Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Къде да проверя и ремонтирам турбото?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Къде да проверя и ремонтирам турбото?

    Тази вечер реших да проверя как е положението в големия маркуч, който вкарва въздуха от турбото.Като го отворих видях целите вътрешни стени в масло. Взех салфетки и почнах да бърша маслото от вътре. Държа да кажа, че разхода ми на масло на 7000 км е около 300-400 гр.Явно ще се ходи на проверка на турбото и може би и на ремонт.

    #2
    Re: Къде да проверя и ремонтирам турбото?

    doofiat написа:
    Тази вечер реших да проверя как е положението в големия маркуч, който вкарва въздуха от турбото.Като го отворих видях целите вътрешни стени в масло. Взех салфетки и почнах да бърша маслото от вътре. Държа да кажа, че разхода ми на масло на 7000 км е около 300-400 гр.Явно ще се ходи на проверка на турбото и може би и на ремонт.
    Втора ЕЛЕКТРОДЪГОВА пещ на МК Кремиковци!!! А, забравих, може и в "Стомана-индъстри" Перник!
    SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

    Коментар


      #3
      Ама пуши си бре.Вижда ми се, че и харчи малко повече. Вярно, че всяка вечер минавам по твоя маршрут (през Красно село), където е газ-спирачка-светофар, но все пак ми се вижда малко завишен (меря го по стрелката).

      Коментар


        #4
        Чакай малко, какво си мислиш, че само при теб е така? Нали преди година отварях и чистих въздушния колектор от омаслени сажди около EGR. И при мен тръбопровода е омаслен, има разход на масло на 8000 около 500/600, а знаеш ли един комшия с чистак нова Octavia 1.9TDi се беше хванал за главата - на 7000/1400, "добре казва, че се сетих да проверя". Ходил съм на майстори, отварял съм пред тях тръбопровода, всички казват, че TD горят масло от там и е нормално, който каже,че не е така - лъже "не го пипала неговата", а нали има книжки за тая работа.
        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

        Коментар


          #5
          doofiat написа:
          Ама пуши си бре.Вижда ми се, че и харчи малко повече. Вярно, че всяка вечер минавам по твоя маршрут (през Красно село), където е газ-спирачка-светофар, но все пак ми се вижда малко завишен (меря го по стрелката).
          Не ме разбра,.... аз говорих за СКРАП!!! Или казано по български, вторични суровини! Мисля, че е време за нова/друга кола.... Имам един приятел с Пунто като моето, който е решил да си купува джип... Пунтото е пушка, на малко километри и най-важното.... няма турбо, а и го дава евтино... ако искаш да говоря с него?
          SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

          Коментар


            #6
            Мисля, че разхода на масло е доста нисък! Доста модели нови бензинови автомобили горят масло повече от нашите дизелови машини с турбо! Моят маркуч е намаслен в долната си част отвън, а отвътре не искам да си помислям, какво е! Добри стига си човъркал тази кола! Остави я малко и да те повози! Между другото цените за ремонт на турбото започват от 300лв. нагоре!
            Frontera Sport, X20SE март 1998

            Коментар


              #7
              Нищо и няма - всички маркучи на турбо колите са омаслени.

              Коментар


                #8
                В събота или неделя, ще сваля тия въздухопроводи да ги почистя основно, че да се цапат пак на ново :D Честно казано колеги така като гледам май искам от една 9-годишна колица, да направя едно 9-месечно возило, ама май няма да стане така.Или прекалено се вдребнявам или май си ми идва от вътре чувството за нова кола. Трябва да взема да се позамисля върху този въпрос, но все си казвам ето само това не съм оправил и ще тръгне, и то само това да сменя П.С. Nino, колата си върви бре. Не е никак за боклука. Щом досега е изкарала над 50 000 км при мен, значи има живот още доста.

                Коментар


                  #9
                  И аз се бях понаплашил като отворих и погледнах, но съм сигурен, че всички TD маслят (та ако не й работи турбината как ще отиде това масло до горе), a тя когато вземе да гори масло повече от колкото трябва си личи. И Vladim e прав - май много ги ровим, защото до сега от пипане при мен се оказва, че аз създавам проблеми на колата и тя ми ги връща после тъпкано. Сега като си отворил входа на въздушния колектор поне го почисти, ще се пооцапаш и то не малко, но сега му е времето.
                  FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                  Коментар


                    #10
                    Днес колата върви учудващо добре за мен. Снощи като махнах въздуховода, напъхах една четка за бутилки вътре в металната част, която отвежда въздуха към всеки от цилиндрите. Ръчках вътре напред-назад.Не знам дали е имало някакво запушване, но на няколко пъти сутринта по път за работа, изпушваше лек облак и после нямаше нищо. Сега като се прибирах дърпаше доста добре и нямаше изпушване.Благодаря колега Gugev!

                    Коментар


                      #11
                      При всички двигатели с турбина маслените пари,които се отделят от семеринката на ротора при работата на турбината се сгъстяват,минават през интеркулера и там като се охладят,се втечнявят и отлагат по сравнително по-студените повърхности-в случая метална тръба или маркуч преди смукателните колектори.И да се избърше,файда няма особена.Пък и дизела си го изгаря без проблем.
                      FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

                      Коментар


                        #12
                        tinalex написа:
                        .И да се избърше,файда няма особена.
                        Файдата е да се премахнат саждите идващи от EGR, напоени от "втечнените маслени пари", полепили се и стеснили сечението на входа на въздушния колектор.
                        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                        Коментар


                          #13
                          Ами то турбо дизел дето да не гори масло няма(те и турбо бензините бутат също),по заводска спецификация им дават доста голям разход.Интересното е че 99% от мненията и изводите в английските форуми за масло в всмукателния тръбопровод се разминават с общоприетия тук(България имам в предид).Значи хората твърдят че масло много трудно може да изпусне турбината в компресорната част,за разлика от турбинната.Оттам идва извода че това масло във всмукателния тръбопровод е от картерни газове,демек заминали сегменти.По-кадърните автомобили(Делта Интеграле - примерно) имат прихващаш съд за картерните газове който разделя газа от маслото и пуска в колектора само газа,а маслото връща в картера.Аз досега не съм видял 1.9 ТДС да не е омаслил маркуча който влиза веднага след филтъра.Моя съм го махнал и мисля да си сложа такова съдче.Май вървят по 50-ина лева.
                          Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                          Коментар


                            #14
                            Gugev написа:
                            tinalex написа:
                            .И да се избърше,файда няма особена.
                            Файдата е да се премахнат саждите идващи от EGR, напоени от "втечнените маслени пари", полепили се и стеснили сечението на входа на въздушния колектор.
                            Съгласен съм.Ако чак толкова много сажди има,значи вече работата е за ремонт.
                            FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

                            Коментар


                              #15
                              tinalex написа:
                              Gugev написа:
                              tinalex написа:
                              .И да се избърше,файда няма особена.
                              Файдата е да се премахнат саждите идващи от EGR, напоени от "втечнените маслени пари", полепили се и стеснили сечението на входа на въздушния колектор.
                              Съгласен съм.Ако чак толкова много сажди има,значи вече работата е за ремонт.
                              Значи, да ви кажа, че баба ми на село все се оплаква, че кюнците й на печката са зачистене, защото пушела. Като ги свалих, гледам дупка голяма, а има около 1 см сажди отвътре. Изчиствам, слагам кюнците и печката непуши. Тук може би е същата работа - трябва да се почистват отвътре въздуховодите.

                              Коментар

                              Working...
                              X