Здравейте ,имам следния проблем. От около един месец карам Фиат Стило 1.9JTD 115hp. До сега я бях карал само на градско и температурата се държеше добре (стрелката на 12 часа). Обаче преди два дни се наложи да карам извънградско . Отначало (първите 70 км) докато бях пуснал парното на топло и да вее на 1 всичко беше ок.Колата се затолпи и го спрях. След малко на едно изкачване забелязах че стрелката е почти стигнала до червеното, спрях колата слязох и проверих какво става под къпака. Перката виеше на втора степен а антифриза почти вреше. Тръбите за и от радиатора бяха топли , това значи че термостата си беше отворил нормално. Изчаках малко докато перката свали на първа степен и стрелката застане пак на 12 часа. Нямах избор освен да се кача на колата и да я подкарам (най-близкия град беше на 50 км), но в случея реших да пусна пак парното, с надеждата че ще помогне и наистина помогна изминах окло 200 км в това положение (парното на топло, вее на 1 долу в краката и леко отворен прозорец) и стрелката за водата стоеше мирно на 12 часа. На няколко пъти си направих експеримента да спра парното за да видя дали ще загрее ,за около 30 сек задъраше на 12 часа и пак започвашв да се покачва , за да не спирам колата се налгаше да пускам парното на 4 за да свали температурата на 12 часа и пак го намалях на 1 .Така последните 100 км ги минах на пуснато парно на степен 1 и скорост 100 км/ч по магистрала и първокласен път , и постоянно температура на таблото (стрелката на 12 часа).Та въпроса ми е следния : КЪДЕ Е ПРОБЛЕМА !!!п.с. Възможно ли е да е водната помпа или евентуално необезвъздушена система. ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат Стило прегрява - ПРОБЛЕМА РЕШЕН
Collapse
X
-
Един познат имаше същия проблем, само дето му се случи лятото и беше супер гадно при 35 градуса да кара с пуснато парно. В края на краищата, смени радиатора и нещата се оправиха, но по-нататък не знам какъв точно му беше проблема.Shit happens, sometimes...
Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
Marea 1.8 HLX - червена като аватара
-
Да не е прекалено мръсен радиатора ?Или пък да се е повредил термостата и да не отваря напълно. С оглед на това че перката ти върви и променя степените следва, че термодатчика (той следи температурата в радиоатора и контролира перката) е ок!Възможно е да е въздух, но ме съмнява, защото по-новите коли имат някакъв клапан за обезвъздушаване.||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
Мен ме съмнявам ,че е водната помпа. Защото е логично че като не варти водата или поне я върти бавно не успява да се ухлажда в по-натоварените режими ,а като пусна парното реално аз охлаждам два радатора (основния и тоя на парното) и затова топлообмена от двата радиатора не позволява да загрее.Fiat Stilo 1.9 JTD 115hp - 2002
Коментар
-
Така описан проблема е или в замърсен, запушен радиатор, или термостат, който не отваря до край!!!На Брава JTD, перките се управляват от компютъра, чрез датчика за температурата, който се намира на термостата.Съответно термостата ако не отвори, а при него е също 100 градуса, перките ще се включат, без да върти много или въобше вода през радиатора.Провери си термостата!!!A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Много странно - в града не загрява, извън града загрява. Каквото и да е, би трябвало да е обратно, освен ако не се е повредило след като си тръгнал извън града... Сега в града пак ли не загрява?!?Перките се използват обикновено при ниски скорости и големи натоварвания. При каране извън града охлаждането става обикновено от естествената насрещна струя въздух. Според мен единственият вариант е да нямаш достъп на насрещен въздух - или много замърсен ВЪНШНО радиатор, или нещо препречва достъпа на въздух. Ако в града не загрява - нямаш никакъв проблем с охладителната система!!!
