Колеги, да ми е честито - скапа се компа на мареята 105 ЖТД. В тази връзка търся комп Бош 0 281 001 928.при "италианеца" нямат нищо за дизели. На едно-две други места (телефоните намерих тук във форума) - също.Ще съм благодарен за всякакви идеи. Тия устройства подлежат ли на поправяне ? Р
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Еcu-то се бъгна - абе май не се бъгнало ...
Collapse
X
-
Ами че кажи какво му се сбъгна?Какви са симптомите?Е тук би трябвало да има ако не са я дали цялата някъдеhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=16163
-
Устроиството не дава да се запали колата. Дори и като се изключи "софтуерно" имобилайзерът (това не го правя аз, а майстор). Свети ключа на кода, но не и картинката на дюзата -- не може да се запали дори и по аварийната процедура. да, свързах се с човека. Това ми е последната надежда. Но вероятноста да не стане е голяма -- моята кола е от 2000-на година, а на колегата e-evtimov1 - от 2002. Той ми каза, че вече са го търсили за този проблем и буксите на неговия комп и нa този, дето е трябвало да се подмени, са били тотално различни. Доколкото видях в интернет, (http://www.s-techtuning.com.ua/produ...ps_katalog.htm) на Брава, Браво, Мареа със ЖТД се монтират общо 3 типа компютри :0 281 010 928, 0 281 010 341, 0 281 010 342; на Добло и Мултипла - още два типа. Ето защо търся компютри.
Коментар
-
сагата се разви по следния начин : свързах е колегата Евтимов, но се оказа, че неговият компютър е друг тип - 0 281 010 342. Не следващия ден се свърах с Данчо от Перник (телефона му намерих в един пост на doofiat в раздела "Видях в една автоморга"). Данчо ми достави компютър с транспондер, монтирахме го, сменихме транспондера и приемника, и -- бръм -- колата запали от раз. Направихме един кръг из града, на няколко светофара гасях колата и я палех -- никакви проблеми ! Платих на Данчо, той си замина поживо-поздраво, а аз си закарах колата при майстора за тестване и диагностика. Тъй като той беше зает, изгасих и отидох да пия кафе, докато се освободи. Като се върнах около половин час по-късно, реших да я припаля, но --- нъцки --- нЕма палене, на таблото свети лампата с ключето и ... толкова. Шаш и паника! радостта ми трая точно едно кафе време. Хеле със триста зора и въртне на ключа напред-назад (разбирай вкл-изкл.) и под ободрителния коментар на майстора - "казах ли ти да го пробваш тоя компютър преди да го купиш", колата запали и я вкарахме "в бокса". Закачаме я към компа за диагностика - пак х*й - нЕма връзка с компа на колата. Докато се псувах наум за това какъв съм лапнишаран, балък, будала и тн, въртях ключа и колата взе че даде контакт. Пусна майстора дигностиката - даде грешка за неправилен код и грешка за ЕГР. Първата беше затова, че като я палихме с Данчо, не се сетихме веднага да сменим чипа в ключа. Грешката за ЕГР-то беше записана от предишната експлотация -- не беше от мойта кола. Изчистихме грешките и се почна диагностика на едно,второ, трето - ЕГР, налягне на турбото, дебитомер, налягане на горивото, температури. Всичко работеше. Тук да вметна, че и като я водих във Ванто, пак всичко изброено работеше на 6 ! Загасихме я, понечих да запаля -- запали. Оставихме я десет минути, врътнах да запаля и ... нищо. Ни вопъл, ни стон (от колата де). Пак с триста зора я запалих и се разбрахме да я закарам отново във вторник. На изпроводяк, майсторът рече нещо от рода "абе моторните релета, я ги виж, че немах време аз да ги видя". "Кви релета?" викам - "ами тия тук" и ми сочи едни релета над жабката. "ОК, сменям ги одма" казвам и си тръгнах като припикано мушкато. И така и така съм се вътрил с един скапан компютър, сега няма за едни релета да се циганя. На следващия ден колата неще да отмецне -- опитам ли се да дам на контакт, само светва лампта с ключето и толкова. На практика бях се оказал