи и дразни, особено сега в града с включен климатроник. Пуши (черен пушек) и то със сигурност повече от колкото тябва, особено добре се забелязва при сменяне на скорости и по-рязко подаване на газ. Говорих с един тук наш майстор, който ремонтира Lukas помпи и при който проверявах скоро дюзите. Човекът ми каза неща, които всички ги знаем : "Черен пушек - или много нафта, или малко въздух. Първо сменяш въздушния филтър, ако няма полза, махаш катализатора. Помпата като я гледам не е пипана и не вярвам да е от нея, ако е турбината колата няма да върви. Правиш това, пък после ще я мислим нататък" На филтъра вече му е време и дори го имам купен, но знам че не ще да е от него. Решил съм да премахна катализатора и искам да чуя мнения по въпроса, от колеги които вече са го махнали, пък и не само от тях. Чел съм, че на негово място се слага задължително гърненце за постигане на dP, става ли по-шумен автомобила, евентуално може ли да се очаква по-малко пушене и други специфични неща, с които сте се сблъсквали и знаете.
    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

    #2
    Махнах моят катализатор и не усетих разлика в шума, нито в пушека. Сложих на негово място обикновена тръба. Между другото не усетих разлика и в разхода. След, като ти свалят катализатора си го прибери!
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      И аз по съвет махнах катализатора. На негово място монтирах заместител. Колата леко промени вървенето в ниските обороти. Стария катализатор си взех и трябва да кажа, че въобще не беше запушен. Ясно в него се вижда една мрежичка, през която си минава светлина. Дупките са такива, че трудно биха се запушили. Донякъде съжалявам че го махнах, защото този заместител, който сложих сигурно ще гние.

      Коментар


        #4
        колеги аз също махнах катализатора ,ефекта естествено е никакъв,явно защото си беше в ред, само дето сега не мирише на теменужки а на обикновен дизел.естествено че като погледнеш през него се вижда ако не се вижда няма да запалиш хич въобще.катализаторите ги изкупуват мой приятел го махна и ми сложи резонаторно гърне.нито стана по шумна нито почна да върви повече нито свали разхода.съвет-ако ви е вред катализатора не го махайте че съвсем скоро ще ни нагъзят еколозите.

        Коментар


          #5
          javor68 написа:
          колеги аз също махнах катализатора ,ефекта естествено е никакъв,явно защото си беше в ред, само дето сега не мирише на теменужки а на обикновен дизел.естествено че като погледнеш през него се вижда ако не се вижда няма да запалиш хич въобще.катализаторите ги изкупуват мой приятел го махна и ми сложи резонаторно гърне.нито стана по шумна нито почна да върви повече нито свали разхода.съвет-ако ви е вред катализатора не го махайте че съвсем скоро ще ни нагъзят еколозите.
          И данъчните да го е... ба!
          SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

          Коментар


            #6
            И сега какво, както се бях засилил да свалям катализатора, след отговорите Ви, нещо съм разколебан. Ще помисля още малко, но най-вероятно, ще се опитам да го сваля, така че да се огледа, евентуално почисти с опция за следващ монтаж. Ако опцията за следващ монтаж не съществува, нещата ще останат така.Благодаря за мненията!
            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

            Коментар


              #7
              просто не го махай колега ако не е абс наложително

              Коментар


                #8
                javor68 написа:
                просто не го махай колега ако не е абс наложително
                Вече го махнах колеги, току що. Два пъти ходих и се връщах, на третия я качих на канала и за 50лв, гърненце на неговото място. По-безшумно щяло да бъде с гърненце. Относно сваления катализатор: според специалистите е доста забит и е трябвало да го махна, ама сигурно на всички казват така. Дадоха ми един друг да сравнявам, колко бил по-добре от моя. Същата работа. Предложиха ми да им го оставя, като ми приспаднат цената на монтажа, но аз си го прибрах. Показаха ми "универсален" катализатор, най-вероятно правен от тях - 200лв. Относно вървенето: с една идея в градско каране е по добре. Относно шума: в градско каране не се чувства разлика, не знам как ще е извън града при по-високи обороти - някои резонанси, ще видим.Относно пушенето: същото, ще местим вниманието към други места.
                FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                Коментар


                  #9
                  Re: Катализатор при ТD100.

                  Gugev написа:
                  Здравейте колеги! От няколко дни си мисля да пусна тая стара тема като нова. Прочетох писаното по темата във Форума, но мисля тук да се наблегне на проблемите и разрешаването им при нашите - дизеловите мотори. Естествено, че при мен има проблем и той не е от вчера, но сега съм решил да се занимавам с него, че да видим до къде ще стигна?!Писал съм много пъти, да не чуе Дявола, колата върви добре има динамика, разход по-малък от 5.7-6л/100 извън града съм нямал, градско 7-8л/100, гориво - от LUKoil. Едно нещо много ме мъчи и дразни, особено сега в града с включен климатроник. Пуши (черен пушек) и то със сигурност повече от колкото тябва, особено добре се забелязва при сменяне на скорости и по-рязко подаване на газ. Говорих с един тук наш майстор, който ремонтира Lukas помпи и при който проверявах скоро дюзите. Човекът ми каза неща, които всички ги знаем : "Черен пушек - или много нафта, или малко въздух. Първо сменяш въздушния филтър, ако няма полза, махаш катализатора. Помпата като я гледам не е пипана и не вярвам да е от нея, ако е турбината колата няма да върви. Правиш това, пък после ще я мислим нататък" На филтъра вече му е време и дори го имам купен, но знам че не ще да е от него. Решил съм да премахна катализатора и искам да чуя мнения по въпроса, от колеги които вече са го махнали, пък и не само от тях. Чел съм, че на негово място се слага задължително гърненце за постигане на dP, става ли по-шумен автомобила, евентуално може ли да се очаква по-малко пушене и други специфични неща, с които сте се сблъсквали и знаете.
                  Аз съм на мнение,че този автомобил много трудно върви на градско с климатик и изисква много добър опит от страна на водача за ускорение поддържане на обороти и вървеж.Въпросния автомобил просто не е пригоден за нашето градско каране тръгни спри и.т.н.А когато и му включите климатика става още по трудно.Затова не го човъркай и не махай каквото и да е няма да му подобриш динамиката с климатик в града.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    И моята Мареа пуши доста като я смачкам и незнам защо така Едно старо БМВ(от на Хитлер новобранската) 84год. с мотор 2.4ТД не пуши толкова на максимум газ.Дано някой открие от каде идва проблема .....и чудно ми е защо пуши на малките предавки а не като я карам със 150-160?
                    >>JDM<<

                    Коментар


                      #11
                      Re: Катализатор при ТD100.

                      и от моята марея комби 1,9 ТД 100кс 97г. излиза черен пушек и явно е доста,защото като карат приятели зад мен винаги им прави впечатлениеи го правят на въпрос. Други ми казват, че и новите мерцедеси,и БМВ-тапушели при много газ на старт, но това са мнения от некомпетентни хора.Иначе колата си е 6 точки, с изключение на един проблем от скоро -катозапаля, оборотите падат и стават колебливи, и понякога гасне.След товапали от втори-трети път.На компютъра показа грешка "температура на въздуха"и ако я натрупа пак ще сменям датчик за температура на въздуха Това едва ли има нещо общо с чернилката, но ако някои по-компетентенможе да даде съвет, ще съм много благодарен

                      Коментар


                        #12
                        Re: Катализатор при ТD100.

                        ivogtr написа:
                        и от моята марея комби 1,9 ТД 100кс 97г. излиза черен пушек и явно е доста,зашото като карат приятели зад мен винаги им прави впечатлениеи го правят на въпрос. Други ми казват, че и новите мерцедеси,и БМВ-тапушели при много газ на старт, но това са мнения от некомпетентни хора.Иначе колата си е 6 то4ки, с изключение на един проблем от скоро -катозапаля, оборотите падат и стават колебливи, и понякога гасне.След товапали от втори-трети път.На компютъра показа грешка "температура на въздуха"и ако я натрупа пак ще сменям термометър Това едва ли има нещо общо с чернилката, но ако някои по-компетентенможе да даде съвет, ще съм много благодарен
                        Струва ми се че си имаш проблемче с въздух в горивната система.Пробвай като запалиш следващия път да я задържиш на 1500-2000 об.за окло 3 секунди да видим дали ще угасне.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар

                        Working...
                        X