Коментар
-
Има логика в града да не загрява а на извънградско да загрява.След двигателя основния източник на топлина е турбото. Като колата се кара с около 120 км примерно, оборотите са от рода на 2200-2400, при което търбината се върти значително и отделя доста повече топлина. Тази топлина, ако термостата не отваря до край, не може да се отдаде през радиатора.Ако се кара градско при обороти до към 1500 турбината отделя значително по-малко топлина и съответно при неотварящ термостат охлаждането е достатъчно.Надявам се да сте ме разбрали.А и винаги може да се провери лесно термостата.1 п.п. Предполагам знаете, че при JTD двигателя няма охладител на маслото - радиатор, а охлаждането на маслото става чрез водата.2 п.п. Правил съм си експеримент с това - градско - при обороти до 1500, първоначалното загряване ми е от порядъка на 6-7 км или 20-25 минути. При обороти до към 3500 загряването на автомобила става за около 1км, или 2-3 минути. Както се вижда разликата е огромна.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ако наистина управлението на перката е от компютъра (и датчика който е на термостата) то тогава е възможно наистина вода да не минава през радиатора или поне е малко и пускането на перките да ме лъже че термостата е отворил. А и настина аз в града карам с около 1500-000 оборота и то непостоянно така че колицата успява да се охлади. Самия радиатор на Стилото е трудно достъпен за пипане така че ще трябва да я вкарам в сервиза да я поледнат по обстойно. Така поне май останаха две възможности : запушен радиатор или проблем с термостата.п.п. Голямата ми мъка е че съм в чужбина (Чехия) а тук майсторите са едни мудни и таксата на час им е убийствена.Така че исках да изолирам максимално проблема.Ще се радвам на още мненияFiat Stilo 1.9 JTD 115hp - 2002
Коментар
-
BO написа:Има логика в града да не загрява а на извънградско да загрява.След двигателя основния източник на топлина е турбото. Като колата се кара с около 120 км примерно, оборотите са от рода на 2200-2400, при което търбината се върти значително и отделя доста повече топлина. Тази топлина, ако термостата не отваря до край, не може да се отдаде през радиатора.Ако се кара градско при обороти до към 1500 турбината отделя значително по-малко топлина и съответно при неотварящ термостат охлаждането е достатъчно...._______
146 JTD
Коментар
-
Ехх именно за това съм поставил първия послепис.Колега да ти обясня на бързо как влияе турбината на греенето на двигателя, а не на термостата.Турбината както знаеш лагерува чрез маслени (плъзгащи) лагери. Това масло, което служи за мазане също така служи и за охлаждане на турбото - впрочим на тази турбина това и е единственото охлаждане. Маслото, което силно загряло илизащо от турбото преди да влезне в картера минава през маслоохладител, който маслоохладител представлява един кръгил цилиндър, през който циркулира водата. Съответно това е в първия кръг на водната магистрала и водата при неработещ термостат не може да мине през охлаждащия радиатор на колата.Ако караш колата в прекалено високи обороти, турбината е в максималния си работен процес, при което естествено и оттдава максимална топлина. Излизащото масло което минава през този охладител може да достигне от порядъка на 120-160 градуса. При работа на търбината в режим, когато не е "изпъната" до максимум, това масло е от порядъка между 60 и 100 градуса - така, че сам си прави изводите.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
ОК. Признавам, че не бях прочел послеписа ти Дали наистина това се дължи изцяло на маслото от турбото? Все пак дебита му през лагерите на турбината не е много голям при всички положения, да караш колата в обороти до 3500 преди да е загряла не е никак добре за двигателя, предполагам знаеш за неравномерните температурни разширения_______
146 JTD
Коментар
-
trustworthy написа:ОК. Признавам, че не бях прочел послеписа ти Дали наистина това се дължи изцяло на маслото от турбото? Все пак дебита му през лагерите на турбината не е много голям при всички положения, да караш колата в обороти до 3500 преди да е загряла не е никак добре за двигателя, предполагам знаеш за неравномерните температурни разширенияA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Със сигурност няма да са последните ми постове. А за газовете от колата -перфектни са .Не може човек да разбере, че кара дизел. А и разхода и е перфектен 7.5 на градско и 5 на извънградско.Във вторник съм на сервиз и да се надяваме , че ще имам решение на проблема.Fiat Stilo 1.9 JTD 115hp - 2002
Коментар
-
Пич така като чета постовете ти и все едно виждам това, което на мен ми се случи и завърши доста гадно в петък вечер.Тук си виждам точно моя проблем, но ти си реши сам.Значи преди месец и нещо бях настъпил колата извънградско и тя взе да загрява повече от нормалното и водата вреше и аз спрях и изчаках да изтине. След това пак я запалих и реших да се върна 50 км и да видя какво ще правя. Да обаче като я карах с около 90-100 км/ч нямаше никакъв проблем. На другия ден реших да тръгна към София (тръгнах от Русе), но бавничко - с до 90 км/ч. Закарах я на Киро-Алфата и той ми каза, че имало въздушна възглавница.Следващия един месец карах Бравата само в София и я юрках - нямаше никакви проблеми, температурата си беше перфектна. В петък реших да тръгна за Русе и карах по магистралата с 130-140 км/ч. Преди първия тунел погледнах случайно стрелката на температурата, която се беше установила на две стрелки разстояние от червения сектор. Аз спрях и видях, че перките невъртят, а радиатора беше студен, а маркучите надути и антифриза излизаше от капачката. Вече влезе в червения сектор и реших да я пусна по инерция да се охлади. И като минах около 3-4 км само спускане, температурата се нормализира и тогава спрях и я огъсих. Антифриза беше изхвърлен и аз налях вода и обезвъздуших и реших да се върна към София - да, ама не. Само за един тунел разстояние колата пак тръгна да се изкачва и аз спрях веднага. С помощта на един пич с автовоз колата беше докарана в София.В събота Киро-Алфата разглоби главата и резултата беше спукване.Опичай си акъла пич, защото така като ти чета постовете по моя път си тръгнал.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар