Днес в сервиза доиде едно момче от нашия форум със въпросната кола.Пита ме дали мога да презацепя анг.ремък.Отговора ми беше да. Но го питах защо трябва да се презацепва , той ми каза че бил на диагностика в Ванто и му били казали че е неправилно зацепен. Казах му даи да я чуя как работи тая кола. Колата работи добре обаче при палене двигателя пали от раз , но почва да тресе докато не му се подаде газ и после спира да тресе. Какво забелязах аз видях че след стартирането на двигателя излиза мнофо дим от неизгоряла нафта от двг отсег.Махнахме пластмасовия капак на двг и видяхме че на 1 цилиндър (където е въпросната "Умна" дюза) леглото се напълнило със нафта .Което ме навежда на мисълта че след като се загаси двг може да смуче въздух от там и при следващото палене двг тресе докато не "изгони" въздуха.Интересно ми е как от Ванто са му казали че ремъка не е зацепен правилно , като за тази цел трябва да се сложи к.вал , р.вал и помпата на белези ? Отпратих момчето и му казах че не се занимавам със ремонт на дизели (просто ги мразя )Даите да видим как да му помогнем на момчето ,че и тои незнае къде да я кара тази кола...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Брава ТД100 аиде колеги ...
Collapse
X
-
НСО, това е същия проблем като при мен - сещаш ли се като идвах да зареждам климатика при теб?За съжаление при мен мъки продължават - при палене на загрял двигател само, само тогава, колата притриса и аха аха да изгасне, но не гасне, а отзад пуше и мирише на неизгоряла нафта. Ако дадеш газ не пуши, но като падне пак в ниските обороти и пак почва да тресе и пуши. Разходът на нафта при момент на прекъсване също е голям.Ходих при майстор и той каза, че е подкачващата помпа и някакви клапанчета и ги смени. Проблемът обаче продължава и интересното е, че не се проявява всеки път при палене на топлъ двигател.Скоро четох във форума, че имало релета за подкачващата помпа и за компютъра в жабката. Защо го казвам това?! Защото ми се наложи да махам жабката преди месец (от месец имам този проблем) и едно реле прицъкваше докато демонтирах жабката, а колата не беше забалена Размислих се, че може проблема да е в него.Уговорих се с hit-ko утре сутрин в 9 ч. (ще си ходя в Ямбол) да видим това реле и евентуално да я видят при дизелджия, негов човек.Ще пиша какво е станало в неделя като се прибера.
-
Re: Брава ТД100 аиде колеги ...
HCO написа:Махнахме пластмасовия капак на двг и видяхме че на 1 цилиндър (където е въпросната "Умна" дюза) леглото се напълнило със нафта .Което ме навежда на мисълта че след като се загаси двг може да смуче въздух от там и при следващото палене двг тресе докато не "изгони" въздуха.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
На първо време можеш сам да си провериш дали ремъкът ти е правилно зацепен. За това не ти трябват специални инструменти. Единствена трудност може да имаш с шайбата на коляновия вал. Налице са три белега, които трябва да съвпаднат. Лошо става, ако няма белези. Тогава, квалитетен майстор със съответния инструмент. Ако имаш интерес, пиши - ще ти пратя схемата на центровка на ремъка за този мотор и нужните инструкции.
Коментар
-
абре тва с белезите е май повече лаф да ти земат пари майсторите.Предишната кола на баща ми беше опел аскона дизел и си покъсваше ремъка отвреме на време та чупеше кобилици и нашия майстор си ги сменя без такъв инструмент и на мареа-та сега пак смени агренажа пали си и си работи както преди а използва най-обикновен лак за нокти да бележи......Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части
Коментар
-
Колеги, бях при hit-ko. Той ми направи диагностика и проблема ми се оказа, че е в "Умната дюза". Тя не дава сигнал към помпата и даваше доста други грешки.Христо ме свърза с дизелджия (Николай), който заедно с още две момчета имат сервиз и правят всичко - ремонт на ГНП (без значение от марката - Лукас или Бош), дюзи, мерене на компресия, налягане на ГНП - всичко.Уговорих се вчера за 16 ч. Казах му, че диагностиката е показала умната дюза. Той свали дюзите, провери ги на стенд. Оказа се, че разпръсквача на Умната дюза се е скапал от всякъде. Колеги нямам думи, такъв майстор не бях виждал - изпипва всичко от до, не притупва нещата и обяснява всичко, което не е ясно. След сменения разпръсквач нямам проблем с паленето при загрял двигател.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар