Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странен проблем при Марея 105 ЖТД

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странен проблем при Марея 105 ЖТД

    проблемът е следният : след престой колата не пали веднага, а на Н-тия път, като впечатлението ми е, че върти насухо - без да подава гориво към мотора, а от ауспуха не излиза дим. С една дума, същото, както ако се опиташ да запалиш докато свети лампата "Фиат Код"(ключето на таблото). Трудността при палене е горе-долу право пропорционална на времето на престой - колкото по-дълго стои, толкова по-трудно пали, а понякога след запалване гасне. Сменен е горивният филтър. Закарах я във Вантотрейд, където я пуснаха на диагностика и излезе грашка в клапата ЕГР (запушено ЕГР) плюс други евентуални грешки. Отпушиха ЕГР-то, изчистиха грешките и колата престана да дими като стар "Чавдар" и направо заработи по друг начин, но проблемът с паленето остана. Пламен от Ванто ми демонстрира как всичко по мотора е ОК - показа ми на екрана на диагностичния уред параметрите при стартиране на двигателя, провери дали дюзите не изпускат (да връщат нафтата, без да я подават в цилиндъра) - не изпускаха. Подкачвщат помпа (тази в резервоара) работи и дава нужното налягане. Налягането на горивото в комън рейла е наред, ЕГР-то отваря затваря както си му е редът, но ... докато запаля, виждам зор. При опити за палене безсистемно светва понякога ключето на "Фиат Код". Пламен то Ванто предполага, че проблемът иде от алармата ("МетаМАкс 2000" от "Мета системс") и предложи да се махне тази аларма. Така или иначе, според него моторът НЕ е виновен за това поведение на колата.Пускам тази тема, за да потърся някакви идеи и опит и благодаря предварително за всякакви отзиви. Непаленето може е да не е болка за умиране, но дразни яко. Р.
    Тойота Приус

    #2
    Започнал си да изолираш гледам възможните причини една по една. Продължи нататък! След, като имат съмнения в алармата-изолирайте я. Не е нужно да се премахва цялата аларма, просто открийте по какъв начин прекъсва запалването и изолирайте тези жици-т.е. върнете ги към първоначалните им позиции.
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      А бе не е болка за умиране, но като дойде зимата и има пак -15-20С... Подобен проблем имаше и едно пунто като моето.Така и не успяха да открият причината, която според мен е в датчици на помпата.Изолирайте фабричната аларма.В момента има доста прилични за 150 лв.
      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

      Коментар


        #4
        Мерси Владим и Нино!към всички : знаете ли добри майстори за аларми ? за моята не знам как взаимодейства с оригиналната система на Фиат. инфо за конкретната аларма също е добре дошло.Р
        Тойота Приус

        Коментар

        Working...
        X