на изходна позиция -- колата не пали, свети само ключето "код", само дето бях се изръсъл за комп. Извадих релетата -- три на брой и от любопитство реших да дам на контакт. И какво ? Същата картина както преди. Тук почна да ми просветва. Метнах се на "гоУфу" на майка ми и право при "Италианеца". "Имате ли такива релета" - питам - "дай да видя --- имаме", "колко?" - "петара". Плащам, обратно до пред нас, ръгам релетата, затаявам дъх, врът -- светват индикациите, изгасват, врът до положение за палене -- опааа, моторът запали. Аз не вярвам, повтарям упражнението - пак пали. Гася, чакам една минута, пак повтарям - пак пали. Обиколка на махалата, газ - малко пуши на първа, но иначе всичко на 6. Оттогава - колата заспа, никакви проблеми. Пали, върви, не пуши при каране. Щастие в чист вид. Еуфория и нирвана. Още не съм сглобил обратно жабката и не съм сложил всички кори, но май това ще е -- релетата, по-точно две от трите. Ако намеря цифров апарат, ще ги щракна и ще пусна снимките тук. Крачетата на тези релета си бяха променили цвета - нали знаете как става с метал, който е бил яко нагрян? Утре ще сменя компютъра със стария, този, който уж е изгорял и ще видя какво ще стане. Може да се окаже, че имам два здрави компа. Моят майстор беше проверял какво ли не, беше гледал и ръчкал по аларма, по имобилайзер и все без резултат. залкючението му беше "изгорял комп". Май ще се окаже,че тази диагноза е била прекалено песимистична. Аз имм следната хипотеза - въпросните релета явно захранват и самия компютър. Като не му пуснат ток, той няма как да обработи сигнала от приемника за кода, което води до появата на сигнал на таблото. същото време, в паметта на компа не се регистрира грешка, просто защото компът в тоя момент не е включен. Всичко изглежда, все едно, че компа го няма, или че е сдал багажа. "Да, ама не", както казваше един журналист.Сори за дългото писание, но се надявам да послужи на някого. За мея е ясно че нещата обикновено не са такива, каквито изглеждат.Р
Коментар
-
Според мен проблема ти е елементарен - кода.Ясно е че като ти свети той и няма да запалиш, освен това комповете на колите не изгарят толкова лесно.Освен транспондерната кутийка, сменихте ли и самата намотка , която е на контактния ключ?Аз мисля че там ти е проблема. Ако компа ти е изгорял, то той няма да пали понякога - или работи или не......
Коментар
-
1115 написа:Според мен проблема ти е елементарен - кода.Ясно е че като ти свети той и няма да запалиш, освен това комповете на колите не изгарят толкова лесно.Освен транспондерната кутийка, сменихте ли и самата намотка , която е на контактния ключ?Аз мисля че там ти е проблема. Ако компа ти е изгорял, то той няма да пали понякога - или работи или не......
Коментар
-
Rayo написа:1115 написа:Според мен проблема ти е елементарен - кода.Ясно е че като ти свети той и няма да запалиш, освен това комповете на колите не изгарят толкова лесно.Освен транспондерната кутийка, сменихте ли и самата намотка , която е на контактния ключ?Аз мисля че там ти е проблема. Ако компа ти е изгорял, то той няма да пали понякога - или работи или не......
Коментар
-
1115 написа:Тя не се разваля лесно, но 2 пъти вече виждам да прави контактни проблеми или от прекъснат кабел.Дано това да е или пък потърси прецакана маса. Няма начин 2 компа да се бъгват и оправят когато си искат.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:1115 написа:Тя не се разваля лесно, но 2 пъти вече виждам да прави контактни проблеми или от прекъснат кабел.Дано това да е или пък потърси прецакана маса. Няма начин 2 компа да се бъгват и оправят когато си искат.
Коментар
-
BO написа:Ами не се влияе, ама като не може да даде сигнал, че е отключен, поради липса или не достатъчно напрежение, колко му е тогава да остане да свети ключа?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар