Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за Брава - вече се чудя какво да правя

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за Брава - вече се чудя какво да правя

    Искам да си купя Брава, но се чудя точно кой двигател да избера. Искам да е икономично и да не е голям данъка. Отначало се бях насочил към 1.6 16V, но като разбрах че данъка е 125 лева и си харчи доста се отказах. След това се насочих към 1.4 12V, там пък излезе оня проблем с вала и ми казаха всички да не взимам такава. Накрая стигнах до извода че ще е най-добре да е дизел 1.9 TD 100 коня. За този двигател разбрах че харчи сравнително малко и данъка не е много голям. Бях решил да търся точно такава кола, докато днес почнаха разни хора да ме разубеждават, като ми казаха че дизелите не струват и само ще се набутам, ако взема Брава дизел. Имали някакъв проблем с някаква "умна дюза", която често се разваляла и струвала много скъпо. Един ми каза че 1.9TD100 върви много тромаво. Вече незнам какво да мисля и аз. В крайна сметка излиза че не мога да взема нищо и всички ми предлагат да се насоча към друга кола - да не е фиат. Очаквам вашето мнение - най-вече за този модел 1.9TD100, защото от всички ми се вижда най-добре, като разход, данък и мощност. Също така ако не намеря Брава може да взема в краен случай и Мареа, само Браво не искам защото е с 2 врати.

    #2
    Колега, миналата година като сменях Типото ми се въртяха абсолютно същите мисли в главата.Накрая взех Брава 1,4 в газова уредба монтирана в Италия, 98 година, запазенка. Единствения кусур е липсата на климетик, което и досега не мога да си простя, но просто миналата година не и достигаха около 1000лв за кола с климе. Сега паднаха доста.За момента съм много доволен от колата, почти нищо освен консумативи не съм правил. Е, доста неща съм чоплил ама това си еот мене - непрекъснато подобрявам нещо...Проблеми с вал ане съм имал, наскоро я проверявах - включваш на четвурта и буташ леко назад докато гърбицата на вала се поаже нагоре, опиваш с пръст - трябва да е дпбре смазан и д аняма неравности, ръбове, язвички и т.н. Пробелма реално не е с вала а с мазанете - при лоши масла, фитри или поне недобросъвестната им подмяна не навреме се натрупват отлагания които запушват една магистралка и спира мазането на вала - после за 200-300 км му заминава циментацията и се износва. Ремонта не е нмого лесен и е доста скъп. Разправят че през 97 година проблема е отстранен от ФИАТ ама няма доказателства за това , поне аз не съм чел никъде официално. Иначе колата е относително икономична, но не много пъргава - все пак само 80 коня е. Тиха е и е приятно да се пътува, само изпреварванията изискват преминаване на по-ниска предавка ако няма много място.Аз бягах донякъде от другите мотори заради невъзможната качествена конверсия на газ, но сега този проблем не стои - с ламбда контролите които се продават отпадат всички гърменета, претрисане, висок разход, всезнаещи майстори...Това е, ти си решаваш. Ако трябва пак да избирам бих си търсил 1,6, с ниво на оборудване ЕЛХ, плюш и задължитено клима. После забивам АГУ 350-400 лв + 200лв за емулатори и ламбда контрол и това е. Смятам че нещо такова в момента може да ти излезе около 5500-6000 с обслужването, регистрацията и газовата уредба. Е - това е за по нова година - 98, ако вземеш 96 - поне хилядарка надолу с всичко.Успех!ПС - от данъка не се притеснява, свиква се - ще го плащаш на четвъртинки .Аз уж за малък данък се борех, ама сега като взех на жената Пунто и плащам два данъка - същите пари като на 1,6...
    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

    Коментар


      #3
      Това че не върви тд-то не ги слушай.И ако предишния собственик се е грижил добре за него и ти така те слуша и ще се радваш на живота.За обурудването определено елх си търсиш с работеща клима и по нова годинка те май браво жтд са за по 5 бона вече така че....или дизел или брава има и двигател 1.2 16в 86 кончета трябва да е 1 газова и пак няма данък голям и се возиш евтино за марея-та пак по добре дизел седан
      Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
      Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
      Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части

      Коментар


        #4
        По съм склонен да взема дизел, защото все пак е 100 коня и предполагам че ще върви повече от 1.4. Също така ако взема 1.4 задължително ще трябва да слагам газова уредба и така мисля че ще ми излезе по-скъпо. Работата е че досега никога не съм имал дизел и незнам какви проблеми може да създават.

        Коментар


          #5
          Аз в момента карам Брава 1.9 ТДМога да кажа само хубави неща за колата.Харчи малко и определено си върви отлично.В началото ми беше доста криво, защото за първи път се качих на дизел, но постепенно свикнах и се научих да я настъпвам правилно и колата сега направо ме учудва с динамиката си. :D Аз бих ти го препоръчал този мотор.Относно притесненията какво се чупи...всичко зависи от това какъв е бил предишния собственик.Ако я е гледал може нищо да не се наложи да смениш в продължениие на години.Ако е бил някой мърльо може да почнеш да я ремонтираш от следващия ден на покупката...въпрос на късмет
          == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

          На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

          Коментар


            #6
            Колега, загуби два-три часа време и порови из раздел "Дизели"..."кофи мастило" са изписани за TD100 Брава/Браво/Марея.Местя темата там.
            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

            Коментар


              #7
              Я да ти попаря хубавите намерения за TD 100. Колата я имам от 12.2005 г. , изминал съм с нея малко над 50 000 км.Доволен съм от динамиката, но като качество нещо не ми харесва. Следващият ми автомобил определено ще бъде дизелов, но нов.Тази дизелова помпа Лукас е възможно най-лошия вариант - създава проблем както на Фиат така и при Форд. При мен вече не се знае къде е проблема - то не беше въздух, то не бяха дюзи, а за Умната дюза няма да говоря, защото сега ще купувам нова. По слухове и проверка в 3-4 магазина за части Фиат цената на умната дюза е около 600 лв. Колата си я гледам много, много добре и не й оставям нещо, което да е засмяна и да не е сменено, но докога се питам. Вече със сигурност съм налял в нея поне 3000 лв. и още ще има май. Но съм си упорит и няма да я продавам още, защото стара няма да си взема повече, а за нова се работи по въпроса, но няма да е много скоро.Та така, не ти препоръчвам ТД 100. Бих препоръчал JTD с помпа Бош, защото от ходенето ми по майстори все хубави неща чувам. Ако имаш въпроси питай.

              Коментар


                #8
                Хайде сега... нека да не конкретизираме състоянието на отделен автомобил, защото, ако е така аз за моят мотор мога да кажа само хубави работи! Вярно, че скоростната кутия се строши, но това мисля, че отделен от мотора компонент. Замина и турбото, но в крайна сметка то има някакъв живот. От там нататък мога да твърдя, че с мотора не съм имал НИКАКВИ проблеми! Динамиката му е супер, данъка точно 30лв. Единственето, което не ми харесва е високият разход.
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #9
                  Vladim написа:
                  Хайде сега... нека да не конкретизираме състоянието на отделен автомобил, защото, ако е така аз за моят мотор мога да кажа само хубави работи! Вярно, че скоростната кутия се строши, но това мисля, че отделен от мотора компонент. Замина и турбото, но в крайна сметка то има някакъв живот. От там нататък мога да твърдя, че с мотора не съм имал НИКАКВИ проблеми! Динамиката му е супер, данъка точно 30лв. Единственето, което не ми харесва е високият разход.
                  Защо да е висок разхода, колко ти харчи?

                  Коментар


                    #10
                    mvmrik написа:
                    Vladim написа:
                    Хайде сега... нека да не конкретизираме състоянието на отделен автомобил, защото, ако е така аз за моят мотор мога да кажа само хубави работи! Вярно, че скоростната кутия се строши, но това мисля, че отделен от мотора компонент. Замина и турбото, но в крайна сметка то има някакъв живот. От там нататък мога да твърдя, че с мотора не съм имал НИКАКВИ проблеми! Динамиката му е супер, данъка точно 30лв. Единственето, което не ми харесва е високият разход.
                    Защо да е висок разхода, колко ти харчи?
                    Засичал съм и извънградско ми дава при засичане от табела до табела 5,6 л/100км. Скоростта през повечето време беше 120 км/ч.Градско е в порядъка на 7-8 л/100 при обороти до 2500-2700.П.С. При висок разход се мерят дюзи и вероятно се сменят разпръсквачи.

                    Коментар


                      #11
                      doofiat написа:
                      .Тази дизелова помпа Лукас е възможно най-лошия вариант - създава проблем както на Фиат така и при Форд. Та така, не ти препоръчвам ТД 100. Бих препоръчал JTD с помпа Бош, защото от ходенето ми по майстори все хубави неща чувам. Ако имаш въпроси питай.
                      Ееее, не е точно така! Повечето от турбодизелите 1996-2000-2001г са с помпа "Лукас/Делфи", говоря за абсолютно всички европейски марки в т.ч Рено и Пежо-Ситроен!Всички горивни системи създават проблеми, но те са повече от експлоатацията, а не от конструкцията.Определено "Лукас" за онова време са по-добри от Бош, правят по-мека и икономична работа на двигателя,от там и екологичните показатели са доста по-добри.Просто майсторите юнаци-специалисти в България им разбират по-малко, защото те се движат с един ЛАГ във времето около 5-8-10 години!!!На бас, че след 2-3 години ще се навъдят доста експерти..., просто пазарът ги тика и в това няма нищо лошо.При COMMON RAIL системите, естествено Бош е първенецът /след като FIAT му продава патента/, мисля че Лукас не вграждат още такива горивни системи, но предполагам е въпрос на време.Така, че не се косете.... и Пежо, Рено, Ситроен турбодизел в този период на време да бяхте купили, вероятността да бъдете със същата горивна система е повече от 70-80%.
                      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                      Коментар


                        #12
                        mvmrik написа:
                        Защо да е висок разхода, колко ти харчи?
                        9.0-10 градско и 6.5-7 извънградско. Сигурен съм, че имам някакъв лек проблем, но не вярвям, че ако сменя дюза колата ще започне да харчи 7 литра в града. В крайна сметка по каталог и дават 8.3 литра градско!
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #13
                          Досега не бях забелязал че има и бензинов двигател 1.6 16V - 90 конски сили. Я кажете какво мислите за него, така като гледам характеристиките му ми се вижда добре.

                          Коментар


                            #14
                            Vladim написа:
                            mvmrik написа:
                            Защо да е висок разхода, колко ти харчи?
                            9.0-10 градско и 6.5-7 извънградско. Сигурен съм, че имам някакъв лек проблем, но не вярвям, че ако сменя дюза колата ще започне да харчи 7 литра в града. В крайна сметка по каталог и дават 8.3 литра градско!
                            Да уточня, че по моя маршрут от Горна баня до Центъра карам на 5-та не малко време.

                            Коментар


                              #15
                              mvmrik написа:
                              Досега не бях забелязал че има и бензинов двигател 1.6 16V - 90 конски сили. Я кажете какво мислите за него, така като гледам характеристиките му ми се вижда добре.
                              Тоя двигател е голяма рядкост и трудно се намира!!! Доколкото знам го правят за Германия. Не съм на 100% запознат но маи се отличава от другия ДВГ по ЕКУто и сигурно горивната камера.

                              Коментар

                              Working...
                              X