Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

С кое масло колата ще е по безшумна ТД100?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    С кое масло колата ще е по безшумна ТД100?

    С кое масло колата ще работи по тихо,колта е ТД100 на 180 000км 10/40 или 15/40?
    A3 1.9TDI 131к.с помпа-дюза 2002г 6 скорости 5 ВРАТИ вече 160+к.с
    Punto Sporting 1.9JTD 2003
    ex. Fiat Marea TD100 1998

    #2
    Съмнителна е тази теза.Има и 15W-50 полусинтетично масла на MOTUL от серията 6100...но според мен както ми описа проблема преди,не вярвам едно или друго масло да помогне.Ако беше така технологиите за обезшумяване на дизелите щяха да се пренесат в маслата, а не в системите за впръскване.Жорка, нека колата я прегледа добър дизелджия, който да прецени това увеличено чукане от дюзи ли е, от клапани ли е, от какво е.Моето Пунто съм го карал с визкозитетни класове от 10W-40 до 5W-50 /в момента/...никаква разлика в шума на двигателя.Мобила 5W-50 се води едно от най-добрите масла в света.
    SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

    Коментар


      #3
      а това масло 5w 50 полусинтетично ли е. Аз смятам да пробвам с минерално масло този път че много ми го гори това полусинтетичното. Сменях гумчките на клапаните и пак същата работа. Компресия си има колата остава проблема да е втурбината ама и тя си работи добре колата се изсртрелва много добре. Само дето пуши като е изрежа.
      Fiat Marea 1,9TD100

      Коментар


        #4
        reiban написа:
        а това масло 5w 50 полусинтетично ли е. Аз смятам да пробвам с минерално масло този път че много ми го гори това полусинтетичното. Сменях гумчките на клапаните и пак същата работа. Компресия си има колата остава проблема да е втурбината ама и тя си работи добре колата се изсртрелва много добре. Само дето пуши като е изрежа.
        Едва ли има по-напълно синтетично от това масло на Мобил.На мита, че минералното ще го гори по-малко не вярвам, а и категорично не ти го препоръчвам заради турбото!!!Но щом както казваш гори масло въпреки сменените гумички, двигателят е износен и може би разхода ще се стабилизира ако смениш сегменти.Все-пак иди да прегледат турбото, защото това според теб "добре" е относително.
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #5
          Турбината как е тестват майсторите трябва ли да се сваля.
          Fiat Marea 1,9TD100

          Коментар


            #6
            reiban написа:
            Турбината как е тестват майсторите трябва ли да се сваля.
            Дали се сваля не знам, но ето малко инфо за колите с турбо и най-вече две изречения за маслата!Оборотите на турбината са около 200 000 при максимално натоварване и падат до 5-10000 когато двигателя работи на празен ход. Колко са оборотите на турбината в момента на гасенето зависи от това кога я гасиш. Ако работи 5-10 секунди на празен ход ще са минималните. Лагерите на турбокомпресора са плъзгащи и разчитат на маслото (маслен клин) т.е. ротора на турбината не се докосва до лагерите, а плува на маслена възглавница. При гасенето на двигателя спира маслото и ротора пада върху лагерите. Ротора се върти вече от инерцията си без да има достатъчно мазане. Все пак има някъкво масло в лагерите. Това е предвидено и е нормално Когато турбината е нагрята до "червено" и при гасенето маслото спре малкото масло което е в лагерите кипва и може да стане на нагар който залепва по ротора и лагерите. Тези нагари по ротора и лагерите действат като абразив. Съвремените синтетични масла не стават на кокс или поне не толкова интензивно като минералните. Затова когато изчакате малко преди гасене маслото ще има възможност да охлади турбината и при гасенето няма да се получи нагар който малко по малко да скапе турбината. Турбината се нагрява от изгорелите газове, а тяхната температура зависи от режима в който се кара. Дизела има ниска температура на изгорелите газове но все пак ако караш газ до дупка -спирачка температурата отива доста нагоре. От друга страна ако движиш бавно на последна предавка без газ изобщо няма да загрее. Съобразявайте се с режима в който сте карали и изчаквайте преди гасене според него. Ако сте карали леко е достатъчно времето за което си откопчаваш колана и опъваш ръчната. В другия случай ако може да отделите 30 секунди до минута, достатъчни са. И най-важното в никакъв случай не форсирайте при загасяне. Същото се отнася и за студена кола. П.П. Колите на разносната търговия палят и гасят по 500 пъти на ден и пак турбините им изкарват по минимум 4-5 години. Сами си правете изводите за колко може да се скапе една турбина при неправилна експлоатация. Обаче един "чип" може да я скапе за два месеца без проблем.
            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

            Коментар


              #7
              Nino написа:
              reiban написа:
              Турбината как е тестват майсторите трябва ли да се сваля.
              Дали се сваля не знам, но ето малко инфо за колите с турбо и най-вече две изречения за маслата!Оборотите на турбината са около 200 000 при максимално натоварване и падат до 5-10000 когато двигателя работи на празен ход. Колко са оборотите на турбината в момента на гасенето зависи от това кога я гасиш. Ако работи 5-10 секунди на празен ход ще са минималните. Лагерите на турбокомпресора са плъзгащи и разчитат на маслото (маслен клин) т.е. ротора на турбината не се докосва до лагерите, а плува на маслена възглавница. При гасенето на двигателя спира маслото и ротора пада върху лагерите. Ротора се върти вече от инерцията си без да има достатъчно мазане. Все пак има някъкво масло в лагерите. Това е предвидено и е нормално Когато турбината е нагрята до "червено" и при гасенето маслото спре малкото масло което е в лагерите кипва и може да стане на нагар който залепва по ротора и лагерите. Тези нагари по ротора и лагерите действат като абразив. Съвремените синтетични масла не стават на кокс или поне не толкова интензивно като минералните. Затова когато изчакате малко преди гасене маслото ще има възможност да охлади турбината и при гасенето няма да се получи нагар който малко по малко да скапе турбината. Турбината се нагрява от изгорелите газове, а тяхната температура зависи от режима в който се кара. Дизела има ниска температура на изгорелите газове но все пак ако караш газ до дупка -спирачка температурата отива доста нагоре. От друга страна ако движиш бавно на последна предавка без газ изобщо няма да загрее. Съобразявайте се с режима в който сте карали и изчаквайте преди гасене според него. Ако сте карали леко е достатъчно времето за което си откопчаваш колана и опъваш ръчната. В другия случай ако може да отделите 30 секунди до минута, достатъчни са. И най-важното в никакъв случай не форсирайте при загасяне. Същото се отнася и за студена кола. П.П. Колите на разносната търговия палят и гасят по 500 пъти на ден и пак турбините им изкарват по минимум 4-5 години. Сами си правете изводите за колко може да се скапе една турбина при неправилна експлоатация. Обаче един "чип" може да я скапе за два месеца без проблем.
              Много полезна информация мерси за което!
              Jeep Grand Cherokee 3.1TDI
              Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.

              Коментар


                #8
                мерси за информацията
                Fiat Marea 1,9TD100

                Коментар

                Working...
                X